Wees lief voor de atmosferische V8 en je kunt er behoorlijk wat kilometers mee maken. Dat bewijst deze M5 uit 1999.
Deze op Marktplaats aangeboden BMW E39 M5 heeft behoorlijk wat tankstops achter de rug zitten. De Duitse sedan heeft namelijk 272.000 kilometer ervaring. Normale cijfers voor een doorgewinterde diesel, maar een M5 met zoveel kilometers zien we niet vaak voorbijkomen. Een snelle blik op de handelssite leert ons dat standen overigens behoorlijk uiteenlopen. Van nette, dure exemplaren met 81.000 kilometer, tot deze ingereden M5 die richting de drie ton ervaring kruipt.
Over het onderhoud van de zwarte M5 komen via de advertentie weinig te weten. De boekjes zijn in elk geval aanwezig dus deze kunnen eventuele duidelijkheid bieden. De hoge kilometerstand brengt wel een lekker voordeeltje met zich mee. De M5 kan worden opgepikt voor net geen 15 mille. Een zacht prijsje, al zullen velen een auto met een dergelijke stand al gauw laten staan.
Heb je hier maling dan moet je afreizen naar Soest. Daar wordt de zwarte sedan aangeboden. Collega @CasperH legt haarfijn uit wat je allemaal kunt verwachten op het gebied van onderhoud in dit uitgebreide aankoopadvies.
Met dank aan Rachid voor de tip!
32 reacties
12 vorige eigenaren waar van 7 verknipte cokesnuivers ..
Zou mij trouwens ook aan me reet roesten ..
http://www.hgautos.nl/mobiel.aspx?did=1256&aid=2410899&p=0&foto=1
Wordt je tenminste niet voor verknipte cokesnuiver aangezien…
Hooguit als pooier, maar dat is toch van een ander allooi.
Elk jaar 77/78/79 hadden 5 modehuizen een speciale editie ..
Verkochten in deze jaren beter dan Cadillac ..
Wat je hier ziet is volgens mij de diamond jubilee edition ..
Met een diamantje in beide opera-raampjes ..
Deze is zoals hier al eerder gezegd is vanavond te duur.
Anyway .. Documentatie heb je toch geen reet meer aan ..
Meenemen voor 10 en risico pakken ..
Weet het niet ..
Voor de handel vandaag waardeloos ..
Maar over 10 jaar is de e39 nog steeds de beste BMW ooit ..
Maar idd .. Kopen om te houden en flink te vertroetelen ..
Meer waard worden gaat dit exemplaar zeker niet met deze kmstand. Zoals al aangegeven wordt meenemen voor 10K en lekker rijden en hopen dat het niet al teveel uit de klauwen gaat lopen kwa kosten.
Dan kun je wellicht nog een motorrevisie overwegen, maar als je dat moet uitbesteden ga je al snel richting de 5 a 7.5K. Dan nog de optische staat van de wagen, hoe is het lakwerk? roesten wil de E39 helaas echt wel.
Dus een keertje overblazen a 3500 euro ontkom je ook niet aan, ach een hobby mag geld kosten toch.
Een maserati 3200gt is bij deze kmstand total loss ..
Deze BMW “discutabel” ..
Bij de Ford Cougar die ook bij dit bedrijf te koop staat is het geen probleem ..
Bij de E39 M5 vooral rond de benzine opening, is in het verleden al veel over geschreven, en zo zijn er nog wel een paar punten waar je op moet letten waar roest kan zitten.
Met een E60 zou ik het minder snel doen.
Maar ik ben het grotendeels met je eens, kmstanden zit vooral tussen de oren.