• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Audi RS6 staat geregistreerd als bestelbusje

Auteur: shjdejee, gepost 26 mei 2016 om 17:08 – 60 Reacties

licht?


Het is er echter niet zomaar een RS6.

Deze Audi RS6 (rijtest) staat geregistreerd als “lichte vracht”. Lichte vracht is een Belgische uitvinding, vergelijkbaar met het grijze kenteken in Nederland. Om te beginnen is het natuurlijk al erg speciaal dat deze Audi RS6 in principe als bestelbusje geregistreerd staat. Het is nogal een ‘grijs’ gebied, maar het is de eigenaar gelukt. Hij heeft op deze manier duizenden euro’s bespaard. En met deze RS6 (zonder achterbank) betaal je in België slechts 130 euro wegenbelasting. Per jaar.

Dan nog even het volgende. Het is nog een Audi RS6 MTM uitvoering ook, met 712 pk. Bomvol opties en met slechts 98.000 kilometer op de teller. Als er mee gereden is als een bestelbusje hoeft dit niet per se een goed teken te zijn, maar veel is het niet.

niet licht

Als Nederlander geïnteresseerd? Dat kan, als je hem in Nederland op grijs kenteken wil zetten doe je er goed aan even deze tips te lezen. Het zal lastig worden, maar het is deze ML63 AMG-rijder ook gelukt. Dan moet de RDW toch niet moeilijk gaan doen bij een Audi RS6?

lekker ruim

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, belgie, grijs-kenteken, mtm, occasion, rs6, tuning

Vorig bericht: « Kia Cee’d (2012 – heden) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Max Verstappen goed bezig tijdens oefensessies in Monaco »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwm3gtr zegt

    26 mei 2016 om 17:11

    Haha vast van een snelle stukadoor geweest

    Login om te reageren
  2. kennone zegt

    26 mei 2016 om 17:13

    Ik zie een nette (in hoever je dat mag noemen) bank overvallers auto aankomen. Snel. Niet gejat en gewoon op grijs kenteken!! Echter ben ik wel bang dat ook deze in vlammen op zal gaan

    Login om te reageren
    • boxergt zegt

      26 mei 2016 om 19:04

      @kennone: Genoeg plek in de laadbak om het geld (of kluis) kwijt te kunnen . Ik zie alleen wel een klein probleem, dat ze vaak meer dan 2 zitplaatsen nodig hebben…

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        27 mei 2016 om 00:19

        @boxergt: aanhangertje met een goede wegligging?

        Login om te reageren
  3. mout zegt

    26 mei 2016 om 17:15

    Als je een grijs kenteken wilt, en in een grijs gebied wilt opereren – dan kan dat natuurlijk niet beter dan met een Audi in matgrijs!

    Login om te reageren
    • rdamnn zegt

      26 mei 2016 om 17:29

      @mout: Sterk!

      Login om te reageren
  4. Dimglor zegt

    26 mei 2016 om 17:17

    Zie je bij ons in België geregeld…
    Mercedes C63 in lichte vracht, ook de nieuwe Rs6 al gezien,…
    De Renault garage in de stad nabij levert zelf Megane Rs’en af in lichte vracht. :-p

    Login om te reageren
    • RaceTrackAddict zegt

      26 mei 2016 om 18:38

      @dimglor: De megane rs
      sinds kort niet meer. Heeft iets met de afmetingen van de kofferruimte te maken.

      Login om te reageren
  5. hanse1one zegt

    26 mei 2016 om 17:22

    Kan in België perfect. Voorwaarden zijn. Achterste zetels verwijderen natuurlijk maar ook de ankerpunten van de gordels. En de laadruimte van achterklep tot voorzetels moet minimaal de helft zijn van de wielbasis.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    26 mei 2016 om 17:23

    Tja, als je dan drugsrunner word, dan wel met een bestelbusje!

    Login om te reageren
  7. mikkeloentje zegt

    26 mei 2016 om 17:26

    Denk dat de RWD wel moeilijk is bij deze RS6 hoor.

    Login om te reageren
  8. DerOllie zegt

    26 mei 2016 om 17:27

    Check wel even foto 5: er zit geen achterbank in deze RS6.(!)
    Dus heb je een gezin of meer dan 2 personen, die extra personen hebben geen stoel, niet echt makkelijk…

    Login om te reageren
    • stekel01 zegt

      26 mei 2016 om 17:53

      @olliej: Thank you, captain obvious

      Login om te reageren
      • DerOllie zegt

        26 mei 2016 om 18:02

        @stekel01: ghehe, artikel nog eens goed doorgelezen, en nu wel gezien dat er “zonder achterbank” staat. ? Whoops…

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      26 mei 2016 om 18:09

      @olliej: grijs kenteken betekent ook dat er geen achterbank in zit.

