• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze AMG ‘C43 S’ maakt het de C63 lastig

Auteur: RubenPriest, gepost 3 april 2019 om 10:05 – 38 Reacties

Deze AMG


Zo’n zescilinder kan ook best fijn zijn.

De Mercedes-AMG C63 (S) is een beest van een auto, dat moge duidelijk zijn. Met maximaal 510 pk op de achterwielen uit de 4.0 biturbo V8 kan de C-klasse nog listig uit de hoek komen op een regenachtige dag. Voor wie dit allemaal iets té is kun je opteren voor de Mercedes-AMG C43 met 390 pk. Helaas zit er dan wel een flink gat tussen de 476 pk sterke C63 en zo’n C43.

Deze AMG 'C43 S' maakt het de C63 lastig

De C43 beschikt over een geblazen drieliter zespitter en turbo’s betekent makkelijk kietelen. Dat heeft het Duitse Performmaster goed begrepen, want met een PEC-module weet de tuner het vermogen van de Mercedes-AMG C43 naar 460 pk en 610 Nm koppel te brengen. Met dit vermogen komt de C-klasse dicht in de buurt van de C63 non-S.

Deze AMG 'C43 S' maakt het de C63 lastig

Het gaat hier niet om Ali Express-tuning. Performmaster geeft twee jaar of 100.000 kilometer garantie op de motor. Met de tuning verdwijnt ook de elektronische snelheidsbegrenzer. De topsnelheid gaat daardoor van 250 km/u naar een keurige 285 km/u.

Optisch maakt Performmaster de C43 helemaal af. Onder meer de Panamericana grille (normaal gesproken alleen op de 63/65-modellen), een voorspoiler en zijskirts maken de AMG een stukkie dikker. Daarnaast zijn alle chrome details zwart gemaakt. Dit, of toch doorsparen voor een instap C63?

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, C43, Mercedes, performmaster, tuning

Vorig bericht: « Oppassen: Europese flitsmarathon is gestart
Volgend bericht: Ford Puma komt terug, maar niet zoals jij het wil »

Lees Interacties

Reacties

  1. SanderB zegt

    3 april 2019 om 10:08

    Voor dagelijks gebruik zou ik toch deze kiezen boven de c63 dat vebruik van 1 op 5 van de V8 gaat je snel tegenstaan.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      3 april 2019 om 10:15

      Ik denk dat het verbruik van de v6 in de praktijk niet heel veel beter is, dit opwegen tegen de kracht en het geluid van de v8 zou ik 100% voor de 63 kiezen

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        3 april 2019 om 10:23

        @kennone: de C43 heeft 4MATIC, iets wat de C63(s) niet heeft. Een C43 is dus iets gemakkelijker te rijden in minder goede omstandigheden. Dit is ook net de bestaansreden van de C43. Nog meer dan snel genoeg, zonder het listige karakter van 500pk alleen op de achterwielen. Als dagelijkse wagen is een C43 dus veel ‘completer’, waar een C63(s) een leuke tweede auto is.

        Login om te reageren
        • por100 zegt

          3 april 2019 om 10:28

          @razorhead: idd, en met 69% op de achterwielen en 31% op de voorwielen is het een sportieve verhouding van de 4matic.

          Login om te reageren
        • romeoalfa zegt

          3 april 2019 om 12:35

          @RazorHead: Iemand die het snapt. Hulde.

          Login om te reageren
      • por100 zegt

        3 april 2019 om 10:26

        @kennone: het ligt vooral aan de rechtervoet, maar in Duitsland (waar dus ook Autobahn kilometers tussen zitten) ligt het grofweg tussen 9 en 15 liter per 100 km:
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&constyear_s=2016&power_s=362&power_e=445&exactmodel=c43&powerunit=2

        Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        3 april 2019 om 18:06

        @kennone: hier een C43 rijdert. Verbruik is 1:9 gemiddeld. Ik rij 25K km per jaar met gevarieerd stad en snelweg. En ik hou er graag de gang in. C63 redt die 1:9 niet.

