Deze E39 M5 staat te popelen om weer gereden te worden

Auteur: , 32 Reacties

Wees lief voor de atmosferische V8 en je kunt er behoorlijk wat kilometers mee maken. Dat bewijst deze M5 uit 1999.

Deze op Marktplaats aangeboden BMW E39 M5 heeft behoorlijk wat tankstops achter de rug zitten. De Duitse sedan heeft namelijk 272.000 kilometer ervaring. Normale cijfers voor een doorgewinterde diesel, maar een M5 met zoveel kilometers zien we niet vaak voorbijkomen. Een snelle blik op de handelssite leert ons dat standen overigens behoorlijk uiteenlopen. Van nette, dure exemplaren met 81.000 kilometer, tot deze ingereden M5 die richting de drie ton ervaring kruipt.

Over het onderhoud van de zwarte M5 komen via de advertentie weinig te weten. De boekjes zijn in elk geval aanwezig dus deze kunnen eventuele duidelijkheid bieden. De hoge kilometerstand brengt wel een lekker voordeeltje met zich mee. De M5 kan worden opgepikt voor net geen 15 mille. Een zacht prijsje, al zullen velen een auto met een dergelijke stand al gauw laten staan.

Heb je hier maling dan moet je afreizen naar Soest. Daar wordt de zwarte sedan aangeboden. Collega @CasperH legt haarfijn uit wat je allemaal kunt verwachten op het gebied van onderhoud in dit uitgebreide aankoopadvies.

Met dank aan Rachid voor de tip!



32 reacties

Wat is het toch een prachtbak!!!
@galgootje: Absoluut, maar deze is klaar bij de liefhebbers. Geen pareltje meer helaas.
@venividivici: je verwoordt het verkeerd. Deze is klaar bij beleggers. De echte liefhebber zal die km-stand aan z’n anus oxideren…
@e1000bmw523i:

12 vorige eigenaren waar van 7 verknipte cokesnuivers ..

Zou mij trouwens ook aan me reet roesten ..
@lincoln: Kan je beter deze nemen, staat bij dezelfde aanbieder:

http://www.hgautos.nl/mobiel.aspx?did=1256&aid=2410899&p=0&foto=1

Wordt je tenminste niet voor verknipte cokesnuiver aangezien…

Hooguit als pooier, maar dat is toch van een ander allooi.
@moveyourmind: Doe mij die maar boven elke M5, dat vind ik nou een van de gaafste auto’s ooit gebouwd.
@uselessguy: Is zeker één van de gaafste auto’s ooit. Maar dan zou ik wel gaan voor een exemplaar met lekker decadent interieur, zoals de Cartier of Bill Blass uitvoeringen. Daarmee probeerde Lincoln destijds Cadillac te evenaren.
@moveyourmind:

Elk jaar 77/78/79 hadden 5 modehuizen een speciale editie ..
Verkochten in deze jaren beter dan Cadillac ..
Wat je hier ziet is volgens mij de diamond jubilee edition ..
Met een diamantje in beide opera-raampjes ..
@e1000bmw523i: plus voor een 17 jaar oude auto is dit toch een redelijk normale stand vind ik. Meeste mensen rijden makkelijk 2500 km per maand. Dus ook al is de stand “hoog” van deze m5 er is relatief weinig km per maand mee gereden vind ik
@venividivici: klopt, voor de liefhebber inderdaad geen pareltje maar met wat geld in tijd en spullen (ophanging etc, motorrevisie wellicht) wel een begeerlijke auto.
Deze is zoals hier al eerder gezegd is vanavond te duur.
Blijft een droomwagen!
Mooie bak!
Het positieve is dat de E39s inmiddels beyond achterstandswijk zijn ..

Anyway .. Documentatie heb je toch geen reet meer aan ..
Meenemen voor 10 en risico pakken ..
Zoiets is leuk als je zelf handig bent en de boel technisch kunt reviseren. Dan heb je zelf in de hand hoe goed de auto gaat worden en heb je alsnog voor relatief weinig een hele goede auto. Kopen voor tien en anderhalf dat erin steken. Moet je wel een verzamelaar zijn die moeite heeft met verkopen want je ziet het niet terug in de restwaarde uiteraard.
@lekbak:

Weet het niet ..
Voor de handel vandaag waardeloos ..
Maar over 10 jaar is de e39 nog steeds de beste BMW ooit ..