      Login om te reageren
      • boxergt zegt

        26 mei 2016 om 19:05

        @rolov: Oh ja, hoe werkt dat dan met dubbelcabines?

        Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        26 mei 2016 om 19:13

        @rolov: in welk land bedoel je? Er rijden genoeg bedrijfsauto’s met grijskenteken legaal als 5/6 zitter in NL. Crafters, Transporters, dubbele cabine USA pick-up etc.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          27 mei 2016 om 18:12

          @mustang84664: ik weet niet hoe groot een nieuwe Suburban is, maar die zou je misschien zo kunnen laten en meteen op grijs kenteken zetten?

          Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        26 mei 2016 om 19:34

        @rolov: In de praktijk voor deze auto wel. Het is heel simpel, er moet een fiscaal blok in de laadruimte passen. Als daar nog een achterbank vóór past, best.

        Login om te reageren
  9. zonneschijn zegt

    26 mei 2016 om 17:27

    Deze RS6 heeft maar twee zitplaatsen en is daarbij eerder een bestelbus dan een personenwagen. Achterbank is er uit en heeft gewoon een hele grote koffer nu..

    Login om te reageren
  10. dnadave zegt

    26 mei 2016 om 17:28

    Maar hoezo is er bpm bespaard? Dat ding staat toch in Belgie ?!?

    Login om te reageren
    • mustang84664 zegt

      26 mei 2016 om 19:14

      @dnadave: voor die voertuigen hoef je geen bpm af te tikken als je ze dan ook op grijs kenteken in Nederland rijdt.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        26 mei 2016 om 19:33

        @mustang84664: wordt niet goedgekeurd op grijs in Nederland.

        Login om te reageren
  11. dagdromer zegt

    26 mei 2016 om 17:33

    Ben benieuwd hoe een RS6 eruit ziet met een omgekeerde badkuip op het dak. En geblindeerde ramen. Voor grijskenteken toelating in NL is er toch een bepaalde minimale afmeting van de laadbak. Dwz er dient een fictief blok in de laadruimte te passen, en die laadruimte dient bovendien gescheiden te zijn van de bestuurder middels een volledig dichte scheidingswand. Dat lichte vracht zoals in BE zie je ook wel in Frankrijk overigens.

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      26 mei 2016 om 17:49

      @dagdromer: die wand hoeft niet meer, die badkuip wel

      Login om te reageren
    • RickS zegt

      26 mei 2016 om 18:08

      @dagdromer: Exact, een ML 63 AMG of SQ5 hebben van zichzelf al de juiste afmeting. Deze RS6 zal hoogte tekort komen voor de nederlandse regelgeving en dus moeten worden voorzien van een verhoogd dak. Dat zal hem er vast niet mooier op maken…

      Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    26 mei 2016 om 17:34

    RWD?

    Login om te reageren
  13. giogiorgio zegt

    26 mei 2016 om 17:38

    Hoezo grijs gebied? Noem het eerder een achterpoortje in de wet, al kent iedereen in België deze regel dus noem het maar al een voordeur in de wet. Tegenwoordig is een CNG installatie laten plaatsen het achterpoortje in de wet. Je plaatste een installatie van 3 a 4 Euro en je betaald geen inschrijvingstaks (Wat normaal al tot 10k kan zijn) en de komende 4 jaar sowieso geen rijtaks. Het voordeel hiervan, je hoeft er niet op te rijden want vermogensverlies en je verliest je achterband niet.

    Login om te reageren
    • giogiorgio zegt

      26 mei 2016 om 17:38

      @giogiorgio: Achterband moet achterbank zijn :)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 mei 2016 om 07:30

      @giogiorgio: Je bedoelt vast ook 3 à 4k?

      Login om te reageren
  14. boomhauwer zegt

    26 mei 2016 om 17:47

    Ken ook iemand met een E55 amg Estate en nog iemand met een touareg V10 tdi. Ingeschreven als lichte vracht. Geen inschrijving en slechts 148€ belasting per jaar…. ;-)

    Login om te reageren
  15. mauking zegt

    26 mei 2016 om 17:51

    Je ziet het wel vaker bij die ML’s, ook een keer een G 63 AMG gezien op grijs kenteken, maar dat is natuurlijk gewoon een perfecte auto ervoor.

    Login om te reageren
  16. ad1995 zegt

    26 mei 2016 om 17:53

    Deze X5 M50d is anders ook een leuke optie, en staat al op nederlands kenteken!

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=284599950

    Login om te reageren
  17. b00st zegt

    26 mei 2016 om 18:13

    Geen VAA, hmmmm

    Login om te reageren
  18. crusader zegt

    26 mei 2016 om 18:24

    Is niets speciaals in België, heb zelf ook een Renault Megane RS lichte vracht, achterbank en achtergordels eruit en een tussenschot achter de voorste zetels en je betaald zakelijk amper inschrijvingstaks, 84 euro jaarlijkse wegenbelasting en btw en brandstof is 100% aftrekbaar als kost… Er zijn zelfs firma die gespecialiseerd zijn in het ombouwen van break / hatchbacks naar lichte vracht….

