• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Special: BMW M5 E39

Auteur: autoblogger, gepost 14 september 2014 om 18:30 – 99 Reacties

Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39Afbeelding Special: BMW M5 E39

BMW M5 E39
Veel BMW fans beschouwen de E39 M5 (1998-2003) als de laatste echte M5. Een pure sportauto, zonder ingewikkelde computersystemen, maar wel met een dikke V8 die 400 pk door de achterbanden pompt.

V8-power
Zagen we bij de E28 M5 (282 pk) en de E34 M5 (311 pk) nog een 3.5 liter zes-in-lijn, de krachtigste versie van de E39 kreeg een 4941 cc grote V8. Deze M5 werd onthuld op de autosalon van Genève in 1998. Een waar kanon, de V8 gaf namelijk 400 pk bij 6600 tpm en 500 Nm tussen de 3800 en 5000 tpm. Het geluid viel mij wat tegen, maar je weet: hoe meer toeren hoe lekkerder. Het gebrul wordt namelijk pas getemperd bij 7000 tpm.

Sportieve zakensedan
Met een snaarstrakke wegligging, een 0-100 km/u tijd van 5,3 seconden en een top die zonder begrenzer (250 km/u) boven de 300 km/u zou liggen, liet BMW zien dat een zakensedan bijzonder sportief kan zijn. De auto deed een rondje Nurburgring in 8 minuten en 20 seconden.

Handgeschakeld
De M5 was alleen leverbaar met een handgeschakelde zesbak. Dezelfde transmissie die ook in de 540i lag, weliswaar wat verstevigd. Iets wat BMW Motorsport ook deed met het onderstel en de carrosserie. Naast dat de auto 2,3 cm lager kwam te liggen, voegde het merk zwaardere anti-roll bars toe en werd de vering strakker afgesteld.

Geen i-Drive
Ondanks dat het de auto nog ontbeerde aan een i-Drive systeem met tal van rijmodi, had de E39 M5 al wel een sportknop. Die verbeterde de gasrespons. Ook was er Servotronic dat de stuurbekrachtiging aanpaste aan de snelheid van de auto. Mooie techniek voor die tijd.

20.482 stuks
In tegenstelling tot zijn voorgangers werd de snelste E39 geboren op dezelfde productielijn als de reguliere 5 Serie. BMW kon daardoor de productie flink opschroeven. In het totaal zijn er 20.482 stuks gebouwd.

Youngtimer
Tegenwoordig is de E39 M5 een gewilde youngtimer. De auto kostte nieuw circa 110.000 euro maar is al voor minder dan een kwart van die prijs te vinden. Gekoesterde exemplaren gaan rustig nog voor circa 40 mille over te toonbank. Heel leuk speelgoed, en genoeg ruimte voor de kids!

Ook interessant!

  • BMW M5 (E39) verkocht
    BMW M5 (E39) verkocht voor monsterlijk bedrag
  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Tiencilinder BMW M5 is niet de M5 die je verwacht
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e39, m5, Specials, youngtimer

Vorig bericht: « Zondagkunst: mannen en hun auto’s
Volgend bericht: Brit maakt transformer van zijn Ford Fiesta »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    14 september 2014 om 18:33

    geweldige auto!! En natuurlijk uit dezelfde tijd als de e46 <3

    Login om te reageren
  2. jeffreym3 zegt

    14 september 2014 om 18:36

    Mannen van autoblog. Hou dat sport nu eens weg bij dit soort auto’s. Een 2000kg zware sedan kun je geen sportauto noemen. Hooguit een sportieve sedan of snelle rechtuitbrander.

    Verder een erg leuke auto. Jammer van de vele problemen die vaak gelijk de hoofdprijs kosten. (bijv. Falende vanos en problemen met het motorblok bij de prefacelift modellen)

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      14 september 2014 om 19:40

      @jeffreym3: wat maakt dat uit dan? Het is gewoon de sport versie van de gewone 5 serie, dat maakt het toch een sportauto, deze auto rijd sneller dan de meeste sport auto’s, drift lekker door bochten enz. Dat maakt het dus een sport auto

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        14 september 2014 om 21:52

        @isobmw: dat maakt het een sportieve sedan. Geen sportauto. Een porsche 911 is een sportauto. Een Megane RS ook nog wel. De e39 M5 is een gewone 5 serie met een behoorlijk blok erin. Qua onderstel aanpassingen is het niet heel bijzonder.

