• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Details Mercedes C63 AMG bekend?

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 mei 2007 om 15:10 – 54 Reacties

C63 AMG impressie


Afgelopen week kwam Auto, Motor & Sport met specificaties voor de meest potente C-klasse tot nu toe, de C63 AMG, die collega-bloggers in januari deftig afgeplakt wisten te spotten op de Autobahn. Volgens AMS zou het 6,2 liter V8-blok in de C63 meer dan 500 pk leveren, en voorzien zijn van traditionele AMG-bumpers en skirts. Dit klonk te mooi om waar te zijn, en dat is het ook, althans volgens een insider…

Deze zegt informatie te hebben dat de AMG 450 pk krijgt, een andere voorbumper en een gespierder motorkap. Benzinsider schrijft dat het enige dat AMS goed wist te raden de 4 uitlaten zijn, maar daar hoef je niet helderziend voor te zijn. Ze schijnen vrij zeker te zijn van hun zaak, en ik neig ze ook meer te geloven, want met meer dan 500 pk zou de C-klasse de E63 AMG te veel in het vaarwater zitten. Bovendien heeft de Mercedes zo altijd nog meer pk’s dan zijn voornaamste concurrenten, de BMW M3 en de Audi RS4.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes

Vorig bericht: « Chrysler komt met HEMI V8-hybrides
Volgend bericht: Nieuwe concept-supercar: Weber »

Lees Interacties

Reacties

  1. ac zegt

    1 mei 2007 om 15:13

    Hoppa, in alle amg-modellen dezelfde motor :s

    Login om te reageren
  2. Bugatti zegt

    1 mei 2007 om 15:17

    Ik heb dit weekend in de C350 met AMG uitvoering gereden tijdens het MB Drive Event (nav de AutoRAI) en die wilde al goed vooruit. Deze C63 AMG zal dus helemaal een kanon worden.

    Login om te reageren
  3. alfafan zegt

    1 mei 2007 om 15:27

    Ligt het nou aan mij, of hebben de auto’s van tegenwoordig allemaal van die onzinnig grote flaporen (buitenspiegels)

    Login om te reageren
  4. ikke zegt

    1 mei 2007 om 15:27

    @ ac,

    dat doen ze toch al jaren? bovendien, wat is er mis met een dikke v8?
    overigens zit die motor nog niet in sl, slk en G…

    Login om te reageren
  5. Marc zegt

    1 mei 2007 om 15:39

    Welke motorvarianten zijn er eigenlijk allemaal voor de C-klasse?
    Momenteel hebben we een C220 CDI (2005) op de stoep staan en mn pa is wel geïnteresseerd in een nieuwe C-klasse sinds we ze eens goed bekeken hebben op de AutoRAI.

    Login om te reageren
  6. E320 cdi zegt

    1 mei 2007 om 15:41

    @ alfafan:

    Dat zijn de nieuwe veiligheidsvoorschriften. dat heb ik me laten vertellen door een MB verkoper en vandaar ook de vrij hoge neus, zoals je misschien wel was opgevallen. de hoge neus is voor de voetgangers veiligheid. De spiegels voor het zicht uiteraard:P.

    @ Marex:

    Doe je capslock uit a.u.b.

    On Topic:

    ik vind het wel goed, de eenheid die ze nu maken met de 63 AMG, en heb allemaal niet zo snel kritiek op AMG, want ze zijn nu bezig met het ‘nieuwe AMG’, dat houdt in dat ze een wat andere weg in slaan ipv simpel weg van elk model een AMG versie maken. Zo komen er series, waarvan iedereen nu al de Black Series heeft gezien. Zulke modellen zullen in de toekomst meer volgen!

    Login om te reageren
  7. Loe zegt

    1 mei 2007 om 16:00

    het is gewoon dezelfde motor natuurlijk. Dus straks ga je gewoon even met je c63 op bezoek bij de heren van amg, schrijven ze de software even over, zet je je handtekening en heb je gewoon dik 500 pk en geen vmax meer. wie wil dat nou niet?

