• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe concept-supercar: Weber

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 mei 2007 om 16:13 – 111 Reacties

Weber concept


Op de luxueuze Top Marques-beurs, die onlangs in Monaco werd gehouden, is een nieuw supercar-concept onthuld. Het Zwitsere ‘Weber Sportcars’ had al aangekondigd een zelf ontwikkelde auto met koolstofvezel-body naar de beurs te brengen die een gegarandeerde topsnelheid van meer dan 400 km/u zou halen, en ze hebben hun belofte gehouden. Het wordt druk aan de top in Supercar-land!

Onder de motorkap van de 4,5 meter lange supercar huist een 7 liter supercharged V8, die 900 pk en 1050 Nm uitbraakt. Het vermogen is tevens af te regelen op een wat minder agressieve setting. Het 65 kg wegende chassis is van aluminium en het koetswerk is volledig van koolstofvezel. Al met al weegt deze krachtpatser niet meer dan 1100 kg, hiermee is de sprint van 0-100 volgens de Zwitsers in 2,5 seconden geklaard.

In de 19 inch wielen huizen forse high-performance koolstofvezel remmen met 12-zuiger remklauwen. Om de wielen gaan brede banden (265 mm voor, 355 mm achter) om de pk’s middels een ‘intelligent four-wheel drive system’ goed op het wegdek te kunnen loslaten. Schakelen doe je met een sequentiële versnellingsbak die desgewenst op half- of volledig automatisch kan worden gezet. Tot slot heeft de Weber niet minder dan 4 brandstoftanks met een gezamenlijke capaciteit van 110 liter.

Weber concept

Weber concept

Weber concept

Weber concept

De basisuitrusting:

Complete body from carbon (CFK)
The chassis consists of high-quality aluminum
sequential gearbox with semiautomatic and full automatic shift mode

High Performance 7.0l V8 supercharged mid mounted and intercooled engine with dry sump, 900hp and 1050Nm with different engine management modes (comfort mode with reduced power and fuel consumption – Sport mode with high power and aggressive acceleration and top speed)

High performance Carbon-Ceramic brakes with anti lock system and constant capability, also in cold run. Calipers with 12 pistons

Special Weber alloy wheels with own center lock
Active Traction Control System
Active Aero Control, adaptive hydraulik wing, also for breaking
Active four wheel motion control
Mulitfunctional steering wheel with shiftlights and shiftpaddles
TFT- multifunction cockpit display with board computer
Remote controlled central lock system
Keyless entry functionality
Electronic window lifter
Automatic clima control
Rain Sensor
Rear view camera
Sound System with Radio / CD System
Navigation System with TMC
Anti theft device and alarm system

Height: 1’150 mm, 45.3″
Length: 4’500 mm, 177.2″
Width: 2’040 mm, 80.3″
Wheelbase: 2’900 mm, 114.2″
Dry weight 1,100 kg

Tires: Front 265 30 19″ Rear 355 25 19″

4 Tanks with a Fuel capacity of 110 litres.
Weber reserves the right to change specifications without further notice.

De aankondiging enkele maanden voor de beurs:

Achieving 250 mph (400 kmh) is one of the ultimate goal. The weight of this super car will be 2500 pounds (1100 kg), including air conditioner, power windows, GPS and stereo system. The body is made completely out of carbon and the chassis is completely made from high density aluminium. The car has a 7.2L supercharged engine, its own fabricated 6-speed sequential gearbox changes the gears in 80ms; it has an intelligent all-wheeldrive and will accelerate in 2.5s from 0-100 Kmh. 18 constructors, all from Formula 1, are guaranteed for the latest technology this car possesses. The complete car is manufactured by Weber Sportcars in Switzerland.

The aerodynamic tuning is probably the most important feature of any supercar. Our technicians have spent a long time with the optimism. Over a period of nine months new models were designed again and again. The perfect result can be now shown! Reaching the finale speed of over 400 km/h is guaranteed.

Check de website van Weber voor meer info (via edmunds, foto’s via cardisiac).

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Kia EV9 Concept
    Eet een bord havermout in de nieuwe Kia EV9 Concept
  • Komt de gaafste concept supercar er alsnog?

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Supercars

Vorig bericht: « Details Mercedes C63 AMG bekend?
Volgend bericht: Gumball update + Team Fuel video »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    1 mei 2007 om 16:15

    Moeder’s mooiste is het niet, he.

    Login om te reageren
  2. MV Agusta F4CC zegt

    1 mei 2007 om 16:16

    JEETJE!!!! Die is wel heeeeeeel erg lelijk hoor! Daar wil je toch niet in gezien worden tenzij je Batman heet!??

    Login om te reageren
  3. Recho zegt

    1 mei 2007 om 16:17

    Wat een knetters lelijke auto man!
    ma motor is een hele presentatie!

