• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 maart 2019 om 15:02 – 24 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pkAfbeelding Mercedes-AMG GT 63 S nu ook verkrijgbaar met 740 pk

Performmaster
Hallelujah.

De wereld van rappe familiesedans schudde op zijn grondvesten toen Mercedes met de vierdeurs AMG GT 63 S op de proppen kwam. Goed, in de ogen van de maker is het misschien een coupé, door ieder ander wordt hij gezien als een soepele sedan — of zelfs als een hatchback. En wel een heel snelle, om precies te zijn. Voor de auto heeft AMG namelijk een zeer krachtige motor gemaakt. De krachtigste in zijn volledige gamma, welteverstaan. Een dergelijke titel betekent voor een tuner als Performmaster echter weinig. Hierom heeft het bedrijf de auto nog een smakelijke krachtkuur gegeven.

De Duitse tuner heeft deze week de doeken getrokken van zijn nieuwste project: een woeste AMG GT 63 S 4-door Coupe. De auto heeft een fraai uiterlijk (waarover later meer) maar onderhuids vindt het echte feest plaats. Het is hier waar we stuiten op de vierliter twin-turbo V8. Vanuit de fabriek wordt de auto geleverd met 639 pk en 900 Nm, na de behandeling van Performmaster ligt het vermogen iets hoger. De AMG GT 63 S levert 740 pk en liefst 1.030 Nm. Daarmee overtreft hij zelfs het koppel van de gigantische AMG V12, die goed is voor exact 1.000 Nm.

Door de krachtkuur is de vierdeurs AMG GT (rijtest) in staat in 2,9 seconden naar de 100 km/u te snellen. Dit is drie tienden sneller dan het origineel. Zijn topsnelheid blijft wel onveranderd, maar aangezien dit 315 km/u is, valt er niets te klagen.

Aan de buitenzijde vinden we allereerst een frisse blauwe kleur, evenals een reeks koolstofvezel onderdelen. Performmaster heeft o.a. de voorsplitter, de achtervleugel en de diffuser vervaardigd uit het stevige, lichtgewicht materiaal. Veel exemplaren zal de tuner niet maken; de auto in kwestie is de eerste uit een reeks van 31 stuks.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt-coupe, Mercedes, mercedes-amg, performmaster, tuning

Vorig bericht: « Autoblog advies: lompe vakantiesloep voor 2.5k
Volgend bericht: Koop deze Alpina B12 voor een schappelijke prijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. dromedaris zegt

    30 maart 2019 om 15:14

    Eindelijk een tjoener die de buitenkant subtiel houdt.

    Login om te reageren
  2. cortinaracing zegt

    30 maart 2019 om 15:17

    Netjes.

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    30 maart 2019 om 15:19

    Tering jantje. Dit hadden ze als eerst op de markt moeten brengen imo. Zo’n 43/53 later als dit niet verkoopt.

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    30 maart 2019 om 15:20

    Hele mooie kleur zo. Is dit mat blauw metallic?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      31 maart 2019 om 07:33

      @iphonistvongates: Nope, dit is Mystic Morning Dew Frosty Daddy Abraham Edition

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    30 maart 2019 om 15:23

    Geen vervelende daily gok ik zo.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    30 maart 2019 om 15:28

    Hij overtreft de V12 AMG nog niet misschien qua koppel. Want deze was toch begrensd op 1000nm vanwegen de aandrijflijn?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 maart 2019 om 18:24

      @kennone: als ik me goed herinner was dat inderdaad het geval.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      30 maart 2019 om 23:54

      @kennone: 1030 is toch meer dan 1000?

      Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    30 maart 2019 om 15:48

    En toch…, Liever de CLS

    Login om te reageren
  8. v60polestar zegt

    30 maart 2019 om 15:51

    Heb toch alsnog liever een Challenger hellcat?

    Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    30 maart 2019 om 15:52

    Lekker blauw!
    Beetje Cerulean Blue voor degene die dat wat zegt..

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    30 maart 2019 om 15:55

    Zal vast geweldig rijden en klinken maar het blijft een raar uitziend ding. Niet mijn kopje thee

    Login om te reageren
  11. MoeWat zegt

    30 maart 2019 om 15:57

    Prachtige verschijning!

    Login om te reageren
  12. 888natan zegt

    30 maart 2019 om 16:01

    Zo is ‘ie goed!

    Login om te reageren
  13. supercarboy zegt

    30 maart 2019 om 16:40

    Lekker hoor zo

    Login om te reageren
  14. mats106rallye zegt

    30 maart 2019 om 17:26

    Lekkere tuner! Zo hoort hij te zijn! Dat kontje is ineens veel minder gek! En die kleur maakt meteen alles goed

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    30 maart 2019 om 17:29

    Gaaf in blauw!

    Login om te reageren
  16. bitd zegt

    30 maart 2019 om 18:40

    Ik ben benieuwd waar Audi met de RS6 en RS7 mee komt en heeft BMW hier nog wat op te zeggen?

    Login om te reageren
  17. jeppie zegt

    30 maart 2019 om 19:24

    Wat een fraaie kleur! Die wil ik wel zien

    Login om te reageren
  18. Onehp zegt

    31 maart 2019 om 08:32

    Fijn als je minstens wekelijks op de Autobahn komt die op dat moment dan ook redelijk vrij ligt.
    Voor leuk sturen en de overige realiteit van snelheidsbeperkingen, zal dit mij vooral frustreren dat je het potentieel niet mag benutten, op lagere snelheid verwacht ik storend weinig feedback en op kleine bochtige weggestjes zal je zijn grootte en 2149kg ook voelen (gewogen, volgetankt, door ams = 2224kg EU gewicht).

    Wanneer komt er bruikbare snelle coupe waar men echt moeite heeft gedaan hem licht te houden, ipv steeds maar steeds pk erbij lappen?

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      31 maart 2019 om 12:14

      @Onehp: dat komt omdat mensen veel hechten aan waardes. Ik ben met je eens

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      1 april 2019 om 02:36

      @Onehp: omdat mensen ook luxe en comfort willen. Liever een s63 dan een porsche voor mij…:-)

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        1 april 2019 om 08:01

        @unknown32: die S63 bestaat reeds. Deze AMG is een concurrent voor een Porsche Panamera Turbo S, maar beide wegen evenveel of zelfs meer dan jou S63…

        Het is niet omdat het een vierzitter is, dat het dan een limousine moet zijn… Mijn favoriet in de klasse is de M5 Performance, die is minst van het bedje ziek en kan mits je uit de optielijst kan blijven, 1925kg wegen… Maar het kan nog beter…
        Bv. Een M5 ‘pure’ met rwd en de nieuwe S58 510pk zescilinder en max 1700kg moet lukken… Met nog steeds luxe en comfort…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North