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    26 mei 2016 om 18:47

    De regels in NL en BE zijn anders.. In NL moet je een fiscaal blok van 125cm lang, 98 cm hoog en 20 cm breed kunnen passen. Daarnaast moet de auto een volledige scheidingswand hebben, óf een verhoogd dak bij zo’n lage scheidingswand als in deze auto.

    Die 98 cm hoogte gaat nu toch niet passen, dus de enige oplossing om dit in Nederland te registreren is een dakverhoging te installeren.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      26 mei 2016 om 23:18

      @Jochempie: je zou zeggen dat je het met 20cm diep op zijn zij zou leggen, maar door die fiscale blokkenmagie mag-ie dat-nie.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        27 mei 2016 om 08:43

        @stephane8200: mooi he

        Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    26 mei 2016 om 19:16

    Als die denkbeeldige kubus er in past dan wordt ie hier ook gewoon goed gekeurd. Maat van me heeft een Touareg V10 op grijs kenteken zonder verhoogd dak. Geen probleem.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 mei 2016 om 19:32

      @thomasthomas: Ja, maar de ervaring leert dat dit in een SUV past maar in een station niet.

      Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    26 mei 2016 om 19:27

    Er rijd in België zelfs een conti gt rond als lichte vracht maar die heeft achterpoortjes moeten gebruiken, verdeler wilde niet meewerken.

    Login om te reageren
  22. healey zegt

    26 mei 2016 om 19:27

    En dan over een paar jaar janken dat dit belasting voordeel wordt opgeheven omdat er misbruik van wordt gemaakt.

    Login om te reageren
  23. mercedesclsfan zegt

    26 mei 2016 om 19:34

    Als je een RS6 configureert op de belgische audi site kan je ombouw tot lichte vracht zelfs aanvinken als optie.

    Login om te reageren
    • whooter zegt

      26 mei 2016 om 20:03

      @mercedesclsfan: excuses voor mijn comment hieronder. Had je reactie te laat gezien. Je hebt inderdaad helemaal gelijk.

      Login om te reageren
  24. whooter zegt

    26 mei 2016 om 19:57

    Mijn C63 is ook een LV. Logisch. Inschrijvingstaks 10K. Jaarlijks 4K. Men belast bezit en niet gebruik, wat totaal idioot is.

    LV: 106,26 EUR jaarlijks. Geen inschrijvingstaks. Ombouw: +-1,5K (excl. BTW)

    En voor zelfstandigen wordt het nog beter. 100% afschrijfbaar !

    Vergis jullie niet: in BE courante praktijk en zeker in VL waar inschrijvingstaksen voor dergelijke wagens al langer de pan uitswingen en vanaf 1 januari 2016 zijn ook verkeersbelastingen fors omhoog gegaan (met 1K bijvoorbeeld voor een c63). In Brussel en Wallonië is het iets beter wegens lagere inschrijvingstaks en dus nu ook lagere verkeersbelasting.

    Regeling is reeds aangeklaagd medio jaren 2000. Destijds diende slechts 30% van de wielbasis laadoppervlak te zijn, en nu is dat dus 50% (geen mama’s meer die de kindjes afzetten aan de schoolpoort met LV op de zaak). Verder is regeling zeer duidelijk en niet dubieus, zoals het artikel laat uitschijnen.

    Login om te reageren
  25. whooter zegt

    26 mei 2016 om 20:00

    PS: audi biedt deze optie zelf aan vanuit de fabriek in BE! Uitvoering “VAN”. Moet maar eens op de Audi configurator kijken bij bv. RS6 of Q7

    ;-)

    Login om te reageren
  26. a3sb zegt

    26 mei 2016 om 20:36

    Het kenteken van die ML staat als ongeldig geregistreerd

    Login om te reageren
  27. autodrop zegt

    26 mei 2016 om 20:37

    Mooiste generatie vind ik dit!!? Absoluut een dikke powerstation, maar alsnog elegant en niet “veeltestoerinyourface” zoals de nieuwere generaties.

