• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 991 Turbo S heeft 333.300 (!) km gereden in 6 jaar

Auteur: machielvdd, gepost 21 januari 2022 om 19:01 – 30 Reacties

En de kilometerstand is niet het enige hoge aan deze 991 Turbo S.

Een Porsche 991 Turbo S die te koop staat is normaal gesproken niet direct een artikel waard. Het is een geweldige auto, maar er staan er legio van te koop. Dit exemplaar is echter het uitlichten waard, om meer dan één reden.

Om te beginnen heeft de eigenaar van deze auto niet voor een dertien-in-een-dozijn uitvoering gekozen. De auto is namelijk uitgevoerd in British Racing Green, een kleur die óók op een Duitse auto erg fraai staat. In het interieur is het evenmin een saaie boel, want deze 991 Turbo S is voorzien van rode lederen bekleding.

Het is je wellicht opgevallen dat deze 911 wel erg hoog op zijn pootjes staat. Dat klopt inderdaad: deze auto is op speciaal verzoek van de eigenaar verhoogd door Porsche. Niet omdat om hij een Safari-look wilde, maar omdat hij meer comfort wilde op langere reizen.

Dat bleek geen overbodige luxe te zijn, want deze Porsche heeft serieus veel kilometers gemaakt. Sinds 2016 is er maar liefst 330.000 km op de teller gezet. Daarmee is het waarschijnlijk de 991 Turbo S met de hoogste kilometerstand. Dat zie je er overigens niet aan af, want deze Porsche ziet er nog heel netjes uit voor een auto die de drie ton gepasseerd is.

Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand
Porsche 991 Turbo S met een hoge kilometerstand

Al deze kilometers zijn gemaakt door dezelfde eigenaar, die de auto in Nederland kocht bij Pon. Deze Porker heeft echter nooit op Nederlands kenteken gestaan, want de eigenaar was een Belg die de auto op Slovaaks kenteken heeft gezet. We zijn niet bekend met de lokale belastingregels, maar die zullen vast gunstiger zijn dan in Nederland.

Na 333.000 km en een beetje vindt de eigenaar het welletjes geweest. De auto wordt nu geveild via Bonhams. Deze keer veilen ze dus een auto die wél gebruikt is waar hij voor bedoeld is. De veilingmeesters verwachten dat de auto nog 60 á 80 mille opbrengt. Misschien is het een interessante auto voor iemand die af en toe in het weekend eens een rondje wil doen met een 991 Turbo S.

Foto’s: Bonhams

Ook interessant!

  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Mercedes C-Klasse met V8 van Marktplaats
  • Onderhoud voor deze klassieker gaat een stukje makkelijker worden
  • En jawel, ook Mercedes wil benzinemotor langer levend houden
  • Belangrijk model Toyota is ’te saai voor Europa’
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, bonhams, occasion, Porsche, turbo, turbo-s, veiling

Vorig bericht: « Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V
Volgend bericht: Gespot – De enige echte Tesla Model S Shooting Brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kvgorp zegt

    21 januari 2022 om 19:33

    Prima auto mits goed, aantoonbaar onderhouden. Prima voor als je er maar 10.000 mee gaat rijden dan kan hij nog makkelijk een tijd mee.

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    21 januari 2022 om 19:40

    Die gaat zeker 5 tot 6 ton gaan!
    Het is een Porsche die gebruikt is waarvoor hij bedoeld is.
    Daar hangt een heel verhaal aan vast!
    Nu kopen en onder een stolp zetten!

    Login om te reageren
  3. theblazerunner zegt

    21 januari 2022 om 19:52

    Waarschijnlijk nauwelijks meer versleten dan een normaal exemplaar met 50-100k km. Die snelweg kilometers geven relatief weinig slijtage.

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      21 januari 2022 om 20:18

      @theblazerunner: 1500 toeren bij 120 kmph in de 8e versnelling

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        21 januari 2022 om 20:28

        @wildbeest: deze PDK heeft maar 7 geloof ik :( paupermobiel

        Login om te reageren
    • erik911 zegt

      22 januari 2022 om 16:09

      @theblazerunner: ik werk met regelmaat in Slowakije en, trust me, de verhoging van zo’n 911 is hier NODIG. Wat een wegdek hebben ze daar, snelwegen incluis…😄

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    21 januari 2022 om 20:04

    333.000 geweldige km zijn dat geweest in deze offroad 911 Turbo.

    Login om te reageren
  5. aziz zegt

    21 januari 2022 om 20:25

    Deze moet een marokkaan kopen; de marokkaanse roodgroene vlag,

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    21 januari 2022 om 20:31

    De koper zal wel even 4 homokineten moeten vervangen. Die hebben een onnatuurlijke hoek gehad door het verhogen.

    Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      22 januari 2022 om 08:27

      @janjansen: 8

      Login om te reageren
  7. martinus.tussengas zegt

    21 januari 2022 om 20:50

    Lijkt wel één Cayenne, lekker hoog op de pootjes

    Login om te reageren
    • sparks zegt

      22 januari 2022 om 11:58

      @martinus-tussengas: Ik moest ff kijken. Ik had het niet eens gezien, maar goed ik heb ook niets met al die platte banden etc…

      Login om te reageren
  8. toezichthouder zegt

    21 januari 2022 om 21:14

    Gewoon een goed gebruikte auto met heel veel rij ervaring is totaal niks mis mee!

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    21 januari 2022 om 21:58

    Zouden de oorspronkelijke carbon-keramische remschijven nog op deze Turbo S zitten ? De tekst op de Bonham-site lijkt geen uitsluitsel te geven. Iemand hier enig idee wat een set OEM schijven kost ?

    Login om te reageren
    • tampie zegt

      21 januari 2022 om 23:21

      @amghans: ik denk dat een nieuwe set rond de 25.000 kost.

      Login om te reageren
  10. bietje zegt

    21 januari 2022 om 22:04

    Ziet er toch wat gekkig uit met die wat ongelijk verdeelde ruimte boven en naast de banden in de wielkasten. Als je zoiets overigens laat doen, heb je wel een grote berg faeces aan de mening van anderen haha… kudo’s daarvoor +1

    Login om te reageren
  11. pindakoning zegt

    21 januari 2022 om 23:26

    Ik ben erg nieuwsgierig wat de huidige staat is en wat er aan gedaan is aan onderhoud en evt reparaties. Ik gok geen gekke dingen

    Login om te reageren
  12. rensso zegt

    22 januari 2022 om 08:30

    Als hij meer comfort heeft gezocht dan heeft hij toch wel het verkeerde type stoelen gekozen

    Login om te reageren
  13. por100 zegt

    22 januari 2022 om 09:04

    Hij heeft 46km te ver doorgereden en zijn tripmeter 4046km te vroeg aangezet! Wat een conjo

    OT, super om zo’n verhaal onder ogen te krijgen!

    Login om te reageren
  14. Stefje zegt

    22 januari 2022 om 09:05

    Kan er met mijn hoofd niet helemaal bij. Als je zoveel verdient dat je dit dagelijks kan rijden, moet je dan werkelijk zelf nog overal heen? Daar heb je dan toch personeel voor die je af en toe aan jou laat rapporteren? Loopt het ergens uit de hand, dan ga je er wat vaker heen tot het weer goed gaat. Managen, zeg maar.

    Maar ok, touwtjes graag strak in handen. Kan. Waarom dan deze 911 ophogen voor meer comfort? Was een Cayenne GTS dan niet een veel fijnere dagelijkse auto geweest? Had je deze er voor erbij gehad, minder afschrijving gehad en de Cayenne haast gratis kunnen rijden. Zoveel vragen, zo weinig antwoorden…

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      22 januari 2022 om 14:34

      @stefje: minder afschrijving op de 911 ja, het dubbele (of meer) van dat verschil had je dan op de Cayenne afgeschreven. Dus die Cayenne haast gratis rijden gaat niet op. Bovendien niet iedereen wil een SUV. Gelukkig maar.

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      22 januari 2022 om 22:07

      Jij snapt ‘t niet. Ik rij zelf ook in zo’n auto en doe alles zelf. Personeel zuigt je leeg en is alleen maar gezeik. Ik ken veel mensen met dit soort auto’s en ze werken allemaal zonder al te veel personeel. Ook zzp-ers zitten er tussen.

      Login om te reageren
  15. Wolflow zegt

    22 januari 2022 om 09:09

    Van buiten mooi, van binnen net een hoerenkast

    Login om te reageren
  16. 718s zegt

    22 januari 2022 om 09:22

    al krijg ik 80k toe,…. dat rode interieur,…echt,….hoe kan je ’t bestellen…. wat een lelijk ding met 333k op de teller. sorry.

    Login om te reageren
  17. ghini zegt

    22 januari 2022 om 09:29

    Ik vind het wel interessant dat ie wat hoger staat. Blijkbaar wilde de koper geen Bentley GT of iets vergelijkbaars. Kan Porsche miss nog wat van leren.

    Login om te reageren
  18. Alfarobert zegt

    22 januari 2022 om 10:13

    Een Belg die hem op Slovaaks kenteken heeft gezet. Nooit geen cent wegenbelasting betaald dus. Dan kun je een duurdere auto rijden he.Vraag me af of hij dat wel verzekerd was? Zo ja zeker ook goedkoop via de Kaaiman-eilanden?

    Login om te reageren
    • roadster zegt

      22 januari 2022 om 12:13

      Belasting betalen is voor sloebers.

      Login om te reageren
  19. roadster zegt

    22 januari 2022 om 12:07

    De Cayennes waren blijkbaar uitverkocht.

    Login om te reageren
  20. autopetje zegt

    22 januari 2022 om 13:30

    Ik ken de man. Het pad naar zijn huis is onverhard vandaar de ophoging. Hij heeft ook nog een cayenne die heeft ie laten verlagen en op 13 inch wielen gezet anders past ie nie in de garage.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 januari 2022 om 19:50

      Pinokkio . . . ! 🤥

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North