• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeper

Auteur: RubenPriest, gepost 3 februari 2018 om 16:04 – 23 Reacties

Afbeelding Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeperAfbeelding Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeperAfbeelding Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeperAfbeelding Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeperAfbeelding Deze 700 pk sterke Focus is een geweldige sleeper

Deze 700 pk sterke Focus is een geweldig sleeper
Vette shit.

Of het nu komt door zijn verschijning in Need for Speed Underground, of zijn no-nonsense uiterlijk. De eerste generatie Focus heb ik altijd een leuke auto gevonden. Juist deze auto was de basis voor een hele vette ombouw en gaat nu door het leven als een sleeper. En u weet, sleepers zijn da bomb.

Het is altijd weer een verrassing wat men onder de motorkap van een sleeper weet te proppen. In het geval van deze Focus is dat een 5.3-liter grote LSx V8 mét turbocharger. Daardoor is deze hatchback nu goed voor maar liefst 700 pk.

700 pk op de voorwielen is natuurlijk veel te veel van het goede. Zelfs een tweede generatie Focus RS met 300 pk heeft in onprettige weersomstandigheden nog wel eens zin om enkel rechtdoor te gaan. De aandrijflijn kreeg dan ook een aanpassing, waardoor alle paarden worden losgelaten op de achterwielen. Specificaties zijn helaas niet bekend, maar dit moet een enorm monster zijn en voor een glimlach zorgen zodra je het gaspedaal intrapt.

Fotocredit: Street Car Market

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • gebruikte Focus ST Wagon
    Gebruikte Focus ST Wagon de ideale AB allrounder?
  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, Ford, hatchback, sleeper, tuning, V8

Vorig bericht: « Koenigsegg Agera RS gesloopt na crash
Volgend bericht: Het imposante wagenpark van Instagrammer gercollector »

Lees Interacties

Reacties

  1. leovreenen zegt

    3 februari 2018 om 16:18

    Werkelijk fantastisch ?? En alles op de achterkant gaat wel goed?

    Login om te reageren
  2. keesdehond zegt

    3 februari 2018 om 16:37

    lijkt mij dat de balans dan wel een beetje zoek is, voor een auto die FWD bedoeld was. maar who cares, met 700 pk.. :)

    Login om te reageren
  3. Teerdz zegt

    3 februari 2018 om 16:39

    Volgens mij leverde Rouch of Shelby ombouwkits om Amerikaanse FWD Focussen om te bouwen naar RWD met een V8 erin, zelfs met fabrieksgarantie als ik het me goed herinner

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      3 februari 2018 om 16:47

      @teerdz: is hier een tijdje zelfs een artikel over geweest

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      3 februari 2018 om 17:20

      @teerdz: idd daar dacht ik oom gelijk aan. Had ook al 400pk of zo.

      Login om te reageren
  4. jochempie zegt

    3 februari 2018 om 16:40

    Geinig, maar ik wil niet weten hoe hard deze aandrijflijn het chassis van de Focus aan flarden scheurt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 februari 2018 om 18:56

      @jochempie: Dat hoeft ook niet; er ligt toch geen Focus aandrijflijn meer in …

      Login om te reageren
      • paginl zegt

        4 februari 2018 om 08:15

        @dawwg: dat zegt ie ook niet.

        Login om te reageren
      • jochempie zegt

        4 februari 2018 om 12:40

        @dawwg: jup, dat zeg ik ook niet. Het blijft een economy-wagentje, hoe lekker ‘ie ook stuurt.

        Login om te reageren
  5. sjaterantekomen zegt

    3 februari 2018 om 16:58

    Had ford zelf niet zo’n prototype met V8? Als ik me niet vergis genaamd een Rs8?

    Login om te reageren
  6. turbotoll zegt

    3 februari 2018 om 17:04

    Gietijzer blok, alu koppen, 5,3l. Lijkt me een LM7 of L59 versie.
    Standaard Pick-up / Suburban soort motor die je daar helemaal voor een habbekrats op de kop kunt tikken, want is geen performance motor zoals een b.v. LS3. Indrukwekkend wat daar nog uit komt met standaard nokken en kleppen. Probeer hier maar eens een 700pk motor te bouwen.

    Login om te reageren
  7. serialchiller zegt

    3 februari 2018 om 17:27

    Ruige build zo. Alleen die us spec bumpers zijn geen porum :|

    Login om te reageren
  8. kenner zegt

    3 februari 2018 om 21:53

    Hoop dat ze de remmen, ophanging, versnellingsbak, koppeling, uitlaat etc etc etc etc ook hebben aangepast maar ik verwacht het eigenlijk niet. Leuk die projecten maar dit is eigenlijk alleen een motorswap

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      4 februari 2018 om 02:02

      @kenner: Tuurlijk, versnellingsbak, koppeling en uitlaat zijn nog steeds van een standaard focus je joh. Heel logisch met een V8 en achterwiel aandrijving. Je doet je naam geen eer aan zo.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        4 februari 2018 om 14:52

        @clubbtraxx: ik lees nergens dat dat wel aangepast is . Jij wel? Het zou wel logisch zijn maar als ik een stuiver kreeg voor elk project wat voorbij kwam waarbij alleen een dikke motor en /of dikke turbo ergens op werd geschroefd, was ik multimiljonair en dagelijks mijn wagenpark aan het showen op instagram

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          4 februari 2018 om 20:30

          @kenner: hij is omgebouwd naar achterwielaandrijving, aldus het artikel.. Als je dat voor elkaar krijgt met het originele onderstel,de originele uitlaat en de originele bak, dan ben je echt een kunstenaar.

          Login om te reageren
        • darrock zegt

          5 februari 2018 om 00:20

          @kenner: de originele bak van een dwarse 4 cilinder met fwd kan werkelijk nooit op een v8 geplaatst worden. Op de foto’s zie je de uitlaat voor uit de bumper steken, dus deze is ook aangepast. De auto is omgebouwd naar achterwielaandrijving, Dus de volledige ophanging is veranderd anders kan dit niet. Zo duidelijker? Het hoeft er niet te staan als 1 1=2.

          Login om te reageren
    • mcaa zegt

      4 februari 2018 om 12:25

      @kenner: Ik hoop het ook en dat ze vooral etc etc etc niet standaard hebben gelaten. Stel je eens voor.

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      4 februari 2018 om 18:57

      @kenner: uitlaat kun je wel redelijk vanuit gaan denk ik want anders hee

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        4 februari 2018 om 18:58

        @rob5nismo: heeft 1cilinderbank geen uitlaatspruitstuk (er ging iets mis met het touchscreen)

        Login om te reageren
    • e28forever zegt

      5 februari 2018 om 00:04

      @kenner: Ben je nu serieus?

      Login om te reageren
  9. bakingmynextbenz zegt

    3 februari 2018 om 22:03

    Met zo’n motor mag je wel je focus erbij houden!

    Login om te reageren
  10. numpty zegt

    5 februari 2018 om 15:36

    Dit truukje had Ford USA zelf al eens eerder gedaan als ‘concept-car’..:
    https://www.supercars.net/blog/2003-ford-focus-rs8-concept/
    Vind ik persoonlijk een meer geslaagde poging.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North