• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi 80 van Prinses Diana, een goede investering?

Auteur: RubenPriest, gepost 27 januari 2020 om 12:01 – 22 Reacties

De Audi 80 van Prinses Diana, een goede investering?

Binnenkort weten we of speculeren met de cabrio van deze celeb de moeite waard was.

Vaste lezers met een uitstekend geheugen herkennen deze groen Audi Cabriolet. Dit is de oude Audi 80 van prinses Diana uit 1994. Ze gebruikte de auto in die periode voor privé ritten.

De prinses werd in de jaren negentig door paparazzi veelvuldig in de auto vastgelegd. Met het dak open en de opvallende kleur was het dan ook een eitje voor de fotografen om Diana te spotten in de Audi. Krachtbron voor dit model is een 2.3-liter vijfcilinder met 133 pk. Het blok is in deze cabrio gekoppeld aan een 5-traps automaat.

De Audi 80 van Prinses Diana, een goede investering?

De auto is na het bezit van Diana in handen gekomen van meerdere verzamelaars. In 2013 werd de Audi ter veiling aangeboden en toen kwam het topic hier op Autoblog aan bod. De auto had toen 33.800 gereden kilometers op de teller staan. De waarde werd toen geschat op maximaal 25.000 Britse pond.

De Audi 80 van Prinses Diana, een goede investering?

We zijn zeven jaar verder en de cabrio van de in 1997 verongelukte prinses duikt weer op. De auto zal geveild worden tijdens de 2020 Practical Classics Classic Car and Restoration Show. De teller staat inmiddels op 35.000 km. De veilingmeesters hebben een waarde tussen de 35.000 en 40.000 Britse pond aan de auto gehangen. Een aardige stijging in vergelijking met de geschatte prijs van 2013.

Ook interessant!

  • Video: Audi 80 sleeper met V8 én wieldoppen
  • Audi dealerschap onder water
  • Voel je prinses Diana in deze grijze Ford Escort
    Voel je prinses Diana in deze grijze Ford Escort
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, audi-80, Cabrio, groen, prinses-diana, veiling, youngtimer

Vorig bericht: « Villa in niemandsland komt met mega-garage
Volgend bericht: MINI JCW GP is de duurste MINI ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2020 om 12:52

    Het is vast heel bijzonder, en leuk voor een museum of privé collectie van het Britse koningshuis, maar feitelijk is het een kolderiek bedrag voor een oude cabriolet.

    Login om te reageren
  2. kevinpeters zegt

    27 januari 2020 om 12:56

    Fotograven?

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      27 januari 2020 om 13:19

      @kevinpeters: Het zijn af en toe ook een stel lijkenpikkers

      Login om te reageren
    • polak zegt

      27 januari 2020 om 13:23

      @kevinpeters: fotografen die foto’s graven. Kan op zich wel.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    27 januari 2020 om 12:58

    Wel lekker die vijfpitter maar voor mij het geld niet waard verder. Leuk voor een verzamelaar of museum.

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    27 januari 2020 om 13:49

    Misschien iets voor Meghan om naar Canada te verschepen en daar met Harry lekker rond te toeren.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    27 januari 2020 om 14:00

    Als ik het me goed herinner, waren de automatische versnellingsbakken van Audi in die jaren nog voorzien van vier verzetten, niet vijf. En daarmee is één van de twee nadelen al gelijk benoemd. Het andere nadeel is namelijk, dat deze bak nou niet bepaald bekend stond om z’n uitzonderlijke duurzaamheid – dit in tegenstelling tot de geroemde vijfcilinder motor.

    Trouwens, elke Audi 80 cabrio, in originele toestand, i.c.m. handbak, vijfcilinder én lage (lees: niet astronomische) km-stand is sowieso een goede investering. Ze zijn namelijk akelig schaars geworden. En tegelijkertijd behoorlijk gezocht.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      27 januari 2020 om 14:49

      @RRRobert: Nou, doe mij maar een BMW 3-serie cabrio uit die tijd met een zespitter erin. Ik zie geen enkel voordeel voor de Audi 80.

