• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Delta Cayenne is een goedkope Transyberia

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2020 om 16:59 – 9 Reacties

Delta Cayenne

De Delta Cayenne bewijst wat je ook kunt doen met die goedkope Cayenne’s.

In 2002 kwam de Porsche Cayenne op de markt. De auto veroorzaakte een ware cultuurschok. Een sportwagenfabrikant die een SUV ging produceren. Tegenwoordig kijken we er niet van op, maar destijds was het een hot item.

Puristen

De Porsche Cayenne was niet alleen voor puristen een opmerkelijke auto, ook voor de verkoopcijfers. Bijna direct was de Cayenne de meest verkochte auto van de Zuffenhausers. Inmiddels staat een groot deel van die auto’s voor dumpprijzen te koop. Ze zijn duur qua verbruik, onderhoud, verzekering en belastingen. Een lage prijs kan dan potentiële klanten over de streep trekken.

Het origineel

Delta 4×4

Maar wat moet je er dan mee doen? Daarop heeft Delta 4×4 het antwoord. De Duitse offroadspecialisten houden zich bezig met alles wat maar enigszins in het terrein uit de voeten kan. Hun laatste wapenfeit is deze Cayenne Turbo. Op aanvraag van een Cayenne Turbo-eigenaar is de Cayenne nog stoerder en ruiger gemaakt.

Delta Cayenne

Delta Klassik B

De Cayenne werd in tegenstelling tot vele andere exemplaren niet verlaagd, maar verhoogd. Er zitten 20″ Delta Klassik B lichtmetalen velgen onder, die bijdragen aan de off-road look. Om de velgen zijn off-road banden van Cooper gemonteerd. Het geheel doet denken aan de Cayenne Transsyberia die Porsche jaren geleden zélf in kleine oplage heeft geproduceerd. Stiekem is de Delta Cayenne nog iets stoerder.

Delta Cayenne

Extra jerrytanks

Verder zien we een PIAA-lampenwinkel op het dak én voor de motorkap. Ook is er een Frontrunner-roofrack waarop met onder andere extra jerrytanks, niet onhandig als je het verbruik van een Cayenne Turbo in ogenschouw neemt. Ook kun je daar je tenten en andere benodigdheden kwijt. Wat de Delta Cayenne gaat kosten is niet bekend. Een beetje Cayenne Turbo koop je al voor 15.000 euro. De Cayenne is niet de eerste Porsche SUV van Delta 4×4, al eerder namen de Duitsers een Macan onder handen.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Oude Porsches
    Oude Cayennes kun je nu oppimpen bij Porsche Classic

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

955, cayenne, delta4x4, Porsche, SUV, tuning, turbo

Vorig bericht: « Morgan EV3 komt definitief niet
Volgend bericht: Dakar werkt aan plan om aantal doden te verminderen »

Lees Interacties

Reacties

  1. faalhaas zegt

    24 maart 2020 om 17:29

    Hier heb je veel meer aan op de hobbels van Almere ipv een verlaagde swift.

    Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    24 maart 2020 om 17:31

    Ja ik zou wel graag zien dat ze wat zouden doen om de verlichting voor wat kracht bij te zetten, want wie kan er nou toe met 20 lampen aan de voorkant?

    Login om te reageren
  3. smoked zegt

    24 maart 2020 om 17:57

    Forza Horizon 4 offroad pakket…

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    24 maart 2020 om 18:28

    Ik zou ng wel een cayenne willen als lichte vracht maar de runningcosts (ondanks dat ik vrijwel alle onderhoud en evt reparaties zelf kan)schrikken me teveel af

    Login om te reageren
  5. reactief zegt

    24 maart 2020 om 18:53

    Ik ben volgens mij een uitzondering, maar deze eerste generatie (pre facelift) Cayenne altijd al wel cool gevonden, maar vind hem ook nog eens erg goed opdrogen!

    Dit pakket maakt hem helemaal bruut! Kom maar hier! :)

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      25 maart 2020 om 00:01

      @reactief: hier nog 1. Ik vond dat ding al vet toen die net uit was. Vooral de achterkant vind ik prachtig. Die Turbo-uitlaten zijn echt prachtig.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        25 maart 2020 om 00:03

        @e550: hoe eens even op met dat prachtig.

        Login om te reageren
    • emping zegt

      25 maart 2020 om 00:57

      @reactief: ik sluit me bij je aan.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    25 maart 2020 om 07:29

    Hij is fijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North