Deze drie Black Series kunnen van jou zijn

Auteur: , 41 Reacties

Fans van het dikkere AMG-spul moeten even een telefoontje met de boekhouder plegen.

Er komen namelijk drie van deze krachtpatsers op dezelfde veiling onder de hamer. Bovendien komen al deze auto’s uit één en dezelfde privécollectie van een Mercedesadept. Verdere details zijn door RM Sotheby’s helaas niet vrijgegeven, maar eigenlijk doet het er ook niet zo heel veel toe. In elk geval gaat het om een C63, een SLS en als klapper op de vuurpijl een SL65 met dikke V12 in de langgerekte neus.

De SL65 Black Series werd destijds voorzien van een vette twin-turbo 6.0 V12, goed voor niet minder dan 670 pk. Helaas heeft het fancy klapdak plaats gemaakt voor een vaste variant. Minder cool op mooie zomerdagen, maar wel minder gewicht en meer stijfheid. Ook het onderstel van deze bruut is danig onder handen genomen, om het rijgedrag te laten matchen met de zeer potente krachtbron. Men verwacht een opbrengst van tussen de 180.000 en 200.000 euro.

Een oude bekende is de C63 Black Series. Onder de kap nog gewoon die 6.2 V8 in plaats van de geblazen 4.0 V8 uit bijvoorbeeld de nieuwe C63 en natuurlijk de AMG GT. Het oude blok laat de C-klasse brommen als een opgefokte NASCAR en is goed voor 510 pk. Naar verwachting moet je minimaal 110.000 euro meenemen om met deze schoonheid aan de haal te mogen gaan.

Last but not least: de SLS Black Series. Wederom een 6.2 V8, ditmaal met 622 pk. Misschien wel de meest iconische en ook de mooiste Black Series die Mercedes indertijd heeft uitgebracht. Estimates liggen (schrik niet) tussen 400.000 en 540.000 euro… Een vergelijking tussen de gewone SLS en de AM Virage check je hier.

Het spul gaat op 7 september in Londen onder de hamer.



41 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Die sl mogen ze van mij houden. De c-klasse en sls zijn wel erg gaaf! Eerst maar eens sparen voor dat huisje van gister. Ach, ik heb nog 4 dagen. Moet makkelijk lukken.
@lekbak: prima ik wil die SL heeel graag!
Gave wagens, maar het is nog vroeg op de zaterdag. “Op de foto’s te zien zonder zijspiegels”?? Nu moet ik nog naar Hans.. maar ik zie ze op alle toch met spiegels?
@jpoers: ik zit ook te zoeken naar een foto zonder de spiegels… Misschien in de wat met foto 2,daar vallen ze niet zo op ten opzichte van de achtergrond.
@jpoers: Ja die had ik ook. Ben nog zeker 4 keer door de foto’s gegaan. Maar misschien bedoelen ze de foto waar de gullwings open staan?
@kilum: @boomhauwer @jpoers munne god, de deuren stonden inderdaad open. Neem het me niet kwalijk, zaterdagochtend enzo.
Kan niet begrijpen dat je zoveel Nm los kan laten op zulke ielige velg spaken ..

Moet toch de zwakste schakel zijn in de hele aandrijflijn ..

Wie weet daar meer van ??
en ik maar denken dat het hier vol zat met velggevoelige velgfags met een mening ..
Die mij wel effe haarfijn de essentie van velgbeleving konden uitleggen ..
@lincoln:
De eeuwige zoektocht naar de perfecte balans tussen gewicht en sterkte. Dit geeft enigszins wat achtergrond info (Formule 1 gerelateerd). Best geinig, want niemand heeft het ooit over de velgen. We hebben het altijd maar over die kut banden van Pirelli….
http://www.formula1-dictionary.net/wheels.html
@rob:

Zeer dankbaar ..
@lincoln: Hier moeten matgroene Brabus MonoBlocks onder jonguh. Die zijn zwaarder. Zorgt voor meer downforce en zo. In Rotterdam zit een velgenkerel. 50,- hoorde ik.
Nog geen youngtimer, jammer, ik laat ze even aan me voorbij gaan.
Voor mij de C63 AMG Black Series graag. Ik kwam er eentje tegen in Kroatië. Vervolgens een beetje met de eigenaar staan ouwehoeren, een Zwitser. We wouden wel weten wie er nou sneller was bij het stoplicht. Hij in de AMG of ik in de F430. Ik won hem ruim, hij stond nog z’n banden op te roken toen ik al weg was. Maar hoe ik hem vervolgens zag driften door de slingerende bochten, geniaal! Sindsdien een zwak voor dat ding gekregen.

