• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste Maserati van Marktplaats

Auteur: RubenPriest, gepost 6 februari 2016 om 17:01 – 52 Reacties

Afbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van MarktplaatsAfbeelding Dit is de goedkoopste Maserati van Marktplaats

Maserati Biturbo
Lukt het om voor minder dan tien mille in een Maser te rollen?

Oh, jazeker. En het is nog niet eens een heel verkeerd exemplaar ook. Deze Biturbo (met een heerlijk interieur!) is 16 jaar lang in handen geweest van de vorige eigenaar. De aanbieder verzekert dat de Italiaan geen roestplekken heeft en de lak zich nog in een goede staat bevindt… Wat er al die jaren mee gedaan is weet ik niet, maar er zou niet mee zijn gereden. De origineel Nederlands geleverde Maserati heeft een kilometerstand van 125.847 maar zou al sinds 2002 stilstaan.

De uit 1984 afkomstige Biturbo levert 189 pk uit een 2.5 liter grote V6, gekoppeld aan een handmatige versnellingsbak met vijf verzetten. Met wat extra liefde en een flinke onderhoudsbeurt kan de Italiaan er weer tegenaan.

De adverteerder meldt verder dat de auto nog start en goed loopt, maar de uitlaatdemper is aan vervanging toe. Wie 6.950,00 euro bij het autobedrijf brengt mag naar huis rijden in de glorieuze Maserati. Als ie daar zin in heeft natuurlijk.

Ook interessant!

  • Allerfoutste Maserati MArktplaats
    Dit is de allerfoutste Maserati van Marktplaats
  • De goedkoopste benzine Maserati Ghibli op Marktplaats
  • Marktplaats ziet vraag toenemen naar occasion zoektocht
    Marktplaats ziet aantal occasion zoektochten stijgen!
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

biturbo, geld, Klassiekers, marktplaats, Maserati, occasion

Vorig bericht: « Check deze ontzettend dikke Porsche 914
Volgend bericht: Klassieker: Rolls Royce Camargue »

Lees Interacties

Reacties

  1. tomleeuw zegt

    6 februari 2016 om 17:08

    Mooie echte Maser, dus ontzettend brak.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 februari 2016 om 00:53

      @tomleeuw: dat hoeft niet hoor. Het is wel een feit dat ie wat minder netjes in elkaar gezet is (zie de foto van de binnenkant van de linkerdeur), toch lijkt de koets hard.
      Grappig weetje: de koplampen komen uit de Fiat 126/127 mk. II/128 Special. Dat betekent dat je ’s avonds en ’s nachts nagenoeg niets ziet.

      Login om te reageren
    • quadturbocuore zegt

      7 februari 2016 om 11:02

      @tomleeuw: klopt vroeger had mn pa een biturbo S, voor een vermogen gerestaureerd en nog steeds ging er van alles kapot. Als het niet de ruitenwissers waren die raar deden was t wel de turbo die ontplofte

      Login om te reageren
  2. Forza zegt

    6 februari 2016 om 17:08

    Zoveel kudos voor degene die dit rijdend maakt en houdt. (En +10 voor dat interieur. Kijk naar die fauteuil…eeeh stoelen!)

    Login om te reageren
  3. rijnooit zegt

    6 februari 2016 om 17:09

    Lekker op de bank in je auto ploffen!

    Login om te reageren
  4. thearchitect zegt

    6 februari 2016 om 17:10

    Leuke auto, maar glorieus ??… mwah…

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    6 februari 2016 om 17:13

    Ideale auto voor mensen die graag willen leren schelden en vloeken ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 februari 2016 om 20:41

      @lincoln:

      Maar toch… ik zeg al jaren m’n broek te gaan scheuren aan zo’n ding (nuja de fragielere ghibli dan)… blijkbaar te veel verstand of een te klein hartje…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 februari 2016 om 21:34

        @Hupke:

        No worries ..
        Ik ga er ook nog wel een keertje intrappen ..
        Nix hartje nix verstand ..
        Gewoon niet bang zijn om domme dingen te doen ..

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    6 februari 2016 om 17:15

    Doe mij die andere goedkoopste Maserati van Marktplaats maar…

    Ook voor € 6950,- te koop…

    Maar staat er wel een nette Quattroporte V6 Biturbo voor de deur die de tand des tijds beter heeft doorstaan dan dit model.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      6 februari 2016 om 17:18

      @moveyourmind: * bouwjaar 1997

      Dat model dat veel weg heeft van een Lancia Kappa, maar van binnen pas echt laat zien waar de Italianen goed in zijn…

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      6 februari 2016 om 21:29

      @moveyourmind: meesterlijk ontwerp van Gandini, bekend van de Countach (en o.a. de BX).