    Login om te reageren
  4. audi-boy zegt

    1 mei 2007 om 16:18

    Wat een ongelofelijke lelijke ding zeg!

    Login om te reageren
  5. Rits zegt

    1 mei 2007 om 16:19

    Het kon zo een nieuwe nascar zijn. kortom erg lelijk

    Login om te reageren
  6. Jellert zegt

    1 mei 2007 om 16:19

    Intens lelijk design maar de specs klinken erg goed.

    Login om te reageren
  7. CSL zegt

    1 mei 2007 om 16:25

    Ik denk dat die wel een snelle rondje op de Circuit kan doen.

    Login om te reageren
  8. smoke zegt

    1 mei 2007 om 16:25

    Tsja, vorm volgt functie jongens: http://www.weber-sportscars.com/aerodynamics.html

    Login om te reageren
  9. patrick_2002 zegt

    1 mei 2007 om 16:28

    Ik denk dat de tekst niet klopt bij dit bericht. Het zou waarschijnlijk dit moeten zijn:

    “CARS auto schaal 1:1 te koop bij…”

    Login om te reageren
  10. Boxster zegt

    1 mei 2007 om 16:30

    Nu alleen nog een ontwerper in dienst nemen…

    Login om te reageren
  11. Pomoek zegt

    1 mei 2007 om 16:30

    @Sir smokalot: Zeker, maar dit gaat wel erg ver. Welke dwaas koopt nu zo’n ding? Hierbij vergeleken is de Spyker peking to paris echt een beauty…

    Login om te reageren
  12. RRPhantom zegt

    1 mei 2007 om 16:30

    Wat dar stond was alleen een body want er zaten geen ruiten in (zoals op de foto te zien is) en waarschijnlijk ook geen motor.
    Ben wel benieuwd naar wanneer ze het snelheidsrecord willen gaan breken!

    Login om te reageren
  13. Lampredi zegt

    1 mei 2007 om 16:31

    Komt dit uit een stripverhaal ofzo?

    Login om te reageren
  14. Larrs zegt

    1 mei 2007 om 16:33

    Voor mij iets te extravagant, dan liever een Spyker.

    Login om te reageren
  15. RubenBaeten zegt

    1 mei 2007 om 16:34

    Het lijkt wel een verlopen waterverfschilderij.

    Login om te reageren
  16. Stefan00 zegt

    1 mei 2007 om 16:36

    god wat is dat ding ook fucntioneel

    Login om te reageren
  17. Johan zegt

    1 mei 2007 om 16:42

    Ik was net van m’n nachtmerries af,
    maar kan weer opnieuw beginnen met terapie;)

    Wat is die lelijk!

    Login om te reageren
  18. SugarFree zegt

    1 mei 2007 om 16:46

    @ Sir Smokalot
    Ja, maar mag het grenzen hebben asjeblief?! :)
    Zelfs, ja zelfs een Veyron vind ik mooier (en nou, dat zegt wat hoor jongens).

    Kijk, ik ben wel voor een potje baanbrekend design (dat ís dit wel trouwens, geen vergelijking mogelijk met een andere wagen), maar goed, het moet niet zo zijn dat je er blijven oogschade aan over houdt.

    En een Enzo is toch ook gebouwd volgens het principe ‘vorm volgt functie’, en die vind ik toch een stukkie appetijtelijker.

    Maar…………………. als tie de Veyron verslaat op topsnelheid, mag ie van mij gebouwd worden :)

    Login om te reageren
  19. Solstice zegt

    1 mei 2007 om 16:48

    Zonde van al dat koolstofvezel…

    Login om te reageren
  20. Rick zegt

    1 mei 2007 om 16:49

    Fiat Multipla is hier prachtig bij!

    Login om te reageren
  21. Autofreak zegt

    1 mei 2007 om 16:50

    Kunnen ze niet een mooie functionele auto bouwen in plaats van zo’n gedrocht, dan is zelfs die lelijke eend van een ultima gtr nog mooi, althans bijna. En die velgen zijn behoorlijk gejat van BBS als ze daar al niet van zijn en die luchtinlaten op de motorkap lijken wel op die van een peugeot 206 of renault twingo alleen heeft deze er 2.

    Login om te reageren
  22. David USA zegt

    1 mei 2007 om 16:59

    Lijkt wel op een zeepkistbak waarmee je van de berg af rijd!

    Login om te reageren
  23. Vincent#1 zegt

    1 mei 2007 om 17:03

    Originele lijnen heeft deze auto wel, maar mij trekt het ook niet zo. Het lijkt wel een auto van dezelfde maker als die gesmolten lamborghini uit zuid Amerika.

    Het komt trouwens niet echt over als een +400km/h auto. Die achterkant lijkt me gemaakt om een reusachtig vacuum te creëren. Maarja… wie ben ik, als ik het stukje zo lees, hebben ze juist heel lang op de aerodynamica zitten studeren.