    Login om te reageren
  8. Johan zegt

    1 mei 2007 om 16:03

    GEEEEEUUUWWWWW!!!

    AMG nummer 15 ofzo??

    Laat ze het lekker bij hun taxi’s houden.

    Laat dan het echte werk over aan de specialisten:
    Audi en BMW

    Login om te reageren
  9. ForrestGrr zegt

    1 mei 2007 om 16:09

    6,3 liter motor en 450 PK, dat kan beter jongens. Zeker voor een ’tuner’.
    De M3 en RS4 zullen dit logge beest in de pan hakken als het om handling gaat, vrees ik. Hij zal ook wel weer een automaat hebben met verplichte ESP?

    AMG is zo voorspelbaar, jammer.

    Login om te reageren
  10. Marc zegt

    1 mei 2007 om 16:12

    Specialisten?
    Valt AMG niet onder de specialisten?

    En taxi’s? Volgens mij zijn er meer E-klasse taxi’s dan C-klasse. Maar goed ik vind het te kort door de bocht om Mercedes tot taxi-merk te bestempelen. Mercedes maakt gewoon auto’s die kwalitatief van een hoge standaart zijn. Misschien rijden er daarom zoveel taxi’s van rond?

    Login om te reageren
  11. MV Agusta F4CC zegt

    1 mei 2007 om 16:15

    Johan….

    S(nr)…. zoveel M(nr) zoveel….
    Wat is dat voor onzin dat AMG geen specilist is zeg! In diverse tests komt de E63AMG beter uit de bus dan de M5 en de S6, dus geen slap gel*l AUB!

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    1 mei 2007 om 16:21

    450-500 pk in een C klasse is waanzin. Maar wat wil je ook met een 6.3liter. Dat is 2.3liter meer dan in de M3! :O

    Login om te reageren
  13. Kleine Techno zegt

    1 mei 2007 om 16:25

    Je kunt mij veel vertellen, maar 1 ding staat als een paal boven water, Mercedes heeft met zijn AMG modellen het beste van 2 werelden kunnen combineren, aan de ene kant zijn het supersnelle sportieve bolides, aan de andere kant zijn het auto’s waar je nog eens comfortabel kilometers mee kunt maken. In mijn optiek is deze kritiek puur en alleen gebaseerd op jaloezie jegens de perfectie van Mercedes-Benz en AMG.

    Tschuus!!!

    Login om te reageren
  14. 1xaston, 1xmurci zegt

    1 mei 2007 om 16:49

    Ik maal liever mijn kilometers in een AMG dan in een M of S. En dat is de stelregel die AMG aanhoudt bij het design.

    Dus ja wie weet is de M sneller rond een circuit. Maar dat kan je van een veyron tov een zonda ook zeggen. Het vooropgestelde concept is anders.
    En daaraan voldoen ze perfect in mijn ogen.

    Login om te reageren
  15. ueberPKW zegt

    1 mei 2007 om 16:55

    Heb de AMG modellen nooit hardcore gevonden. Het zijn meer pijlsnelle kilometervreters, ideaal voor lange afstanden. De M3 voldoet wat mij betreft het beste aan het concept van een hardcore sportwagen als we het over de grote Duitse 3 hebben in dit segment. En daarom zou ik die kopen.

    Login om te reageren
  16. Johan zegt

    1 mei 2007 om 16:57

    Als jij maar 450 pk uit een 6,3 liter motor haalt. En AMG is daar dag in dag uit mee bezig, ben je GEEN specialist in mijn ogen maar een amateur.

    Ik vind dat gewoon een Amerikaanse instelling die nergens op slaat. Puur een stukje onkunde waar men ook nog een trots op durft te zijn.

