Deze BMW E46 M3 fopt iedere autokenner

Auteur: , 62 Reacties

En is nog te koop ook.

De bekende 5.0 V10 uit de E60 M5 hoor je al van ver aankomen. Het karakteristieke geluid is zo uniek dat je dit niet kan verwarren met een andere auto. Hooguit met een Wiesmann MF5 V10, dat natuurlijk hetzelfde blok heeft.

Je kijkt echter gek op als deze E46 M3 om de hoek komt zetten. De snerpende zes-in-lijn ging exit en daar kwam de 507 pk sterke tiencilinder voor in de plaats. De iconische V10 zagen we al eerder voorbijkomen in onder andere een 1M, een E30 M3, een E92 M3, een Z3 Coupé, maar ook een Volvo 242 werd eens voorzien van het blok.

Bij deze occasion werd de S85 dus in een E46 M3 geplaatst. Om alle krachten te kunnen verwerken werd de reguliere versnellingsbak vervangen voor een handgeschakelde zesbak afkomstig van een E9X M3. De E46 is afkomstig uit 2004 en heeft 93.000 mijlen op de teller staan. De adverteerder hoopt er 30.000 Britse pond voor te vangen, omgerekend net geen 40 mille in euro’s.

Met dank aan Resul voor de tip!



62 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Jammer dat het stuur aan de verkeerde kant zit haha
@Breitling1993: Misschien zit ons stuur wel aan de verkeerde kant……..
@G-Ammo: nee.
@dampu020: eigenlijk wel, aangezien bijna alle circuits linksom zijn.
@audiboy: hoezo is dat zo? Meer gewicht op de buitenste banden?
@jansuh87: Een beter overzicht…
@jansuh87: de buitenste banden??? Zitten bij mij alle 4 aan de buitenkant
@audiboy: oja volgens mij gaan bijna alle circuits juist rechtsom
@jansuh87: je hebt helemaal gelijk, zat denk ik iets verkeerds in de koffie…
@G-Ammo: ooit was er die McLaren met het stuur in het midden, blijft het beste!
@ghost: Binnenkort zal Tesla wel met een stuurloze auto komen, aangezien die nu al zelf kunnen rijden, zal het sturen ooit ook wel overbodig worden. Dan is deze discussie ook opgelost :)
Heerlijke motor. Maar de 6il van de m3 vind ik toch ook wel lekker hoor.
Leuk! Maar de 6 in lijn had voor mij ook al voldoende geweest.
@2wheeler: tuurlijk niet. V10 is prima
@dutchcorvette: Fijn dat jij voor @2wheeler bepaalt wat het beste voor hem is.
@berlinetta: voor persoonlijk advies kan je mij bellen.
@dutchcorvette: zo attent van je!
@dutchcorvette: Misschien moet jij de de Autoblog Aankoopadviezen gaan doen in plaats van @willeme. Een V10 voor iedereen!
@berlinetta: Dat maakt het voor ons reageerders wel weer makkelijk. Sinds dat Willem de adviezen doet is er amper nog ruimte voor toevoegingen. Hij maakt het ons zeer lastig en dat is knap!
@2wheeler: Ja dit is echt een onderstuur feestje. Niet leuk meer. Gooi dan zo een V10 in een ouwe 7-serie dan heb je een vette driftbak.
@991gt3rs: tsja, en dat terwijl die complete V10 maar 25kg meer weegt dan de S54.
@dutchiehd: Graag bron erbij vermelden. De V10 is toch echt bijna 100kg zwaarder en ook niet zo heel vreemd. buiten dat feit om, de motor ligt ook verder naar voren.
@991gt3rs: kan me niet voorstellen, vooral om het feit dat se S54 van gietijzer is en de V10 volledig van alu. Ik denk dat die informatie van de kale motoren afkomt. En waarom zou die V10 verder naar voren liggen? De V10 is korter dan de i6.
@991gt3rs: even google geraadpleegt, en lees daar dat de S54B32 een goede 217kg weegt (droog), waarbij de S85B50 240kg weegt (droog). Reken dan nog de extra vloeistoffen e.d en dan komt het er misschien op neer dat de complete combinatie 60kg meer weegt dan origineel.
Stiekem jammer van t kenteken. Een 318d embleem was leuker geweest.
@birdboy: en ook de quadpipes verstoppen dan
@victornator95: en een 318d body
@bmwm3gtr: en ook gewoon het diesel torretje er in!!11 oh wait…
Ik vind het toch een hoop geld. bijna 40K voor auto met een niet originele motor. En de E46 coupe is nou ook niet bepaald een collectors item BMW.
@kilum: Nog niet maar zou me niks verbazen als dat wel gaat gebeuren. De originele E46 M3’s met lage kilometerstanden zijn al een tijdje aan het stijgen. Ik vind zijn vraagprijs dan ook zeker wel redelijk. Hij ziet er zo op het oog goed uit en het ziet er naar uit dat alles zorgvuldig is ingebouwd.
@viezefreddyw: Ja of door een beunhaas. 1 keer voor de grap een dagje het circuit op om mensen te vervelen die denken dat je een normale M3 rijd. Trek je de hele carrosserie aan flarden.

