Deze door AMG behandelde V-Klasse ziet er snel uit, toch?

Auteur: , 32 Reacties
Deze door AMG behandelde V-Klasse ziet er snel uit, toch?

Nou, hij is het niet.

In een ver verleden dronken ze bij AMG nog wel eens dusdanig veel koffie dat het idee een bestelbus om te toveren tot een heuse 190E Evo II compagnon geen slecht idee leek. Inmiddels zijn ze in Affalterbach iets bedaard, waardoor we dergelijke creaties alleen in natte, vunzige dromen tegenkomen. Mercedes zelf laat vergelijkbare projecten al helemaal schieten, maar wil haar klandizie in ieder geval in de waan laten dat ze het wél doen.

Het resultaat hiervan herkenden we bijna drie jaar geleden al terug op de IAA in Frankfurt, waar Mercedes een V-Klasse onthulde met AMG Line-opties erop geplakt. Toegegeven, de bolide kwam, houd u vast, 1,5 centimeter dichterbij de grond te liggen en had optioneel variabele demping, maar een volwaardige AMG was het absoluut niet. Zelfs de flitsende extra’s aan de buitenzijde konden ons daar niet van overtuigen.

Inmiddels probeert Mercedes het opnieuw, door een Night Edition te maken van diezelfde V-Klasse. In dit geval gaat het om de (uiteraard onaangetaste) 190 pk sterke V250 diesel, die door middel van AMG-stukken probeert te compenseren voor een klaarblijkelijk gebrek aan extra vermogen. De V-Klasse Night Edition krijgt aan de buitenzijde een aantal duistere details en 19″ zevenspaaks AMG-velgen. De binnenzijde wordt opgeleukt met zwart nappa leer en vloermatten met EDITION-badges die we aan de buitenzijde al gespot hadden. En daar betaal je, in Duitsland, dan 55.260 euro voor.

Mercedes, wees eens een flinke dame en maak, in gelimteerde oplage, een totaal ongeneerde V-Klasse AMG met 800 pk en kom niet aanzetten met deze halfbakken illusie van een treurdoos. Al is het maar voor de lol van enkelen. Go hard or go home, please.



32 reacties

De natte droom van elke ZZPer, een Mercedes Vito AMG busje!
Mercedes dealers, zet de dranghekken maar vast klaar, het gaat druk worden.
Als het een ‘echte’ AMG zou zijn, heb je er niets meer aan. Dan moet er nl zo’n beul van een motor in, dat die achterin moet….
@ijoost: Precies! Zó nutteloos dat het gewoon weer juist voelt.
@iJoost: Een V6 biturbo kan toch ook als AMG, daar kun je best wat vermogen uit halen.
@ijoost: AMG heeft wel vaker de voorkant van een auto verlengd omdat er persee een v8 in moest. Dat kan nu vast wel weer.
@lekbak: Now we’re talking!! Engelsen zouden een V12 achterin leggen. Net zoals Renault een keer heeft gedaan met die V10 in een Espace. Of een V6 in een Clio.

Ik heb een keer een artikel gelezen van een (classic) mini van, met een V8 achterin. Dat gekke ding zou, volgens de verhalen, een McLaren f1 bijgehouden hebben tot 100 mp/h
@ijoost:

Waar moeten deEngelsen een V12 vandaan halen ??
@lincoln: inkopen. Of uit een oude Jaguar slopen
V12 was om aan te geven dat imo Engelsen vaak tot de limiet gaan. En behalve de laatste Bugatti’s en Cizeta ken ik geen auto’s met een V16, als ik even snel door de interne rolodex scroll..
@lincoln: de tijd van je grappen heb je wel gehad,, kleuter.. Waneer begin je volwassen te worden?? Kom maar op met je vrouw.nl spreuken. ( ik pak de popcorn alvast..
@ijoost: “Net zoals Renault een keer heeft gedaan met die V10 in een Espace”

Dat is wel héél kort door de bocht. Het is eigenlijk een Formule 1 met 4 stoelen, en een carbon fiber koetswerk dat op dat van de Espace lijkt. Motor, versnellingsbak, onderstel, remmen… allemaal van een Formule 1 wagen.
@simonmc: weet ik! Meer om aan te geven dat AMG (voor zover je het AMG mag noemen) het hier wel heel netjes houdt en er in het verleden wel spannendere dingen gedaan zijn.

