Dat is veel Alfa voor weinig geld.
‘Schrijven die Giulia Q’s dan zoveel af?’, hoor ik je hoopvol denken. Wel, ja en toch ook nee. Giulia Q’s die intact zijn, beginnen bij zo’n tachtig ruggen op Autotrack. Maar de normale gang van zaken voor de Giulia Quadrifoglio (rijtest) is eigenlijk dat ermee gebotst wordt. Op dat moment is de afschrijving natuurlijk wat groter.
Dat blijkt ook bij dit exemplaar dat te koop staat voor een prikkie in Benschop en zelfs voorzien is van de zeldzame handbak. Op bovenstaande foto lijkt het allemaal nog mee te vallen, maar wanneer je jezelf naar de voorkant van de auto verplaatst, begint de pijn. Deze bolide heeft een flinke klapper gehad, dat is duidelijk.
De handelaar geeft niet precies aan wat er allemaal stuk is aan de auto, maar zet er wel voldoende plaatjes bij. Ondanks het feit dat deze gemaakt zijn met een winterpeen, zullen ze de betere monteur waarschijnlijk wel een beeld geven van de situatie. Een goede zaak, want er zijn ook louche handelaren die zo’n bak een beetje provisorisch repareren en dan doorschuiven naar een klant voor de hoofdprijs.
Zou jij het avontuur aandurven om zo’n schadebak te kopen?
Behoorlijk stuk. En veel te duur voor een engine swap in mijn 147. Ik spaar liever (nog even…) door voor een intact exemplaar.
@trustmeiamanengineer: ik denk niet dat de schade 40.000 euro is
@rufctr01: ik denk niet dat de waarde van een gerepareerde schadebak 77500 is.
@rufctr01: koop dan!
Hmmmm even mijn oom op de hoogte brengen, die heeft wel erger toegetakelde Italianen (auto’s) opgeknapt.
@sjaterantekomen: subtiel, je toevoeging, dat het auto’s waren ?
Dit valt nogal mee zo op t eerste gezicht. Wel 25/30 mille schade als je het naar nieuwstaat wilt brengen denk ik. Maar ik zag laatst een zwarte V70 die een flinke boom op t dak had gehad. 42 mille gelopen. Ik vroeg de schade hersteller of dat nog gerepareerd ging worden. “Nou, niet door ons. Maar die komt vast wel weer ergens de weg op”…
U bent gewaarschuwd.
@w0o0dy: Valt zeker mee met een 2 megapixel camera. U bent gewaarschuwd.
@w0o0dy: volgens mij mag je aan de dragende structuur van een auto niet lassen, een het dak (behalve dakplaat) lijkt mij daar deel van uit te maken. Delen als kreukelzones zijn volgens mij wel te vervangen, dat lijkt hier meer van toepassing.
@davelepeef: de man bedoelde waarschijnlijk dat de auto achterop een trailer naar het buitenland zal gaan en daar als “in nieuwstaat verkerende jonge occasion” gewoon verkocht zal worden. Ik denk (hoop) dat in NL dit niet zal gebeuren. Maar ook hier gaan sommigen over lijken voor geld.
@w0o0dy: dat is dan een leuk project voor de Rus die hier eens voorbij kwam.
Simpel toch, blok en aandrijflijn eruit. 159 kopen, hele zwikkie overzetten en ineens heb je wel de ultieme 159 die er nooit geweest is.
@volleyrock: RWD enzo óók?
@postzegel: uiteraard! Weet niet of het mogelijk is en hoeveel de klus kost, maar zou toch het ultieme project zijn!
@volleyrock: Alles is mogelijk met de juiste mensen, kennis en machines. Laatste wat je dan nodig hebt is geld
@shadowbroker: en tijd.
@335istage1: Dat hebben die mensen wel als je geld overboekt
@volleyrock: De 159 is met 4WD beschikbaar dus RWD is geen probleem. Ruimte voor de aandrijfas en dergelijke is er!
Mijn iPhone 3G maakte tien jaar geleden nog scherpere foto’s. OT; denk dat deze Alfa binnenkort (zonder velgen) bij een niet nader te noemen autogarage in Rotterdam te vinden is.
US spec?
Nee, dat zou ik niet. Pas.
Aan dit tempo wordt het nog een serieuze opgave om in de toekomst een schadevrije exemplaar op de kop te tikken.
Daar valt best wel goed aan te verdienen als je m oplapt.
Kijkend naar de passing van de naad tussen linker voorscherm en portier en ervan uitgaand, dat de zaak er aan de rechterzijde er net zo recht en regelmatig uitziet, lijkt het erop, dat de boel niet al te krom is. Als de drijftrein – en dan met name blok + bak – de tik op de giechel goed doorstaan heeft, is er alle reden om aan te nemen, dat deze Q prima, verantwoord en zonder extreme ingrepen/kosten in prima staat te krijgen is door een schadehersteller, die z’n (m/v/x) vak verstaat.
Ik durf het al niet aan om een Alf nieuw van een dealer te kopen..
Mensen zijn niet gek dus kopen en denken dat je een hoop winst kunt maken forget it! Maar als je hem repareert en rijd er zelf in is het prima toch.
Misschien kunnen ze er wat leuks mee bij Gas monkey? Richard Rawling probeert overal winst uit te slaan,toch?