    Kijk eindelijk een plaatje van de zijkant
    Nog best gaaf toch

    Nogmaals hulde voor eindelijk een merk dat zijn hoofd oven het designmaaiveld durft te steken.

    Login om te reageren
  24. Hilgert zegt

    1 mei 2007 om 17:03

    men neme een frame…drapeert daar een oud gordijn overheen en vul aan met veel polyester…..tadaaaa!! de nieuwe Weber. :S

    Login om te reageren
  25. je oma zegt

    1 mei 2007 om 17:06

    niet echt mooi, maar wel origineel.. en Zwitsers!

    @pomoek en Rick: niet overdrijven..

    Login om te reageren
  26. Autofreak zegt

    1 mei 2007 om 17:07

    Van de zijkant is ie nog niet eens zo heel erg maar de rest is één grote mislukking.

    Login om te reageren
  27. roderik zegt

    1 mei 2007 om 17:08

    wat maakt het uit dat ie lelijk is, hij is voorbij voordat je hem ziet

    Login om te reageren
  28. Arnoud zegt

    1 mei 2007 om 17:09

    Brrrrrr.

    Login om te reageren
  29. Leon zegt

    1 mei 2007 om 17:10

    Wat een ontzettende lelijke bak zeg! Maar de prestaties… Veyron killer!

    Login om te reageren
  30. Hansie! zegt

    1 mei 2007 om 17:18

    Deze wagen
    is echt extreeeeeem lelijk
    misschien wel de lelijkste wagen die ik ooit heb gezien!

    Login om te reageren
  31. Marc zegt

    1 mei 2007 om 17:21

    Wat een gigantische lelijke bak!

    *kots*

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    1 mei 2007 om 17:21

    Whahahaha :lol::lol: daar rij je toch echt voor aap in! :lol:

    Login om te reageren
  33. noble m400 rijder zegt

    1 mei 2007 om 17:25

    godalle jesus zo iets ongeloofelijk lelijks heb ik nognooit gezien op bmw 1 en 5 serie en mercedes r en e klasse na maar deze auto is in iedergeval wel waanzinnig snel nog veel sneller dan mijn noble

    Login om te reageren
  34. Greg zegt

    1 mei 2007 om 17:25

    0-100 in 2,5 sec?
    Dat kon nog sneller als die neus niet de aerodynamica van een flatgebouw had.

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    1 mei 2007 om 17:25

    in een lachspiegel is ie best okay hoor ..

    Login om te reageren
  36. noble m400 rijder zegt

    1 mei 2007 om 17:26

    @ vincent pagani zonda,koenigsegg,veyron en koenigsegg ccx zijn ook bijzondere auto’s

    Login om te reageren
  37. evo zegt

    1 mei 2007 om 17:27

    Deze auto is zodanig vierkant, dat je hem met Lego na kunt bouwen. Als het dan toch zo nodig de 400km/u moet halen; de Veyron ajb…

    Login om te reageren
  38. Karaya zegt

    1 mei 2007 om 17:29

    Hier kan ik alleen maar smakelijk om lachen.

    Het wachten is op de eerste randdebiel die deze gargantueske verschijning laat pimpen in het land van de goede smaak.

    Login om te reageren
  39. kaleoma zegt

    1 mei 2007 om 17:30

    bangla banger ??

    Login om te reageren
  40. Marcuss zegt

    1 mei 2007 om 17:31

    Lelijk!!……..maar wel orgineel

    Login om te reageren
  41. StormRAM zegt

    1 mei 2007 om 17:36

    WAT EEN LELIJK DING! Niet normaal meer! Zijn die 4 brandstoftanks er om het verbruik niet 1 op 1 te laten zijn? Lijkt me anders flinke onzin…..

    Login om te reageren
  42. smoke zegt

    1 mei 2007 om 17:41

    @StormRAM
    Misschien voor een optimale gewichtsverdeling? En volgens mij werkt het niet zo dat een auto zuiniger wordt als je er maar meer brandstoftanks inbouwt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :p

    Login om te reageren
  43. Autofreak zegt

    1 mei 2007 om 17:45

    @ StormRAM: zou best kunnen nu is het 4 op 4 ;)

    Login om te reageren
  44. DeNNi$ zegt

    1 mei 2007 om 17:45

    Heeft iets weg van een nascar auto en vanachter iets van een Z4 denk ik.

    Login om te reageren
  45. audi racer zegt

    1 mei 2007 om 17:46

    wat is in godsnaam nou de voorkant?

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    1 mei 2007 om 18:11

    Ik blijf het me afvragen.

