Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen

Auteur: , 40 Reacties

Heel veel hoef je er ook niet aan te doen, natuurlijk.

De Audi R8 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Audi is over het algemeen een heel erg braaf merk. Zelfs de allersnelste ‘RS’-modellen zijn in basis relatief beschaafd.

De Audi R8 is met zijn atmosferische tiencilinder een uitzondering op die regel. Die motor bevindt zich ook nog eens achter de zitplaatsen én is in basis achterwiel aandgedreven. Dat wil zeggen, ja, het is een quattro, maar in standaard situaties gaat het meeste vermogen naar de achterwielen.

De Audi R8 die je op deze foto’s ziet is net even lekkerder dan een ‘gewone’ R8. Het is het laatste project van Brixton Forged. Deze firma is afkomstig uit Los Angeles, Californië. Zoals je uit hun naam kan herleiden, zijn lichtmetalen velgen hun specialiteit.

Brixton Wheels Audi R8 V10 Plus quattro '19

Zo ook bij deze Audi R8. Ze hebben gekozen voor een flink setje wielen. Aan de vooras zijn de velgen 20″ groot, achter meten ze 21″. In plaats van het verplichte zwart of saaie grijs, zijn ze in een opvallend onopvallende kleur gespoten: Olympic Bronze. Het is een trend die al langer aan de gang is ondergetekende doet denken aan de brons gekleurde velgen uit de jaren ’60 en ’70, die je toen veel op supercars tegenkwam.

Brixton Wheels Audi R8 V10 Plus quattro '19

Tevens is de R8 subtiel verlaagd, waardoor de wielkasten perfect gevuld worden. Nog een voordeeltje van deze Audi: het is het pre-facelift model. Deze toont net even wat strakker dan de wel érg druk aandoende facelift neus. Of er wat aan de motor is gedaan, is nog niet bekend. Standaard levert deze R8 V10 Plus zo’n 610 pk, wat meer dan voldoende is voor zeer aansprekende prestaties. En natuurlijk een bijzonder fraai geluid, zeker voor een Audi.



40 reacties

Overstyled en onrijdbaar met zo’n lage voorlip. Doe mij hem maar lekker zoals hij standaard uit de fabriek komt. Misschien met een handbak (die niet leverbaar is ;)).
@Rudy: Lage voorlip? Waar?
@techniekmeneer: waarschijnlijk voor.
@vonklausenburg: Ik zie wel een lip, maar die is alles behalve laag. Helemaal voor een sportwagen.
@techniekmeneer: lager dan z’n polo cross, dus per definitie niet te rijden volgens NLse begrippen (beste infra tho)
@lekkaah: R8 in de garage hier (van mijn ouders ). Een ieder die met serieus sportieve auto’s rijd weet dat je die dingen niet nog lager wil maken want je schraap over iedere drempel (hier in de buurt is dat echt een ramp). Stock first gen R8 is overigens prima te doen op drempels.
@rudy: hij is inderdaad overstyled en extreem. Een mooier alternatief in dezelfde stijl is de r8 decennium editie. De (naar mijn mening) prachtige combinatie van bronze velgen met een mat donkergrijze lak, komt daar ook in voor, zonder dat hij zo opgepompt is met te grote velgen en te lage splitters!
Met zulke velgen neem je eerder afstand van perfectie dan dat je het benadert.
@571ay: velgen zijn ook veel te groot
@minicoopers: ze passen anders prima…
Dit is geen perfectie imho
Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden.
Een grijze audi. Perfect voor de lease dus?
De R8 is in deze configuratie perfect naar mijn persoonlijke mening.


https://www.audi.nl/ADN1SKKH
@vonklausenburg: good mother of god! Wat een neus.. wel heel erg druk inderdaad.
@vonklausenburg: Ik heb dan toch liever het model van voor de facelift
@audisportquattro: 100% met je eens. De prefacelift versie was een prachtige auto, de facelift heeft het hele ontwerp verpest.
@autoriteit: De eerste generatie is en blijft een tijdloze schoonheid. Simpel en elegant!
Wat is anno nu nog zo bijzonder aan 20″ onder een supercar? Renault zet hun Kadjar tegenwoordig af fabriek al op 19″. En laten we wel zijn, goudkleurige velgen stonden geweldig onder de Lancia Stradale in de jaren zeventig en bijna net zo iconisch onder de Subaru WRX in de jaren negentig. Maar das war einmal…

Met de Audi R8 is het eigenlijk net zoals met de Volkswagen Phaeton: iedereen erkent dat het een briljante verschijning in z’n klasse is, maar velen van hen die het betalen kunnen, balen er toch van dat er nét niet het juiste merklogo op de grille of motorkap staat.
@RRRobert: Je vergeet de iconische Miura…
https://images.app.goo.gl/yKqgLkZi43aGvyo56
@rollingstoned: o, da’s inderdaad een geweldig ding.
@RRRobert: das war zweimal
@RRRobert: 20” is normaal niet groot want ik heb zelf ook 20” en lijken bij lange na niet zo groot dan deze velgen, heeft meer te maken met het design denk ik icm 20”/21”.
Doe mij de 1e generatie maar met handbak.
Nee. Deze is fout. Doe mij maar de R8 spider exact zoals in de rijtest van de concurrenten van Autoweek. Die is perfect!
Zie m liever in mooi blauw met de originele velgen. Ben de R8 wel steeds meer gaan waarderen
@dondeboer: te snel op verzenden gedrukt: …vooral als v10, wat klinkt dat ding goddelijk.
Wel erg laag.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ieder zijn smaak maar ik vind dit geen perfectie.

Wat dat wel is vraagt u?

Een Audi Exclusive micronmata Groene R8 met Zwarte 20 inch velgen, carbonnen accenten en grill,spoilerpakket, en ietsjes verlaagd, niet te. Althans dat zou ik kiezen.
@ghost: daarom is de titel ook: Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen
Dat geluid van die V10 blijft heerlijk..
Ik heb naar mijn mening veel mooiere gezien dan deze.
De perfecte R8 is er één van de eerste generatie.
Doe mij maar wat meer rubber rond de velgen.

Verder is het enige positieve aan een R8 v10 het geluid.
Welke kleur is dit. Prachtig met deze kleur velgen.
@marcus1963: zwart.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).