      Vind t een van de grootste ontwerpers ooit.

      Login om te reageren
      • Smokey zegt

        6 februari 2016 om 23:08

        @alfablog: herkende de BX centrale deurvergrendelingsknoppen al.. De XM had ook zoiets.. Typisch

        Login om te reageren
  7. alfablog zegt

    6 februari 2016 om 17:20

    Deze biturbo’s hebben Maserati gered van de ondergang. Waren een instant succes, maar eigenlijk nog niet uitontwikkeld. Als je meer over deze generatie wilt lezen, kijk dan eens op maseratichat.nl

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      6 februari 2016 om 17:40

      @alfablog: tegelijkertijd ook bijna de ondergang van Maserati. Man, wat waren ze slecht. Garantieclausule van hier tot Calabria. Het is dat de latere Ghibli en QP een stukje beter waren, maar man wat een hokken waren het.

      Als het reed, reed het wel fantastisch, overigens!

      Login om te reageren
      • alfablog zegt

        6 februari 2016 om 19:02

        @gtwillem: het antwoord op de 323i. De biturbo leidde niet bijna de ondergang in zoals je stelt, wel heeft het de reputatie van probleemauto stevig gevestigd. De kopers waren testrijders. Tja. Ze werden steeds beter met de jaren.
        Voor de 3200 heeft Ferrari de productie geherstructureerd en de 4200 is een Ferrari-update van de 3200 met F motor en bak. De 4200 is probleemloos. Blijkt iemand ook 100.000 kilometer te hebben kunnen rijden met een cambiocorsa koppeling. Wie had dat gedacht.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          6 februari 2016 om 19:26

          @alfablog: ik heb ze destijds nieuw verkocht. Kwaliteit was beter dan een oude Maser, zeker waar. Maar een Jaguar, Porsche of Mercedes was het niet.

          Login om te reageren
          • alfablog zegt

            6 februari 2016 om 19:37

            @gtwillem: heb me eens georienteerd op een gebruikte 911. Kreeg een heel ander perspectief als je de rekeninghistorie bekijkt. Man wat een bedragen. Doet niet onder voor Maserati. Allemaal mooie merken trouwens die je noemt.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              6 februari 2016 om 23:54

              @alfablog: klopt, Porsches zijn bizar duur in onderhoud, zeker bij de dealer. Gelukkig zijn er voldoende specialisten die het voor veel realistischer bedragen toen tegenwoordig. Maar dat geld ook voor Maserati’s.

              Ik was ooit bij een dealer introductie van de Maserati Coupe, en er waren ook wat concurrenten aanwezig. De 996.2 was er, evenals de Jaguar XKR 4.2. De Porsche was de rijdersauto, de XKR meer de comfortabele cruiser. De Maserati was minder mooi afgewerkt dan beide, maar kon qua beleving goed meekomen. Echter, een klant had zijn SL55 (R230) meegenomen en de E46 M3 van zijn vrouw. De BMW was zeer goed, en de SL gewoon van een andere orde. Qua snelheid, bouwkwaliteit, afwerking en verfijning gewoon een een klasse of twee beter.

              Qua emotie en adrenaline pompen is zo’n Maser ongeëvenaard, maar de BMW was minstens net zo goed als de 911, XKR en Maserati. En dat voor een lagere prijs. De Mercedes qua prijs op niveau van de anderen, maar was zo veel beter.

              Enfin: Maserati’s zijn gelukkig beter dan ooit, maar ze komen wel van ver.

              Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          6 februari 2016 om 19:35

          @alfablog: zo’n 4200 is ook wel heel gaaf!

          Login om te reageren
  8. e39540itouring zegt

    6 februari 2016 om 17:22

    Pluspunten voor de dog-leg bak, minpunten voor de pook en het opschrift. Wat een overkill. Verder gave bak, op een afstandje heeft de achterkant wat weg van de e30(of andersom).

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    6 februari 2016 om 17:23

    Ik weet niet, volgens mij moet je nog flink geld investeren om hem helemaal goed te krijgen. Ik loop hier niet echt heel warm voor.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    6 februari 2016 om 17:25

    Ik zou deze dan ophalen:

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/maserati/m983211903-maserati-quattroporte-v6-bi-turbo-1997-top-conditie.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=84298

    Login om te reageren
  11. jeroen797 zegt

    6 februari 2016 om 17:33

    Heb ook een vermoeden dat er iets mis mee is, want dat ding staat er al jaren te koop volgens mij. Ik kwam tot 3/4 jaar terug regelmatig in Poortvliet en hij stond er toen ook al.