    De Mercedes E63 AMG mag dan wel beter uit de testen komen dan de M5 en de S6, Maar de M5 is al weer zo’n 2,5 jaar oud. En als jij een M5 met >20dkm op de teller zet tegenover een nieuwe E63 AMG die net de fabriek uit komt rollen kan ik het ook wel. Zo’n demo M5 wordt niet vriendelijk behandeld.

    Voor de mensen die dan komen met het argument, had het maar geen M5 moeten worden: Mee eens, maar pak dan een E63 AMG die heeft dan ook zijn gebruikssporen.

    En de S6 is misschien niet de betere, maar dat komt omdat ie misschien zo’n 75 pk minder heeft (vanwege desinteresse naar de E63 AMG weet ik het exacte verschil niet.) Maar de nieuwe RS6 zal weer heel anders uit de testen komen dan de Mercedes.

    Je mag het jaloezie noemen, ik noem het gewoon opkomen voor je eigen smaak.

    Een mercedes zal kwalitatief best goed zijn (al viel dat de laatste tijd wel erg tegen) maar ik vind en blijf het een lelijk snotshok vinden, waar ik niet dood in gevonden wil worden!

    Login om te reageren
  17. jan zegt

    1 mei 2007 om 16:58

    en wat gaat zo’n ding kosten dan???;)

    Login om te reageren
  18. Dennie FR zegt

    1 mei 2007 om 17:10

    Hoe dan ook,de C-klasse is vanaf de Eleganceuitvoering gewoon een prachtauto!

    Login om te reageren
  19. chris zegt

    1 mei 2007 om 17:28

    kamp wagen.. of super taxi… Er is gewoon niks anders van te maken.. specs zijn wel aardig maar daar is alles mee gezegd

    Login om te reageren
  20. Broodje_aap zegt

    1 mei 2007 om 17:29

    Dat de M series van BMW snel zijn is al lang achterhaald! De M5 is goed snel, maar zet ‘m eens naast de CL65 uit 2004. Mercedes heeft gewoon erg goede auto’s en dat is dan misschien ook de reden dat er zoveel taxi’s van rond rijden. Elke auto heeft een andere stijl. Sommige mensen vinden het leuk dat een japanse auto net zo snel is met een 2 liter motor. Een M3 heeft ook een relatief laag cilinder inhoud en die heeft meer een jankgeluid, en de AMG63 heeft een soort laag dof (geil) V8 geluid. Het hele idee is dat de AMG-modellen er niet zo belachelijk uitzien als de M3, maar toch snel is. Mensen met stijl waarderen dat vaak. Een wolf in schaapskleding dus. Dat ie 6.2 liter nodig heeft is wel het laatste waar ik over zou zeiken als ik er een zou hebben.
    Tegenwoordig heeft elk merk wel een snelle versie van een auto die gelijk licht aan een m3 of E55.

    Login om te reageren
  21. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    1 mei 2007 om 17:48

    Nou ja, wat leuk: standaard bumpersetje, standaard uitlaatjes, standaard motor..
    T is allemaal zo voorspelbaar, Het zal best een goede auto zijn, maar het uiterlijk kon je al raden toen de C-klasse net uit was.
    En dan het vermogen in vergelijking met de cilinderinhoud. Ja de een houd van veel vermogen uit een lage cilinderinhoud zoals in de m3/RS4, en de ander van veel vermogen uit een nog grotere cilinderinhoud. Maar dat is niet echt boeiend. Het lijkt me als koper veel frustrerender dat je dezelfde motor hebt als in bijvoorbeeld een E63, S63, CLS63, CL63, alleen je hebt minder vermogen. Terwijl de motor voor de rest hetzelfde is, das toch klote??

