• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetje

Auteur: jaapiyo, gepost 30 juli 2017 om 12:05 – 28 Reacties

Afbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetjeAfbeelding Deze BMW iM2 is een mooi elektro-bommetje

iM2
Helaas is de auto momenteel nog vaporware. Maar als dit de toekomst is worden wij er blij van.

Waar moet dat heen met die auto’s? De petrolhead komt steeds meer in heat nauw. Autonome, elektrische gebakjes nemen de wereld over. Maar wat moeten wij notoire scheurneuzen dan. Het is een vraag die regelmatig door mijn hoofd schiet als autoliefhebber. Worden we met zijn allen verbannen naar circuits in de toekomst? En zo ja, hoe duur wordt het dan om daar een dagje ‘je fix’ te krijgen?

Inmiddels is wel duidelijk dat het vooral het autonome gedeelte is van deze vaak gepaard gaande innovaties waar we voor moeten vrezen. Ja oké, die batterijen in plaats van de traditionele verbrandingsmotor hebben ook zo hun nadelen. Met zo’n plofmotor is het wat makkelijker om er *Viva-modus aan* een emotionele connectie op te bouwen.

Het pompende hart van je auto bestaat net als je eigen lijf uit veel verschillende onderdelen. Het ding heeft zuurstof nodig om te overleven. Je moet er goede voeding ingooien en ‘m in de optimale hartslag-range houden, als je er optimale prestaties aan wil ontlokken. Soms vertoont een van de afzonderlijke onderdelen wat nukken. Dat is vervelend, maar ach, je hebt dat zelf ook weleens.

Zo’n elektromotor is in verhouding maar saai. Veel minder onderdelen, insta-power vanaf 0 toeren per minuut, hetzelfde geluid als je staafmixer en zelf kan je er niks aan doen. Maar goed, als het maar hard gaat én we zelf mogen sturen, dan wennen we daar wel aan. Met een golfkarretje racen is immers ook tof. Het helpt daarbij als een auto er ook nog eens prettig uitziet, zoals deze BMW iM2.

Het concept van David Olivares verenigt de kenmerkende dikheid die we kennen van BMW’s M-modellen met de moderne styling van BMW’s i-modellen. Een geinig detail vormen bijvoorbeeld de dichte ‘nieren’. Traditioneel vormen deze de luchtinlaten van een BMW, maar net als bij de Tesla Model 3 zijn die niet meer nodig bij een elektromotor.

Wij vinden het design geslaagd. Nu alleen nog zorgen dat die batterijen wat lichter worden en die autonome nonsens niet doorgaat.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, concept, Elektrisch, m2, photoshop

Vorig bericht: « Gerucht: Valtteri Bottas heeft contract getekend voor 2018
Volgend bericht: Waarom F1 coureurs lichtvoetiger zijn op het podium »

Lees Interacties

Reacties

  1. noosaheads zegt

    30 juli 2017 om 12:37

    “vapoware”en meer van dat soort onzin in een stukje over een auto die bestaat.Gaat lekker Autoblog.

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      30 juli 2017 om 12:39

      @noosaheads: Die niet bestaat. Uiteraard.

      Gaat lekker, Noosa.

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      30 juli 2017 om 12:51

      @noosaheads: … ik begrijp je reactie niet…

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        30 juli 2017 om 13:37

        @potjak: hij is in zichzelf aan het babbelen…

        Login om te reageren
  2. ontploffer zegt

    30 juli 2017 om 12:51

    Bah bah wat een hok… Die zou ik als 3 jarige nog uit mijn hot wheels verzameling smijten.

    Login om te reageren
  3. potjak zegt

    30 juli 2017 om 12:52

    Ziet er lekker dik uit, beetje over de top qua lijnenspel (iets te druk naar mijn mening). Maar als dit de toekomst is kan ik er prima mee leven :)

    Login om te reageren
  4. 750i zegt

    30 juli 2017 om 12:56

    Ik vrees dat ik binnen nu en afzienbare tijd na jaren afscheid moet gaan nemen van autoblog. Tot nu toe heb ik weinig op met elektrische auto’s en ik ben bang dat een dik bespoilerde BMW daar weinig verandering in zal brengen.

    Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    30 juli 2017 om 13:02

    Alfa SZ van voren en GT86 van achteren :)

    Login om te reageren
  6. volvoturbo zegt

    30 juli 2017 om 13:05

    De neus bevalt me niet heel erg, maar verder oogt t wel ‘dik’.

    Login om te reageren
  7. bmwfreak038 zegt

    30 juli 2017 om 13:06

    Die neus. Jongens eerlijk waar zijn we mee bezig.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    30 juli 2017 om 13:22

    Leuk dat ze een poging gewaagd hebben om een moderne interpretatie van de Sharknose te maken…

    Alleen doet het zonder luchtroosters er in meer aan mijn oma denken die haar tanden in een glas met water en een bruistablet op het nachtkastje heeft laten staan dan aan een alles verslindend roofdier…

    Login om te reageren
  9. suheyl zegt

    30 juli 2017 om 13:25

    Bouwen dat ding!

    Login om te reageren
  10. dracae zegt

    30 juli 2017 om 13:59

    Mooie nieuwe versie van ‘het beest’ van Alfa…

    Login om te reageren
  11. tmenges zegt

    30 juli 2017 om 14:20

    Had die nieren dan ook gewoon open gelaten als je in de bumper wel een berg gaten en sleuven hebt

    Login om te reageren
  12. tenaci zegt

    30 juli 2017 om 14:38

    Toch zouden een paar chromen randjes om de nieren de herkenbaarheid ten goede komen. Verder een mooi design. Ik ben niet zo bang voor de elektrificatie van ons wagenpark. Het is de toekomst en er zullen heus voor de ‘petrolheads’ zat leuke sportieve opties komen. Denk alleen maar aan de sprint records die de komende jaren aan de lopende band zullen sneuvelen.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      1 augustus 2017 om 08:19

      @tenaci: gelukkig blijven de endurance / 24u records nog prima staan ?

      Login om te reageren
  13. erind zegt

    30 juli 2017 om 15:23

    Als dit de toekomst is… kill me now

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      30 juli 2017 om 21:04

      @erind: inderdaad

      Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    30 juli 2017 om 15:24

    Hij lijkt aardig chinees maar alsnog vind ik, als hij de actieradius + performance heeft van de m2, wel een cool karretje

    Login om te reageren
  15. ehnl zegt

    30 juli 2017 om 15:45

    ‘een mooi elektrobommetje’?!
    Technisch gezien wellicht; qua uiterlijk vind ik het een gedrocht …!

    Login om te reageren
  16. str8six zegt

    30 juli 2017 om 16:04

    Make EV’s great again. Dit is een stap in de goede richting!

    Login om te reageren
  17. v6ti zegt

    30 juli 2017 om 16:16

    Wat een lelijk hok

    Login om te reageren
  18. shadowbroker zegt

    30 juli 2017 om 16:19

    Sorry mensen…maar ik vind hem echt super dik!! En dat is geen grap.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      30 juli 2017 om 16:57

      @shadowbroker: same here

      Login om te reageren
  19. ffw88 zegt

    30 juli 2017 om 18:19

    Als er maar een BMW logo op staat, dan is het voor fanb0y @jaapiyo wel te pruimen. Of had je deze stofzuiger met een Hyundai logo nog steeds bestempeld als “dik”?

    Login om te reageren
  20. intimrasiert zegt

    30 juli 2017 om 20:54

    Ah mooie bak! Ik wil erin rijden: zoemm zoooeeeemmmmm… goh die microgeluidjes met veranderende frequentie, net een trein. Oh de accu is leeg. Nou dat was het dan mijn rijverslag van deze bolide.

    Login om te reageren
  21. wouterg zegt

    31 juli 2017 om 19:01

    Ik vind autonoom rijden geen nonsens.

    Login om te reageren
  22. mijosu zegt

    1 augustus 2017 om 14:14

    De auto wordt echt auto, en daarmee ‘gereduceerd’ tot transportcapsule. Dat heet vooruitgang, we gaan ook niet meer op pad met paard en wagen. Als petrolheads zullen we om moeten zien naar andere speeltjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North