• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pk

Auteur: Author, gepost 30 september 2016 om 12:35 – 51 Reacties

Afbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pkAfbeelding Deze Ducati weegt 164 kg en heeft 205 pk

Ducati 1299 Anniversario
Knappe jongen die zich hiermee in kan houden.

Ter gelegenheid van het 90-jarige bestaan van Audi-dochter Ducati heeft het merk de 1299 Panigale S Anniversario op de markt gebracht. Deze raket op wielen is voor de gelegenheid uitgedost in een racy livery, maar de echte magie ligt tussen de kuipdelen.

De L-twin (desmodromische klepbediening, jazeker) met een cilinderinhoud van 1.285 cc heeft namelijk een boring van 116 mm bij een slag van 60,8 mm. De relatief grote zuigers hebben dus een extreem korte slag, om zo veel toeren te kunnen maken en vermogen te kunnen leveren.

Het rijwielgedeelte is uiteraard van hoog niveau met spullen van Öhlins en Brembo, maar de elektronica is pas écht bijzonder. De Anniversario heeft namelijk traction control die in een soort driftmodus kan worden gezet. Sturen met het achterwiel wordt daardoor een stuk eenvoudiger, want dat was voorheen alleen voor de échte cowboys weggelegd.

Er worden slechts 500 van deze beesten gebouwd, dus ga er maar van uit dat je achter het net vist. Voor de motor-leek: driften op tweewielers is echt ontzettend badass. Aussie Garry McCoy laat je even zien hoe het moet.

Ook interessant!

  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, motoren, panigale

Vorig bericht: « De Audi S5 Sportback en het mysterieuze biertje
Volgend bericht: De Audi Q5 ziet een beetje blauw op de beurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    30 september 2016 om 12:39

    Misschien een domme vraag, maar wat is de redline dan?

    Mooie motoren altijd. Al blijft voor mij de 916 toch wel de mooiste.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      30 september 2016 om 13:34

      @e34m5touring: specs:
      1285cc,
      bore x stroke 116×60.8,
      Compression rate: 12.6:1,
      Power: 150.8kW @10.500rpm,
      Torque: 144.6 Nm @ 8.750rpm

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        30 september 2016 om 15:56

        @peug206: Wat zal dat zijn, 12k redline ongeveer? Bedankt voor de specs!

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          30 september 2016 om 16:11

          @E34M5Touring: ze hebben een desmo blok met 14.200 redline (theoretisch) praktijk zal idd ongeveer rond 11.5/12k liggen. Daarboven vermoedelijk een cut off van het blok.

          Wat ik heb gehoord (met oudere blokken) is dat theoretische redline op 11.5k lag, maar dat bij 9.5k de brandstoftoevoer niet verder wou en dus geen meer winst is.

          Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 oktober 2016 om 11:47

      @e34m5touring: Eens maar die is vergeleken dit wel erug traag met zijn ampere 100pk. Ben benieuwd waar de R op uit zal komen

      Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    30 september 2016 om 12:40

    Mocht je ooit in Bologna zijn, een visite aan de fabriek van Ducati is een absolute aanrader! Staat veel mooi spul waaronder dit beest.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    30 september 2016 om 12:42

    Wat een meesterlijke maar tegelijkertijd angstaanjagende machine. Hier heb ik simpelweg gewoon niet de ballen voor om op te gaan rijden.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      30 september 2016 om 12:52

      @viezefreddyw: je hoeft ook niet perse op topsnelheid door de bebouwde kom.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        30 september 2016 om 13:20

        @thomasthomas: Daar gaat het ook niet om. Het gaat er mij om dat ding zo ontiegelijk snel is, dat ik dat met mijn (on)kunde dat gewoon niet aankan.

        Login om te reageren
        • Tuono zegt

          30 september 2016 om 16:47

          @viezefreddyw: Op een (helemaal willekeurig gekozen hoor..) OerTuono of een willekeurige fiets zonder elektronische hulpjes is het lastig rijden, die straffen je af. Dit kan iedere leek besturen. Op de limiet… Dat is een ander verhaal.

          Login om te reageren
          • Tuono zegt

            30 september 2016 om 16:48

            @tuono: Vervang willekeurige fiets door pre-elektronica superbike/supernaked.

            Login om te reageren
          • peug206 zegt

            30 september 2016 om 18:18

            @Tuono: nog nooit zoiets gereden dus. Hierbij is het al lastig om weg te rijden zonder een boete te krijgen…

            Login om te reageren
            • Tuono zegt

              30 september 2016 om 18:32

              @peug206 Het wegrijden zelf is met traction control en wheelie control geen kunst aan.

