Deze Ferrari kende je nog niet

Auteur: , 57 Reacties

Maar hij staat wel te koop.

Wie niet vies is van de mooiere youngtimer, kán simpelweg niet om de Ferrari F355 heen. En dan bedoelen we ook echt de F355 en niet de 355 F1, want die flipperbak was niet de beste in z’n soort. Voor wie het allemaal nog wel een tandje exclusiever mag: neem eens een kijkje bij deze F355 Club Italia, te koop bij Wim Prins. Deze beauty werd gebouwd in een oplage van 20 stuks en werd, geheel naar Ferrari-traditie, niet aan de eerste de beste geïnteresseerde verkocht.

De blauwe koets is opgefraaid met pin stripes en aparte spijlen in de grille. Ook is de Club Italia rijkelijk behangen met badges die je eraan herinneren dat dit iets speciaals is. En anders doet het interieur dat wel voor je. Een geweldige kleur leer, een eenvoudig stuur zonder toeters (vooruit, één toeter dan) en bellen, een versnellingsbak met dat heerlijke schakelrooster; hier word je blij van.

Onder de kap een 3.5-liter V8, goed voor 380 pk en een geluid waar maar weinig aan kan tippen. Op de teller staat ruim 45.000 km dus hij is lekker ingereden en iemand anders heeft de afschrijving al voor z’n rekening genomen. Kosten: 109.500 euro. Verder genieten kan HIER.



57 reacties

Net duur zat voor een paar labeltjes.
Staat al tijdje tekort, schitterende auto, F355 blijft 1 van mijn top 3 droom autos, maar niet in deze kleur, rood had ie moeten zijn!!
@spykerboy: tekort = tekoop
@spykerboy: Juist in deze kleur! Eens wat anders dan het ordinaire rood of geel…
@e1000bmw523i: Dat hele Ferrari rood en Geel snap ik ook helemaal niks van dat je dat als koper doet. Dat Ferrari het zelf gebruikt met voornamelijk natuurlijk merk en marketing waarde snap ik wel. Maar als je mocht kiezen dan vink je toch een kleur als deze aan, of zilver, zwart en zelfs groen staat op veel Ferrari ’s geniaal.
@KUYL: je gaat toch geen opvallende luidruchtige sportwagen kiezen in de kleur van een vertegenwoordigersauto? Een Ferrari kies je in het Ferrari rood! Er zijn maar een handvol Ferrari’s (ik kan alleen de Daytona en 456 bedenken) waar een andere kleur beter past.
@mashell: de 612 en FF vind ik ook geen types voor rood of geel. De GT achtige dus.
@jorden: De FF vind ik wel ok in het rood. De 612 inderdaad niet. Die had mijn geheugen blijkbaar al helemaal verdrongen, bedankt dat je die herinnering weer terug gebracht hebt…
@mashell: iig NIET grijs
@KUYL: je gaat je sportauto toch niet in een onopvallende kleur bestellen? Schreeuwen, al helemaal als je een ferrari hebt, schreeuw het van je af zou ik zeggen…. Dont get me wrong, blauw vind ik geweldig op autos, maar dan wel fel blauw en niet zo saai donker blauw….
@spykerboy: Het ging ook niet om opvallende of onopvallende kleuren meer om iig niet Ferrari rood of geel. Dus gaat hier iets langs elkaar heen.
@spykerboy: Een rode Ferrari is net zoiets als een zilvergrijs Golfje, blauwe staat juist perfect.
Die versnellingspook is echt heerlijk en wat blijft de F355 toch een beauty, velen malen mooier dan zijn opvolger en dat zie je ook wel terug in de 2e hands prijzen van een F355 ten opzichte van de 360 modena..
@maarten020: klassieker in de dop
Blijft toch een van de mooiste Ferrari´s ooit. Deze configuratie is haast perfect te noemen.
@berlinetta: toch wel grappig. Op mijn Fiat 128 stond ook berlinetta!
@roppp: Is ook een leuk wagentje ;)
@rick-dos: leeft je spaarvarken nog?
@w0o0dy: Ligt aan het infuus! ;)
wat een pornobak jongens, wat een heerlijke kleur, ook prachtig bij de 456
Prachtige auto….absoluut. Toch is er een argument voor zijn opvolger: die is veel beter gebouwd. Kijk de forums maar na: een F355 is storingsgevoeliger en veel duurder in onderhoud. Niet dat andere F-jes goedkoop zijn, maar het verschil schijnt aanzienlijk te zijn. Ik vind ook de afwerking van binnen (dash etc) van een F355 wat minder als zijn opvolger. Maar ja, ben wat bevooroordeeld….:)
@ttr6: Maar de allerbelangrijkste vraag is, welke is mooier? En welke is leuker? Ik spreek voor een hele hoop mensen dat de F355 mooier en leuker is dan zijn opvolger.

