• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Wiesmann Roadster MF5 komt eraan

Auteur: RubenBaeten, gepost 19 augustus 2009 om 13:26 – 22 Reacties

Wiesmann MF5

De voorspelling van mijn waarde collega Robbie is uitgekomen: op de IAA Frankfurt komt Wiesmann met de Roadster MF5, een open tweezitter voorzien van de V10-motor uit de BMW M5 en M6. Zeldzaam lekker spul, met nadruk op zeldzaam: slechts 55 exemplaren zullen er gebouwd worden.

De cijfers van de sterkste Wiesmann-variant spraken altijd al tot de verbeelding, en met het dak eraf wordt het natuurlijk alleen maar leuker. De Roadster MF5 beschikt over de standaard 507 pk en 520 Nm van de BMW M-motor en bereikt daarmee een topsnelheid van 310 km/h. De sprint naar de 100 vindt plaats in 3,9 seconden.

De handgebouwde sportauto heeft een nauwkeurig afgestemd onderstel en een verstelbare spoiler voor een optimaal weggedrag. De monocoque is van aluminium en de torsiestijfheid is hoog, ondanks het ontbreken van het dak. En dan iets minder puurs: ABS, DSC en airbags voor beide inzittenden. In ieder geval blijft ESP nog achterwege.

De dichte versie van de MF5 zette onlangs een rondetijd van 1:06.60 neer op het LUK Driving Centre en was daarmee sneller dan de vorige recordhouder, de Porsche 911 GT3.

“Wild animals running free are fascinating to watch, as they can develop their instincts to the full. Without any barriers they can develop their strength, elegance and speed under the open sky. As it is only freedom and a connection to the elements that releases that enormous energy from within. Then jump in, open the roof of your Roadster MF5 and show that strength, elegance and speed. That is, after all, just how your instinct wants it.”

Dat zegt Wiesmann over de auto. Wij zeggen gewoon: affengeile porneu! De prijs van de Roadster MF5 zal €189.500 bedragen, uiteraard exclusief de nodige belastingen in ons fijne landje. Voorlopig heeft Wiesmann nog geen foto’s vrijgegeven, maar op de IAA in Frankfurt krijgen we de auto te zien.

Kwijl tot die tijd nog even over onderstaande galleries van de Roadster MF4 en de GT MF5.

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Dit is de goedkoopste BMW Z4 van Marktplaats
  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, iaa-2009, mf5, Wiesmann

Vorig bericht: « Hebben Japanners toch verstand van auto’s? Camaro uitverkocht
Volgend bericht: Gespot: Uit je dak! »

Lees Interacties

Reacties

  1. M-lover zegt

    19 augustus 2009 om 13:29

    doe mij toch maar een dakje erop, roadsters zijn vaak maar een gay-aftreksel van iets ;)

    Login om te reageren
  2. Nickett zegt

    19 augustus 2009 om 13:33

    Roadster is wel vet ivm het geluid wat dit beeste zal produceren :)

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    19 augustus 2009 om 13:34

    @ m-lover: bij wiesmann net niet vind ik! mét dag zien ze er zo stuntelig uit vind ik

    Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    19 augustus 2009 om 13:37

    BMW had nog wat oude motortjes over zeker.

    Login om te reageren
  5. Japie zegt

    19 augustus 2009 om 13:37

    DSC en ESP zijn toch twee namen voor hetzelfde systeem?!?!

    Login om te reageren
  6. dennis21 zegt

    19 augustus 2009 om 13:39

    uhm… die motor op de foto lijkt eerder een V8 van een M3 toch?

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    19 augustus 2009 om 13:41

    @M-lover.

    Gelukkig begon Wiesmann met de roadster. De coupe kwam later. ;)

    Login om te reageren
  8. Snoop_Deville zegt

    19 augustus 2009 om 13:43

    @dennis21: dat is de motor van de MF4 en in het artikel gaat het over de MF5 :)

    Login om te reageren
  9. cdp1193 zegt

    19 augustus 2009 om 13:43

    @dennis21
    Dat komt omdat het een mf4 is en geen mf5

    Login om te reageren
  10. DIPSH1T zegt

    19 augustus 2009 om 14:04

    Heb er al in gereden, leuk voor op circuit, niet voor op de gewone baan. Geef mij maar de MF4 dan (hoewel ik de MF5 mooier vind)

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    19 augustus 2009 om 14:55

    @ eerste reactie

    Ja, in sommige gevallen wel.
    Maar bij deze zeer zeker niet, lekker het dakje open, M-Power op de achtergrond en een vette spoilert!

    Login om te reageren
  12. GOD zegt

    19 augustus 2009 om 14:57

    DSC en ESP is toch het zelfde?

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 augustus 2009 om 15:12

    De V10 is teveel van het goede voor deze auto, voor mensen zonder racelicentie te extreem en te moeilijk (vertelde de verkoper over de mf5 coupé. De Mf4-s daarentegen is de beste keuze. M3 v8 erin bij zo’n 1350kg (dacht ik). Blijft leuk spul alleen jammer van het dashboard, da’s niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  14. Freewarefreak zegt

    19 augustus 2009 om 15:42

    Hey w0o0dy, je bent me net voor… super mooie bak. Geweldig! Het enige wat ik een deceptie vind is al die klokken in het midden van het dash. Dat had voor mij anders gemogen… maar goed wat zeur ik… kan hem toch nooit betalen. ;)

    Login om te reageren
  15. dennis21 zegt

    19 augustus 2009 om 16:26

    oh ja sorry :D klopt idd…zat weer is te snel plaatjes te kijken haha

    Login om te reageren
  16. BJ zegt

    19 augustus 2009 om 18:36

    Hmm… kweenie… Vind al die wiesmannen er niet echt mooier op worden… Zeker niet de GT MF5, met gaten en afzichtelijke spoiler…

    Doe mij er maar eentje van die eerdere lichtingen, een 2006 GT of roadster, die zien er fantastisch uit.

    Login om te reageren
  17. zesinlijn zegt

    19 augustus 2009 om 19:27

    DSC – ESP :

    DSC staat voor Dynamic Stability Control, een vervolg op BMW’s ASC+T wat stond/staat voor Automatic Stability Control & Traction Control in één (en daardoor dus Dynamisch)

    ESP (Electric Stability Control) daarentegen is van Mercedes

    Login om te reageren
  18. clijde zegt

    20 augustus 2009 om 01:33

    Tijdloos ontwerp, het zal ook zeker lopen als de brandweer, alleen de kohle heb ik niet voorhanden :)

    Login om te reageren
  19. Scaglietti zegt

    20 augustus 2009 om 13:07

    Lekker lekker,
    zo klassiek design met zo’n meesterlijke motor!

    Login om te reageren
  20. q-oekje zegt

    23 augustus 2009 om 14:50

    hij rijdt al rond op de nordsleife
    ik heb hem al gezien op de webcam
    er reed ook een mat groene mf5
    en die twee pace cars reden er ook bij
    hoop dat er iemand zit van ab voor een leuke spot

    Login om te reageren
  21. q-oekje zegt

    23 augustus 2009 om 15:12

    Login om te reageren
  22. q-oekje zegt

    23 augustus 2009 om 15:14

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North