• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Polestar 2 is er nu als dikke ‘sportsedan’!

Auteur: machielvdd, gepost 2 juni 2022 om 14:14 – 15 Reacties

Dit keer is het geen prototype, maar gewoon een auto die jij kunt kopen. Als je snel bent.

Over een tijdje denken we bij Polestar waarschijnlijk alleen nog maar aan elektrische leasebakken, maar het begon natuurlijk met raceauto’s en sportieve Volvo’s. Het nieuwe Polestar heeft daar weinig mee te maken. Ze willen vooral een fabrikant van mainstream elektrische auto’s zijn.

Goodwood

Op Goodwood liet Polestar zich echter van zijn sportieve kant zien. Toen kwamen ze namelijk met de ‘Experimental Polestar 2’. Dit was een verlaagde, extra sportieve versie van de Polestar 2, met 476 pk. Polestar hintte helaas niet naar een productieversie, dus het leek erop dat het bij een experiment zou blijven.

Polestar 2 BST Edition 270

Polestar heeft vandaag echter een leuke verrassing: ze komen wél met een productieversie. Vanwege de lovende reacties op het prototype komen lanceren ze de Polestar 2 BST Edition 270.

Vermogen

Net als de auto die op Goodwood in actie kwam heeft deze versie een vermogen van 476 pk. Dat is 68 pk meer dan de normale Polestar 2 Dual Motor. Het koppel kreeg ook een bescheiden boost van 20 Nm en komt daarmee uit op 680 Nm.

Polestar 2 BST Edition 270
Polestar 2 BST Edition 270
Polestar 2 BST Edition 270
Polestar 2 BST Edition 270

Geen cross-over meer

Ook leuk: de Polestar 2 is met 25 mm verlaagd. Daarmee is het eigenlijk geen cross-over meer, maar gewoon een normale sedan liftback. Zeg nou zelf: zo had Polestar 2 van begin af aan moeten zijn. Maar ja, de markt wil nu eenmaal cross-overs.

Upgrades

Er zijn nog diverse upgrades doorgevoerd om de auto sportiever te maken. Het is dus meer dan alleen een Polestar 2 met wat extra pk’s. De BST Edition 270 is voorzien van tweevoudige verstelbare Öhlins-dempers en 20% stijvere veren. Ook is er een veerpootbrug gemonteerd aan de voorkant. De BST Edition 270 rolt op Pirelli P Zero’s die speciaal voor dit model gemaakt zijn.

Striping

De BST Edition 270 lijkt ook dikkere bumpers te hebben, maar dat is gezichtsbedrog. Dit zijn namelijk gewoon de standaard bumpers, maar dan meegespoten. De Polestar 2 ziet er daarmee meteen een stuk dikker uit. De striping en de zwarte velgen helpen natuurlijk ook een handje. Voor zo’n racy streep moet je wel 1.000 piek extra betalen.

Nederland

Je vraagt je misschien nog af waar het getal 270 in de naam voor staat. Dat is het aantal exemplaren dat er gebouwd gaan worden. Inderdaad, dat zijn er niet veel. In Nederland krijgen we er maar een stuk of vijftien. Je moet er dus snel bij zijn.

Prijs

We weten ook al wat de Polestar 2 BST Edition 270 moet kosten. De vanafprijs is €79.900. Dat is een stevige meerprijs ten opzichte van de Dual Motor, die vanaf €58.900 te krijgen is. Maar dan heb je wel iets exclusiefs.

We kunnen ook meteen vertellen wat deze rappe Polestar 2 in de lease kost. Uitgaande van 60 maanden en 10.000 km per jaar ben je €890 per maand kwijt.

Als je wel hebberig wordt van deze Polestar: je kunt je nu alvast inschrijven. Op is op!

Ook interessant!

  • Deze racy Polestar 2 heeft 476 pk
  • Polestar 2 Arctic Circle
    Polestar 2 Arctic Circle is perfecte imagobooster met 476 pk
  • Instap-Polestar heeft nu meer range en meer pk's
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Polestar, polestar-2

Vorig bericht: « Deze 31 jaar oude Mercedes G-klasse kost anderhalve ton
Volgend bericht: Hyundai i20 N: 10 opvallende dingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    2 juni 2022 om 14:34

    Sportliftback dan.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      2 juni 2022 om 14:43

      Oké, fair enough

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 juni 2022 om 14:49

    Deftig hoor. Nu nog een station.

    Login om te reageren
    • flik2punt0 zegt

      2 juni 2022 om 20:48

      Echt hè. Gewoon een elektrische V60

      Login om te reageren
  3. Pascal zegt

    2 juni 2022 om 14:52

    Een stukkie verlagen had gewoon standaard moeten zijn voor de Polestar 2. Ik begrijp dat ie gebaseerd is op de XC40, maar het model is een sedan en geen cross-over.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      4 juni 2022 om 11:34

      Dat is bij hen ook geland. https://twitter.com/PolestarCars/status/1532711160918724608

      Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    2 juni 2022 om 15:36

    Ik zou het gaaf moeten vinden, maar voor mij is het nog steeds meer een ‘appliance’ dan een auto. De onbereikbaarheid vanwege de prijs helpt daar niet in mee. Eerst nog maar even tientallen jaren wachten totdat de techniek mainstream is..

    Login om te reageren
  5. revstars-net zegt

    2 juni 2022 om 16:15

    Niet heel indrukwekkend vergeleken met zijn grootste concurrent, de Model 3. De M3 Long Range doet al standaard 4,4 seconden (en 600+km WLTP range) en deze special van €20k meer nu dus ook.. Dan hebben we het nog niet over de M3 Performance die 3,3 seconden naar de 100 doet, zonder strepen.

    Login om te reageren
    • Dakhaas zegt

      2 juni 2022 om 17:55

      Alsof de wereld bestaat uit stoplichtsprintjes. Je wilt ook een enigszins toonbare en goed in elkaar geschroefde mobiel toch. En ja, dat is een BMW M3 performance idd wel. Maar die kost dan weer een pak meer (en is een totaal andere auto…).

      Login om te reageren
      • revstars-net zegt

        2 juni 2022 om 18:22

        Het gaat erom dat Polestar met een “special” komt en hier smijt met dit soort gegevens als USP… terwijl het geen Unique selling point is en de meerprijs niet echt rechtvaardigd

        Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      3 juni 2022 om 18:41

      Maar ja, het is dan wel een Tesla. Als je iets leuks wil dan wil je toch wat anders.

      Login om te reageren
  6. flik2punt0 zegt

    2 juni 2022 om 20:48

    Staat wel echt een stuk sportiever met meegespoten randen ipv het zwarte plastic

    Login om te reageren
  7. MM93 zegt

    2 juni 2022 om 22:07

    Polestar heeft voor de 2 met performance pack zelf ook gewoon verlagings veren als accessoire beschikbaar, 20mm verlaging voor zo’n 850 euro. En ook die vermogens update kun je bij Polestar kopen voor 1000 euro. Setje 21 inch Polestar 1 velgen.

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    3 juni 2022 om 07:49

    Mooie auto, terwijl ik de reguliere maar een raar ding vind om te zien. Blijkbaar is 25mm verlagen de oplossing.

    Login om te reageren
  9. sportabgasanlage zegt

    3 juni 2022 om 18:42

    Hoeveel pk extra is die striping?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North