• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze bloedmooie versie van de 911 was je vergeten

Auteur: machielvdd, gepost 9 mei 2025 om 17:05 – 13 Reacties

Porsche 991 Club Coupé

Dit is de moderne 911 op z’n best.

De Sport Classic, de Speedster, de 911R: er zijn door de jaren heen talloze gave speciaaltjes geweest van Porsche. We gaan het vandaag hebben over eentje die je waarschijnlijk vergeten bent. Dat is je vergeven, want er zijn er extreem weinig van gemaakt. We hebben het over de 991 Club Coupé.

Deze versie werd in 2012 uitgebracht om te vieren dat 60 jaar daarvoor de eerste Porsche Club was opgericht. Vandaar de naam. Technisch gezien is de Club Coupé niet heel bijzonder, want het is eigenlijk gewoon een Carrera S. Qua uiterlijk is de Club Coupé echter een absoluut pareltje. Deze auto is voorzien van precies de juiste opties.

Porsche 991 Club Coupé
Porsche 991 Club Coupé
Porsche 991 Club Coupé
Porsche 991 Club Coupé

Dat begint al met de ducktail, die je nooit ziet op een 991 (van deze generatie was er ook geen Sport Classic). Wat je ook niet vaak ziet: chromen raamlijsten. Verder is de Club Coupé voorzien van hele fraaie Sport Techno-velgen.

Om het af te maken is de Club Coupé uitgevoerd in een zeer smaakvolle kleurstelling: Brewster Green met een Espresso interieur. Uiteraard is de auto ook voorzien van alle denkbare opties, zoals het SportDesign-pakket, carbon-keramische remmen, Sport Chrono, PASM, et cetera.

De 991 Club Coupé is ultra-exclusief, want er zijn er maar 13 van gebouwd, waarvan eentje achtergehouden werd voor het Porsche Museum. Dit specifieke exemplaar is helaas rechtsgestuurd, maar dat maakt de auto alleen maar zeldzamer. Er zijn slechts twee rechtsgestuurde Club Coupés.

Je raadt het al: voor deze 911 betaal je de hoofdprijs. De auto wordt volgende week geveild door Iconic Auctioneers en zij rekenen op een bedrag van rond de twee euroton. Ongeveer vier keer zoveel als wat je betaalt voor een standaard 991 Carrera in Engeland, maar ja, zo gaat dat met special editions.

Ook interessant!

  • De Porsche 991 duikt ONDER de 60 mille-grens in Nederland
  • Video: sommige mensen verdienen geen Porsche
  • Deze 992-versie kende jij ook nog niet (maar is wel hilarisch!)
  • Coole Porsche-optie fleurt de 911 Carrera op

Nieuwste artikelen

  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
  • Porsche registreert historische naam, alleen wat is het?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Audi wil Italiaans dochtermerk in de verkoop doen
Volgend bericht: Hoera! Mercedes V8 heeft toekomst en voor het hele gamma »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    9 mei 2025 om 17:14

    ‘Carbon keramische velgen’ ? 🤔

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      9 mei 2025 om 17:23

      Gefixt. Ik ben toe aan weekend ;)

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        9 mei 2025 om 17:26

        Geniet ervan, het zonnetje zal schijnen 🙂

        Login om te reageren
  2. Loek zegt

    9 mei 2025 om 17:32

    Liever de Amerikaanse versie in de kleur die vernoemd is naar deze auto: Club Blue.
    Maar wel een chique samengestelde 991.1 inderdaad.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      9 mei 2025 om 19:46

      Eigenlijk eens, maar die heb ik even achterwege gelaten om het niet onnodig ingewikkeld te maken

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        9 mei 2025 om 20:51

        @machielvdd: snap ik, is ook op de kleur na zo goed als identiek als ik me niet vergis

        Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    9 mei 2025 om 19:18

    Geen fan van de velgen

    Login om te reageren
  4. mjpamsterdam zegt

    9 mei 2025 om 19:40

    Nice one ! Apart from the “ hell, I hate it “ yellow brake-calibers !

    Login om te reageren
    • Dirk Harlaar zegt

      10 mei 2025 om 07:06

      Altijd leuk, als iemand interessant wil doen en daarom Engels schrijft, en dat dan fout doet. Het bijvoorbeeld over brake calibers heeft. Misschien toch zinvoller om op een Nederlandse site gewoon in het Nederlands te antwoorden.

      Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    9 mei 2025 om 19:47

    Bijna goed, de velgen in een fraai bronzen kleur en hij is af.

    Login om te reageren
  6. Richmond zegt

    9 mei 2025 om 20:36

    Espresso interieur?

    Login om te reageren
    • chrisc zegt

      9 mei 2025 om 22:14

      Ja!

      Login om te reageren
  7. Willy500E zegt

    10 mei 2025 om 10:50

    Super! Voor mij is de 991.1 sowieso het hoogtepunt. Daarna bergafwaarts wat beleving, emotie en kwaliteit betreft. Laatst nog in een 992s gezeten. Man man, VW Polo niveau

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North