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      6 februari 2016 om 17:48

      @jeroen797: tja, er is ook zoveel vraag naar he. Het is geen golf…

      Login om te reageren
  12. ocda zegt

    6 februari 2016 om 17:37

    De moderne variant van wie dit leest = gek, in dit geval wie dit koopt = gek

    Hier krijg je meer spijt van als t verkrijgen van een SOA bij een hele lelijke h..r eh dame van plezier

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    6 februari 2016 om 17:38

    Wat een verschrikkelijke kotschbak, eigenlijk. Qua uiterlijk een E30 kopie. En het interieur is fabeltastisch, gruwelijk en afgrijselijk tegelijk. Op zich interessant, maar dat was de tweede wereldoorlog ook.

    Tel daarbij op dat de mechanisch zo slecht was dat een Integrale hondsbetrouwbaar genoemd kan worden. Het is dat he een relatief lichte auto is, anders was dit gewoon mijn zus op wielen.

    Login om te reageren
    • Mielie zegt

      6 februari 2016 om 17:52

      @gtwillem: waar kan ik dit nomineren voor bericht van de maand? Incl. je reactie op @Alfablog

      Login om te reageren
  14. dragspert zegt

    6 februari 2016 om 17:50

    Begin van dit najaar ben ik nog samen met mijn maat/compagnon/partner in crime wezen kijken bij zo’n ding. Was een opknapper in België. 100 rotte plekken, enkele omderdelen die verdwenen waren. Het interieur was hetzelfde als deze. Volgas jaren 80 pooierporno. Toen we gingen kijken of de motor wel rond ging en deze vast bleek te staan hebben we ons omgedraaid, de eigenaar bedankt voor zijn tijd en zijn we vertrokken.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2016 om 17:54

    Fout en slecht, maar ook weer begeerlijk.

    Login om te reageren
  16. sjeppie156 zegt

    6 februari 2016 om 17:54

    T ziet er uit hahahaa

    Login om te reageren
  17. metalmike zegt

    6 februari 2016 om 18:08

    Ik zal Jacqueline Govaert van Krezip even bellen, mooi kenteken voor haar of haar bandleden.

    Login om te reageren
  18. menaz zegt

    6 februari 2016 om 18:12

    De goedkoopste. In aanschaf ja. Daarna begint de ongein.

    Login om te reageren
  19. erwh zegt

    6 februari 2016 om 18:43

    In vergelijking tot deze Maserati is zelfs de Alfa Romeo Arna een goed idee. Of zoals Clarkson het ooit zei “An affront to one of the best badges in the business”, waarna hij het enige juiste deed: http://youtu.be/9mPZBvX-gdE

    Login om te reageren
  20. rob5nismo zegt

    6 februari 2016 om 18:50

    Nee voor dat geld koop ik liever wat anders

    Login om te reageren
  21. maxw126 zegt

    6 februari 2016 om 18:52

    Waar zijn de ekkermannen?!

    Login om te reageren
  22. bimmer320 zegt

    6 februari 2016 om 18:57

    Het blijft mij fascineren hoeveel ervaringsdeskundigen autoblog telt. Ik ben blij dat de meeste reageerders uit hun zeer gevarieerde en goed onderbouwde eigen ervaring kunnen putten om mij te kunnen vertellen hoe slecht een auto wel niet is.

    Toch is het raar dat mijn Biturbo het iedere keer gewoon doet en ik van iedere rit weer kan genieten…

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 februari 2016 om 19:09

      @bimmer320:

      Je doet me denken aan wiljen mijn Vader.

      Reed Engels in het Leyland tijdperk. (Vriend hoge Piet bij Leyland NL en ‘regelde’ altijd wat voor die ouwe)

      Princess 2200 HLS
      Zat ook in zijn ontkenningsfase
      Dingen hebben nooit de trip Nederland Spanje Nederland kunnen maken zonder te worden gerepatrieerd.
      Zijn excuus was : Maar als het rijdt, dan doet’ie het zo lekker.

      Kocht daarna een 3500 Rover, even grote rampenbak, alleen die duwde no zwaarder !

      Wat is jouw excuus ?

      Ow; laatste was een Princess 2 liter. 20000 probleemloze kilometers da’s ook wel weer waar ! Alleen kon je toen zo’n ding nog niet weg geven !

