• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche schrokt extra stukje Rimac naar binnen

Auteur: jaapiyo, gepost 7 september 2019 om 13:02 – 14 Reacties

Taycan


Smik smak. Gulp. Om nom nom.

Zoals we afgelopen week ondervonden is Porsche druk bezig met de elektrificatie van het modelgamma. Eindelijk kregen we de productieversie van de Taycan te zien. Maar dat was nog niet alles! Porsche kondigde direct aan dat ook bij de andere modellen in het gamma meer en meer stekkers te vinden zullen zijn. Het heeft even mogen duren, maar voor de liefhebbers van elektrische Porsche’s was het eindelijk een grote goednieuwsshow dus. Of toch niet?

Lang niet iedereen is (en was) namelijk meteen volledig weggeblazen door de specs van de productie Taycan. Gezien alle furore eromheen, was het verwachtingspatroon wellicht gewoon te hoog. Porsche’s techneuten hadden grote woorden, maar op papier is wat de all the good names were Taycan kan niet veel indrukwekkender dan wat de dikste Tesla’s doen. De praktijk is misschien anders, maar dat zal nog moeten blijken.

Nou kan je als rijk en winstgevend merk/concern natuurlijk zelf gaan zitten bikkelen om tot wereldveroverende producten te komen, maar je kan ook gewoon innovatie inkopen. Eerder meldden we al dat Porsche ‘ondersteuning’ bood aan het Kroatische Rimac, nu blijkt dat ze hun belang hebben uitgebreid. De Duitsers zijn nu voor 15,5 procent eigenaar van het bedrijf dat Mate Rimac oprichtte in 2019. Inmiddels werken er al zo’n 550 mensen, terwijl het er dik een jaar geleden nog circa 400 waren. Zie jij al een AMGesque scenario ontvouwen waarbij Porsche Rimac langzaam maar zeker volledig verorbert?

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
    Porsche neemt nog groter stukje van de Rimac-taart
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

aandelen, Elektrisch, geld, mate-rimac, Porsche, rimac, Taycan

Vorig bericht: « Deze in Nederland leverbare Audi S5 heeft géén TDI motor
Volgend bericht: Autoblog advies: Cabrio voor veelrijder 8.500 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. 8cylinder zegt

    7 september 2019 om 13:12

    …all the good names were Taycan…

    Ja. Goed.

    Login om te reageren
  2. deVia zegt

    7 september 2019 om 13:23

    Rimac is opgericht in 2009, niet 2019. Typfoutje :)

    Login om te reageren
  3. clubbtraxx zegt

    7 september 2019 om 13:23

    Rimac stamt toch echt al van 2009… niet 2019 zoals in het artikel staat.\
    Hoop overigens dat ze onafhankelijk blijven, geweldig figuur die Mate.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      8 september 2019 om 07:24

      @clubbtraxx: zie laatste Autovisie (als ik me niet vergis).

      Login om te reageren
  4. volvaudi zegt

    7 september 2019 om 13:55

    Wel mooi om te zien. Die versnellingsbak is echt van de handen van de mannen van Rimac. Eenzelfde concept

    Login om te reageren
  5. kempenaer zegt

    7 september 2019 om 18:28

    Zolang de energiedichtheid en laadsnelheid van accu’s zo erbarmelijk blijft, koopt geen zinnig mens een BEV.
    Ze hebben het al jaren over een doorbraak van de solid state accu maar dat is veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven.

    Login om te reageren
  6. dwfc zegt

    7 september 2019 om 18:31

    Of you can’t beat them dat them !

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      8 september 2019 om 07:25

      @dwfc: met tikfoutjes komt ie niet helemaal goed over ?

      Login om te reageren
    • scooper zegt

      8 september 2019 om 08:49

      @dwfc: wow, dat is zo goed Engels dat zelfs een Engelsman het niet begrijpt…

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        8 september 2019 om 10:57

        Haha, ja de Engelse, die snappen zelfs niet meer wat Brexit is !

        Login om te reageren
        • frank2b zegt

          8 september 2019 om 21:27

          @dwfc: EngelseN

          Login om te reageren
  7. larsyboy1997 zegt

    8 september 2019 om 10:21

    Daar is Rimac veel te groot voor. Werken ook samen met Aston Martin aan de Valkyrie

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 september 2019 om 19:52

      @larsyboy1997: Rimac groot? Met 550 man? Bij Porsche zit er al zoveel man in de kuisploeg.

      Maakt niet veel uit hoe groot een bedrijf is. Aandelen kosten geld, en als je genoeg geld op tafel kunt leggen, kan je elk bedrijf, groot of klein, opkopen. Toyota betaalde bvb onlangs een klein miljard dollar voor 4.9% van Suzuki. PSA kocht Opel voor 2.6 miljard dollar.

      Login om te reageren
  8. Jantje_555 zegt

    9 september 2019 om 09:21

    Het heeft even mogen duren, maar voor de liefhebbers van elektrische Porsche’s…zijn die er…echt…waar gaat de wereld heen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North