• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]

Auteur: RubenPriest, gepost 13 augustus 2019 om 06:42 – 20 Reacties

Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]Afbeelding Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 680 pk [update]

Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid met 670 pk
Eindelijk is het topmodel hier.

Met het bestaan van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid was het slechts wachten totdat Porsche een vergelijkbaar recept ging uitvoeren met de huidige Cayenne. Het heeft even geduurd, maar het resultaat is hier. De Cayenne Turbo S E-Hybrid en Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé zijn modelvarianten om je vingers bij af te likken.

Porsche bewijst dat stekkeren wél leuk kan zijn. Tenminste, als je naar de specs en prestaties kijkt. De 4.0 liter turbo V8 is nog steeds goed voor 550 pk. In dit geval komt er een elektromotor om de hoek kijken met nog eens 136 pk. Dit brengt het systeemvermogen op 680 pk en 900 Nm koppel. Gekoppeld aan de achttraps Tiptronic S sprint deze Cayenne in slechts 3,8 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 295 km/u.

Naast dit nieuwe topmodel is ook de Cayenne E-Hybrid terug van weggeweest. Met 462 pk en 700 Nm koppel een stukje minder spectaculair in vergelijking met het topmodel. Deze heeft geen dikke V8, maar een 3.0-liter V6

Met de Turbo S E-Hybrid kun je tot 40 kilometer volledig elektrisch rijden. De E-Hybrid komt 43 kilometer ver. In de elektrische modus kan tot een snelheid van 135 km/u elektrisch worden gereden. In Hybrid Auto, Sport en de Sport Plus-modus helpt de elektromotor om meer vermogen af te geven aan de benzinemotor. Deze techniek is afkomstig van de 918 Spyder.

De lithium-ion batterij van 14.1 kWh is verstopt in de laadvloer van de SUV. De batterij is in 2,4 uur opgeladen met een standaard 7.2 kW AC lader. Op een 230 volt aansluiting duurt het zes uur om de batterij op te laden.

Porsche rust de Turbo S E-Hybrid (Coupé) met een aantal zaken standaard uit. Onder meer Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), carbon keramische remmen, 21-inch velgen en adaptieve luchtvering zijn altijd aanwezig op het model.

Op moment van schrijven zijn de Nederlandse prijzen nog niet bekend. In Duitsland scoor je een Cayenne E-Hybrid voor 91.968 euro en de Coupé-variant kost 95.968 euro. De 680 pk sterke Cayenne Turbo S E-Hybrid kost daar 172.604 euro en de Coupé-variant 176.293 euro.

Update: De Nederlandse prijzen zijn bekend. De Cayenne E-Hybrid is er vanaf 104.100 euro. De Cayenne E-Hybrid Coupé kost 109.000 euro. De Cayenne Turbo S E-Hybrid gaat 190.400 euro kosten. De Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé 194.200 euro.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Coupe, Hybride, iaa-2019, plug-in, Porsche, s-e-hybrid, SUV, turbo-s

Vorig bericht: « Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen
Volgend bericht: Eén man koopt vijfmaal Fenyr voor 6,5 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. kalslasie zegt

    13 augustus 2019 om 07:44

    Jezus he.. 172K in Duitsland, mocht je zo’n ding met een verouderde neus willen dan ga je toch altijd voor die “E-Hybrid” met de V6? Lijkt mij meer dan voldoende voor een “SUV”

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 augustus 2019 om 11:47

      @kalslasie: of gewoon voor de Turbo!, als je dan toch mag kiezen..

      Login om te reageren
  2. michelF zegt

    13 augustus 2019 om 07:46

    Wat zal dat hier wel niet kosten dan.. 250k??

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      13 augustus 2019 om 07:49

      @michelfreund: waarschijnlijk om en nabij dezelfde prijs want: op papier nauwelijks uitstoot.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        13 augustus 2019 om 07:53

        @timowouters: inderdaad, viel mij ook al op dat bij “jullie” de Tesla’s Volvo’s T8 Outlanders en Porsches E-hybrid zelfs goedkoper zijn dan “hier” waar “we” het altijd te verduren krijgen van “jullie” omdat “onze” auto’s zoveel goedkoper zouden zijn ?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          13 augustus 2019 om 08:43

          @mp014: deze auto is hartstikke groen joh, stoot bijna niets uit!

