Donkervoort gaat meer naakte D8 GTO’s maken

Auteur: , 27 Reacties

De in april gelanceerde Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition smaakt blijkbaar naar meer.

De wegraket was oorspronkelijk een on-off, aldus Donkervoort. Gebouwd op bestelling van een Zwitser met haast. Als we de autobouwer mogen geloven zijn er echter meer gegadigden voor de D8 GTO met zichtkoolstof – een techniek waarbij de herkenbare vezelstructuur zichtbaar blijft – waarop ze hebben besloten om er meer te gaan bouwen. Tja, ze zouden gek zijn als ze het niet deden. Wel ietwat jammer voor die Zwitser die dacht een unieke editie te hebben, maar such is life.

Aan de beproefde motoropstelling – een 2,5-liter R5 TFSI van Audi met maximaal 380 pk die je haar maximaal in de war gooit – wordt niets gewijzigd. De D8 GTO Bare Naked zit in 2,8 seconden op de 100 km/u, na 8,6 seconden wordt de 200 km/u aangetikt en de top ligt op een witte knokkels-snelheid van 270 km/u.

De tweede editie van de D8 GTO Nudist Edition heeft deze week de werkplaats in Lelystad verlaten. Het gaat om een exemplaar met groene accenten, wat een verwijzing is naar de hobby van de eigenaar: wielrennen. Op professioneel niveau. Iemand enig idee welke groene trui-drager ‘m gekocht heeft?



27 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Vreselijk dikke bak. Maar zo verschrikkelijk duur die donkervoorts. En dat Is jammer.
@rolov: dan blijft het teminste bijzonder als je er eentje ziet
@reinoutgtr: ik zou liever hebben dat er meer rondreden.
@rolov: t is wel beter voor het straatbeeld haha
@rolov: voor een handgemaakte auto die zo goed in elkaar zit vind ik de prijs eigenlijk helemaal niet gek….
@dutchdriftking: serieus, dat ding zal wel minimaal 2 ton kosten. Nu zal dat carbon leggen wel wat kosten maar ik vind het minimaal een ton te veel voor zo’n Spartaanse auto.
@rolov: Porsche doet hetzelfde met de GT3. Eigenlijk minder auto met maar een handjevol extra PKs en toch lopen de puristen er mee weg.
@mashell: including ik ;). Maar dat Is toch wat anders. Dat Is Porsche. Dit Is een open 2 seater kitcar. Grof gezegd. ik vind hem geweldig hoor maar de bedragen die ze vragen (maar toch krijgen) vind ik echt veel te veel voor zo’n auto. En dat Is jammer. Maar hetzelfde gold voor Spyker. Die vond ik ook gewoon te duur voor het segment waar ze in zaten. Ze hadden op Porsche hoogte moeten blijven. En donkervoort gewoon veel minder dan ze nu zitten. Maar zolang ze verkopen lul ik uit mijn nek natuurlijk ;)
@rolov: sorry maar als je dit een kitcar noemt dan ben je overduidelijk geen kenner. Het is een handgebouwde sportwagen met een Audi motor, verder is het minstens zoveel “eigen werk” als bij andere merken..
Ter opvoeding https://youtu.be/6LCvMhiWLRA
Mega vet, zou graag eens een keer in zo’n wagen willen rijden. Carbon past zo’n Spartaans aangeklede auto goed.

Dus mocht de wielrenner in kwestie een waterdrager zoeken op een zaterdag hou ik me aanbevolen. Graag wel op een mooi bochtig weggetje met een aardig gangetje ;-)
Zal nu wel goed heet zijn in die auto
Elke keer als ik zo’n D8 GTO zie moet ik denken aan de kop van de grote vliegende buitenaardse beesten in Avengers…..
Nu met rood ipv groen, dan is ie voor mij helemaal af!
Heeft Tom Boonen een Donkervoort gekocht?
Automobiele porno uit land. Heerlijk.
Uit eigen land bedoelde ik.
Joop Zoetemelk?
Het zal toch niet…
@mars: hij staat niet vol met handtekeningen en is niet geel dus die valt af
Heeft deze auto dan plaats voor een grote olietank?
@norge: het is geen 1.4 of 2.0 . Deze motor heeft geen last van de olie problemen.
Wat blijft het toch een geniale wagen!
Petr Sagan?
@jeppie: Dat was ook mijn idee ja. En als het stuur rechts zit: Mark Cavendish.
Heerlijk! Ik zou er graag meer van willen zien! Gewoon veel reclame maken in de Arabische en Aziatische landen..
Cancellara?
Lekker met die groene remklouwen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).