• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze EV is spotgoedkoop én cool

Auteur: machielvdd, gepost 25 april 2025 om 13:16 – 17 Reacties

Slate Truck

Deze goedkope no-nonsense auto is eigenlijk veel cooler dan zo’n dure Cybertruck.

Weer een nieuwe dag, weer een nieuw EV-merk. Het is echter wel een interessant merk. Het Amerikaanse Slate presenteert namelijk een goedkope no-nonsense EV. Precies het tegenovergestelde van de Cybertruck dus. Een overeenkomst is dan weer dat er achter beide auto’s een megalomane techmiljardair zit. Slate wordt namelijk gefinancierd door Jeff Bezos.

Slate heeft gekozen voor een zeer minimalistische aanpak. Dit is dus een auto zonder overbodige fratsen, met stalen velgen en raamslingers. En een touchscreen in het interieur? Nergens voor nodig, er zit gewoon een telefoonhouder op het dashboard. En als je een telefoonscherm te klein vindt kun je een optionele tablet monteren.

Slate Truck
Slate Truck
Slate Truck
Slate Truck

Nog een belangrijk aspect: deze Slate Truck is modulair. In de basis is het een pick-up, maar de auto is heel eenvoudig om te bouwen naar een SUV. De Slate is verder aan te kleden met allerlei accessoires. De auto is ook goedkoop te personaliseren met stickers en wraps.

En hoe zit het met de techniek? De Slate is standaard voorzien van een 52,7 kWh accu. Dat is relatief bescheiden, dus de beoogde range is dan ook maar 241 kilometer. Optioneel kun je echter kiezen voor een grotere 84,3 kWh batterij, met zo’n 386 kilometer aan range. Snelladen kan met 120 kW.

De Slate is achterwielaangedreven en beschikt over 204 pk en 264 Nm. Daarmee zit je in 8 seconden op de 100 km/u. De 4,4 meter lange pick-up is overigens ook behoorlijk licht voor een EV: het gewicht bedraagt slechts 1.634 kg. Dat is vergelijkbaar met een Volkswagen ID.3.

Dan nu het belangrijkste: het prijskaartje. Slate mikt op een prijs van minder dan 20.000 dollar in de VS. Daarbij hebben ze wel alvast de subsidie meegerekend, maar alsnog is dit een hele scherpe prijs. Als ze dit waar kunnen maken, zou dit best wel een succes kunnen worden.

Ook interessant!

  • EV 10 Daagse 2024
  • Video: dit blijft de gaafste EV
  • Drie keer raden wat Bentley's eerste EV voor auto wordt
  • Ervaar de nieuwste EV's tijdens de EV Experience op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Slate

Vorig bericht: « Minister: gewoon “vol gas” langs natuurgebieden
Volgend bericht: Koop de duurste (en dikste?) diesel van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lambrusco zegt

    25 april 2025 om 13:42

    Renders or real? Leuk ding maar dan heb ik liever een Rivian.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      25 april 2025 om 16:12

      Dit zijn renders, maar er staan op YouTube ook filmpjes van journalisten die ernaast staan

      Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      26 april 2025 om 12:52

      waren die ook niet minstens 20k duurder?

      Login om te reageren
  2. pignon zegt

    25 april 2025 om 13:44

    Een elektrische Tjaffer!

    Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      25 april 2025 om 23:20

      Een echte Tjaffer zou als ev ook best goed werken, maar dit terzijde.

      Login om te reageren
  3. harrie zegt

    25 april 2025 om 14:08

    Beetje Bollinger vibes.
    Hopelijk zijn ze iets relaistischer in hun verwachtingen zodat ze het productie stadium wel halen, maar de beoogde verkoopprijs van 20.000 dollar doet het ergste vermoeden…

    Login om te reageren
  4. Bert zegt

    25 april 2025 om 16:06

    Dan nu het belangrijkste: het prijskaartje
    Nou, eehh, 386km met 84kwh? Wtf dat ding slurpt energie weg als een bezetenen! En dat terwijl ie niet heel zwaar is. Bijzonder, want je zou verwachten dat Jeff er wel ff genoeg geld in pompt om iig net zo’n zuinige EV te maken als gekkie Musk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2025 om 16:53

      Qua aerodynamica en wielen is dit natuurlijk verre van optimaal.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      25 april 2025 om 17:00

      Gewicht is irrelevant van de efficiency van een elektromotor. Eigenlijk is alleen luchtweerstand relavant en het frontale oppervlakte is bij deze nogal fors.

      Login om te reageren
  5. GJZ zegt

    25 april 2025 om 16:21

    Het verbruik is wel heel hoog, als ze daar niks aan doen lekker in de VS laten

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    25 april 2025 om 17:45

    Leuk weetje: de naam Slate is een anagram van Tesla…

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      25 april 2025 om 17:45

      the more you know

      Login om te reageren
  7. Exit Luminar zegt

    25 april 2025 om 18:18

    Doe maar in het rood met half cabrio dak. Grijze velgen. Dan ga ik ermee naar Tanger in Marokko, waar trouwens oud geheime agent sir sean een optrek heeft. Hij is inmiddels overleden. Maar u begrijpt natuurlijk, dat dit, spannender lijkt dan wat dan ook.

    Login om te reageren
  8. ytzenv zegt

    25 april 2025 om 18:49

    De ID.3 is echt veel zwaarder.

    Login om te reageren
  9. arta zegt

    25 april 2025 om 19:18

    Ik vind het tijd dat er weer wat simpele auto’s komen.
    Airco en CarPlay scherm.
    Verder mogen ramen, stoelverstelling, klep en deuren prima handmatig.
    Scheelt een hoop gewicht.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      25 april 2025 om 22:47

      Elektrisch stoelen zijn wel erg prettig in combinatie met memory hoor. Deuren doe ik zelf wel op, achterklep is wel fancy. Blijven al die passagiers vingers ook van mijn kofferbak af.

      Login om te reageren
    • grrrrrene zegt

      26 april 2025 om 17:50

      Elektrische ramen vind ik dan wel weer fijn: anders kun je alleen bij je eigen raam en krijg je die rechts of zelfs rechtsachter niet open gezwengeld. Stoelen verstel ik inderdaad zelf wil, al is dat met geheugen ook wel relaxed als je vaak van rijder wisselt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North