          Ik heb overigens verhalen gehoord (ik heb geen idee of ze waar zijn) dat mensen die de eerste generatie Tesla S kochten zo ontzettend veel potjes konden aanspreken voor groen ondernemen en milieubonussen en aftrekposten en weet ik het allemaal, dat er voor een auto met een cataloguswaarde van ruim een ton maar 20k netto daadwerkelijk betaald hoefde te worden. Ik ben helemaal voor een beter milieu maar die gekunstelde truukjes om dat te stimuleren hoeven van mij niet zo.

          Login om te reageren
          • mp014 zegt

            13 augustus 2019 om 09:17

            @Gulli: wat ik persoonlijk veel beter zou vinden is dat deze auto’s gewoon voor de volle mep verkocht worden en dat de betreffende dealers/autobouwers dan een significant bedrag per verkochte wagen afstaan ter goede van het milieu. Mensen die echt groen willen rijden (en dat zijn er maar heel erg weinig vrees ik) dragen op die manier echt bij aan het milieu i.p.v. aan hun eigen bankrekening!! Rijk wordt rijker, arm wordt armer ??

            Login om te reageren
            • maotje zegt

              13 augustus 2019 om 12:04

              @mp014: en wat versta je dan als bijdrage ten goede aan t milieu?

              Login om te reageren
          • intimrasiert zegt

            13 augustus 2019 om 12:16

            @gulli: zou m zelfs voor 20k niet willen

            Login om te reageren
          • flashevan zegt

            13 augustus 2019 om 14:25

            @Gulli: dat was destijds in Amsterdam met de Fisker Karma, daar bleef onderaan de streep ongeveer 30k van over

            Login om te reageren
          • laptom zegt

            13 augustus 2019 om 16:12

            @Gulli: beetje koffiepraat. De eerste jaren zat er inderdaad subsidie op voor de ondernemer, maar dit was rondom 15-20k in realiteit.

            Login om te reageren
      • momo zegt

        13 augustus 2019 om 12:08

        @timowouters: Verwachtte ik stiekem ook, maar ook weer niet. De prijzen zijn bekend, surprise!

        Login om te reageren
  3. jajeroenja zegt

    13 augustus 2019 om 07:49

    Porsche Panamera Sport Turismo Turbo-S E-Hybrid badge voor mij graag. Aangezien het niet op de kofferklep past, doe hem maar op het dak!

    Login om te reageren
  4. stephane8200 zegt

    13 augustus 2019 om 08:05

    136pk, 40km en maximaal 135 km/u. Dat is dan 1-op-1 overgenomen uit de GTE/e-trons van VW en Audi want die heb precies dezelfde specificaties. Daar hangt er alleen een 4 cilinder in plaats van een 8 cilinder tegenaan.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      13 augustus 2019 om 08:12

      @stephane8200: lijkt me sterk.. gewicht (én frontaal oppervlak) zijn bij deze ongeveer 1,5 keer zo groot.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        13 augustus 2019 om 09:17

        @ukbob: die 40km is de optimistische versie. Denk dat het hetzelfde materiaal is.

        Login om te reageren
  5. ottosk zegt

    13 augustus 2019 om 08:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. clemensa zegt

    13 augustus 2019 om 09:42

    Een ‘standaard’ AC-lader is in NL geen 7,2kW, maar 3,7kW.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    13 augustus 2019 om 09:51

    Idioot eigenlijk dat zo’n bakbeest in Nederland goodkoper (de V6 dan) is dan een GT4…..

    Login om te reageren
  8. sanderp zegt

    13 augustus 2019 om 14:44

    Moeilijke keuze, een turbo met 550pk of een turbo s e-hybrid met 680pk voor €11k minder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North