• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 maart 2018 om 11:02 – 24 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pkAfbeelding Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pk

Mercedes-AMG C43 facelift heeft bijna 400 pk
Een zalige oppepper.

Nadat de Mercedes C-Klasse vorige maand een aardige facelift voor de kiezen kreeg, is het nu de beurt aan één specifiek model om zichzelf in een het nieuw te steken. Of nou ja, beduidend anders is de C43 AMG absoluut niet aan de buitenzijde. Onderhuids zijn de aanpassingen gelukkig ingrijpender.

Laten we beginnen met het exterieur. Hier herkennen we aan de voorzijde een andere grille. Dat is maar beter ook, want het vorige exemplaar was niet om aan te zien. In plaats daarvan kan de gepeperde C-Klasse rekenen op de inmiddels bekende grille met dubbele horizontale spijlen. Daarnaast is de wagen voorzien van lichtelijk aangepaste bumpers, evenals geüpdate verlichting. Aan de achterzijde zien we de grootste verandering aan het exterieur. In plaats van dubbele pijpen met een diagonale verdeling, heeft de C43 AMG voortaan vier afzonderlijke ronde pijpen. Binnenin vinden we het nieuwe digitale instrumentarium.

Zoals gezegd zijn de meest ingrijpende veranderingen onder de motorkap te vinden. Hier wordt de geblazen 3-liter V6 van 367 pk opgepompt naar 390 pk. Een flinke stijging die de acceleratietijd naar de 100 km/u van 4,9 seconden naar 4,6 seconden doet dalen. Dit terwijl het koppel doodleuk op 520 Nm blijft steken. De wagen is, zoals gebruikelijk, elektronisch begrensd op 250 km/u.

De auto is vanaf morgen te bezichtigen op het Autosalon van Genève.

Bekijk HIER het verschil tussen de vorige Mercedes-AMG C43 en C63.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, C43, facelift, geneve-2018, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Deze golfkar is duurder dan een Aston Martin
Volgend bericht: Graphic Pack maakt Jaguar F-Type SVR nog sportiever »

Lees Interacties

Reacties

  1. silverscope zegt

    5 maart 2018 om 11:11

    Fraaie verschijning blijft dit toch. Tegelijkertijd jammer van dat lelijke privacy glas achter.

    Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    5 maart 2018 om 11:16

    Poeh, heftig..! En Dennis neemt nog een glaasje azijn.

    Login om te reageren
    • rikardodikalsio zegt

      5 maart 2018 om 11:18

      @denniss00: someone hand me the tide pods?

      Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      5 maart 2018 om 11:19

      @denniss00: Zeker! 6% PKs erbij !!!11!!

      Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        5 maart 2018 om 11:20

        @daihatsucuore: Nou echt, wat een nieuws voor op de maandagmorgen.. manmanman..

        Login om te reageren
  3. daihatsucuore zegt

    5 maart 2018 om 11:17

    Erg blij dat steeds meer merken terug gaan naar de ronde pijpjes. Staan een stuk chiquer!

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      5 maart 2018 om 11:25

      @daihatsucuore: chiquer? Bruter misschien, maar chiquer? Ik vind het wel een verbetering iig!

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    5 maart 2018 om 11:19

    Komt dus geen 53 AMG van de C lijkt me. Jammer dat ze niet het nieuwe hybrid 53 blok er meteen ingelegd hebben. Maar die zal wel niet compatibel met platform zijn. En te duur waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    5 maart 2018 om 11:19

    Ik vind hem erg mooi geworden. Zeker de kont met de nieuwe verlichting, bumper en vier uitlaatpijpen. Zo te zien heeft hij ook een groter multimediascherm gekregen. Strakke wagen zo!

    Login om te reageren
    • poes zegt

      5 maart 2018 om 12:07

      @viezefreddyw: en volgens mij ook digitale ’tellers’.

      Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    5 maart 2018 om 11:20

    C43 of niet, wat is de C klasse een heerlijk ding geworden zeg.. Terwijl de pre-facelift nog heel fris oogt brengt de facelift nog extra mooie elementen met zich mee. Mijn persoonlijke favoriet in zijn segment.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2018 om 11:26

    Kontje is fijn opgeknapt!

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    5 maart 2018 om 11:49

    Ziet er wel stukken beter uit zo. Mooi dat die oude uitlaten met de diagonale verdeling weg zijn. Dat vond ik geen gezicht. Deze 4 pijpjes doen weer denken aan de oudere AMG’s. Vond ik altijd super staan.

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    5 maart 2018 om 11:52

    Ergens vind ik de 43 veel leuker dan de 63 lijn en ik weet niet waarom… stukje bereikbaarheid wellicht? Mooie wagen zo! Helemaal af als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  10. skinnybmw zegt

    5 maart 2018 om 12:12

    Kan niet precies plaatsen waarom maar vind de huidige MB designtaal niet erg mooi of spannend. Misschien de combo rond met scherp/hoekig. Er klopt iets niet. Vind ze te lief qua uiterlijk, in elke Klasse.

    Login om te reageren
  11. vtechlover zegt

    5 maart 2018 om 13:09

    A45 heeft bijna het zelfde vermogen, dan zal er uit de v6 wel meer te halen vallen lijkt mij

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      5 maart 2018 om 21:52

      @vtechlover: loopcultuur zal anders zijn

      Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    5 maart 2018 om 13:21

    Buiten mijn prijsklasse, maar de C43 modellen klinken ook het beste van vanbuiten waar ik met plezier, en helemaal gratis, luister.

    Login om te reageren
  13. marinepower zegt

    5 maart 2018 om 13:22

    De voorkant wordt er mijns inziens niet beter op, zeker niet met die dubbele horizontale grill.

    Login om te reageren
  14. baklava zegt

    5 maart 2018 om 13:38

    No v8, no care

    Login om te reageren
  15. e270cdi zegt

    5 maart 2018 om 14:15

    Staat er nu op de headerfoto een kapje open in de achterbumper ?

    Login om te reageren
  16. danielheezius zegt

    5 maart 2018 om 14:18

    wat blijft het toch een sjeike verschijning

    Login om te reageren
  17. kermit123 zegt

    5 maart 2018 om 15:51

    Ben er totaal niet onder de indruk van

    Login om te reageren
  18. mark997gt3 zegt

    5 maart 2018 om 19:30

    Weet iemand waar deze foto’s genomen zijn?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North