Dus tenzij kan worden aangetoond dat dit door een specialist is gedaan vind ik het een hoop geld.
@kilum: De Carrosserie van een E46 M3 kan wel wat hebben, daar zou ik niet al te bang voor zijn. Of de beste man een specialist is durf ik niet te zeggen, maar als je kijkt hoe het beestje er bij staat en hoe zorgvuldig alles dus is ingebouwd ziet het er redelijk goed uit allemaal.
@viezefreddyw: Klopt het ziet er goed uit. En het lijkt solide. Maar wat op het oog solide is betekend niet dat het solide is. Daarom een specialist het laten doen prima. Dan vind ik het nog een hoop geld maar goed dat kan.
@viezefreddyw: ach, gescheurde subframes is wel een typisch e46kwaaltje.
@kilum: *chassis
@wiellem: Juist, die bedoelde ik inderdaad.
@kilum: denk niet dat het rechter voorpaneel in 1 keer aan flarden wordt getrokken hoor….
Vet ding! Overigens is de handbak uit de E9x identiek aan de handbak in de E60 M5, dus als iemand z’n SMG in z’n M5 zat is, koop een M3-bak!
@Jochempie: of gewoon een 330d bak……
@undifined1: Is dat hetzelfde onderdeelnummer?
Wellicht dat ie morgen nog maar de helft kost in Euro’s #brexit ??
@lebeaunl: nou, zomaar 30% goedkoper vandaag zo te zien. Koopje ??
Leuk kenteken.
Zonde dat stuur rechts zit, als die LHD was had ik nu naar engeland gereden om hem te kopen… Dit is toch wel een ultieme droom om een E46M3 (mooiste sportauto op basis van normale auto ooit in mijn ogen) en dan ook nog de V10 erin ???
@spykerboy: je vergeet nog een pluspunt, handbak
@sanderm3: dat vind ik juist een groot minount, heb er liever een SMG of DCT bak in, schakelt immers sneller dan wij met ons handje kunnen roeren….
van 2 cilinders te weinig naar 2 cilinders teveel… toch kan ik het altijd wel waarderen dit soort projecten, nog mooier was het als men dit met een 318 hadden gedaan (of deze M3 een 318 look hadden gegeven).
Een M3 was al geen sleeper natuurlijk… ben trouwens wel benieuwd wat het doet met de handling van de auto. De Vmax en tussenacceleraties zullen waarschijnlijk toegenomen zijn maar ik denk dat het overall geen betere/snellere auto is dan een normale E46M3.
@tvr1974: je k krijgt idd behoorlijk gewicht op de neus.
Krijg je de kentekenplaat er dan ook bij?
Hij is echt gaaf. Maar wel jammer dat er een echte M3 voor geofferd is. Had dan een 330i aangepast.
@dutchdriftking: Een E46 is niet zo bijzonder schaars. Zijn er een hoop van gebouwd. Dus zo erg is het niet, toch?
@dutchdriftking: nette 330i’s zijn bijne schaarser dan nette M3’s haha..
Zou je de oude motor er ook bijkrijgen?
Gaaf kenteken!
had hem gekocht moest het stuur aan de juiste kant hebben gestaan
Like
Stuur aan de verkeerde kant en gespoten in het leasing grijs.. Wat een dreamcar…
Is die 6 bak ook gewoon dezelfde als van de 330d? Dat is namelijk de bak die in de us in de e60 m5 werd geleverd
Letten we op dames en heren tuners? Dit is dus tunen. Die plastic meuk is louter plastische chirurgie: beloftes zonder inhoud.
Wat een heerlijke swap zeg!
Wat een onzin, een echte M5 met V10 van dat bouwjaar is veel goedkoper en die auto is er op aangepast. Die britten zijn helemaal gek geworden, vandaar dat de meerderheid voor brexit stemde.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).