Deze bijzondere Maserati Biturbo is bijna nieuw

Auteur: , 36 Reacties

Een smetteloos exemplaar uit 1992.

Over smaakt valt niet te twisten, maar wat een heerlijke en netjes onderhouden Italiaan. Deze in Nederland aangeboden Maserati 422 heeft slechts 9.549 kilometer gelopen en is altijd in bezit gebleven van de eerste eigenaar. Een absolute liefhebber dus. De klassieker oogt als nieuw met een schitterend Maserati-interieur, stoelen alsof je in de bioscoop zit en hout alsof het deze ochtend nog gekapt is.

De 422 Biturbo werd in 1988 geïntroduceerd en kreeg een tweeliter zescilinder onder de kap. Deze produceerde 220 pk en van de auto werden slechts 976 exemplaren gebouwd. Deze Italiaan is afkomstig uit Spanje. De vorige baas raakte echter op leeftijd en besloot de sedan weg te doen. De handgeschakelde Maserati staat klaar voor een nieuwe liefhebber en mag weg voor 24.500 euro.



36 reacties

Absoluut een erg fraaie auto en met lage productieaantallen zou het een aardige investering kunnen worden. Ja, ik vind hem erg mooi. Alleen het stuur van Maserati’s uit die tijd zijn echt erg lelijk. Zonde.
@viezefreddyw: lijkt wel Halfords! Doet grote afbreuk aan de ingetogen schoonheid van de Maser.
@viezefreddyw: het feit dat Mazda die stuurwielen een paar jaar later ook in de Mx-5 monteerden zegt ook al wat…
@viezefreddyw: alleen het stuur? Ik vind de radio en de pookknop nog lelijker.
@mashell: Precies. Ook een beetje jammer dat alle stukken hout een andere kleur hebben.
@viezefreddyw: dit is ook geen origineel stuurwiel, maar een momo stuurwiel dat achteraf er in is gezet. Je kunt houten middelstuk verwijderen, dan ziet het er al een stuk beter uit.
Iemand had het ook in mijn gtv6 gezet. Heb het vervangen, omdat ik het niet mooi zag staan en het was te glad.
Ik zou echt graag nog is een maserati biturbo willen hebben, fantastisch tijdloze auto!
@allesmetturbo: kopen dan. Staan leuke exemplaren te koop her en der..
@allesmetturbo:

Veel succes !
Ik hoop dat je een gedegen technische achtergrond hebt en verstand hebt van electronica.
En goed bent in duwen en geduld hebt.
Dit zijn auto’s uit een periode die slechter zijn dan menig British Leyland product uit de zeventiger en tachtiger jaren en werden verkocht voor de oud ijzer prijs.
Het enige positieve is de ZF versnellingsbak die vaak in oude achterwiel aangedreven Escort rally wagens wordt gebruikt.

Ik zie dit ook nooit ene pepernoot waard worden, Maserati had eigenlijk moeten verdwijnen na deze rommel geproduceerd te hebben.
Gelukkig is dat niet gebeurd maar ieder normaal bedrijf was omgevallen !
@desjonnies: Amen !! Was gewoon rommel ….
@desjonnies: duidelijk dat je weinig “auto”liefhebber bent.
Ik heb zelf een Maserati racing gehad zonder noemenswaardig probleem. Zelfs mijn Volvo(D2) van nu heeft al meer problemen gehad.. Wel belangrijk punt. Roest! Dat kan een killer zijn. Mijn auto destijds direct een”antiroest” behandeling laten geven bij een gespecialiseerd bedrijf in Alphen. Ook ander remsysteem (tar-ox) en rvs uitlaat gemonteerd. Resultaat was niet alleen vet geluid maar ook 316pk op rollenbank. Auto weer aan een liefhebber verkocht voor dezelfde prijs als ik m gekocht had 3 jaar eerder.. Maar ik zeg er wel bij auto was en is collectors item.. Dus met deze gewone versie gaat je dat niet lukken vrees ik.. Hoe goed de auto ook is. Persoonlijk zou ik dan eerder zoeken naar een shamal of een ghibli cup.. Maar die zijn bijna niet voor goeie prijzen tov de staat te vinden.
@tvr1974:
Dank voor je overduidelijke conclusie over mijn persoontje.
Weer wat geleerd.
En ik altijd maar de illusie hebben dat ik liefhebber ben.
Gelukkig heb ik weer iets om met mijn psychiater te bespreken !
@tvr1974: Erg gedurfde uitspraak om @desjonnies geen liefhebber te noemen. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat @willeme de ballen verstand van auto’s heeft.. En dat @lincoln geen puntjes gebruikt…
Mooi ding. Zeker. En zijn kleur staat goed. Ik wou alleen dat ik handig en rijk genoeg was om hem proper te kunnen onderhouden
Verchroomde strips om de wielkasten die van de zwarte markt in Beverwijk afkomstig zouden kunnen zijn.
Verschillende soorten en kleuren “hout” in het interieur.
Een blauw interieur.