    Als designer van dit ding, hè? Doe je nooit een stapje naar achter om te kijken wat je nou allemaal bij elkaar hebt getekend? En als je dan de stage van tekenen voorbij bent en je komt in de stage van schaalmodellen. Is er dan ècht niet een moment dat de designer bij zichzelf denkt; ” Hmmmm, ik had toch beter schoonmaker kunnen worden binnen dit bedrijf….”

    Maar wat me dan helemaal verbaast zijn de executives die hier hun akkoord voor geven…….Die mensen willen gewoon geen succesvolle business hebben……..

    Login om te reageren
  47. piet zegt

    1 mei 2007 om 18:14

    UUUUURHA!!! (overgeven)
    Das lelijk!!!

    Login om te reageren
  48. Forza! zegt

    1 mei 2007 om 18:18

    Sinds wanneer ontwerpen ze auto’s in de sociale werkplaats?
    Ik wist ’t niet…

    Login om te reageren
  49. Sven zegt

    1 mei 2007 om 18:47

    Lijkt wel een pijlstaart-rog aan de achterkant, of ist de voorkant?:s

    Login om te reageren
  50. rick zegt

    1 mei 2007 om 18:59

    t is net een bmw z4 dan met heel veel troep der op

    Login om te reageren
  51. jasper zegt

    1 mei 2007 om 19:00

    dat moet de lelijkste sportwagen ooit zijn

    Login om te reageren
  52. SimonMc zegt

    1 mei 2007 om 19:04

    Een 7,2 liter V8?Dat ruikt naar een motor uit de stal van GM.

    Login om te reageren
  53. mercedesfan zegt

    1 mei 2007 om 19:15

    lelijk!!!

    Login om te reageren
  54. Kevski-Style zegt

    1 mei 2007 om 19:26

    Vanuit visueel oogpunt is dit echt afgrijselijk lelijk, maar vanuit aerodynamisch oogpunt is dit weer prachtig. Ik zal hieronder even het 1 en ander uiteen zetten waarom er voor de volgende zaken gekozen is:
    -4 benzinetanks i.p.v. 1 grote: Je kunt ze lager in het chassis plaatsen en beter verdelen waardoor er een betere balans ontstaat.
    -Voorzijkant loopt schuin omhoog, om een lager frontaaloppervlak te creeeren voor minder luchtweerstand, en tegelijkertijd voor de nodigeneerwaardse druk te zorgen op de voorwielen.
    -De afronding van de zijflanken zorgt ervoor dat ook daar de weerstand zo laag mogelijk gehouden wordt (o.a. nascar gebruikt hetzelfde principe). Hierdoor zal de lucht ook langs de voorwielen gaan zonder ze te raken.
    -De lucht “uitlaten” (2 aan iedere kant), zijn bedoeld om de warmte van de remmen en eventueel de radiateur te ventileren (als die er zit, maar gezien de grill denk ik van wel). Dit wordt weer extra versterkt door de zuigende werking van de lucht die over de bovenkant heenraast, waardoor de daadwerkelijke rolweerstand van de banden minder wordt.
    -Wielen liggen vrij ver naar binnen toe, om zo ook daar geen weerstand van te ondervinden.
    – De scherpe snedes van van voor tot achter aan de zijkant van de auto dienen om de auto meer rechtuitstabiliteit te geven. Ook zorgen ze voor een vacuum aan de kant van de radiateuropeningen, waardoor er daar niet te veel luchtweerstand optreedt.
    -De daklijn zelf wordt ook gebruikt voor de rechtuitstabiliteit. de vooruit zorgt tevens voor een zo laag mogelijk luchtweerstand. Tot slot zit de luchtinlaat in het dak verwerkt ongeveer op hoogte van de bolling, zodat een deel van de lucht eroverheen gaat om ook daar een zo laag mogelijke weerstand te creeeren.
    – De zijskirts zijn even laag gehouden als de voorkant, om zo min mogelijk lucht onder de auto te laten passeren en de lucht die toch onder de auto zit zo optimaal mogelijk te gebruiken.
    -De kofferklep is 1 vloeiend geheel met de daklijn, om zo de weerstand weer laag te houden. Deze is vervolgens een klein beetje verlengt in een overlopende spoiler, om zo toch neerwaardse druk te creeeren met een minimale luchtweerstand.
    -De achterkant zef houd abrupt op, om zo de lucht de kunnen scheiden van de auto. Hierdoor wordt de luchtweerstand ook weer laag gehouden. Verder is de achterkant rond de achterwielen zo laag mogelijk, om zo de wervelingen daar tegen te houden. Vorvolgens wordt in het midden van de auto een levensgrote diffusor gemaakt, om ook de daar de wervelingen te scheiden van de body van de auto. Ook zorgt dit ervoor dat er zich geen vortexen kunnen vormen waardoor de auto ook weer minder last heeft van luchtweerstand. En het mooie si ook nog eens dat de diffusor zorgt voor neerwaardse druk op de achterwielen.
    – De achterwielkasten zijn van voren dicht, maar vam achteren voor een gedeelte open. Hierdoor wordt ook daar de lucht geventileerd, zonder dat het in aanraking komt met de lucht die de achterzijde verlaat. Kleine verbetering van de luchtweerstand dus weer.
    -De spiegels zijn overigens ook nog eens zo gevormd dat ze ook daar de luchtweerstand zoveel mogelijk beperken.
    -De luchtrem is dan juist weer voor om wel weerstand te creeeren. Dit zorgt dan weer voor een gigantische verstraging waardoor de remmen het lichter hebben.
    -Tot slot heb ik het vermoeden dat de onderbodem vlak is van de auto, om ook daarmee de luchtweerstand te verminderen.
    Kortom, die mannen bij Weber Sportcars hebben hun werk gigantisch goed gedaan, ook al is hetniet mooi om te zien. Veel van de ideeen die hier gebruikt zijn ben ik zelf ook toe aan het passen. Dit alleen al omdat het in principe gratis winsten zijn, door hetgene wat je hebt zo goed mogelijk te gebruiken.