        Login om te reageren
        • driver28 zegt

          14 september 2014 om 22:43

          @jeffreym3: niet heel bijzonder zegt ie… :( heb je er weleens in gereden?

          Login om te reageren
          • lemster zegt

            15 september 2014 om 09:17

            @driver28: Hij heeft wel een punt. BMW heeft met deze auto een balans opgemaakt tussen comfort en sport. De reguliere uitvoering is meer comfort, de M is sportiever. Vergelijk dat echter met het onderstel van een willekeurige echte sportauto, of een goeie schroefset, dan kom je er achter dat het onderstel wel degelijk een compromis is.
            Maakt dat uit? Volgens mij niet, maar er is dus wel een punt dat dit geen hardcore sportauto is als bijvoorbeeld een 911.

            Ik heb deze auto trouwens overwogen, ze zijn goed betaalbaar, zeker als je zelf bereid bent er wat aan te doen. Uiteindelijk niet voor de auto gekozen omdat ze niet in Touring uitvoering beschikbaar zijn (nooit officieel gemaakt) en omdat ze er toch wel gedateerd uit beginnen te zien.

            Login om te reageren
            • driver28 zegt

              15 september 2014 om 10:15

              @lemster: dan kijken voor een E61 model :)

              Login om te reageren
              • lemster zegt

                15 september 2014 om 10:52

                @driver28: Inderdaad, 550i. Is ook lichter. Schroefset + LSD er onder en je hebt een prima auto. Of stiekem dromen van een Alpina B5 of B5s (zijn qua prijs ook helemaal niet zo vreselijk gek meer).

              • lemster zegt

                15 september 2014 om 11:00

                @driver28: Wat ik vergat toe te voegen is dat de M5 E61 is extreem zeldzaam is met een handbak. Die SMG bakken draaien allemaal in de soep en vind ik ook niet leuk, dus die wil ik niet. En het blok is ook niet enorm betrouwbaar. Bovendien verbruikt die V10 1 op 5. Het is het gaafste blok wat er is, maar dat vind ik allemaal iets te ver gaan.

                Voor minder dan de prijs van een M5 kun je ook een 550i met handbak kopen en daar een supercharger + schroefset + LSD op (laten) zetten. Dan zit je op vergelijkbaar vermogen en handling als dat van de M5, maar het vermogen is allemaal veel eerder in je toeren beschikbaar (en dus bruikbaarder op de openbare weg). Bovendien is de 550i een 200 kg lichter dan de M5 en ziet die er ook wat subtieler uit. Sleepers zijn nou eenmaal het gaafste.

              • driver28 zegt

                15 september 2014 om 12:42

                @lemster: idd handbak zijn er niet veel..ik heb er zelf nog geen gezien iig :) maar een 550 is ook zeker niet verkeerd al vind ik zelf de standaard bumperkit van de e60/e61 maar saai, maar van de andere kant wel weer een sleeper

        • gtwillem zegt

          15 september 2014 om 10:24

          @jeffreym3: Dit is een foutieve bewering. Een Megane RS is een zogenaamde Hot Hatch, geen sportauto. Een Elise, Boxster, S2000, Caterham 7, MX-5, GT86, 370Z ed zijn sportwagens. Auto’s die er speciaal voor ontworpen zijn.

          Zowel de M5 als de Megane Renault Sport zijn sportieve versies op basis van normale productie auto’s. De M5 kun je wel kwalificeren als een Sport Saloon (sport sedan). En en verdoemd goede ook nog eens ;-)

          Login om te reageren
    • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

      14 september 2014 om 19:54

      @jeffreym3: Ik vind het een sportauto, een 535i is een sportieve sedan.