        Login om te reageren
        • memyselfandi zegt

          4 april 2019 om 04:14

          @geenidee1975: en ik rij 1:5 in een 2018 GLE 43 maar moet wel bekennen voornamelijk in de stad…

          Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      3 april 2019 om 10:16

      @SanderB: ja dat boeit ook echt als je een ton kan stukslaan op een auto…(figuurlijk uiteraard)

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        4 april 2019 om 19:19

        @87sandyd: Ja, dat boeit. Rij 240km per dag, en dan gaat zo vaak tanken je gewoon tegen staan, nog los van de kosten.

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      3 april 2019 om 10:32

      @sanderb: Ik denk dat het verbruik van de V8 meevalt, tenzij je bij iedere verkeerslicht snel optrekt. 1 op 7/8 zou wel schappelijk moeten zijn, verwacht ik. Hopelijk kan iemand dit beamen. V8 rijders zijn immers een uitstervend ras.

      Ik moet het helaas doen met een luttele 1.5 eco blok, waarvan het praktijkverbruik op 1 op 11 ligt.

      Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        3 april 2019 om 10:58

        @bmw2coupeeigenaar: 1:11 voor zo n klein blok. Dat is idd tegenvallend. Welk merk? Die turboblokken zijn wat dat betreft heel tweeslachtig. Rij net 130 km in NK en sukkel met max 110 km/u met het verkeer mee. Resultaat 1:17 voor 280 pk 2.0 liter motor. Maar ff gassen is onmiddelijk richting 1:10 echt enorm verschil.

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          3 april 2019 om 12:46

          @ttr6: BMW – B38 3 cylinder blok. Zware auto, achterwielaandrijving en brede sloffen (245). Audi en Mercedes doen het toch wel beter met hun compacte blokken.

          Login om te reageren
      • por100 zegt

        3 april 2019 om 11:54

        @bmw2coupeeigenaar: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=475&power_e=530&exactmodel=c63&powerunit=2

        Grofweg tussen 10L/100KM en 20L/100KM

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        3 april 2019 om 13:16

        @bmw2coupeeigenaar: nee valt tegen, rs6 V8 4.0, als ik een beetje doorrij 1 op 5, als ik mijn best doe met zuinig rijden, dus 100km/u rijden, heel langzaam optrekken 1 op 11. Resultaat indien je ca 800km/week rijdt: meer dan 300 eur/week benzine geld.

        Irritant…

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          3 april 2019 om 14:13

          @bitd: Ai dat is toch wel heftig qua verbruik. Wel gaaf dat je in ieder geval z’on auto kan veroorloven.

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          3 april 2019 om 14:18

          @bitd: Mijn naar 215pk getunede R53 Mini Cooper S met 1.6 compressor loopt ook 1:9 op de snelweg bij 130km/u; dus zo slecht is dat niet voor een V8 Turbo. Ik rijd echter ook 800KM per week en heb daar dus gewoon een dikke diesel voor; makkelijk 1:16 zonder fluwelen voetje; scheelt – inderdaad – duizenden euro’s aan peut per jaar, dure wegenbelasting of niet.

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            3 april 2019 om 14:21

            @dawwg: ja, dat is dus bij mij ook het geval. Maar ik rij dan een 3.0 BiTd met chip a 375pk en daar zit ik 1 op 11 met mijn normale rijstijl. Gaat trouwens nog steeds sneller dan 280 ?

            Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            4 april 2019 om 19:21

            @dawwg: wow, dat is ook wel echt veel. Hier een 2.0 benzine met zo’n 270pk. Rij meestal zo’n 20km boven de aangegeven snelheid en heb nu 7.6 liter per 100km over 75.000km.

            Login om te reageren
    • baklava zegt

      3 april 2019 om 11:10

      @SanderB: als je een c63 kunt betalen, dan kan je de benzine ook wel betalen

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        3 april 2019 om 11:51

        @baklava: tweedehands import ligt het meer bij elkaar dan je zou denken. Uitstoot voor c63 is op papier ook niet veel hoger (belangrijk ivm hoogte BPM –> dus grofweg zelfde importtarieven). Dus running costs, alsmede dagelijkse bruikbaarheid worden dan wel factoren die grotere rol spelen dan aanschafprijs alleen.

