• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze bloedmooie Maserati cabrio heeft wél een V8

Auteur: machielvdd, gepost 26 mei 2022 om 12:59 – 7 Reacties

Maak kennis met een nieuw meesterwerk van Zagato: de Mostro Barchetta.

Rijden met het dak open terwijl je het geluid van een Maserati-V8 in je oren hebt: dat is toch wel ultiem genieten. De GranCabrio was de laatste auto waarmee dat mogelijk was, maar die is vorig jaar helaas uit productie gegaan. Alle cabrioliefhebbers moest Maserati daarom de deur wijzen.

Gelukkig duurt de cabrio-loze periode bij Maserati niet lang. Gisteren presenteerde het merk namelijk met gepaste trots de MC20 Cielo. Een cabrio die erg goed gelukt is en misschien nog wel fraaier is dan de dichte MC20. Er is wel een minpuntje ten opzichte van de GranCabrio: je hebt geen fantastische V8-sound.

Er is deze week echter een andere cabrio gepresenteerd die dat wél heeft: de Mostro Barchetta. Deze auto is geen creatie van Maserati zelf, maar van Zagato. Het befaamde designhuis bewijst dat ze het ontwerpen nog steeds in de vingers hebben, want de Mostro Barchetta is werkelijk beeldschoon.

Zagato Mostro Barchetta
Zagato Mostro Barchetta
Zagato Mostro Barchetta
Zagato Mostro Barchetta

De Barchetta is in feite de cabrio-versie van de Mostro, die in 2015 werd gepresenteerd op Villa d’Este. Vanwege de Maserati-logo’s zou je denken dat dit een verbouwde GranTurismo is, maar dat is niet het geval. De auto staat op een chassis van het Belgische Gillet. De carrosserie is opgetrokken uit carbon fiber.

Qua aandrijflijn laat Zagato de klanten kiezen. Je kunt gaan voor de atmosferische 4,2 liter V8 uit de GranTurismo. Deze levert 420 pk. Wil je toch liever een moderner blok? Dat kan. De Mostro Barchetta is namelijk óók te krijgen met de 3,0 liter biturbo V6 uit de MC20. Die klinkt minder goed, maar je hebt wel bijna 200 pk meer. Een duivels dilemma.

De versnellingsbak is een zestraps automaat, eveneens afkomstig van Maserati. Enige voorzichtigheid is geboden als je met deze auto op pad gaat, want tractiecontrole is niet aanwezig op de Mostro Barchetta. En met een gewicht van 1.200 kg is deze auto een stuk lichtvoetiger dan een GranCabrio, die richting de twee ton gaat.

Nog een reden om een beetje rustig aan te doen: de Mostro Barchetta is heel exclusief speelgoed. Zagato bouwt namelijk maar vijf exemplaren. We weten niet wat voor prijskaartje er aan hangt, maar waarschijnlijk ergens rond de €1 miljoen. Voor dat bedrag krijg je wel een van de fraaiste cabrio’s van dit moment.

Ook interessant!

  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
  • Gespot - Knalblauwe Maserati MC20 brengt bezoekje aan 010
  • Gespot - De nieuwe Maserati MC20 in het Nederlandse straatbeeld

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

barchetta, coachbuilding, grancabrio, granturismo, Maserati, mc20, zagato

Vorig bericht: « Waarom de Toyota GR86 in Europa maar heel kort leverbaar is
Volgend bericht: Snelste auto ter wereld verbreekt eigen record [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rutte2 zegt

    26 mei 2022 om 13:18

    Podverdorie zelf een multipla ziet er mooier uit. Doet gewoon zeer aan m’n ogen dit. Maarja een hoop mensen, een hoop meningen…

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    26 mei 2022 om 13:22

    Zo op driekwart van voren (header foto) lijkt de vooroverhang wat lomp over te komen, maar en profil is dit inderdaad echt een beauty.

    Jammer alleen dat de prijs en exclusiviteit er zeer waarschijnlijk toe zal leiden dat dit soort auto’s, behoudens een keertje shinen op bijv. Pebble Beach of Goodwood, vrijwel zeker in de privécollecties en -musea van the Filthy Rich zullen verdwijnen.

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    26 mei 2022 om 13:27

    Uit sommige hoeken ziet hij er wel mooi uit. Maar het is ook de uitdaging om het wel uit alle richtingen goed te laten lijken.
    Maar het is een Zagato, dus het zal wel vloeken in de kerk zijn.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 mei 2022 om 14:41

      Niet perse. Zagato heeft ook zat creaties die helemaal nergens op lijken.

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    26 mei 2022 om 18:21

    Kleur is goed, motor is goed, wielen zijn goed, al het andere is matig

    Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    26 mei 2022 om 19:32

    Dit is goed misgegaan, zit nog veel te veel Gillet in dit ontwerp

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    26 mei 2022 om 23:40

    Eigenlijk wel vreemd dat er niet voor de 4,7 gekozen is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North