              Login om te reageren
              • apriliarsv zegt

                30 september 2016 om 20:39

                @Tuono: kijk, iemand die bekend is met échte motoren ;)

      • lekkaah zegt

        30 september 2016 om 13:51

        @thomasthomas: geloof mij, zo’n ding kan je NIET rustig rijden

        Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        30 september 2016 om 17:50

        @thomasthomas: Dat is waar. Maar een potente twin als deze houdt er echt niet van om voort te sukkelen. Onderin zijn ze bokkig en zodra het lekker loopt rijd je te hard.
        Dan nog hoef je natuurlijk niet volle bak aan het gas te gaan hangen, maar op rhodondendronsnelheid rondtoeren is best lastig.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 september 2016 om 13:19

      @viezefreddyw: Ik heb die ballen wel en zou hem best flink durven door te trekken. Tegelijkertijd heb ik dan wel weer de zelfkennis om te weten dat als ik dat met mijn motorervaring doe, ik waarschijnlijk tegen een boom dood blijf of iets dergelijks.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        30 september 2016 om 13:23

        @edge: Ik heb geen motorrijbewijs, ook niet echt de ambitie voor. Heb dus ook nog nooit motor gereden. Ik ben er denk ik veel te schijterig voor.

        Login om te reageren
    • super zegt

      30 september 2016 om 14:07

      @viezefreddyw:
      heb wel eens het verhaal gehoord (heb het niet kunnen verifieren) dat als het regent de hoeveelheid beschikbare orgaandonoren hoger is omdat motorrijders dan vaker ongelukken maken.

      vraag me wel af hoeveel er van je organen overblijft als je je met deze bike met 300+ onder een vangrail schuift.

      Login om te reageren
      • justy zegt

        30 september 2016 om 16:05

        @super: In de regen doe je als motorrijder juist erg voorzichtig gezien de extra risico’s.
        https://imagescbs.blob.core.windows.net/images/6c6f6356662f7045636b66682f4633734e7575314e773d3d/900×450.jpg
        Statistisch is dat ook niet te onderbouwen, want daarvoor is het aantal slachtoffers te klein ten opzichte van de rest. Onderzoek wijst ook uit dat veel ongelukken worden veroorzaakt doordat je niet wordt gezien, of verkeerd wordt ingeschat door het overige verkeer. In mijn ervaring is dat bijv. vooral in het voorjaar.

        Login om te reageren
  4. ter zegt

    30 september 2016 om 12:43

    En gaat van 0 naar vegetatieve toestand in 2 seconden.

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    30 september 2016 om 12:44

    Wat een beest.

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    30 september 2016 om 12:46

    Heel gaaf! Soort spirituele opvolger voor de 1199 Superleggera. Ducati is een van de weinige merken die VAG niet verpest heeft.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 september 2016 om 13:14

      @racerx: Lamborghini en Porsche zijn nog altijd fantastisch hoor.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        30 september 2016 om 13:42

        @dutchdriftking: ‘Een van de weinige’ laat nog opties open voor andere merken… Bij Lambo vind ik de V12 modellen enkel geweldig, bij Porsche alleen de sportwagens. Ok, de nieuwe Panamera is ook flink opgeknapt.

        Als ik een VAG zou kopen, wordt het een 1299S om mijn S1000RR op te volgen.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          30 september 2016 om 14:40

          @racerx: duidelijk. Al ben ik wel van mening dat op Audi na (hoewel het nog altijd een mooi merk is) alle merken vooruit zijn gegaan na de bemoeienis vam VW. Seat en Skoda hadden waarschijnlijk niet meer bestaan, en alle andere merken hebben nog altijd heel erg hun eigen identiteit.

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            1 oktober 2016 om 09:07

            @dutchdriftking: Je hebt een punt, maar ik vind dat VAG er teveel in door is geslagen. Hoe BMW Mini en Rolls overeind houdt is iets meer zoals ik het graag zie: het ligt er niet zo heel dik bovenop, meer eigen merk identiteit en het gebruik van gemeenschappelijke onderdelen valt minder op.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              1 oktober 2016 om 18:08

              @racerx: Ik denk dat je de vergelijking nu iets scheef trekt. BMW-Mini is heel erg veel het zelfde. De Mini en de X1 en 2 serie (Gran divorce) staan op exact het zelfde onderstel. BMW-Rolls Royce is heel goed te vergelijken met VW-Bentley.

              Login om te reageren
  7. roadrage zegt

    30 september 2016 om 12:53

    POR-NO !
    heerlijk..
    benieuwd hoe dat rijd..
    dit soort motoren zijn echt > aim and shoot!
    rij zelf 180PK op 190KG (Cbr 1000rr) en dat gaat al als een raket :-O

    Login om te reageren
  8. mustang84664 zegt

    30 september 2016 om 12:57

    Widowmaker 2.0

    Login om te reageren
  9. st220 zegt

    30 september 2016 om 13:06

    Alles boven de 130pk is onzin voor op de gewone weg en circuitmateriaal. Zeker die racers….