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        14 september 2014 om 20:19

        @haaldie20inchvanjegolfaf: als die 535i niet al sneller is dan de m5

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        14 september 2014 om 20:33

        @haaldie20inchvanjegolfaf: @isobmw,
        Wat jullie vinden moet je naar het politiebureau brengen.
        Hier de definitie van het begrip “sportwagen”.

        De eigenlijke definitie van een sport auto is een voertuig, waarmee aan professionele autoraces wordt deelgenomen. Daarnaast zijn er echter ook sport auto’s die voor het normale wegverkeer zijn toegelaten. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de Porsche 911, de Porsche Boxster, de Lotus Elise of de Ferrari F430. Deze sport auto’s onderscheiden zich nadrukkelijk van sportcoupés, sportsedans of GrandTtourismo’s, die weliswaar ook als sportieve varianten te boek staan, maar bij lange na niet de prestaties leveren die deze sport auto’s kunnen behalen.
        Een M5 valt in de categorie “sportsedan”.

        Login om te reageren
        • isobmw zegt

          14 september 2014 om 21:29

          @jrk68: wat jij vind moet je ook naar het politiebureau brengen dan, als mensen het een sportwagen vinden of niet, moeten ze zelf weten toch, deze m5 word vaker gebruikt op het circuit, dan voor zaken denk ik, dus meer ‘sport’

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            14 september 2014 om 21:56

            @isobmw: Ga toch knikkeren joh

            Login om te reageren
            • isobmw zegt

              14 september 2014 om 23:32

              @redbeams: ga huilen joh

              Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            14 september 2014 om 22:26

            @isobmw: een M5 is zeker weten een sportauto, anders kan het ook geen ringtaxi zijn. Echter, buiten die 2 ringtaxi’s wordt geen enkele M5 gekocht om circuits onveilig te maken. xD

            Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            14 september 2014 om 23:05

            @isobmw:
            Laat denken a.u.b. aan een paard over, buiten de ringtaxi, een paar safetycars en een paar afgtrapte ouwe lijken op de ring ben ik in mijn 30 jarige carrière op de circuits nog nooit een M5 op het circuit tegen gekomen.
            Dat je fan bent van BMW, prima. Zelf heb ik ook een zwak voor het merk, maar niet genoeg om dergelijke onzin uit te kramen….

            Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          14 september 2014 om 21:56

          @jrk68: nu is die definitie natuurlijk ook niet helemaal juist. Zo kan een megane rs (of tegenwoordig elke andere goeie hothatch) zich best redden tegenover porsches. Met een goede rijder ook nog wel tegen een f430.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            14 september 2014 om 23:01

            @jeffreym3:
            Jij vindt die definitie niet juist, dat is wat anders dan dat die definitie niet juist is, ik hb hem immers niet verzonnen maar gewoon gekopieerd.
            Gelukkig zeg je het zelf al, een Megane RS is een hothatch. Misschien wel de beste ooit en een zeer capabele auto maar als je de segmenten in de branche zou kennen is het dus geen sportwagen.

            Ik daag hierbij AB uit om hier eens een artikel over te schrijven, ik word een beetje moe van al die betweterige onwetendheid….

            Login om te reageren
        • frankel zegt

          14 september 2014 om 22:28

          @jrk68: wat je vind moet naar het gemeentehuis, zucht…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            14 september 2014 om 22:56

            @frankel:
            Zucht, je vindt, met DT dus….

            Login om te reageren
        • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

          15 september 2014 om 20:31

          @jrk68: Ik moet hier van poepen.

          Login om te reageren
    • jagofiel zegt

      15 september 2014 om 10:22

      @jeffreym3: Niet zo piepen. Een Megane RS is weer een kruiwagen vergeleken met een Dauer, die anderen weer sportwagen noemen. Ik denk dat als je een auto met 400pk hebt die ontworpen is om dat ook op de weg te houden dan heb je een sportauto. Puur omdat het in een saloon zit brengt daar weinig verandering in, anders zou BMW met weinig tot geen sportauto’s overblijven.

      Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    14 september 2014 om 18:37

    Ondanks dat het een vrij simpele wagen is (waarmee ik bedoel dat 5-serie een alledaags massa product is, geen coachbuild van de hand van een kunstenaar of een compromisloze sportieve glamour coupe) vind ik dit een van de mooiste ontwerpen die er is.
    Deze staat sowieso in m’n top 20.