    Login om te reageren
  22. Mr. R zegt

    1 mei 2007 om 18:04

    @alfafan: Die flaporen zijn me verder nog niet opgevallen, maar de C-klasse heeft inderdaad joekels van buitenspiegels. Dat had toch echt fraaier gekund.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    1 mei 2007 om 18:19

    Die 6,2l V8 begint nu wel de goedkoopste high performance engine in het premium segment te worden. Maar gek genoeg betaal je er wel de hoofdprijs voor. Begin nu zelfs te twijfelen of die dingen wel ècht met de hand worden gemaakt.

    Mercedes AMG: Bullshit is what we sell. And we´re goooood!

    Login om te reageren
  24. Arnoud zegt

    1 mei 2007 om 18:41

    Die neus doet erg denken aan de MB 180/190 uit de jaren ’80 van de vorige eeuw. Uiteraard gaan je gedachten dan ook stiekum even terug naar de Evolution 2 met 2.3 liter motor. Och mocht het toch eens zo zijn….

    Login om te reageren
  25. Rikus zegt

    1 mei 2007 om 18:44

    ik snap de discussie over het vermogen van de c amg niet.. waarom zou je bijvoorbeeld 700 pk uit dit blok halen.. de mogelijk is er zeker, maar ik denk niet dat hun zichzelf in de vingers snijden.. er moet wat te kiezen blijven.. wie meer vermogen wil kiest een ander model.. plus met 450 pk is de rest alsnog een lachtertje.. dan zou je kunnen zeggen: jah maarr.. hun hebben een kleiner blok.. maar daar hebben ze tog ook zelf voor gekozen.. dan hadden ze ook maar een flinkert er in moeten lepelen.. het is maar net wat voor concept je neer wil zetten als merk.. BMW pakt het liever schreeuwerig aan.. wie een M rijdt wil er ook mee gezien worden.. daarvoor koop je ook een M.. als je het liever wat bescheiden aanpakt.. koop je een AMG..

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    1 mei 2007 om 18:59

    @Arnoud : we hebben thuis een mercedes 190, maar de neus doet me daaraan niet denken hoor…Wel eerder aan die oude SEC modellen, en dat vooral met die nieuwe mercedes CL.

    Trouwens, de evolution II heeft een 2,5 liter motor, geen 2,3.

    En aan iedereen die jankt over het feit dat hij een 6,2 liter motor heeft en zo “weinig” pk :Ooit al gehoord van KOPPEL?

    Trouwens ze krijgen er meer uit dan 450 pk, kijk maar naar de CL63 en de S63, die halen er 525 pk uit, en vast nog meer met een aangepast uitlaatsysteem e.d.En het is geen 6,3 liter, het is een 6,2 liter.

    Login om te reageren
  27. wilco faber zegt

    1 mei 2007 om 19:31

    Ik vind die C 63 AMG wel leuk, ben benieuwd hoe hij klinkt en rijdt. Maar ik vind t cool dat ze een grote V8 erin knikkeren, geluid zal inderdaad geil klinken.

    Denk dat die C 63 in rechte lijn toch echt sneller is dan de M3 of de RS4.

    Login om te reageren
  28. slk zegt

    1 mei 2007 om 20:30

    Geen verstand van auto’s die johan

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    1 mei 2007 om 22:29

    Leuk… Een artikeltje over details die nog niet zeker zijn… Ja, zo kan ik ook wel een blog vullen.

    Login om te reageren
  30. Johan zegt

    1 mei 2007 om 22:46

    @ slk

    WHAHAHA!!

    Zeker geen tegen argument

    Login om te reageren
  31. Mark zegt

    1 mei 2007 om 23:36

    Tis makkelijk voor ze om ‘m terug te tunen. Wel jammer, want ja het idee dat je in een teruggefloten versie rijdt :-). Maar ach, zal je het merken? :)

    Login om te reageren
  32. Fej zegt

    2 mei 2007 om 09:41

    @ Johan

    een tegenargument op een onsamenhangende tekst gebaseerd op eigen mening en foute veronderstellingen?
    Als Mercedes wil halen ze 800 pk uit dat blok, maar je kan de C-klasse toch niet sneller maken dan de nog duurdere topmodellen!
    Wie nu beter is, Audi, Bmw of Mercedes kan je pas zeggen als je alle wagens uitvoerig hebt getest en hier op het blog zijn er maar zeer weinig mensen die dat kunnen. En dan nog, het maakt allemaal niet uit want uiteindelijk koop je toch de auto die je mooi vind, ookal is die 1 seconde trager dan een andere
    Who gives a sh*t!
    AMG amateurs? Yeah right! Misschien moet je eens wat dikwijlder langs komen en af en toe eens artikels lezen!!