Maar idd .. Kopen om te houden en flink te vertroetelen ..
geweldige wagen met een respectabele kmstand, maar ten eerste toch echt 5k te duur.
Meer waard worden gaat dit exemplaar zeker niet met deze kmstand. Zoals al aangegeven wordt meenemen voor 10K en lekker rijden en hopen dat het niet al teveel uit de klauwen gaat lopen kwa kosten.
Dan kun je wellicht nog een motorrevisie overwegen, maar als je dat moet uitbesteden ga je al snel richting de 5 a 7.5K. Dan nog de optische staat van de wagen, hoe is het lakwerk? roesten wil de E39 helaas echt wel.
Dus een keertje overblazen a 3500 euro ontkom je ook niet aan, ach een hobby mag geld kosten toch.
@bofkont:

Een maserati 3200gt is bij deze kmstand total loss ..
Deze BMW “discutabel” ..
Bij de Ford Cougar die ook bij dit bedrijf te koop staat is het geen probleem ..
@bofkont: roesten?…een e39 met roest is eigenlijk altijd een opgelapte schade bak. Een e39 zonder schadeverleden roest niet.
@sanderm3: Nou nee hoor, roesten willen ze absoluut net als de E46.
Bij de E39 M5 vooral rond de benzine opening, is in het verleden al veel over geschreven, en zo zijn er nog wel een paar punten waar je op moet letten waar roest kan zitten.
Zoals bofkont zegt: 15 mille voor een E39 M5 in deze toestand is zeker 5 mille teveel. km-stand hoeft er niet zoveel toe te doen als de onderhoudshistorie maar bekend is. Dus veel hangt af van de boekjes. De lak is ook maar meh, maar dat kan aan de foto’s zelf liggen.
Als ik in de markt zou zijn zou ik er zeker bij gaan kijken. Ik vind 272k geen schokkende kilometerstand. Met zulk soort kilometers is hij meestal gewoon als daily gebruikt en dat betekent vaak ook gewoon goed onderhoud. En ach, zo ingewikkeld zijn die E39’s ook weer niet. Heel veel is in het weekend op de oprit prima te doen.
Met een E60 zou ik het minder snel doen.
@lemster: Juist. Liever 272.000 relaxte snelweg km’s dan 150.000 aan korte ritjes, stadsverkeer en gumwerk.
@racerx: tja dat blijft gissen dus, erg grote kans dat de 1e 2 eigenaren deze wagen prima hebben onderhouden en daarna toch echt is afgetrapt vooral de laatste jaren, en nu met zwaar achterstallig onderhoud wordt aangeboden.
@bofkont: dat risico loop je altijd inderdaad. Een sluitende onderhoudshistorie zou mij toch wel de indruk geven dar hij ook in gebruik netjes behandeld is.
@racerx: Tja wat is een sluitende onderhoudshistorie, volledig Bmw M dealer onderhouden, of houtje touwtje zelf met bonnetjes of de beun om de hoek, of een universeel bedrijf wat enkel de olie beurtjes doet en niet verder kijkt naar specifieke aandachtspunten die een specialist wel weet, daar zit een gigantisch verschil in.
Een lage kilometerstand is in autoland echt het meest overgewaardeerde en misleidende aankoopargument. Auto’s die weinig kilometers per jaar afleggen zijn niet per definitie betrouwbaarder dan een kilometervreter en veel belangrijker: doordat mensen zo naar de km-stand kijken is de teller van het overgrote deel van de (10 jaar oude) auto’s toch teruggedraaid. Blijkbaar vind niemand het vreemd dat de meeste auto’s uit de jaren ’00 waarvan we weten dat ze toen veel kilometers maakten (>50k/jaar) toevallig een tellerstand tussen de 100k en 175k hebben? Ik heb zelf met veel plezier een BMW 330ci naar 350.000 km gereden en nog zag de auto er van binnen zeer netjes uit en miste het blok geen enkele slag. Dus als deze E39 M5 een sluitende historie heeft en niet eigenlijk 500.000 km achter de sloffen heeft zou ik deze legende zeker een kans geven.
@erwh: Het is niet alleen de motor, interieur /onderstel etc etc etc
Maar ik ben het grotendeels met je eens, kmstanden zit vooral tussen de oren.
DroomWagen alleen een beetje te duur in dit geval..
@pinut187: eens met die km stand had ik eerder rond de 9000,- verwacht
@kennone: en schakel ook nog ? echt niet dat ik 9000 euro neergooi voor deze auto
@bmwnumberone: meen je dit nou echt? En dan ook nog BMWNr1? Zoek jij maar een automaat E39 M5…
@berkay: hahaha, rofl

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).