    Al vind ik dat men er gewoon een dikke 6-in-lijn in had moeten lepelen ipv zo’n V8 blok.

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      14 september 2014 om 19:50

      @Hupke: neejoh! Voor deze hebben ze een goeie keus gemaakt ik hou ook van 6 in lijn! Maar de V8 van deze m5 is echt super!
      http://youtu.be/88b_gqlkcMg

      Login om te reageren
  4. rd1991 zegt

    14 september 2014 om 18:44

    Jaa! Mooie opvolger voor mijn E39 530i! Zou er graag 1 willen!

    Login om te reageren
    • gecko75 zegt

      15 september 2014 om 11:37

      @rd1991: ik heb er vorig jaar een gekocht in M uitvoering het is ook echt een superfijne auto

      Login om te reageren
  5. jaimeeus zegt

    14 september 2014 om 18:46

    Ik blijf dit toch een van de mooiste en meest klassieke M5 vinden. Elke keer als ik er één zie rijden kijk ik toch even om. Het is de ultieme all rounder in m’n ogen.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      14 september 2014 om 23:58

      @jaimeeus: Ik ook. Ik vind dit ‘gewoon’ de mooiste sportsedan.

      Login om te reageren
  6. maseratizzzzzzzz zegt

    14 september 2014 om 18:46

    Geef mij maar een E60 M5, S85!!!

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      14 september 2014 om 22:26

      @maseratizzzzzzzz: mee eens. Geluid, looks, moderner. Zou ook mijn keuze zijn.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        15 september 2014 om 08:45

        @camber24, @maseratizzzzzzzz: en een hoop problemen. Met name aan dat zogenaamd heerlijke blok…

        Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    14 september 2014 om 18:54

    Inderdaad zeer special, tijdloze auto zo’n e39 5-serie. M5 blijft een geweldig concept, een auto die goed inzetbaar is als dagelijkse fijne sedan en als er éven tijd voor een lolletje is een geweldige sportwagen blijkt te zijn

    Login om te reageren
    • drugsrunner zegt

      14 september 2014 om 20:00

      @knipperlichtje: FOEI!! jeffreym3 zei toch dat men ‘sport’ weg moet laten bij een 2000 kg zware sedan!! Stoute knipperlichtje!!

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        14 september 2014 om 20:25

        @drugsrunner: ideale drugsrunnerbak trouwens..

        Login om te reageren
  8. jrmpower24 zegt

    14 september 2014 om 18:55

    De E39 blijft geweldig, de E60 is heeft die heerlijke V10 maar de M5 F10 is gewoon zoo prachtig en zo goed!! Hier vs GT-R: http://m.youtube.com/watch?v=nNgQXECT90o
    doei GT-R!

    Login om te reageren
    • TimD zegt

      14 september 2014 om 20:22

      @jrmpower24: ik kan dit geen DOEI noemen…. Ik vind het meer een DOEI BMW, tenslotte is het een Nissan die een dikke Duitser aan zijn lip blijft

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      14 september 2014 om 22:02

      @jrmpower24: Volgens mij remdie die gtr eerder af.Hier vanuit de gtr https://www.youtube.com/watch?v=IVBr4VmW1c0&app=desktop

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        15 september 2014 om 00:19

        @redbeams: remdie=remde

        Login om te reageren
      • isobmw zegt

        15 september 2014 om 16:53

        @redbeams laat je ogen nakijken z.s.m.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          15 september 2014 om 18:04

          @isobmw: Ik zei toch…ga toch knikkeren joh.

          Login om te reageren
          • isobmw zegt

            15 september 2014 om 19:15

            @redbeams: stuur je mama maar even knikker ik met haar:)

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              15 september 2014 om 19:36

              @isobmw: Heb het net gevraagd maar ze heeft niks met leeghoofden zoals jou.