Sorry, ik pas voor deze.
@escort77: het gekke is dat ie van opzij een beetje op een escort !😃
@pomoek: lijkt…
@escort77: je vergeet de rally lampen onder de voor bumper !!
Vind het maar een lelijk auto.
Voor het geld heb je een mooie 3200 GT . Daar zou ik meer vertrouwen in hebben en ook echt snel (nog steeds).
De staat waarin zich dit exemplaar bevindt en zijn kilometerstand zijn de enige items die hem interessant maken. Maar je moet toch wel een erg devote merkaanbidder zijn wil je deze echt hebben. Ik vind hem namelijk niet mooi. Saai zelfs, behalve dan van binnen. Verder denk ik dat je nog heel wat zult moeten investeren om van deze auto te gaan vragen wat je van een Maserati verwacht. Ik geloof namelijk niet dat een gemiddeld jaarkilometrage van 400 zo’n auto zoveel goed doet.
Dat is nou echt zo’n auto waarvan je niet zou verwachten dat er een dure naam als Maserati aan vast hangt. Voor de leek zou het evengoed een wat goedkopere auto als een Audi of Volkswagen kunnen zijn (Ja mensen, Audi was niet altijd zo premium als nu!).

Toch is dat ook wel deel van de charme van deze wagen. Het is een redelijk anoniem en eenvoudig design, maar met 220pk absoluut geen langzame jongen.
Iemand moet ‘m even maken – laat ik het dan maar zijn:
Hoe zou het nou komen dat ie nog geen 10k gereden heeft?
Omdat ie telkens voor reparatie weg moest en op onderdelen moest wachten.

Zo. Nu we dat gehad hebben: De twee bijzonderste auto’s die ik heb mogen rijden waren een Citroën SM en een Maserati 4.24. Die laatste is vrijwel identiek aan dit exemplaar. Wat een geweldige ervaring was dat!
Waar zijn de tijden gebleven, dat je deze maserati’s voor een appel en een ei te koop zag staan in de autotrader… en/of marktplaats.
@sanderm3: en waar zijn de opmerkingen “Maserati Biturbo? Doe het niet! Hij mag dan twee turbo’s hebben maar er zijn nog meer dingen die kapot zullen gaan” gebleven?
Wanneer een waggie volgens de advertentie ”weg mag” (tegen vrijwel altijd een onredelijk bedrag), krijg ik altijd een heel naar beeld van het type eigenaar.
Ik vind het niet zo’n hele mooie auto. Speciaal mwah, ik zoek wel iets anders uit voor dat geld.
Afgezien van de chromestrips een prachtige auto. Maserati’s uit die tijd zijn chique en beschaafd en hebben toch een ingetogen dreiging. Zoals zoveel exclusieve merken houden ze vandaag helaas steeds meer rekening met de smaak van oliesjeiks en voetballers.
Een vierkante doos vol ellende voor een achterlijk hoge prijs :-(
Ik heb hier niks mee, hopeloos verouderd
Niet mijn type auto, wel retegaaf in deze staat.
Vroeger toen ik jong was mijn absolute droomwagen
Mooi ding in prachtige staat. Alleen hou ik niet zo van die chromen spatbordranden, doet me teveel denken aan de 190e van m’n turkse buurman van vroeger. Staat overigens te koop bij hetzelfde bedrijf (wim prins nunspeet) als die blauwe ferrari 355 van laatst. Heeft altijd wel mooie klassiekers staan alleen zijn ze wel aardig aan de prijs helaas.
Wel leuk al die bijna nieuwe wagens maar ergens ook wel jammer dat ze niet gereden zijn…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).