• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 31 jaar oude Mercedes G-klasse kost anderhalve ton

Auteur: machielvdd, gepost 2 juni 2022 om 13:12 – 6 Reacties

Er is het nodige aan versleuteld, maar alsnog is het heel veel geld voor een oude G-klasse.

Er zijn waarschijnlijk weinig modellen waarbij er zoveel verschil zit in occasionprijzen als van de vorige G-klasse. Je kunt er eentje voor een paar duizend euro op de kop tikken, maar de prijzen kunnen ook oplopen tot boven de twee ton. En dan hebben we het nog niet eens over speciale versies als de 4×42 en de 6×6.

Nu zijn de enorme prijsverschillen niet zo gek, aangezien er ook enorme leeftijdsverschillen zijn. Voor een exemplaar uit 1991 betaal je natuurlijk een stuk minder dan voor een exemplaar uit 2017. Toch?

Nou, niet in dit geval. Dit babyblauwe exemplaar is namelijk bijzonder prijzig. Terwijl het in de basis gewoon een Wolf G-klasse is. Een ex-militair dus en die zijn over het algemeen voor een redelijk bedrag op de kop te tikken.

Dat heeft Expedition Motor (het bedrijf achter deze auto) ongetwijfeld ook gedaan, maar ze hebben deze G-klasse vervolgens stevig onder handen genomen. Heel stevig, want ze hebben naar eigen zeggen maar liefst 1.400 uur in hun nieuwste creatie gestoken.

Het resultaat is een auto die op alle vlakken naar een hoger plan is getild. Nu is dat niet heel moeilijk bij een militaire G-klasse, maar toch. De vijfcilinder diesel is nu bijvoorbeeld gekoppeld aan een vijftraps automaat die ook in latere G-klasses te vinden was. Ook zaken als de veren, schokdempers en de remmen hebben een upgrade gekregen.

Binnenin is misschien wel de grootste vooruitgang geboekt. Het interieur is helemaal up-to-date gebracht met climate control en een nieuw multimediasysteem met Apple Carplay. De stoelen zijn niet alleen bekleed met fraai bruin leer, maar ook voorzien van stoelverwarming.

Het ziet er allemaal strak uit, misschien een beetje te strak voor een werkpaard. Want dat is het in de basis nog steeds. Achterin zit je ook nog steeds als een militair, blootgesteld aan de elementen. Tenzij je het tentdakje installeert, maar daarmee heb je nog niet echt een luxe gevoel.

Het is dus een wat eigenaardig totaalpakket, maar er is markt voor. Expedition Motors doet dit namelijk al een paar jaar. Hun meest recente project is wel bovengemiddeld duur. Je bent altijd wel rond een ton kwijt in dollars, maar voor deze auto vragen ze maar liefst 160.000 dollar. Dat is gewoon anderhalve ton in euro’s.

Ook interessant!

  • Accu McLaren P1
    Nieuwe accu voor McLaren P1 kost anderhalve ton
  • Deze bizarre G-klasse is drie ton (!) duurder geworden
  • Zoveel kost de C63 AMG-look op JOUW C-Klasse
  • Mercedes maakt mode van oude luchtzakken

Nieuwste artikelen

  • Kom je weleens in de binnenstad? Dan moet je dit lezen!
  • Zijn elektrische auto’s levensgevaarlijk?
  • Deze Zweedse schone is net ingereden
  • Pas op! Er komt weer een flitsmarathon
FacebookTweetPinLinkedIn

expedition, g-klasse, Mercedes, restomod

Vorig bericht: « Video: spoedbegeleiding Zoetermeer naar Rotterdam
Volgend bericht: De Polestar 2 is er nu als dikke ‘sportsedan’! »

Lees Interacties

Reacties

  1. HelldogBE zegt

    2 juni 2022 om 13:23

    Ziet er leuk uit, maar met een atmosferisch dieseltorretje uit de jaren stilletjes rijdt het vast voor geen meter…

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 juni 2022 om 13:41

      Komt overal, je hebt tijd om situaties in te schatten, wat anders dan met die vermogen-monsters die in drie tellen naar de maximum toegelaten honderd knallen
      Ok, wat sarcastisch maar met een grond van waarheid erin.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 juni 2022 om 14:51

    Wat is de reden om dat trage torretje er in te houden? Betrouwbaarheid?

    Login om te reageren
  3. avdb55 zegt

    2 juni 2022 om 18:11

    Als het echt een oude Wolf is, dan zit er de 2,5 liter om602d25 in. Rond de 90pk. De 5-bak automaat is een betere keuze dan de 4-Gangs automaat. Bij die mis je echt een versnelling.
    Maar bij 2.200 kg eigen massa duurt het even voordat je op gang bent. Inhaalactie’s moet je 3 dagen vantevoren aanvragen

    Login om te reageren
  4. mc96 zegt

    2 juni 2022 om 19:21

    Waarom zou je dit willen kopen voor 150K? Ondanks alle aanpassingen is het nog steeds geen luxe voortuig. Een goede ex KL voor het off roadwerk kost een fractie.

    Login om te reageren
  5. ometom zegt

    3 juni 2022 om 19:05

    Wat hebben ze nou gedaan voor dat geld dan? Nieuwe bekleding op de stoelen en een paar LEDjes? Had op zijn minst een dikke V8 verwacht voor dat geld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North