    Login om te reageren
  33. motje-knotje zegt

    2 mei 2007 om 10:04

    (te) weinig vermogen uit een 6,2 liter? Misschien moet je het artikel wat beter lezen. Het blok heeft veel meer potentieel, maar als ze het blok ten volle zouden benutten dan brengen ze de E63 in gevaar. Noem het amateuristisch, ik noem het liever ´´markttechnisch doordacht´´. ik bedoel, kijk naar Audi die hebben hetzelfde gedaan met de R8 en de gallardo. Ze hadden in de R8 ook een v10 kunnen lepelen, maar om marktechnische redenen gebeurt dat niet.
    En ik heb met open mond je opmerking gelezen dat je in een Mercedes nog niet dood gevonden wilt worden. Je mag best je mening hebben kereltje, maar als je zegt dat je zo´n autokenner bent dan had je nooit zo´n laag bij de grondse opmerking gemaakt. Mercedes levert hiermee gewoon een topproduct af, hetzelfde kan gezegd worden voor de nieuwe M3 en de RS4…

    Login om te reageren
  34. motje-knotje zegt

    2 mei 2007 om 10:05

    @ johan overigens…

    Login om te reageren
  35. Diego zegt

    2 mei 2007 om 10:39

    Dat er niet meer PK’s uit dat blok gehaald worden is puur afhankelijk van de doelstellingen die je met het ontwerpen van een motor hebt: een blok met een hoog piekvermogen zal nooit een erg soepele motor zijn, wat terugkomt in de rijeigenschappen.

    AMG maakt blokken met een enorm hoog koppel dat over een breed toerengebied afgegeven wordt. Hierdoor kun je in vrijwel elke versnelling bij elk toerental een flinke ram in je rug verwachten (wat veel wenselijker is dan een hoog piekvermogen).

    Hierom zal ESP waarschijnlijk ook niet uit te schakelen zijn: Door de abnormaal hoge koppels valt zonder ESP niet meer fatsoenlijk te rijden.

    Login om te reageren
  36. C30CDIAMG zegt

    2 mei 2007 om 10:51

    @jan-jaap-karel-kees:

    In de AMG wereld heerst een hierarchie. Dit betekent dat een C-klaassen nooit sneller zal zijn dan een E-klasse of welke klasse daarboven dan ook. Zij hebben de achterliggende gedachten dat zijn niet willen dat hun klant die net een SL AMG heeft gekocht wordt ingehaald door een C Combi AMG met de hond in de achterbak. Daar gaat het om.

    Als ze willen kunnen ze wel 800 pk uit die moter halen. Maar omdat dit een atmospherische motor is, blijft alles natuurlijk.

    En over het uiterlijk. Deze is zeker wel agressiever dan de C Classic. punt

    @ Johan, ik ben het met SLK eens, je hebt er geen verstand vand van. Jouw argumenten, die slaan nergens op. totale onzin. Alleen dat de RS6 inderdaad een beest aal worden. MAar dat had m’n achterneefje van 2 nog kunnen bedenken.

    Login om te reageren
  37. SimonMc zegt

    2 mei 2007 om 14:19

    @motje-knotje : jawel, het is al bekend dat er binnenkort een V10 in de audi R8 zal komen, MAAR dit zouden ze waarschijnlijk ook niet gedaan hebben als de superleggera versie van de gallardo er niet was, dus je hebt in dat opzicht wel gelijk.