      Login om te reageren
      • bimmer320 zegt

        6 februari 2016 om 20:15

        @desjonnies: Mijn excuus? Ik hoef geen excuus te hebben omdat het ding het simpelweg gewoon doet. Wanneer je juist met de techniek om gaat en onderhoud geeft is er niet veel aan de hand. Uiteraard zijn er betrouwbaardere auto’s te koop en zeg ik niet dat ieder exemplaar goed is. Heb een Quattroporte IV gehad die wel betrouwbaarheidsproblemen vertoonde wat mede door het achterstallig onderhoud aardig in de papieren ging lopen.

        Je vader en ik verschillen nog al, met name in leeftijd vermoed ik. Het bouwjaar van mijn Biturbo is namelijk ouder dan mijzelf…

        Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag vinden wat hij wil. Daar is tenslotte een mening voor uitgevonden.

        Login om te reageren
      • alfablog zegt

        6 februari 2016 om 21:02

        @desjonnies: grappig de auto’s die je noemt. Thuis zijn wij na de Princess 2200hls, een Rover 2600 en een 2600s overgegaan naar een 520i. Aan het einde van zijn carriere, nadat de bmw was besteld, nam de 2600s wraak. Op een dag drie keer de wegenwacht waarvan de laatste keer terug op de sleepauto.;-)

        Login om te reageren
    • ocda zegt

      6 februari 2016 om 19:24

      @bimmer320: Ach als voormalig eigenaar van een maserati Ghibli uit ’94 kan ik volledig beamen dat als hij het doet dat t voortreffelijk rijdt, alleen t was een maandagmorgen modelletje wat ik destijds aankocht met iets meer dan 37.000 km op de teller. Franco in wateringen is rijk geworden van t ding en ik arm. Zo blij als een kind dat ik van t hok af was.

      Login om te reageren
      • ocda zegt

        6 februari 2016 om 19:28

        @ocda: Oh ja ik kocht dat hok dus in 1998, een auto van 3,5 jaar oud op dat moment. Dus geen 24e hands afgetrapt hok nee rechtstreeks van de eerste eigenaar en volledige onderhoudshistorie bekend.

        Login om te reageren
    • tmenges zegt

      7 februari 2016 om 10:39

      @bimmer320: Vaak wordt zo’n auto voor een wat kleiner bedragje gekocht, zonder dat men er verstand van heeft. vervolgens blijkt er wat aan te mankeren of heeft ie diverse storingen en dan is het op eens een onbetrouwbare kutauto. Tuurlijk is het zo dat italianen uit die tijd niet het meest betrouwbare is wat je kan kopen maar als je er kijk op hebt en weet wát je koopt kun je volgens mij veel plezier aan zo’n auto hebben.

      Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    6 februari 2016 om 19:00

    Auto met een heel erg hoog Ford Taunus gehalte.

    Wat overigens de veel betere keuze zal zijn, die Ford Taunus !

    http://www.bestcarinf.com/manufacturers/ford/ford-taunus/ford-taunus-gl/ford-taunus-gl-5.jpg

    Login om te reageren
  24. realracing3 zegt

    6 februari 2016 om 20:38

    Deze is 200 euro goedkoper:http://www.autotrader.nl/auto/maserati-biturbo/2015/huizen/6gzje/maserati-biturbo/

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      6 februari 2016 om 21:34

      @realracing3: auto wordt besproken op de maseratichat

      http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=27&t=2547

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      6 februari 2016 om 21:45

      @realracing3: en ook

      http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=36&t=2539

      Login om te reageren
  25. gwnbmw zegt

    6 februari 2016 om 21:00

    uitlaatdemper aan vervanging toe? aan sloopbeurt toe bedoelen ze? demper op een auto, ik snap er nog steeds geen donder van…

    Login om te reageren
  26. toyotafortuner zegt

    7 februari 2016 om 00:41

    Heerlijke 80s fout wagen.

    Maar ik waag me er liever niet aan. Heb geen diepe zakken en mijn technische kennis is om te huilen.

    Login om te reageren
  27. Alfarobert zegt

    7 februari 2016 om 10:18

    Geen ervaring maar wel altijd gehoord(gelezen) dat de turbo’s regelmatig kapot gingen.

    Login om te reageren
    • tstile zegt

      9 februari 2016 om 09:11

      @Alfarobert: Misschien dat een standkachel / motorvoorverwarmer wel wonderen kan doen voor een auto als deze.

      Niet dat ik er ooit aan zou beginnen ..

      Login om te reageren
  28. highgear zegt

    7 februari 2016 om 13:05

    Vroeger een van mijn absolute favorieten. Onopvallend, bloedsnel en ge.wel.dig interieur. Je (uithoudings)vermogen moet wel groot zijn, want qua betrouwbaarheid en onderhoud kost het het simpelweg veeeeeel. Blijft een prachtig merk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North