• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 700 pk sterke circuittijger is nu ook straatlegaal

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 januari 2019 om 19:01 – 17 Reacties

Deze 700 pk sterke circuittijger is nu ook straatlegaal


De klant is koning.

Alsof hij nog niet duur genoeg was. Niet dat het voor de kopers van Brabham BT62, die ruim 1 miljoen euro kost, ook maar iets uitmaakt. Wie voldoende poen heeft om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een totaal nieuwe supercar van het reeds omgevormde Formule 1-team uit Australië, zal het niet deren nog eens een fractie van de aanschafprijs te betalen om hem straatlegaal te maken. Vandaag heeft het merk bekendgemaakt klanten met zo een behoefte tegemoet te komen, tegen een prijs van bijna 170.000 euro.

Het klinkt als een eenvoudige manier om geld te verdienen – en in zekere zin zal dit waarschijnlijk ook zo zijn – maar Brabham heeft in ieder geval een goede reden om zijn klanten deze optie aan te bieden. Volgens Brabham wil een significant gedeelte van de toekomstige eigenaren hun auto namelijk niet alleen op het circuit kunnen rijden, maar ook van en daarnaartoe. Logisch, want dan kunnen zij de auto alvast een beetje aan de tand voelen, voordat het échte werk kan beginnen.

Deze 700 pk sterke circuittijger is nu ook straatlegaal

Het straatlegaal maken van een auto als de Brabham BT62 gaat uiteraard gepaard met de nodige aanpassingen. Om de BT62 door tests van de Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA) en de Individual Vehicle Approval (IVA) te loodsen, heeft Brabham de wagen iets moeten ophogen. Middels een zogenaamde ‘lift kit’ zal de auto hoger op zijn poten staan. Daarnaast wordt de stuuruitslag groter, zodat men de auto beter kan draaien. Tenslotte geeft Brabham de BT62 airconditioning en een comfortabeler interieur. Als gevolg zal de auto een paar kilogrammen zwaarder worden, maar het is nog maar de vraag of dat voelbaar zal zijn. Met zijn 972 kg is het nog altijd een zeer licht apparaat.

De Brabham BT62 wordt waarschijnlijk vanaf aankomende zomer geleverd. Klanten die interesse hebben in het ombouwpakket, dat exact 150.000 pond kost, zullen hun auto straks naar Groot-Brittanië moeten brengen om de transformatie te verwezenlijken.

Deze 700 pk sterke circuittijger is nu ook straatlegaal

Ook interessant!

  • 500 pk sterke GR Yaris nu ook een dingetje
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Brabham, bt62, Supercars

Vorig bericht: « Audi Exclusive Q8 in Navarra Blue is zéér chic
Volgend bericht: Dit heeft ABT met de A8 gedaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. rutger97 zegt

    7 januari 2019 om 19:11

    Alleen…
    Waar hang je vervolgens dat kenteken op de auto dan? Geen enkel recht stukje ;)

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      7 januari 2019 om 19:27

      @rutger97: zullen wel clip on houders zijn. (Wel te borgen) die makkelijk te verwijderen zijn voor circuit gebruik.

      Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      8 januari 2019 om 07:26

      @rutger97: gewoon de achtervleugel een kwartslag draaien.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    7 januari 2019 om 19:15

    € 170.000,-, dat valt nog wel mee.

    Maar het feest kan pas beginnen, als de overheid langs is geweest om C02 taks te innen.

    Login om te reageren
    • roadrage78 zegt

      7 januari 2019 om 20:15

      @moveyourmind: de auto zelf kost ook al € 1.000.000,- en dan die kosten voor de ombouw. Ik denk dat met de CO2 taks erbij het toch wel een prijzig karretje wordt…

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 januari 2019 om 20:34

        @roadrage78: Dat denk ik dus ook, met die ombouw ben je er nog lang niet.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          7 januari 2019 om 21:03

          @moveyourmind: dan kan je bij een merk als Ferrari al voor 1/5e van de prijs een atmosferische V12 met 800+pk kopen.
          Het klinkt bijna als een koopje.

          (Ja, ik weet ook wel dat deze exclusiever en mooier is en er geen voetballers in rijden enz enz)

          Login om te reageren
  3. karaya zegt

    7 januari 2019 om 19:21

    Op een één of andere manier vind ik dit een verschrikkelijk mooie auto.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      7 januari 2019 om 19:28

      @karaya: Ik ook. Verhoudingen kloppen, mooie basisvorm en geen gezochte frutsels, alleen doelmatige aerodynamica. En dat voor een partij als deze, petje af.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        7 januari 2019 om 19:38

        @dondeboer: ik zie er trekken van Lotus in, en dat is niet slecht

        Login om te reageren
        • mrgnex zegt

          8 januari 2019 om 08:08

          @lekkerlinksrijden: Lotus, Lamborghini, McLaren, Ford GT.. Het is een bijzonder liefdeskind maar kloppen doet ‘ie wel.

          Login om te reageren
  4. rijnounsdoor zegt

    7 januari 2019 om 20:13

    Handig dat er ook meteen kinderzitjes in zitten…

    Login om te reageren
  5. gandini zegt

    7 januari 2019 om 20:22

    Die foto van de achterzijde deed me direct denken aan de McLaren Senna, maar dan beter.
    En dan blijkt de rest van de auto ook nog eens een plaatje te zijn!

    Login om te reageren
  6. drdre1 zegt

    7 januari 2019 om 21:00

    Brabham… ?… Is dat gebaseerd op het geluid van niet verbrande benzine die uit de uitlaat knettert?

    Login om te reageren
  7. riddertevoet zegt

    8 januari 2019 om 10:06

    Wordt deze auto nou daadwerkelijk gebouwd? Beetje een luchtfietser die David Brabham.

    Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    8 januari 2019 om 13:03

    Dus elke auto krijgt eerst wat hardware goodies en wordt dan – stuk voor één – door een Individual Vehicle Approval procedure geloodst.
    In welk land hebben ze zulke dure ambtenaren? En hebben ze daar nog vacatures?

    Login om te reageren
  9. ramshoek zegt

    8 januari 2019 om 13:06

    Wel snel doen overigens!
    Heb FF gegoogled op ‘Driver and Vehicle Standards Agency’ en kom uit bij een Britse instantie.
    Een Britse typegoedkeuring wordt – naar ik aanneem – ook geaccepteerd door die van de overige EU lidstaten.
    Maar blijft dat zo na 29 maart ???

    Snel! Waar is m’n ouwe sok?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North