• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen

Auteur: willeme, gepost 12 augustus 2019 om 22:03 – 40 Reacties

Afbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderenAfbeelding Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen

Brixton Wheels Audi R8 V10 Plus quattro '19
Heel veel hoef je er ook niet aan te doen, natuurlijk.

De Audi R8 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Audi is over het algemeen een heel erg braaf merk. Zelfs de allersnelste ‘RS’-modellen zijn in basis relatief beschaafd.

De Audi R8 is met zijn atmosferische tiencilinder een uitzondering op die regel. Die motor bevindt zich ook nog eens achter de zitplaatsen én is in basis achterwiel aandgedreven. Dat wil zeggen, ja, het is een quattro, maar in standaard situaties gaat het meeste vermogen naar de achterwielen.

De Audi R8 die je op deze foto’s ziet is net even lekkerder dan een ‘gewone’ R8. Het is het laatste project van Brixton Forged. Deze firma is afkomstig uit Los Angeles, Californië. Zoals je uit hun naam kan herleiden, zijn lichtmetalen velgen hun specialiteit.

Brixton Wheels Audi R8 V10 Plus quattro '19

Zo ook bij deze Audi R8. Ze hebben gekozen voor een flink setje wielen. Aan de vooras zijn de velgen 20″ groot, achter meten ze 21″. In plaats van het verplichte zwart of saaie grijs, zijn ze in een opvallend onopvallende kleur gespoten: Olympic Bronze. Het is een trend die al langer aan de gang is ondergetekende doet denken aan de brons gekleurde velgen uit de jaren ’60 en ’70, die je toen veel op supercars tegenkwam.

Brixton Wheels Audi R8 V10 Plus quattro '19

Tevens is de R8 subtiel verlaagd, waardoor de wielkasten perfect gevuld worden. Nog een voordeeltje van deze Audi: het is het pre-facelift model. Deze toont net even wat strakker dan de wel érg druk aandoende facelift neus. Of er wat aan de motor is gedaan, is nog niet bekend. Standaard levert deze R8 V10 Plus zo’n 610 pk, wat meer dan voldoende is voor zeer aansprekende prestaties. En natuurlijk een bijzonder fraai geluid, zeker voor een Audi.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Mijn Auto video: Audi R8 V10 Plus van Dennis

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, plus, quattro, R8, tuning, V10, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « 15 Porsches 911 uit 20 jaar GT3-historie
Volgend bericht: Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rudy zegt

    12 augustus 2019 om 22:06

    Overstyled en onrijdbaar met zo’n lage voorlip. Doe mij hem maar lekker zoals hij standaard uit de fabriek komt. Misschien met een handbak (die niet leverbaar is ;)).

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      12 augustus 2019 om 22:19

      @Rudy: Lage voorlip? Waar?

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        12 augustus 2019 om 22:20

        @techniekmeneer: waarschijnlijk voor.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          12 augustus 2019 om 22:43

          @vonklausenburg: Ik zie wel een lip, maar die is alles behalve laag. Helemaal voor een sportwagen.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            12 augustus 2019 om 22:58

            @techniekmeneer: lager dan z’n polo cross, dus per definitie niet te rijden volgens NLse begrippen (beste infra tho)

            Login om te reageren
            • Rudy zegt

              12 augustus 2019 om 23:03

              @lekkaah: R8 in de garage hier (van mijn ouders ). Een ieder die met serieus sportieve auto’s rijd weet dat je die dingen niet nog lager wil maken want je schraap over iedere drempel (hier in de buurt is dat echt een ramp). Stock first gen R8 is overigens prima te doen op drempels.

              Login om te reageren
    • joor241 zegt

      13 augustus 2019 om 09:59

      @rudy: hij is inderdaad overstyled en extreem. Een mooier alternatief in dezelfde stijl is de r8 decennium editie. De (naar mijn mening) prachtige combinatie van bronze velgen met een mat donkergrijze lak, komt daar ook in voor, zonder dat hij zo opgepompt is met te grote velgen en te lage splitters!

      Login om te reageren
  2. 571ay zegt

    12 augustus 2019 om 22:13

    Met zulke velgen neem je eerder afstand van perfectie dan dat je het benadert.

    Login om te reageren
    • minicoopers zegt

      12 augustus 2019 om 22:20

      @571ay: velgen zijn ook veel te groot

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        12 augustus 2019 om 23:38

        @minicoopers: ze passen anders prima…

        Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    12 augustus 2019 om 22:16

    Dit is geen perfectie imho

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    12 augustus 2019 om 22:19

    Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden.

    Login om te reageren
  5. singer zegt

    12 augustus 2019 om 22:26

    Een grijze audi. Perfect voor de lease dus?

    Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    12 augustus 2019 om 22:27

    De R8 is in deze configuratie perfect naar mijn persoonlijke mening.

    https://www.audi.nl/ADN1SKKH

    Login om te reageren
    • momo zegt

      12 augustus 2019 om 22:37

      @vonklausenburg: good mother of god! Wat een neus.. wel heel erg druk inderdaad.

      Login om te reageren
    • audisportquattro zegt

      12 augustus 2019 om 22:41

      @vonklausenburg: Ik heb dan toch liever het model van voor de facelift

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        13 augustus 2019 om 08:48

        @audisportquattro: Ik ook!

        Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        13 augustus 2019 om 23:26

        @audisportquattro: 100% met je eens. De prefacelift versie was een prachtige auto, de facelift heeft het hele ontwerp verpest.

        Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          14 augustus 2019 om 10:12

          @autoriteit: De eerste generatie is en blijft een tijdloze schoonheid. Simpel en elegant!

          Login om te reageren
  7. Robert zegt

    12 augustus 2019 om 22:36

    Wat is anno nu nog zo bijzonder aan 20″ onder een supercar? Renault zet hun Kadjar tegenwoordig af fabriek al op 19″. En laten we wel zijn, goudkleurige velgen stonden geweldig onder de Lancia Stradale in de jaren zeventig en bijna net zo iconisch onder de Subaru WRX in de jaren negentig. Maar das war einmal…

    Met de Audi R8 is het eigenlijk net zoals met de Volkswagen Phaeton: iedereen erkent dat het een briljante verschijning in z’n klasse is, maar velen van hen die het betalen kunnen, balen er toch van dat er nét niet het juiste merklogo op de grille of motorkap staat.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      12 augustus 2019 om 22:48

      @RRRobert: Je vergeet de iconische Miura…
      https://images.app.goo.gl/yKqgLkZi43aGvyo56

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        12 augustus 2019 om 22:59

        @rollingstoned: o, da’s inderdaad een geweldig ding.

        Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        12 augustus 2019 om 23:29

        @rollingstoned: dreimal

        Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      12 augustus 2019 om 23:28

      @RRRobert: das war zweimal

      Login om te reageren
    • minicoopers zegt

      13 augustus 2019 om 09:06

      @RRRobert: 20” is normaal niet groot want ik heb zelf ook 20” en lijken bij lange na niet zo groot dan deze velgen, heeft meer te maken met het design denk ik icm 20”/21”.

      Login om te reageren
  8. bartsss zegt

    12 augustus 2019 om 22:40

    Doe mij de 1e generatie maar met handbak.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    12 augustus 2019 om 22:40

    Nee. Deze is fout. Doe mij maar de R8 spider exact zoals in de rijtest van de concurrenten van Autoweek. Die is perfect!

    Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    12 augustus 2019 om 22:45

    Zie m liever in mooi blauw met de originele velgen. Ben de R8 wel steeds meer gaan waarderen

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      12 augustus 2019 om 22:45

      @dondeboer: te snel op verzenden gedrukt: …vooral als v10, wat klinkt dat ding goddelijk.

      Login om te reageren
  11. tttijn zegt

    12 augustus 2019 om 22:45

    Wel erg laag.

    Login om te reageren
  12. maferick74 zegt

    12 augustus 2019 om 22:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. ghost zegt

    12 augustus 2019 om 22:49

    Ieder zijn smaak maar ik vind dit geen perfectie.

    Wat dat wel is vraagt u?

    Een Audi Exclusive micronmata Groene R8 met Zwarte 20 inch velgen, carbonnen accenten en grill,spoilerpakket, en ietsjes verlaagd, niet te. Althans dat zou ik kiezen.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      13 augustus 2019 om 05:40

      @ghost: daarom is de titel ook: Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen

      Login om te reageren
  14. kevin1400 zegt

    12 augustus 2019 om 23:08

    Dat geluid van die V10 blijft heerlijk..

    Login om te reageren
  15. 750i zegt

    12 augustus 2019 om 23:14

    Ik heb naar mijn mening veel mooiere gezien dan deze.

    Login om te reageren
  16. awesome zegt

    12 augustus 2019 om 23:24

    De perfecte R8 is er één van de eerste generatie.

    Login om te reageren
  17. lekbak zegt

    12 augustus 2019 om 23:31

    Doe mij maar wat meer rubber rond de velgen.

    Verder is het enige positieve aan een R8 v10 het geluid.

    Login om te reageren
  18. torsen zegt

    12 augustus 2019 om 23:46

    Doe mij deze wielen maar.
    https://www.autoblog.nl/nieuws/een-boksbeugel-logo-op-je-r8-spoiler-zou-jij-het-doen-108651

    Login om te reageren
  19. marcus1963 zegt

    13 augustus 2019 om 01:52

    Welke kleur is dit. Prachtig met deze kleur velgen.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      13 augustus 2019 om 08:14

      @marcus1963: zwart.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North