    Login om te reageren
  55. Henkie zegt

    1 mei 2007 om 19:30

    netjes, alleen inderdaad iemand anders voor het design moeten zorgen. Gestroomlijnd mooi moet te doen zijn volgens mij

    Login om te reageren
  56. lincoln zegt

    1 mei 2007 om 19:35

    maar MOET dat dan in combinatie met een zuurkool gezicht + droevige billen????

    Login om te reageren
  57. ml zegt

    1 mei 2007 om 19:36

    Misschien verwacht het bedrijf dat er ook mensen zijn die een sportwagen niet voor het vergroten van hun sex-appeal kopen..

    Login om te reageren
  58. Pizza zegt

    1 mei 2007 om 19:56

    Net zo mooi als Marianne Weber

    Lelijk dus

    Login om te reageren
  59. lincoln zegt

    1 mei 2007 om 20:05

    @Pizza .. fun

    Login om te reageren
  60. Emiel zegt

    1 mei 2007 om 20:05

    Ahhhhhhhhh……… my eyes!!!!

    Login om te reageren
  61. sacha zegt

    1 mei 2007 om 20:07

    Familie van?

    Login om te reageren
  62. Wat_een_gezeik zegt

    1 mei 2007 om 20:13

    er zijn grenzen, en dit gaat veel te ver overheen!
    Fabriek afbranden, alle tekeningen en gegevens van die auto vernietigen, personeel afslachten door middel van een grote bbq organiseren om zo alle mogelijke acties van die mensen om die auto op de markt te brengen, laat staan om die auto nog een keer op een beurs/event te showen (wat er aan te showen valt) tegen te gaan.

    en de overgebleven mensen die laten het dan wel uit hun hoofd om ook maar iets wat met die auto te maken heeft te doen.

    kortom weer zonde van mijn tijd!!

    Login om te reageren
  63. lincoln zegt

    1 mei 2007 om 20:17

    @Wat een gezeik .. al eens gesoliciteerd bij de Taliban? .. lijkt me echt iets voor jou.

    Login om te reageren
  64. Armada zegt

    1 mei 2007 om 20:41

    Zie eerste comment.

    Login om te reageren
  65. bnc zegt

    1 mei 2007 om 20:51

    wat een lelijk hok… dit kunnen ze toch niet menen? Ik zie een kind van 3 jaar nog zo’n lijnen tekenen

    Een auto met zo’n capaciteiten is meestal geen echte schoonheid maar dit is gewoon lachwekkend slecht … bah

    Login om te reageren
  66. Maarten zegt

    1 mei 2007 om 20:52

    Zo’n auto kan niet snel genoeg gaan..Hoe sneller ie gaat, hoe minder dat je hem hoeft te zien!

    Login om te reageren
  67. vincent#1 zegt

    1 mei 2007 om 21:18

    @kevski style Blijkbaar iemand met verstand van earodynamica.

    Even een vraagje nog over die abrupt stoppende achterkant. Als ik het goed begrijp, haalt dit zijn voordeel uit het feit dat de lucht minder korter langs de auto stroomt en daardoor minder wrijvingsweerstand opleverd.

    Maar hoe zit het dan met het vacuum dat in de slipstream ontstaat. Dit is iets wat voorkomen wordt met de druppelvorm. Die wrijvingweerstand lijkt me minder dan dat trekkende vacuum. Heft de een de ander op en zijn deze jongen gewoon slim geweest? Of is het iets anders?

    Login om te reageren
  68. Tephlon zegt

    1 mei 2007 om 21:22

    Ik vind het net een gesmolten BMW Z4.

    Het zijaanzicht heeft nog wel wat.

    En het zal best hard kunnen, maar dan rijd ik liever in een Veyron.