      Login om te reageren
      • SvenskaAeroplanAB zegt

        27 januari 2020 om 14:51

        @frederik: Nou, doe mij maar een Saab Cabrio uit die periode. Ik geen geen enkel voordeel van de Audi of BMW…

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          27 januari 2020 om 15:27

          @svenskaaeroplanab: :)

          Login om te reageren
        • karaya zegt

          27 januari 2020 om 16:33

          @svenskaaeroplanab: Torsiestijfheid?

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      27 januari 2020 om 14:55

      @RRRobert: een 4 bak is helemaal niet erg bij zo’n auto, mits het een goede is. Ze zijn niet gemaakt voor snelheid en deze motoren hebben genoeg kracht onderin.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        27 januari 2020 om 15:06

        @lekbak: het probleem zit hem niet in het blok, maar juist in die bak – die heeft nogal moeite om dat koppel te verwerken, zeker als die bak op leeftijd komt.

        Ik heb zelf een aantal jaar Audi 100 gereden met zo’n vijfcilinder motor; de auto’s met automaat, daar liepen de meeste liefhebbers met een grote boog om heen. Die vijfcilinder kon moeiteloos vijf, zes, zeven ton aan (koeling van de achterste cilinder was soms nog wel eens een dingetje), maar in combinatie met die automaat had je altijd wel een of twee ruilbakken nodig om die km-stand te halen. Of de auto eindigde als donor voor de handgeschakelde versies.

        Login om te reageren
  6. raoufff zegt

    27 januari 2020 om 14:18

    Nog uit de tijd dat Audi’s standaard waren uitgerust met richtingaanwijzers.

    Login om te reageren
  7. johnhert zegt

    27 januari 2020 om 15:06

    Samen met de E-klasse cabrio uit dezelfde jaren een fantastisch mooie, statige cabrio mits volledig origineel en in goede staat. Met enkel een “verkeerd” setje wielen wordt zo’n auto direct érg fout…

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      27 januari 2020 om 20:36

      @johnhert: yep nog steeds een mooie auto. Knap ontwerp hoor. vind mooier dan huidige audi

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 januari 2020 om 22:04

      @johnhert: dat heb je heel accuraat verwoord. Ik vind dit nog steeds een bloedmooie auto. Net als de coupé trouwens.

      Login om te reageren
  8. monsieurleloure zegt

    27 januari 2020 om 16:33

    Deze komt nog uit de tijd dat Audi sympathieke modellen op de markt bracht.
    Stiekem wil ik nog wel eens zo’n Audi 80 bezitten.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    27 januari 2020 om 17:38

    Mooiste aan deze Audi vind ik nog steeds dat geweldig nuchtere massieve dashboard waar je diep achter verscholen zit. Net ziets als de Corrado toen ook had.

    Login om te reageren
  10. Rudeboy01 zegt

    27 januari 2020 om 19:10

    Dit is een Audi Cabriolet, geen Audi 80…

    Login om te reageren
    • Rudeboy01 zegt

      27 januari 2020 om 19:14

      @rudeboy01: ohhh en de handbak is de betere keuze. Ik heb er 2 gehad 2.6 in Akoya uitvoering en de laatste was een 1.9Tdi en die was gechipt en full options…

      Login om te reageren
  11. 87sandyd zegt

    27 januari 2020 om 19:12

    Ik word alweer helemaal vrolijk als ik 2.3 vijfcilinder lees. Mijn broer had vroeger een Audi 90 2.3, maar dan de 170 pk versie. Door EPS een op maat gemaakte uitlaat eronder geknald, en dat maakte toch een heerlijk kabaal. Voor mij is een vijfcilinder het mooiste geluid wat een auto kan produceren.

    Ik vind trouwens de Audi 80 cabrio er nog best deftig uitzien. Heeft de tand des tijds goed doorstaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North