    Login om te reageren
  28. cadrez zegt

    26 mei 2016 om 20:44

    Dit is echt wel een veelvoorkomend fenomeen. Bij ons op het werk verkopen we bijvoorbeeld ook veel V klasses omgebouwd naar lichte vracht aan zelfstandigen. Is een uurtje werk. Tussenschot plaatsen achter de 2e zetelrij. Lampjes van de parkeersensoren verhangen en de overgebleven rails (van de 3e zetelrij) in de bagageruimte verwijderen. Klaar. Zo rij je in een luxe V klasse voor 150 euro verkeersbelasting per jaar. ;)

    Login om te reageren
  29. pomoek zegt

    26 mei 2016 om 21:33

    Sorry hoor, maar wat ben je dan een poseur. Een ” dure” auto rijden en de dikke monsieur uithangen terwijl je eigenlijk nog een golfje kan betalen. Bah bah.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      27 mei 2016 om 04:25

      @pomoek: jij betaalt liever gewoon belasting? Mooi zo.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        27 mei 2016 om 10:17

        @pinut187: Wel zo eerlijk toch? Ach weet je, ik vind het gewoon sneu als iemand zo zijn best doet om géén belasting te betalen. Je kan van alles vinden van het land waar je in woont, maar het kost gewoon geld om dat in stand te houden. Daar moeten we allemaal een steentje aan bij dragen. Zo werkt het gewoon.

        Login om te reageren
  30. cossiekiller zegt

    26 mei 2016 om 21:41

    In België moet de laadruimte minstens 50% van de wielbasis bedragen om je wagen als lichte vracht in te schrijven. Dan betaal je geen inschrijvingstaks (is zoals bpm in Nl) en betaal je 85€ wegenbelasting per jaar onder de 2 ton mtm. Boven de 2 ton betaal je ongeveer 125€… Enz.
    Dus een clio rs, focus rs, oude megane rs en bijna alle breaks vallen hieronder. Een vierdeurs kan niet omdat je een vlakke laadvloer moet hebben. Een Mercedes Viano kan bv lichte vracht zijn met 5 zitplaatsen.
    Een pick up valt altijd onder de voorwaarden voor lichte vracht omdat de laadruimte volledig gescheiden is van de cabine. Dus ook 125€ voor een 3L met 5 plaatsen.
    Mijn Gmc Syclone viel hier ook onder. Anders werd die 4.3L motor ook onbetaalbaar…
    Ik hoop dat jullie hier voldoende mee geïnformeerd zijn ;-)

    Login om te reageren
    • crusader zegt

      27 mei 2016 om 04:52

      @cossiekiller: megane rs niet meer sinds kort omdat er 60cm doorgang moet zijn van onder naar boven en vroeger werd dat schuin gemeten maar moet echt loodrecht gemeten worden aan de kofferbak en dat haalt ie niet meer. Voor diegene die reeds LV , zoals de mijne haha, zijn geen probleem maar ze zullen zeldzaam worden daar er geen meer bijkomen. Het nieuwe model megane mss weer wel omdat het geen coupe vorm gaat zijn. Trouwens een 4 deurs kan wel, zo wordt de nieuwe Ford Focus RS wat een vierdeurs is al aangeboden als lichte vracht in BE.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        27 mei 2016 om 10:31

        @crusader: Dat kan van de Megane, is idd een kleine kofferopening. Maar eens lichte vracht gekeurd ben jij wel veilig nu!
        Maar de Focus RS is een vijfdeurs, daarmee dat dat ook lukt. Alsook bij de WRX STI hatchback ;-)

        Login om te reageren
        • crusader zegt

          27 mei 2016 om 10:55

          @cossiekiller: ja idd 5 deurs, ik bedoelde dus 4 deurs hatchback :-) en mijn RS is idd veilig…

          Login om te reageren
  31. mrmiyagi1982 zegt

    26 mei 2016 om 23:55

    Dr is iig 1 belg zo dom nog niet. Coole actie LOL

    Login om te reageren
  32. pinut187 zegt

    27 mei 2016 om 04:27

    Dat is nu eens slim en een mooi beleid in België. Hoe meer van zulke auto’s hoe beter. Nu hopen dat deze niet ergens in de sloot beeindigd.

    Login om te reageren
  33. flik2punt0 zegt

    27 mei 2016 om 10:46

    Altijd goed nu nog een trekhaak en je hebt de ideale verhuis wagen pf hoveniers auto of Bedenk maar war

    Login om te reageren
  34. geertvanoosterwyck zegt

    30 mei 2016 om 21:31

    Ach, ik heb zo met een Cadillac CTS-V sportwagon rondgereden ,lekker hoor,volledig aftrekbaar van de belastingen, 564 PK, 6200 CC,dikke Corvette ZR1 motor er in,top van over de 300 km / Hr heel dikwijls over de 300 gereden hoor!!! Wel eerst de weg gaan verkennen om te kijken of er geen flitscameras stonden. De wagen was omgebouwd EN gehomologeerd op kosten van Cadillac. Heb eeuwige spijt dat ik mijn speeltje niet meer heb,de heerlijkste auto ooit in mijn leven. Maar,ik relativeer hoor, in mijn peugeot 206 SW
    zit ik nu ook droog als het regent he? En,ik moet niet te voet gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North