    Login om te reageren
  69. Holycow zegt

    1 mei 2007 om 21:27

    Ligt het aan mij of grijnst zijn achterwerk? Verder lijkt het alsof iemand heeft geniest tijdens zijn schetsen:P

    Login om te reageren
  70. Kevski-Style zegt

    1 mei 2007 om 21:30

    @ Vincent#1:

    Teken de lijnen eens door!? Wat valt je dan op!? Diezelfde druppelvorm waar je het over hebt. Overigens is het bij een rechte achterkant met name zo, dat lucht hoeken die abrupt groter worden dan 15 graden niet kan volgen. Daar buigt het langzaam af. Door dat vacuum wordt er niet aan de auto getrokken, maar wordt deze juist afgestoten als het ware. De druppel loopt danook nog verder achter de wagen door. Uiteindelijk blijft de vorm hetzelfde, maar heb je geen werevlingen die de auto terugtrekken als het ware. De gemiddelde hatch heeft dat wel bijvoorbeeld. vandaar dat de trend daar is om een kleine rechte spoiler achter op het dak te monteren. Helpt ook een klein beetje….

    Login om te reageren
  71. phantom zegt

    1 mei 2007 om 22:06

    Hij is MONSTERLIJK……lelijk

    Login om te reageren
  72. Jan zegt

    1 mei 2007 om 22:32

    Kevski, kan wel zijn dat dit goed aerodynamisch werk is, maar auto’s die zo snel gaan zijn gebouwd om van te genieten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze auto op zijn oprit zet om zich te verlekkeren aan de lijnen. Iets wat ik me wel kan voorstellen bij auto’s als de Carrera GT, CCX, Zonda e.d.

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    1 mei 2007 om 22:33

    De prestaties zijn top, aan het uiterlijk mogen ze wat mij betreft nog even werken… Hoeveel voordelen het ook mag hebben.

    Login om te reageren
  74. Sjaak Trekhaak zegt

    1 mei 2007 om 22:38

    Oké, maar wat is nou de voorkant?

    Login om te reageren
  75. Mpower zegt

    1 mei 2007 om 22:40

    Extreem lelijk, over smaak valt dus toch te twisten. Als vorm functie zou volgen dan zou je met minder dan 900pk 400 km/h moeten halen lijkt me. Overengineerd toch wel, passie is ver te zoeken.

    Login om te reageren
  76. Klassiekerrally zegt

    1 mei 2007 om 22:43

    Tja…
    Een auto kan ook té functioneel zijn blijkbaar.
    Kom op zeg, bij een echte Supercar zijn de looks vreselijk belangrijk.
    Met deze auto wordt je uitgelachen als je er over verteld…
    … als überhaupt al iemand weet waar je het over hebt.

    Login om te reageren
  77. DRU zegt

    1 mei 2007 om 23:53

    Hahahahahahahaahahahaahaaaaaa! Dat kun je niet menen.

    Login om te reageren
  78. Laurent911 zegt

    2 mei 2007 om 00:18

    Schoenendoos.

    Login om te reageren
  79. Laurent911 zegt

    2 mei 2007 om 00:19

    op wielen!

    Login om te reageren
  80. ThoMaster zegt

    2 mei 2007 om 00:36

    Ondanks dat ik het eigenlijk niet over zijn looks wil hebben omdat hij gewoon erg snel is moet ik zeggen dat ik nog nooit zo’n uitgekotst-lelijk design heb gezien van een auto waar ongetwijfeld erg veel geld voor gevraagd gaat worden.
    Dit ding is gewoon te lelijk voor woren….meer heb ik er niet over te zeggen eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  81. Casa D y D zegt

    2 mei 2007 om 02:00

    Die voorkant doet me denken aan een of ander vrouwelijk tekenfilmfiguurtje dat je met pruilende lippen een zoentje aanbiedt. Maar daar stopt dan ook iedere vergelijking met de pracht die vrouwelijke elegantie is.
    Doe mij maar een taxi.

    Login om te reageren
  82. Floris zegt

    2 mei 2007 om 12:22

    Dit slaat echt alles.
    Is dit ontworpen door een Koreaan of chinees of jap ????

    Login om te reageren
  83. Hansie! zegt

    2 mei 2007 om 14:25

    Klassiekerrally: uitgelachen ja misschine
    maar vervolgens smoked hij je finaal bij de stoplichten
    of uberhaupt ook maar ergens waar je kund rijden.

    Floris: Wat bedoelt meneer daar nou weer mee?

    Login om te reageren
  84. henk zegt

    2 mei 2007 om 14:25

    deze is nog lelijker dan de alar!

    Login om te reageren
  85. slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt

    2 mei 2007 om 14:30

    @Rick dos

    dat vroeg ik me dus ook af bij het zien van dit gedrocht.