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      30 september 2016 om 14:06

      @st220: hoe kom je daar dan bij?

      Login om te reageren
    • super zegt

      30 september 2016 om 14:12

      @st220:
      in frankrijk zijn motoren lange tijd gelimiteerd geweest op 100pk, is pas dit jaar verandering in gekomen.

      Login om te reageren
      • apriliarsv zegt

        30 september 2016 om 20:43

        @super: in Japan gebeurt zoiets nog steeds volgens mij. Op zo’n Panigale zit daar ook standaard een geweldige knalpot

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      30 september 2016 om 17:56

      @st220: Is toch persoonlijk. Ik ben het wel een beetje met je eens, vind 130 pk al veel teveel voor op straat.
      Kan met zo’n 80 pk veel meer plezier hebben en nog enigszins binnen aanvaardbare grenzen blijven, al is ook dat relatief.

      Login om te reageren
  10. mrxsara zegt

    30 september 2016 om 13:12

    Jammer dat Ducati van VAG is! Had liever gezien dat het bij de Italianen was gebleven! Verder een mooi merk met mooie machines

    Login om te reageren
    • sandervzanten zegt

      30 september 2016 om 14:13

      @mrxsara: Als Ducati niet door VAG was overgenomen had het misschien niet meer bestaan of kwalitatief niet zo verbeterd als voorheen.

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    30 september 2016 om 13:15

    Heel mooi ding!

    Login om te reageren
  12. gieltj zegt

    30 september 2016 om 13:21

    Liever die Lamborghini Centanario die er naast staat

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      30 september 2016 om 13:35

      @gieltj: alleen om gelijk te verkopen en 2 hiervan te halen + een mooi huis…

      Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    30 september 2016 om 13:56

    Lekker hoor. Het enige interessante object met wielen wat VW heeft staan in Parijs.

    Login om te reageren
  14. dwersbongel zegt

    30 september 2016 om 14:01

    Als je daar op gaat rijden moet je de komende drie maanden (ofzoiets) ff geen rijbewijs nodig hebben. Die zul je vast ergens kwijt raken tijdens die rit.

    Ik heb een motorrijbewijs en kan mij aardig inhouden, maar met zo’n raket wil je toch even vol gas door trekken. En dat zal wel illegaal zijn in elke versnelling of wat voor weg ook.

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    30 september 2016 om 14:31

    Wat een waanzinnig ding. Ik zou zelf nooit een racer kopen, maar ik kan het zeker waarderen. Al helemaal als er Ducati op staat.
    Ik zou zelf eerder een chopper kiezen. Lekker rustig rondtoeren en lawaai maken.

    Login om te reageren
  16. goreano zegt

    30 september 2016 om 14:39

    Gestoord

    Login om te reageren
  17. desmodue zegt

    30 september 2016 om 16:00

    Mooie motor, net wat kleppen te veel voor mij.

    Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    30 september 2016 om 17:11

    Pffff, de mijne is 194kg zwaar en telt 76 hengsten… En dat is met mijn zenuwachtige rechterhand als soms gevaarlijk… Deze machine, nein nein nein, da’s niks voor mij. tenzij m’n vrouw van me af wil natuurlijk… ?

    Login om te reageren
  19. bernini zegt

    30 september 2016 om 22:09

    Moet dat niet V-twin zijn ipv L-twin?
    Brute machine! Levensgevaarlijk voor de meesten :-)

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      30 september 2016 om 22:28

      @bernini: bij ducati ligt de onderste cilinder horizontaal.

      Login om te reageren
      • bernini zegt

        30 september 2016 om 23:16

        @boomhauwer: Dat verklaart inderdaad de “L”. Ik had nog nooit van die term gehoord als het over Ducati ging.

        Login om te reageren
  20. mashell zegt

    1 oktober 2016 om 00:55

    Deze is nog niet af. Aan de achterkant ontbreekt nog van alles. Dat ziet er zo knullig leeg uit, dat kan niet kloppen.

    Login om te reageren
  21. tvr1974 zegt

    1 oktober 2016 om 12:44

    Doe mij maar een RSV4. Die heeft net zo veel vermogen is 15kg zwaarder maar t is een 4 cilinder dus loopt soepeler en rijdt gewoon lekkerder..
    En die honderdste sec minder snel(of niet..) ga je niet merken op de weg..op t circuit(misschien) wel.. maar dan neem ik de RSV4 wel in RF uitvoering..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North