    Net zoals er geen superleggera versie van de gallardo was geweest als de murcielago LP640 er niet was gekomen, enz…

    Hiërarchie noemen ze dat.Gelukkig heb je nog altijd zoiets als tuners, zodat als je wilt je C63 amg zo kunt opleuken, dat je ieder hoger gepositioneerd model eruit rijdt.Geef dat ding 600 pk en bye bye E63,cls63,cl63,s63,ml63,….enz

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    2 mei 2007 om 14:21

    @Diego : jawel ! Dat is nu net het leuke aan die nieuwe AMG’s!

    Het is sinds de clk63 ofzo dat je de ESP VOLLEDIG kunt uitschakelen ! Dus dat zou moeten betekenen dat hij ook niet meer bij de remmen ingrijpt, en ingrijpen in het vermogen naar de wielen e.d., deed hij dus zowiezo al niet met ESP uitgeschakeld.

    Ik weet dus niet 100% zeker of de ESP ook hier volledig uit te schakelen valt, maar ik ben er vrij gerust in.

    Login om te reageren
  39. Diego zegt

    2 mei 2007 om 15:08

    @ SimonMC

    Ook al zou je het compleet kunnen uitschakelen, dan moet je je nog afvragen of je dat zou willen.

    De gemiddelde bestuurder zal niet in staat zijn om al het koppel van die AMG blokken onder controle te houden.

    Het punt dat ik echter wou maken is dat piekvermogen niet zo verschrikkelijk belangrijk is, maar meer de enorm hoge en breede koppelkromme van die AMG blokken.

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    2 mei 2007 om 16:18

    @Diego : ja, je hebt daar wel gelijk in, je moet al heel ervaren zijn om zoveel koppel nog te kunnen beheersen.

    En koppel(kromme) vind ik ook wel veel belangrijker dan piekvermogen want meestal met die hoogtoerige blokken moet je al veel toeren maken vooraleer je het max.vermogen eruithaalt, op zich niet erg, maar met zo’n blokken moet je meestal te veel toeren maken voor er iets uit te halen.

    Login om te reageren
  41. dekster zegt

    2 mei 2007 om 19:03

    @SimonMc
    Dat is nu net wat die 63moter niet heeft, de oude 55 had een gigantisch koppel dat vroeg vrijkomt, maar die 63 heeft pas veel later dat koppel (ik dacht rond 4000 toeren) Wat relatief laat is, want nu is de charme weg en heb je een M5-V10 look-a-like.

    Login om te reageren
  42. phantom zegt

    2 mei 2007 om 20:42

    Ook al heeft hij nog zoveel pk, ik vind een m3 veel exclusiever

    Login om te reageren
  43. diego zegt

    2 mei 2007 om 21:24

    @ phantom

    M3 exclusiever?

    Die auto’s kelderen in waarde doordat al die gasten met M-stickers/bumpers op hun 316 de exclusieve uitstraling van de echte M3 verneuken

    Login om te reageren
  44. SimonMc zegt

    2 mei 2007 om 22:44

    @Dekter: juist, het koppel is minder, maar daarom niet slechter.Zoals al gezegd was in een bepaalde rijtest, wordt het vermogen nu beter op de baan gebracht omdat het volle koppel pas later vrijkomt als bij die 55AMG motor.

    Je kunt het best vergelijken met de 65AMG motor : omdat die zo’n gigantisch koppel heeft (1000Nm), staat die bij een snelle start gewoon zijn banden op te roken.In dit geval is zoveel koppel allesbehalve goed.Geef die 65AMG motor 200Nm minder koppel en de start zal al veel vlotter zijn.

    Het is waar wat je zegt dat die 63AMG niet dat gigantische koppel heeft van de 55AMG motor, maar het is nog steeds méér dan genoeg en in onervaren handen niet goed rijdbaar.