    Login om te reageren
  86. autoblogger zegt

    2 mei 2007 om 14:36

    @slk55 amg: vertel… what has happened?

    Of is het relevanter om dat hier te vertellen?

    Login om te reageren
  87. Fej zegt

    2 mei 2007 om 14:38

    @ autoblogger

    volgens mij is zijn rijbewijs afgepakt ;-)

    Login om te reageren
  88. Fej zegt

    2 mei 2007 om 14:54

    Nog effe een vraagje voor degenen die een antwoord weten:
    Als bij deze auto voor het uiterlijk vooral de aerodynamica bepalend is geweest, is dit dan de perfecte supercar, of doet al die lelijkheid toch niet zo veel af? Ik heb altijd gedacht dat de druppelvorm het meest aerodynamische was en dit lijkt er toch niet echt op he.

    Login om te reageren
  89. slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt

    2 mei 2007 om 15:55

    @autoblogger

    ik was met vrienden en gezin een weekendje naar frankrijk. en aangezien we allebei nogal van doorrijden houden, en nadat we te horen hadden gekregen dat het de laatste keer was dat in het buitenland konden knallen. waren we de heenreis lekker op dreef, we reden s’ nachts en er was bijna niemand op de weg, de snelheidsmeter gaf meerder malen 240 aan, en de gemiddelde snelheid lag rond de 190 km/h. we waren wel 5 keer geflitst maar daar hoefde we ons geen zorgen over te maken. we waren binnen 6 uur op onze eindbestemming.
    na deze geweldige heenreis, was het na 3 dagen heerlijk te hebben vertoeft in frankrijk tijd voor de terugries. we waren nog geen uur aan het rij…uhhm racen, of ik zag politie aan de zijkant van de weg onder het viaduct staan opgesteld. ik vol in de ankers, gelukkig was er wederom weinig verkeer op de weg, ik reed met ongeveer 140 km/h langs de franse politie, en zag even verderop motoragente langs de weg staan. toen ik die voorbij was, en ze op hun plaats bleven staan haalde ik opgelucht adem, en trapte het gaspedaal weer lekker diep in, dit bleek achteraf niet zo’n goeie beslissing. toen ik een afslag had genomen, en er een nieuwe wederom zo goed als lege autoweg voor me lag, trapte ik mijn A6 allroad vol op zijn staart. ik reed met een gangetje van 200 km/h berg afwaarts. toen hoorde ik mijn dochter vanaf de achterbank roepen “kijk uit pap politie” en er verscheen een blauwe subaru impreza in mijn achteruitkijk spiegel met de zwaailichten aan. de drie (!) mannen die erin zaten haalde mij in en attendeerde mij naar de kant te gaan. na op een parkeer plaats te zijn gestopt. moest ik mijn papieren en rijbewijs afgeven, waarna mijn vrouw werd verzocht de politie auto naar het bureau te volgen. dit duurde een half uur en was precies in de tegengestelde richting in waar wij heen moesten. eenmaal op het bureau aangekomen, werden mij kinderen in de wachtruimte gezet, en moest ik en mijn vrouw meekomen. hier werdt een proces verbaal opgemaakt. als rede zei ik dat ik wind mee had en het berg af was, en als beroep zei ik dat ik controleur van cijfers (accountant) was, dit vond menneer de agent erg komisch.
    een uur later liep ik het burau weer uit. mijn portemonee voelde alleen een beetje licht zonder rijbewijs en 235,- euro. wel heb ik een formulier gekregen waarop stond dat ik overal mocht rijden behalve gedurende twee weken in frankrijk. al met al viel het dus nog wel mee, ik mocht gewoon rijden in de meeste landen, de boete bedroeg 235 euro en het rijbewijs werd binnen twee weken weer thuisgestuurd.
    je begrijpt dat ik de rest van de terugweg mij keurig aan de snelheid heb gehouden.

    Login om te reageren
  90. lincoln zegt

    2 mei 2007 om 16:06

    kijk zo kan het ook .. toch mag ik de gendarmerie houding wel .. niet bang en toch rechtvaardig .. het is gewoon een ander slag ambtenaar .. wel je dochter keurig opgevoed .. zekertjes weten….

    Login om te reageren
  91. Fej zegt

    2 mei 2007 om 16:41

    @ slk55amg

    zaten die 5 flitsen van de heenreis ook al in die 235,- euro? Ik vermoed van niet want dan zou het wel heel goedkoop zijn!
    Twee weekjes niet in Frankrijk mogen rijden valt nog goed mee, dus je komt er eigenlijk nog goed vanaf!
    Best wel grappig dat je dochtertje besefte dat ze je moest waarschuwen voor de politie!

