Deze auto’s met 14% bijtelling zijn nog dit jaar te rijden

Auteur: , 18 Reacties

Volgend jaar is het gedaan met de pret. De meeste leaseauto's die dit jaar nog genieten van 14 procent bijtelling, gaan dan naar 21 procent bijtelling. Laat je je leaseauto dit jaar op kenteken zetten, dan profiteer je nog vijf jaar van het lage tarief. Met deze auto's zit je veilig.

14 procent bijtelling

Terwijl de run op 7% plug-in hybrides al helemaal is losgebarsten, lijkt het hamsteren van leaseauto’s met 14 procent bijtelling nog niet te zijn begonnen. Vrijwel alle modellen met 14 procent bijtelling zijn nog leverbaar en dit jaar te rijden. Er zijn wel enkele uitzonderingen. Zo is de Volkswagen Polo BlueMotion alleen nog uit voorraad leverbaar en zijn er ook niet al te veel Porsche Cayenne S E-Hybrid’s meer te vergeven.

Aan de andere kant komen er ook nog steeds modellen bij. Zo maakte Opel onlangs de Corsa vijfdeurs iets zuiniger, zodat deze nu ook 14 procent bijtelling heeft. Tevens staat vanaf oktober de BMW X5 xDrive40e bij de dealers. Het is niet ondenkbaar dat er nog modellen bij gaan komen met 14 procent bijtelling voor het einde van het jaar. Veel fabrikanten zijn nu druk bezig hun motoren geschikt te maken voor de Euro 6-norm en daar worden ze over het algemeen iets zuiniger van. In sommige gevallen zuinig genoeg om van 20 procent bijtelling naar 14 procent bijtelling te gaan.

Voor alle auto’s die dit jaar 14 procent bijtelling (tussen de 51 en 82 gr CO2/km) genieten, geldt dat ze volgend jaar -tenzij de uitstoot wordt teruggebracht- in de categorie 21 procent bijtelling vallen (51-106 gram CO2/km). Veel auto’s waarover momenteel 20 procent moet worden bijgeteld (83-110 gram CO2/km), komen dus volgend jaar voor datzelfde tarief in aanmerking.

Model
Beschikbaarheid
BMW X5 xDrive40eVanaf oktober in de showroom, reeds te bestellen, levering dit jaar gegarandeerd
Citroën C3 BlueHDILevering dit jaar gegarandeerd
Citroën Cactus BlueHDILevering dit jaar gegarandeerd
Citroën DS3 BlueHDILevering dit jaar gegarandeerd
Fiat Punto 1.3 Multijet 16v 80pkLevering dit jaar gegarandeerd
Ford Fiesta 1.5 TDCILevering dit jaar gegarandeerd
Lexus CT200hLevering dit jaar gegarandeerd
Mercedes-Benz GLE 500 eGeen informatie ontvangen vanuit importeur
Mercedes-Benz S 500 eGeen informatie ontvangen vanuit importeur
Opel Corsa 1.3 CDTILevering dit jaar gegarandeerd
Peugeot 208 BlueHDI 75/100Levering dit jaar gegarandeerd (september)
Peugeot 308 BlueHDI Levering dit jaar gegarandeerd (september)
Porsche Cayenne S E-HybridLevering dit jaar (nog) gegarandeerd, maar wees er snel bij!
Porsche Panamera Se E-HybridLevering dit jaar gegarandeerd
Renault Clio dCi 90Levering dit jaar gegarandeerd
Seat Mii 1.0 EcoFuelLevering dit jaar gegarandeerd
Skoda Citigo 1.0 CNGLevering dit jaar gegarandeerd
Toyota Auris 1.8 HybridLevering dit jaar gegarandeerd
Toyota Auris Touring Sport 1.8 HybridLevering dit jaar gegarandeerd
Toyota Yaris 1.5 Full HybridLevering dit jaar gegarandeerd
Volkswagen Up! 1.0 EcoFuelLevering dit jaar gegarandeerd
Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotionAlleen nog uit voorraad dit jaar leverbaar
Volvo V40 D2Levering dit jaar gegarandeerd



18 reacties

Doe mij de lexus maar
@pudi: Als we dan toch aan het uitdelen zijn, doe mij de Panamera maar.
@pudi: doe jij die maar. Mij niet gezien bij die omgebouwde Prius!
Neeee, niet nóg meer malloten in een Volvo V40 op de weg!
@zwepp: Het enigste wat ik er jammer aan vind, is dat de D4 maar zo kort geleverd is met 14% bijtelling. Dat is toch een leuke diesel occasion.
@reistje: Met een chipje kun je de D2 naar ik meen op 160pk krijgen. Daarmee ben je niet bij de 190pk van de D4, maar het zal vast prima gaan.
@budha: Vermogen is niet alles. De D2 loopt (nog) een stuk minder soepel dan de D4.
@dikdraak: Er zit tegenwoordig dezelfde motor in. De D2 moet het alleen met een turbo minder doen.
@budha: Is dat zo? Achja, ik denk bij de D5 ook nog steeds aan een vijfcillinder.
@zwepp: nog een paar weken en dan stapt deze malloot ook in een V40. 😁
Volgend jaar hopelijk de cactus en bijtelling interesseert me eigenlijk niets het is altijd nog goedkoper dan zelf een auto kopen en rijden
Wel weinig renault modellen, gezien megane paar jaar geleden nog behoorlijk deed.
Worden er eigenlijk veel a-segmenters geleased?
@nononsense: jazeker. Bijvoorbeeld voor de thuiszorg of uitzendkrachten. Maar ook junior programmeurs, junior bankmedewerkers, junior accountants etc. krijgen zo’n auto die bij hun junior status past.
Hmmm, 21 procent is nog altijd niet gek dacht ik zo!
Collega heeft de S500e begin vorige maand besteld. Zijn levering staat voor december gepland.
Staat de 918 spyder er ook bij?
Zijn er eigenlijk nog best veel

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).