En alles bij elkaar: die Espace V10 blijft wel een uitdaging, vanwege de aerodynamica ;)
Om dan een vergelijking met Renault nog af te maken: deze AMG-versie doet me denken aan Gordini. Vroeger snel, tegenwoordig een badge. En verder niets wat aan het verleden doet denken
Jammer dat ze de 3.0cdi er niet meer inleggen. Dat waren rappe jongens.
@e34m5touring: zelfs een sprinter met de 170 pk 2.1 cdi en 5G automaat kwam al vlot uit de startblokken. V6 cdi natuurlijk nog beter. En ze rijden echt goed, voor een busje.
@123bat: ..roesten alleen onder je gat vandaan helaas
@123bat: idd de grootste roestbakken die er zijn! Echt schandalig anno 2018
@e34m5touring: het is inderdaad wel iets voor van die rapper jongens 🤡
Zonder V6 natuurlijk allemaal net niet he. Die 4.0 V8 zal er trouwens ook best inpassen. Karweitje voor de mannen van Brabus.
Gelukkig hebben we brabus nog
Dingen zijn wel helemaal met de hand gemaakt ..

En dat vergeten demensen nog wel eens ..
@lincoln: vergeten dementie?
@fiero: ah een vergeten spatie, staat voor de .. , niet die van een i.
Wat ben ik nog steeds blij met mijn getunede 122 cdi in Brabuslook, natuurlijk wil je geen 4-cilinder als je er 6 gewend bent
Maar voor een busje ziet het er wel goed uit.
Oei, je zou verwachten dat Daimler beter zorg draagt voor de merknaam AMG. Dit is wel heel erg laag zakken…
Ik heb zo’n ‘busje’ (alleen geen NightPakket) en de mijne loopt toch altijd 235 km/u en 243 km/u is ook al eens gelukt.
En dan noemt Autoblog hem niet snel? Ok :-)
Van die 190 PK maak je met 1 druk op de knop al 204 PK. Plaatwerk lijkt op een Vito, de rest niet (is meer een luxe 205 C-Klasse)
https://www.youtube.com/watch?v=UzU_5rZ85LM
@petermb: alsof dat ding heel veel sneller wordt van 14 pk extra..
@vandijkbv: ‘Dat ding’ wordt wel degelijk merkbaar sneller in accelereren met die +14 PK.
Zal ik je nog een geheimpje vertellen, de V is in de C stand op topsnelheid sneller dan in de S stand ;-)
@petermb: en 243kmh met de V? Met de Vito V6 (275pk gechipt) lukt dat denk ik niet eens
En dan betaal je in Duitsland dan 55.260 voor :) en in NL……… precies :(
@chris2: Voor een kale AMG ja… Een ‘volle’ V AMG kost meer dan het dubbele in NL (incl. alle belastingen). Gelukkig kun je de BPM ontlopen door er een 4-zitter van te maken.
@chris2: Klopt, ik heb ook een Vito V6 gehad (220 einde klok dacht ik), dit is mijn tweede V250d, de eerste liep niet veel sneller dan 225 op de teller, de tweede loopt makkelijk naar de 235 en die 243 was een uitschieter (zit die ook tegen de toerenbegrenser aan). Ik mis de V6 niet zo zeer voor de 0 – 100 of topsnelheid, maar wel tussen 100 en 200, daar was die V6 master….
Het blijft ‘een busje’. Al is hij nog zo snel of heeft hij nog zoveel toeters en bellen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).