        Login om te reageren
      • SanderB zegt

        4 april 2019 om 21:56

        @baklava: Dat is altijd zo’n drog redenatie. Ik heb zelf een 911 turbo en M3 en het interesseert mij wel degelijk.

        Login om te reageren
    • geenidee1975 zegt

      3 april 2019 om 18:19

      @sanderb: mag ik je deze dan aanraden? ;) https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1387936602-mercedes-benz-c43-amg-nov-2017.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    3 april 2019 om 10:40

    Lijkt mij een fijne daily. Net als de S modellen van Audi, niet het meest heftige, en als daily gewoon veel beter geschikt.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 april 2019 om 11:08

      @dutchdriftking: Eens. Het V8 gebulder lijkt me best vermakelijk maar op den duur toch echt wel irritant of gênant. Een V6 klinkt ook heerlijk en net wat subtieler. Qua prestaties vallen voor mij beiden in de categorie bloedsnel.

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        3 april 2019 om 12:52

        @karhengst: Weet je wat gênant is: rondtuffen in een 1.0L ecoblok.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          3 april 2019 om 13:29

          @bmw2coupeeigenaar: Valt wel mee toch, als het de snelle versie is in een Fiesta of Focus? Wanneer je niet meer nodig hebt is het eerder gênant om voor je buren meer geld aan een auto uit te geven.

          Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        3 april 2019 om 22:54

        @karhengst: ik vraag mij echt af wat figuren als jij hier te zoeken hebben.

        Login om te reageren
  3. rensso zegt

    3 april 2019 om 12:53

    Ervaring met beide motoren. De V6 is in het dagelijks gebruik een liter of 2-3 zuiniger, afhankelijk van de zware rechtervoet kan het verschil zelfs nog groter worden. De 43 is echt wel meer altagstauchlich. De 63 is gewoon een stuk bruter

    Login om te reageren
  4. barry355gtb zegt

    3 april 2019 om 13:19

    Deze 43 is echt een leuke auto, die bliksemsnel reageert op het gasgeven en schakelen. Dat het een 4wiel aangedreven auto is, maakt hem veiliger onder natte omstandigheden en bochtige wegen. Hier kan moeders ook prima een blokje mee rijden naar de supermarkt. Kortom de 63 S is rationeel gezien echt een overbodige versie.

    Login om te reageren
  5. dijan zegt

    3 april 2019 om 13:26

    Kaal; 97000 euro , beetje mooi aangekleed 118.000 euro !! Nee ,daar koop ik toch iets mooiers voor.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    3 april 2019 om 22:23

    Heb zelf vorig jaar test gereden in een C43 en dat is echt een heerlijke auto. Het is wellicht jammer dat je qua uiterlijk niet meteen de AMG erin herkent, geen brede schermen en heupen zoals de C63 maar de 6-pitter met 4matic is werkelijk heerlijk. Automaat is supervlot en trekt door tot hoge snelheden in een oogwenk. Jammer eigenlijk dat de C43’s in Nederland al snel richting de prijs van een 2de hands M2 gaan, en veel mensen zodoende de C43 laten staan maar eigenlijk net zo leuk, misschien wel leuker en bovenal veel praktischer.

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      3 april 2019 om 22:54

      @ghost: en bovenal klinkt het 100x beter dan een m2.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 april 2019 om 22:56

        @nopetrolnofun: 100x? Overdrijven is ook een vak apart. Eigenlijk is het enige verschil dat de C43 ook echt kantelt bij het revven. De m2 heb dat niet.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          4 april 2019 om 19:24

          @ghost: bij het revven?? Dat soort tokkies koopt maar fijn een C63.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            4 april 2019 om 19:28

            @kareljansen: och manneke..

            Login om te reageren
            • kareljansen zegt

              4 april 2019 om 23:32

              @ghost: Zeker bij een automaat ben je inderdaad een vreselijke stumper als je nutteloos gas staat staan geven.

              Login om te reageren
  7. twiggaa zegt

    4 april 2019 om 09:46

    Ik kan nog steeds niet wennen aan deze uitlaatpijpjes…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North