• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De ‘yoke’ van Tesla heeft nóg een probleem

Auteur: Loek, gepost 27 augustus 2022 om 12:04 – 12 Reacties

draaiend scherm voor Tesla

De ‘yoke’ in het nieuwe interieur van Tesla weet de tongen los te maken, maar naast zijn vorm is er nu een ander probleem met het ding.

Elon Musk schaamt zich niet om af en toe een knuppel in een hoenderhok te gooien. In het geval van de Tesla Model S, een stuurknuppel. Met het geüpdatete interieur van de Tesla Model S en X kwam een ietwat radicale verandering: een yoke in plaats van een stuur. Dit rechthoekige stuur doet denken aan een raceauto-stuur. Nou is bijna alles wat Tesla doet controversieel, maar de yoke was wel één van de betere meningverdelers. Tussen Tesla-fans en de rest van de wereld, uiteraard.

Yoke heeft ander probleem

De vorm van de yoke is echter niet het probleem waar vele Tesla-rijders nu tegenaan lopen. Nee, de yoke lijkt niet van het sterkste materiaal te zijn. Op de Tesla-forums loopt het de spuigaten uit met Model S-bestuurders die na minder dan een jaar eigenaarschap al slijtage zien op de yoke. En dan geen vegen, gewoon gaten en scheuren in het kunstleer op de buitenste ring.

Yeah 😅 pic.twitter.com/jK0VPgTMuV

— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) July 30, 2022

Bovenstaande tweet van The Kilowatts betreft een Model S van december 2021 met 24.500 mijlen (net geen 40.000 km) op de klok. Zoals je ziet zitten er al op meerdere plekken vrij heftige slijtageplekken. Nou is 40.000 km in minder dan een jaar op zich vrij intensief gebruik, maar dit is slechts een voorbeeld.

4.000 mijlen

Zoals gezegd, het is een probleem dat nu al veel vaker voorkomt. Op verschillende Tesla-forums zijn er tientallen meldingen van yokes die slijten. Eigenaren melden dat hun yokes al een versleten bovenlaag hebben na slechts 4.000 mijlen (6.500 km)! Het lijkt erop dat de materiaalkwaliteit van de yoke niet helemaal je van het is.

Oorzaken

De makkelijkste vinger om te wijzen is naar Tesla, waar je kunt beweren dat het materiaal op de yoke gewoon buitengewoon ruk is. Toch zou de oorzaak ook kunnen liggen bij de gebruiker. Bijvoorbeeld omdat de yoke nog een beetje onwennig is en je je handen wellicht wat anders neerzet en gebruikt dan bij een normaal stuur. Ook ringen die krassen, desinfecteermiddelen en bepaalde lotion zou voor extra schade kunnen zorgen.

Garantie

Volgens velen op de Tesla-fora valt het repareren van de yoke wel onder het garantietermijn, dus een oplossing is ook zo gevonden. Al zou het natuurlijk geen probleem moeten zijn. Wees dus extra voorzichtig met de yoke.

Ook interessant!

  • 59.129 Tesla Model Y's en Model 3's hebben een probleem
  • Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
    Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

model-s, Tesla

Vorig bericht: « Maserati MC20 door DMC zoekt de grenzen op
Volgend bericht: Meer Individual dan dit wordt een BMW occasion niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. powerofdreams zegt

    27 augustus 2022 om 13:12

    What a joke

    Login om te reageren
  2. yellowcab zegt

    27 augustus 2022 om 13:34

    Oei, blije koala’s die vervellen!

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    27 augustus 2022 om 13:38

    Dit komt echt niet alleen bij Tesla voor.

    Heb exact hetzelfde meegemaakt bij een ander merk dat zich in hetzelfde marktsegment begeeft als Tesla dat het kunstleer begon af te bladderen, en die hadden nog niet eens een fractie van die 40.000 kilometer gelopen.

    Gelukkig is het toen naar alle tevredenheid opgelost en heeft er kosteloos vervanging plaats gevonden, want de filiaalmanager van de Schoenenreus vond dat het ook niet moest kunnen, ook al waren het schoenen uit de aanbieding voor twee tientjes.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    27 augustus 2022 om 13:49

    Ringen, desinfecteermiddel, lotions. Alleen Tesla rijders dragen ringen of gebruiken die?

    Het materiaal moet hier gewoon tegen kunnen. En volgens mij kun je maar op een beperkt aantal manieren het stuur vast houden. In tegenstelling tot een normaal stuur waarbij je eindeloos kan variëren. Geloof me, ik heb alle varianten gehad.

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      27 augustus 2022 om 14:09

      Vooral het eindeloos ontsmettingsmiddelen gebruiken.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2022 om 17:28

      Tesla rijders zijn bovengemiddeld vaak bij geheime genootschappen zoals vrijmetselaars/illuminati/snollebollekes/tempelridders en die dragen vaak bijzondere zegelringen…

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      27 augustus 2022 om 21:20

      Moet zeggen sinds die overvloed aan alcoholgels dat mijn stuur ook heel snel versleten is geraakt..

      Login om te reageren
  5. spidermann zegt

    27 augustus 2022 om 14:14

    Had de Austin/ BL Allegro ook niet een vierkant stuur.

    Login om te reageren
  6. pivavar zegt

    27 augustus 2022 om 14:47

    Zweethandjes van een cocaïne-gebruiker vinden stuurtjes ook niet fijn.

    Login om te reageren
  7. martijnev zegt

    27 augustus 2022 om 16:38

    Knap, bij een zelfrijdende auto 😅

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2022 om 17:30

      Kan natuurlijk zijn dat de vele paniek ingrepen op de stunts van de auto piloot of de dwalingen van FSD ook extra slijtage veroorzaken.

      Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    27 augustus 2022 om 22:22

    natuurlijk slijt dat stuur sneller… ding moet alles zelf doen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North