              Login om te reageren
              • isobmw zegt

                15 september 2014 om 20:04

                @redbeams: dan heeft ze dus ook niks aan jou;)

              • redbeams zegt

                15 september 2014 om 20:57

                @isobmw: Just ask and you will know…

  9. Homer55 zegt

    14 september 2014 om 18:58

    Mooiste BMW ooit gemaakt.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      14 september 2014 om 23:59

      @Homer55: Staat ook bij mij bovenaan op de lijst :)

      Login om te reageren
  10. e39540itouring zegt

    14 september 2014 om 18:58

    Geweldige auto! Maar geen ingewikkelde techniek? Ik vind bijvoorbeeld een g-krachten sensor, die onder andere de olie in het carter op de “goede plek” houdt best bijzonder…

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    14 september 2014 om 19:02

    die 6-pitters van BMW zopen al meer dan mijn 454 Olds ..
    zal dit wel helemaal schrikbarend zijn ..

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      14 september 2014 om 19:12

      @lincoln: Zal wel op LPG lopen dan….

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 september 2014 om 19:32

      @lincoln: Onzin, zelf 4x een zes in lijn gehad van bmw,E36 323i en 3x E46 328i.
      1 op 10 met gemak en op lange afstanden zelfs 1 op 13.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2014 om 10:35

        @bofkont:

        hetzelfde verbruik als een F-150 uit die periode dus ..

        hebben ze lekker voor elkaar bij BMW dan ..

        Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      14 september 2014 om 19:37

      @lincoln: wat voor prachtige Olds heb je dan? Een Toronado? Ninety Eight? Eighty Eight? Of toch een Vista Cruiser of iets anders? Vertel maar!

      OT: Wat een prachtbak is een M5 E39! Geweldig!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        14 september 2014 om 20:19

        @toyotafortuner:

        70er 88 coupe + 71er Cutlass ..

        en over een paar weken rij ik trouwens weer voor een maandje in een Suzuki APV ..

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          14 september 2014 om 21:42

          @lincoln: 2 prachtige auto’s! Goeie keuze! Wat de APV betreft: is een Ertiga niet comfortabeler? :)

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 september 2014 om 10:27

      @lincoln: Mijn oude 523i (E39) liep gewoon 1 op 11, 1 op 13 als ik het rustig aan deed, en mijn huidige 325i (E92) haalt ook 1 op 11, valt mij nog heel erg mee. Lange stukke autobahn is overiggens gewoon 1 op 6, dat wel.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2014 om 10:33

        @gtwillem:

        voor een auto uit de jaren 70 zou dat idd normaal zijn ..

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 september 2014 om 10:53

          @lincoln: Ik vind 1 op 11 niet verkeerd, mijn Impreza doet met gemak 1 op 13 (als je rustig aan doet).

          Mijn buurman heeft een 518 uit 78, haalt de 1 op 8 niet eens, zijndus je bewering klopt niet helemaal.

          Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      15 september 2014 om 18:02

      @lincoln: klopt z’n ding zuipt als een ketter maar daar werd toen veel minder naar gekeken als nu
      dat was nog in de guldens tijd en stroomde het geld met bakken binnen

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 september 2014 om 18:13

        @bmwpowerm5:

        dank voor je bijval ..
        het valt niet mee in een wereld vol onderbuik kneuzen ..

        Login om te reageren
  12. SCscreamGT2 zegt

    14 september 2014 om 19:07

    Autoblog. Intens dank ik u voor de aandacht die u weidt aan simpelweg de beste auto. Ter universum.

    Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    14 september 2014 om 19:09

    Als ik na mijn huidige opleiding aan het werk ben en genoeg verdien om naast een Impreza een M5 E39 te kopen en te rijden, dan doe ik dat gelijk. Maar dan wel met Hayward & Scott einddempers eronder. De M5 die hier tot 2 jaar geleden altijd in de wijk stond had een compleet op maat gemaakt uitlaatsysyeem met vier eindpijpen van circa 120mm groot. En klinken dat dat ding deed!

    Login om te reageren
    • bedirhan zegt

      14 september 2014 om 23:00

      @ej20g: je haalt de woorden uit mijn mond ik zou precies hetzelfde doen.

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    14 september 2014 om 19:11

    Goedkoopste sport sedan die er is…..Kost zo’n sticker?