Het ding kan niks, behalve banden oproken en een gigantisch kabaal maken. Heerlijk.
@viezefreddyw: Toch wist ie wel de M3 GTS te verslaan in een Fifth Gear-testje.
@berlinetta: Klopt ja. Maar in Kroatië zijn de asfaltwegen een beetje glad. Als al dat geweld losbarst daar, dan komt die auto amper vooruit. Vervolgens was ik al wat verder in de F430 en wanneer ik in m’n binnenspiegel keek zag ik hem driftend de bocht uitkomen. Meesterlijk. Elke bocht deed ie een driftje.
@viezefreddyw: Haha mooi toch? Het is ook een hele brute auto, maar je zult er niet de snelste rondetijden mee neer zetten. Wel beleef je er de meeste lol aan!
@viezefreddyw: een beetje glad? Zeg maar gerust een ijsbaan waar Sven Kramer nog een recordtijd op zou kunnen schaatsen. Het wordt helemaal mooi zodra het heeft geregend, dan beginnen de wegen ook nog eens te soppen…
mrb via Android app
De sls, zonder Blackserie meuk. Zoveel mooier dan de amg gt. Vind de prijs voor de sl en c klasse nog wel meevallen. Geen winst gemaakt in ieder geval.
Poah da’s mooi veilingvoer jonges!
Dacht altijd dat die SL rond de 800pk zat. Valt weer een beetje tegen.. De SLS dan maar (want de 6.2 V8!!) en de C voor mijn vriendin (Want ook die 6.2!!).

En heb nu het idee dat ik nog wat mis,, owja GELD!!..
@kennone:

En een vriendin ..
@lincoln: Oefff, shots fired!
@lincoln: nee die heb ik :)
De SLS is zo gaaf
Al deze Black Series zijn mij net iets te ordinair. Jammer dat de mooiste Black Series er niet tussen staat:

https://www.carsbase.com/photo/Mercedes_Benz-CLK63_AMG_Black_Series_mp35_pic_42831.jpg

Anders had ik toch denkbeeldig overwogen mijn denkbeeldige bankier te bellen om mijn denkbeeldige overvloed aan geld uit te geven.
@reactief: idd, Die CLK is toch wel de mooiste black series die ze gemaakt hebben. En met de best klinkende V8 die ze ooit gemaakt hebben.
Van dit lijstje toch de SL65, turbo v12 en de looks van dat ding! C en Sls zien er een beetje te Johnny uit.
@reactief:
Volledig met je eens. Rijdt bovendien geweldig. Maar goed, dat geldt voor de hier opgevoerde 3 vast ook.
De SL natuurlijk. BiTurbo V12, hou die proppenschieters maar voor de trackday boys ;)
@E34M5Touring: ja juist, machtig apparaat die SL.
Dr is wel een ding wat ie wel kan gebruiken, en dat is een uitlaatsysteem van brabus..
@wimbraber: Ja dat heeft die 65 motor sowieso wel nodig. Iets te stil. Maar ik moet die motor een keer gehad hebben. Zal niet in zoiets worden, maar een ouwe S of CL65 wil ik echt nog een keer hebben. Lijkt me echt een beest.
@e34m5touring: Ik heb zelf nooit wat gehad met die SL65 BS. Heb echt het gevoel met dat ding dat je met 200 nog steeds wordt tegen gehouden door ESC/Traction control…Geluid van een turbo V12 vindt ik ook niks.

Ben wel helemaal weg van de C63 BS en SLS BS. De SL65 laat ik staan en neem er een CLK DTM AMG voor ;)
@e34m5touring: Stil? Ik kwam er ooit een tegen in Tilburg, en lang voor ik hem zag hoorde ik een enorm bruut geluid aankomen. Geen idee of hij de standaard uitlaat had maar hij kwam in aanmerking met luidste straatauto die ik ooit hoorde….
Zo das lekker spul, doe mij die gele maar!
Heeft bmw eigenlijk den concurrerende auto voor de sl? En de SLS?
@reggie-boy_rood: Voor de SLS niet. Eigenlijk voor de SL ook niet. Het enige wat in de buurt komt is een 6 serie cabrio. Maar dat is een vierzitter.
Phoeh ik heb een enorm zwak voor alle drie de auto’s. Maar doe toch maar de SLS65 Black. Omdat dit misschien wel de meest extreme Mercedes is uit de tijd dat het niet extreem genoeg kon bij Mercedes. Bovendien heb ik het altijd enorm zonde gevonden dat er geen SL coupe was, maar deze lost dat probleem ook op. De USA spec weegt overigens een stuk meer omdat deze geen carbon body heeft wegens wetgeving.

Ik had trouwens verwacht dat alle drie de auto’s aan de prijs waren. Maar alleen de SLS kost meer dan hun nieuw kosten.
De hot rods van AMG (of zijn alle AMG’s hot rods?). Die SL is wel geinig. Vooral omdat ze het dak vastgeschroefd hebben… Komt lekker hobby-achtig over. Deden ze ook bij de SLK Black Series. Dat is sowieso de meest geinig hot rod van AMG. Jammer dat ze die krengen enkel in zilver of zwart spoten…..
Die bedragen vallen erg mee. Ik had verwacht dat de C en SL veel meer zouden opbrengen..
Indertijd, lol… Drie jaar geleden. Nee, doe mij maar de SL. De stap van SL63 naar BS met vast dak en die bodykit is veel groter dan van C63 naar BS. Een heerlijk brede auto die te weinig op straat komt.
Geniale apparaten!
Wat blijft die sls toch de absolute nr 1 qua modern design

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).