    Login om te reageren
  92. evo zegt

    2 mei 2007 om 16:50

    5 keer geflitst? Ik weet dat het verdrag tussen Frankrijk en Nederland nog niet getekend is, maar ik zou het niet provoceren…

    Login om te reageren
  93. slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt

    2 mei 2007 om 17:06

    die 5 flitsen zaten er niet bij, en als het goed is (hoop ik) komen die ook niet meer. de ‘straf’ viel inderdaad wel mee, als dit in Nederland was gebeurt was het erger geweest.
    en ja mijn dochtertje (11) die is keurig opgevoed. en ze houd net als papa van stevig door rijden.

    @Fej

    je zal het misschien niet geloven, maar toen ik vroeg hoe ze de politie eerder zag dan mij, zei ze dat ze, toen ze rustig een dvd zat te kijken, ze de weerspiegeling van zwaailichten in haar schermpje zag…

    Login om te reageren
  94. Fej zegt

    2 mei 2007 om 17:28

    @ Slk55 amg

    slimme meid! Misschien moet je een achteruitkijkcamera monteren aangesloten op haar scherm, dan kan zij je in het vervolg op tijd waarschuwen!

    Login om te reageren
  95. Kevski-Style zegt

    2 mei 2007 om 18:16

    @ Jan:

    Dat soort auto’s zijn om in te rijden, en ook daadwerkelijk naar kunnen te rijden. iedereen die dat niet doet met zulk caliber auto’s is gewoon zielig. En ja, als je erin zit zie je de buitenkant toch niet….

    Login om te reageren
  96. DavkeG zegt

    2 mei 2007 om 19:26

    In het echt is deze wagen nog lelijker dan deze foto’s doen uitschijnen. De Caparo T1 (om maar één voorbeeld te noemen) is óók volledig in de windtunnel ontworpen, en die ziet er toch echt stukken beter uit.

    Login om te reageren
  97. DavkeG zegt

    2 mei 2007 om 19:26

    Op de eerste foto zie je de Caparo trouwens staan ;).

    Login om te reageren
  98. Mehmet zegt

    2 mei 2007 om 20:29

    ik vraag me af wat zo’n lelijk ding ongeveer kost

    Login om te reageren
  99. Beau92 zegt

    2 mei 2007 om 20:55

    NEE, dit kan niet…

    Login om te reageren
  100. Jela zegt

    2 mei 2007 om 21:09

    de auto trekt op niks, maar de top marques beurs daarentegen… amai amai

    Login om te reageren
  101. Kapitijmen zegt

    2 mei 2007 om 21:36

    Nou, diegene die deze mooi vind die is niet helemaal goed in z’n hoofd… dat de autowereld door zo iets afschuwelijks wordt getroffen…. volgens mij kan ik nog mooiere auto’s maken met een lage cw waarde

    Login om te reageren
  102. Kapitijmen zegt

    2 mei 2007 om 21:48

    als je mij moest laten kiezen tussen die nissan qashqai en deze (te afschuwelijk om z’n naam te noemen) kies ik een qashqai!!!

    Login om te reageren
  103. Kapitijmen zegt

    2 mei 2007 om 21:51

    hoe zou zo’n ding rijden… met zoveel neerwaardse druk :P

    Login om te reageren
  104. floryn zegt

    2 mei 2007 om 21:56

    kijkt bijna net zo scheel als de morgan aero 8

    Login om te reageren
  105. Hansie! zegt

    2 mei 2007 om 22:31

    ik zou hem kopen… maar zou er vervolgens binnen de korste keren een nieuwe, mogelijk zelf ontworpen body opgooien.

    Login om te reageren
  106. da chef zegt

    5 mei 2007 om 14:03

    volgens mij hebben de jongens van de grote beurt hieraan geprutst (vooral die tukker….) kijk maar, de sticker zit er rechts achter op, hihihi

    Login om te reageren
  107. boer harms ut drenthe zegt

    6 mei 2007 om 17:40

    they say that he is the racer of top gear and they say that he never cleans his underwear the only thing we know is that he’s called the Stig.

    and where is it coming on the cool board or should i say very super deluxe uncool board.
    man wat een lelijk ding. god heeft weer is (niet) zijn best gedaan. hij heeft leraren , de nissan cube en nu dit. woont hij in amsterdam ofzo even wat (coffee) halen in de daar voor bestemde shop.

    Login om te reageren
  108. boer henk ut drenthe zegt

    6 mei 2007 om 17:42

    harm heeft gelijk

    Login om te reageren
  109. Eendje zegt

    7 mei 2007 om 13:36

    Mn tante van 89 is hierbij vergeleken hollands next topmodel

    Login om te reageren
  110. Eendje zegt

    7 mei 2007 om 13:38

    volgens mij heeft de snelheid de schoonheid eraf geschuurd

    Login om te reageren
  111. Bertus zegt

    11 mei 2007 om 20:19

    Een rijdende bouwvakkerstent!

    CQQL!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North