    Login om te reageren
  15. kwatsjkop zegt

    14 september 2014 om 19:22

    Imo de mooiste M5/5-serie ooit gemaakt!

    Login om te reageren
  16. medemblikker zegt

    14 september 2014 om 19:26

    Pfoe, deze is zo lekker. Mooiste BMW ooit gemaakt en een van m’n favoriete auto’s terwijl ik totaal geen BMW fanboy ben

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    14 september 2014 om 19:28

    Wederom, doe mij maar een E55 AMG, Zie letterlijk echt niks in die m5.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 september 2014 om 19:33

      @henkhupelschoten: Hoezo fanboy ;)

      Login om te reageren
    • clioracing zegt

      14 september 2014 om 19:37

      @henkhupelschoten: Vind je zo’n E-klasse er niet enorm gedateerd uitzien vergeleken met een E39?

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      14 september 2014 om 20:27

      @henkhupelschoten: De E55 AMG is fantastisch, maar de M5 is Perfect, ik heb met beide een blokje om gemogen, maar de BMW was nog net wat verfijnder, dan de Mercedes.

      OT: Ik wil er één met het stuur rechts en in het blauw, met open dak.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        14 september 2014 om 20:36

        @Orichy:
        Een cabrio M5?

        Dat wordt een stevig stukkie zagen dan….

        Login om te reageren
      • jagofiel zegt

        15 september 2014 om 10:29

        @Orichy: Mag ik vragen waarom je het stuur rechts wil?

        Login om te reageren
      • bmwpowerm5 zegt

        15 september 2014 om 17:45

        @Orichy: meen je dat echt? de E55 van die tijd is gewoon een stoomboot levensgevaarlijk als je daar hard mee door een bocht wil

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 september 2014 om 10:30

      @henkhupelschoten: M5 is een stukje specialer. De E55 AMG is ook erg leuk (tijdje in een E55 Combi gereden) maar het is vooral een heel erg snelle E-klasse. Op dagelijkse basis wel prima mee te leven, overigens. En vergeet niet dat ze flink roesten, dat had Mercedes pas na 2006 een beetje voor elkaar.

      Login om te reageren
  18. 4244cc zegt

    14 september 2014 om 19:30

    Wat zou ik deze graag willen hebben ( ooit )

    Login om te reageren
  19. clioracing zegt

    14 september 2014 om 19:34

    Gaafste M5 ooit! Zo’n E39 is echt tijdloos! De 1996-2003 periode is wat mij betreft qua design echt het beste BMW tijdperk geweest.

    Login om te reageren
  20. bofkont zegt

    14 september 2014 om 19:36

    Fenomenaal de E39 M5, veruit de mooiste M5 naar mijn mening.
    De E39 reeks is sowieso de mooiste 5 serie ooit.
    De eerste series hadden idd wel kostbare problemen, olie zuipers door falende zuigerwanden.

    Login om te reageren
  21. series2 zegt

    14 september 2014 om 19:39

    Voor mij de beste gepeperde sedan. Vooral omdat ie niet zo pompeus is als huidige premiumbakken!

    Login om te reageren
  22. jensgib zegt

    14 september 2014 om 19:50

    Bij mij staat er een paar straten verder op een, een grijze :P

    Login om te reageren
  23. roppp zegt

    14 september 2014 om 20:19

    Nu nog vier van die diaprojectoren in de deuren om het logo op de grond te projecteren en hij is helemaal af!!

    Login om te reageren
  24. opgooier zegt

    14 september 2014 om 20:27

    Nog een weekje wachten op het mooiste deel van de serie…

    Login om te reageren
  25. VeniVidiVici zegt

    14 september 2014 om 20:49

    Geweldige auto! Zou er graag 1 in goede staat willen vervangen voor m’n e39 525i maar ondanks de aantrekkelijke prijs van de e39 M5 is hier in NL de btw, verzekering, brandstof en onderhoud helaas een stuk minder leuk voor de masterlijke beest!!!

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      14 september 2014 om 20:51

      @venividivici: de=dit

      Login om te reageren
  26. sydney zegt

    14 september 2014 om 20:57

    Ik weet me nog die geweldige test van de E39 M5 door Tiff Needel in Top Gear goed te herinneren,toen nog op de donderdagavond op BBC2.Wat een auto.