    Trouwens een M5 motor-kloon is het nog steeds niet hoor.Die M5 draait aan 8500 tr/min terwijl deze aan 7200 tr/min draait, en dat is nog steeds traag in vergelijking met die M5.

    Login om te reageren
  45. Broodje_aap zegt

    2 mei 2007 om 23:31

    M3 Exclusiever Hahahhahahah
    Dan is elke kamper exclusief wil je zeggen..
    Maar wederom.. smaken verschillen.

    Gooi in een tunnel liever het gas open in een AMG65 dan in een m5. Heb in canada ooit bijna een hartverlamming gekregen toen een SL AMG V12 vol gas langs me reed. Nu als ik een M3 uit 2003 hoor, vraag ik me altijd af of het een honda met kapotte uitlaat is of een M3.

    Dit is weer een klassieke MB VS BMW post. Begrijp me niet verkeerd, zou best een M3 willen hebben (of nog liever de oude M5), maar AMG is stijl, en laat je ook nog verdwijnen in z’n rook. D-d-daag

    Login om te reageren
  46. C30CDIAMG zegt

    3 mei 2007 om 16:49

    @Diego,

    nietwaar, dat komt omdat ‘bepaalde’ groepering altijd in die ”BMW’tjes” rijden en deze helemaal aftrappen. Dat is de reden waarom die flapdrollen niks meer waard worden. Maar oke, dat geldt ook voor een aantal AMG en een aantal S-en en RS-en, alleen in deze auto´s rijden die ‘bepaalde’ groepering nauwelijks.

    Verder houd ik mijn mond

    Login om te reageren
  47. mrexx zegt

    3 mei 2007 om 18:18

    bestaat er een clk dtm amg model van deze nieuwe model??? volgens mij heb ik die gezien.

    Login om te reageren
  48. phantom zegt

    3 mei 2007 om 20:37

    @Diego,
    Met exclusief bedoel ik dat er minder verschillende m3’s zijn dan mercedes c amg’s

    Login om te reageren
  49. diego zegt

    3 mei 2007 om 21:40

    Ja, mooi allemaal, maar wat denken jullie van de restwaarde van je M3 als je het verschil met de 316 van Sjaak Driespaak niet meer kunt zien? Daar gaat je exclusieve uitstraling…

    Dat heeft niets te maken met hoeveel modellen er in productie zijn, maar puur met de uitstraling die ze op de weg hebben

    @C30 CDI AMG:
    Wat jij zegt ligt direct hiermee in relatie:
    Die M3 wordt zo snel minder waard omdat hij (onterecht) met een bepaald publiek wordt geassocieerd.

    Login om te reageren
  50. phantom zegt

    4 mei 2007 om 18:59

    Een m3 is een auto voor de ware kenners en die kijken wel dwars door die fake shit heen.

    Login om te reageren
  51. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    5 mei 2007 om 13:17

    @ C30 CDI AMG (tot 31 mei)
    Ja hij ziet er achresiever uit dan een classic, maar koop je een AMG pakketje en je ziet t verschil niet meer..
    En ik snap de hierarchie, dat is ook hartstikke logisch. Maar, net als in de S6, dan is het toch nog steeds frustrerend: Het had nog meer kunnen zijn…

    Login om te reageren
  52. Chief_S5 zegt

    6 mei 2007 om 21:15

    Hij is mooi, maar ik ren als ik zoveel geld heb toch wel naar de Audi-dealer..

    Login om te reageren
  53. Elstak zegt

    18 mei 2007 om 01:13

    Die opmerking van die enorme flaporen bij de meeste moderne auto’s , daar ben ik het mee eens.
    Het staat gewoon niet in verhouding tot de rest van de koets.

    Login om te reageren
  54. sacha zegt

    7 juni 2007 om 01:55

    De C63 AMG Combi is inmiddels ook gespot:

    Mercedes-Benz C63 AMG Combi spyshot

    bron

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North