En wat betreft beter gebouwd enzo he. Moet een opvolger niet altijd beter gebouwd zijn?
Ook dan is de vraag, is beter ook leuker? In dit geval niet als je het mij (en vele anderen) vraagt.
@viezefreddyw: Een F355 is wel erg slecht hoor, helemaal tussen zijn voorganger en opvolger. Die dingen zijn eigenlijk net zo slecht als dat ze mooi zijn en rijden. Klepgeleiders die de geest geven (zit modificatie op maar veel hebben die niet uit laten voeren), Klepzetels die niet helemaal lekker kunnen zijn, uitlaatspruitstukken die barsten en dat is niet of maar wanneer, dashboards die loslaten en opkrullen.

Stel ik heb hard gespaard en een 80k op de bank staan, dan zegt mijn hartje een F355.
Maar mijn verstand zegt dan, doe toch maar wat anders. Als ik heel veel geld zou hebben dan zeker weten een F355 want met de 550 samen en wat oudere klassiekers toch wel een van de allermooiste Ferrrari`s.

Maar Google gewoon even op “F355 problems” en dan ben je deze middag nog wel even zoet.
@KUYL: Klopt, ik ken de verhalen over de F355. Het is zeker niet de beste auto ooit gebouwd. Maar hij heeft zo veel charme en karakter. Hij is zo ontzettend mooi. In dit geval is een betere auto niet een leukere en mooiere auto, vind ik.
@KUYL: “if you can’t stand the heat, get out of the kitchen” is hier wel van toepassing… Klepgeleiders of zetels vind ik niet zo eng klinken als we ’t over een auto van 100k hebben… Die paar flappen kunnen er dan ook wel bij, en die spruitstukken geven meteen een mooi excuus voor een fraai aftermarketsysteem?
@davelepeef: Klinkt misschien allemaal niet zo spannend maar zoals ik al schreef, als je de bel hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt (om er nog een oud Hollandse tegenaan te gooien ) zou ik even Googlen op F355 problems dan zal je snel zien dat het niet om een “paar flappen” gaat maar bijvoorbeeld bij die problemen met de kleppen je al snel praat over kop revisie met een kostenpost van 15k. Staat zelfs op Autoblog nog artikel over.

http://www.autoblog.nl/ferrari-f355-onderhouden-is-een-duur-geintje

Neemt niet weg dat er ook veel mensen zijn die wel heel veel lol aan de F355 gehad hebben.
@KUYL: koprevisie van 15k is al een grap op zich, daar frees je een nieuwe voor…
Maar ik snap je punt, maar ik denk dat ieder die niet achterdochtig is bij aanschaf van een oude(re) Ferrari niet helemaal bij de les is… Degene die dan zo’n ding als impulsaankoop scoort kan ook de reparaties wel trekken.
@davelepeef: Hier wordt het bezit en de kosten daarvan leuk beschreven:

http://jalopnik.com/here-s-why-you-should-never-buy-a-ferrari-f355-1706976075
@zarknark: hmhmm. Weet je wat het leuke is: dit soort werk kost niet zoveel, de dealer vraagt het. Eigenaren betalen het omdat dealeronderhouden Ferrari’s meer waarde houden dan niet, en let’s face it, sommige zaken moeten nu eenmaal via de dealer. Maar een bout is een bout, of ie nou in een Ferrari zit of een Opel… Redenen om geen Ferrari te kopen? Je zit vast aan dealers die kunnen vragen wat ze willen.
Weet je nog die schaderekenjng van een Porsche Gt# hier een poos terug? 8200e voor een voorscherm? Geloof je het zelf??
@zarknark: maar bedankt voor de link btw, altijd leuk om te lezen ;)
Voor mij is dit wel een bekende: deze F355 is in 3 maanden tijd door 5 verschillende handelaren te koop aangeboden (beginnend in Italië) en in vraagprijs gestegen van 82k€ naar de huidige vraagprijs. Het ding heeft zelfs even bij 3 handelaren tegelijkertijd te koop gestaan. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar het is wel een aparte route die de Italiaanse schone heeft afgelegd.
@erwh: 82k was de startprijs in Italië? *rekent ff BPM + BTW erbij* Mwah, dan is de huidige vraagprijs nog netjes…
@e1000bmw523i: BPM is verwaarloosbaar bij een auto uit 97 en BTW betaal je niet want Italië ligt volgens mij nog gewoon binnen de EU.
@KUYL: BPM gaat inderdaad over de dagwaarde van de auto…welke in dit geval nog hoog ligt. Let wel: dit is zónder BTW. Vervolgens wordt de BTW over dagwaarde + BPM berekend. EU of niet…
@e1000bmw523i: Nee daar klopt niet zo veel van. Of je hebt het heel onhandig opgeschreven want het lijkt alsof je meerdere situaties door elkaar heen haalt. BTW over BPM heb ik bijv. nog nooit over gehoord. Wel heb je dat bij veilingkosten. Dus auto bij de domeinen waar nog BTW over betaald moet worden, veilingkosten en daarover ook nog BTW. Maar BTW over BPM kan volgens mij niet.

En tweedehands auto`s (producten in het algemeen) binnen de EU waar in het land van herkomst al BTW (vat, mwst etc.) tijdens de nieuw verkoop betaald is, hoef je hier in Nederland niet nog eens BTW te betalen.
@KUYL: My bad. Ik zat met de regels rondom de import van een nieuwe auto in m’n hoofd en ging er vanuit dat die regels gelijk waren.
Prachtige wagen! Ook fraai zo die carbon stoelen. Tegenwoordig maken ze meteen een heel interieur er van dat plastic.
@rvds15: -er
Doe ‘m maar in het zwart en dan de Challenge uitvoering svp.

http://www.lmpcars.com/image/img_4579.jpg
@gash: oh ja zo is hij nog mooier, nice!
@gash: Die vormen van de auto zijn bijna niet te zien op die foto. Iets te hard gepoetst ;)
Ik had m graag gekocht, hoor. Helaas heb ik er niet de knaken voor.
#f-rijm
Schitterende auto met een schitterende kleur! Staat hem echt fantastisch. Dit lijkt mij ook een erg wijze investering. Beperkte oplage, handbak, fraaie kleur. Het recept voor een waardestijging.
Wat een mooi exemplaar. Zelf de brandblusser zit er nog in
Als ik in de markt zou zijn was ik er meteen achtergaan gegaan. De perfecte F355 als je het mij vraagt, zowel qua rijden als investering. Win win dus.
Lijkt een beetje op de testerossa
Zit nog steeds te zoeken naar die pin striping…
Pinstripes, Badges, steentjes, pailletjes, glittertjes en knopjes.
Helaas AB, ik ken ‘m wel. Heb er zelfs in gereden (met m’n kniën vol tegen het stuur aan ivm 199,4cm lengte :P).
Tja, dit maakt hebberig!
Wauw zeg, wat een ding, wat een manier om 110.000 euro veilig te parkeren!! :O
@Jochempie: Inderdaad! Dit of die Z3M… No contest als je ’t mij vraagt. De Ferrari, any day of the week!
@E34M5Touring: Precies, zo’n Z3M vind ik in ongebruikte staat niet meer dan €35-40K waard..
Valt tegen, dit artikel….verwachtte een rijtest in een filmpje!
Zie ik daar nou een Mercedes stuur?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).