    Login om te reageren
  27. jmcclane zegt

    14 september 2014 om 20:59

    Bloedmooie auto de e39 is mijn favoriete M5 samen met de f10.
    Heeft een tijdloze design en zou nu nog steeds meekunnen.
    Deze is vele malen indrukwekkender dan de E55 AMG W210 uit dezelfde tijd.
    De w211 is dan wel weer een fraaie, maar de w210 niet.

    Login om te reageren
  28. ettie zegt

    14 september 2014 om 21:02

    Ontzettende onzin dat dit de laatste echte M5 is. Is het zo’n drama dat een auto met de tijd meegaat?
    Zelfde verhaal met de 911

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      14 september 2014 om 21:32

      @ettie:
      Die 911 is een slecht voorbeeld, die is geëvolueerd van een sportwagen naar een handtasje.
      Die is er dus niet begeerlijker op geworden, naar mijn bescheiden mening..

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        14 september 2014 om 22:00

        @tupperware: deels eens, als je er in gereden hebt dan zou je m meer als een luxe sporttas omschrijven

        Login om te reageren
  29. callyromeo166 zegt

    14 september 2014 om 21:05

    Zo hoort een m5 te zijn! Prachtig

    Login om te reageren
  30. mout zegt

    14 september 2014 om 21:45

    Bij de vorige M-specials had ik wat te klagen: Ik snap niet dat de M-versies van E34 en E28 de voorkeur krijgen boven de Alpina-versies.
    Dat is bij de E39 anders. Met de Alpina B10 E39 is nogal gerommeld. Hij is er als 6- en als 8-cilinder, en begint al bij 260 pk. Ook is de sterkste versie nog lang geen M5.
    Tegelijk is deze M5 meer zakensedan dan eerdere types. Iets minder brul, iets meer luxe. Kortom: Wat meer Alpina.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 september 2014 om 10:37

      @mout: De Alpina B10 3.0, 3.2 en 3.3’s liepen overigens wel schitterend. En diie kon je ook met handbak en LSD krijgen. Een Late B10 V8 S had 375pk, ook niet verkeerd.

      Maarj je hebt zeker een punt, er is nu minder verschil tussen een BMW M5 en Alpina B5 S, alle twee hebben ze een 4.4 V8 Biturbo met automaat. En het scherpe randje van een M5 is er nu ook wel af.

      Login om te reageren
  31. bimmerboy zegt

    14 september 2014 om 23:08

    Heerlijke auto, prachtige velgen……..heb ze zelf ook!

    Login om te reageren
  32. sulobb zegt

    15 september 2014 om 00:07

    Mijn favoriet de ///M5 E39.
    Heerlijk design, geweldige motor, prachtig interieur,…Echte droomwagen.
    Dankzij de magische handen van Joji Nagashima (designer E39).

    ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M ///M

    Ooit staat er (minstens) eentje op mijn oprit….

    Login om te reageren
  33. balkanlul zegt

    15 september 2014 om 04:19

    Doet me gelijk denken aan die (inmiddels overleden) Georgische M5 straatracer. http://www.autoblog.nl/nieuws/georgische-m5-drifter-is-niet-meer-59901

    Login om te reageren
  34. 850t5r zegt

    15 september 2014 om 08:34

    De mooiste 5 serie OOIT!…

    Login om te reageren
  35. e1000bmw zegt

    15 september 2014 om 09:33

    Hoe mooi ik de E39 M5 ook vind, strikt genomen is dit al geen echte M meer. Het blok werd namelijk niet meer met de hand gebouwd, en hij stond in dezelfde fabriekslijn als de overige E39’s.

    De E34 was een echte M5. Als ik zou moeten kiezen zou het dan ook een E34 M5 of Alpina B10 3.5/1 (op basis van E34) zijn.

    Login om te reageren
  36. mrrobot zegt

    7 augustus 2019 om 21:10

    Dit kan dus gewoon jouw auto zijn https://link.marktplaats.nl/m1442585713

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North