Dit is de duurste BMW van Marktplaats

Auteur: , 65 Reacties

De wereld hoef je net niet mee te brengen om met deze Z8 van het terrein af te rijden, maar prijzig is 'ie wel.

Bij de introductie van de BMW Z8 in Nederland kostte deze zo’n vier ton. Vier ton in guldens dan wel, na omrekenen wat we in die tijd volop deden bleef er een prijskaartje van zo’n 175.000 Ekkermannen over. Destijds werd eigenlijk al meteen duidelijk dat de auto die ontworpen werd door Henrik Fisker en door James Bond laverend om vervaarlijke zagen door Bakoe werd gestuurd een toekomstige klassieker was. Met de techniek van de legendarische BMW E39 M5 onder de kap, een beperkte productierun van luttele jaren en looks geïnspireerd op de BMW 507 kon dat gewoon niet anders.

Het heeft even geduurd, maar we hebben nu de tijd bereikt dat de auto, 13 jaar nadat de productie gestopt is, meer waard is dan destijds nieuw. Ok, economen kunnen natuurlijk nog wat mompelen over inflatie en verdisconteringsvoeten. Feit is dat als je in 2003 een Z8 gekocht hebt en je die nu verkoopt je lekker voordelig gereden hebt al die jaren. De duurste drie BMW’s op marktplaats zijn namelijk een BMW 116i die verkeerd geprijsd is en twee grijze Zachten.

Dit exemplaar uit 2003 heeft GARANTIE! en staat bij Ekris in Arnhem. In 13 jaar heeft de roadster 26.684 kilometer afgelegd. De lakkleur is wel een beetje standaard zilvergrijs, maar het interieur is des te fleuriger dankzij een rood-zwart combinatie. Het moet je smaak zijn, maar het past op zich wel bij het klassieke uiterlijk van de auto. En dan tenslotte nog de prijs: via de site van Ekris krijgen we een bedrag van 266k op ons scherm te zien, maar op Marktplaats wordt de Bimmer aangeboden voor een absolute meeneemprijs van 249.950 Ekkermannen. Koopje!



65 reacties

Prachtige auto!

Ik wil die hebben!!!
@bmwcar2004: KOOP DAN!!
@dutchcarguy: rustaaagh
@bmwcar2004: Hij staat gewoon te koop op Marktplaats…..
De mooiste uitvoering voor de Z8, is toch die blauwe waar Casper nog mee gereden heeft.
Dat was een prachtexemplaar!
Lelijk interieur
@rob5nismo: wat?
@rob5nismo: dat stuur is zooooo Mooi!!!!
The World Is Not Enough
Prachtig ding! Maar niet 250k prachtig als je het mij vraagt.
@E34M5Touring:
Gelukkig kost kijken niets en is het uiterlijk de beste competentie van de Z8.
Heb er ooit mee gereden en was niet enorm onder de indruk.
Natuurlijk is hij met 400pk best rap, maar voor de boulevardcruiser die het is zijn die 400pk eigenlijk ridicuul.
@E34M5Touring: Ben het helemaal met je eens. Een van de mooiste BMW’s ooit gemaakt en het design is echt tijdloos. Zelfs het interieur ziet er nog prachtig uit.
Maar 250k hiervoor vragen is wel erg gortig.
@berlinetta: Voor 270k koop je een 2014 458 Speciale bij Munsterhuis. Dan ging ik daar toch ff aan tafel eerlijk gezegd. Want de laatste NA V8 limited Edition Ferrari 458 zal ook wel wat centen gaan opleveren in een paar jaar tijd.
@E34M5Touring: Ik verwacht ook wel dat die explosief in waarde zal gaan stijgen. Veel meer dan de Z8 uiteindelijk kan opbrengen.
@berlinetta: Ja en dan rijd je in mijn ogen toch iets wat 10x Speciale is dan deze BMW. Nogmaals, prachtig ding hoor maar ik vind de prijs echt buiten alle proportie.
@e34m5touring: ja + €16.000 kosten rijklaar maken
@e34m5touring: en dan is dit nog een van de goedkopere in Nederland. Op autoscout staan er genoeg met een nóg hoger prijskaartje…
@e1000bmw523i: Ja belachelijk, zag ook al 300k+ staan. Nou sorry hoor, maar dan zit je in Ferrari F12 Territorium of iets uit die regionen. Daar zijn er ook geen 5700 van en die is toch net even wat specialer wat mij betreft. En ik heb geluk, dr staan 2 Grigio Silverstone’s te koop in NL waarvan 1 zelfs met het door mij gewenste interieur. Nou nog even 330k zien te scharrelen.
@E34M5Touring: Nu ben ik meer van het toeren dan van het scheuren, dus mijn keus zou ondanks het schandalige prijskaartje toch op de Z8 vallen, maar dan wel de Alpina-variant. Want motortype F5 en Switch-tronic enzo…
@e1000bmw523i: Toevoeging: én ik zou hem bij een particulier halen. Die prijzen zijn doorgaans wat lager. Men wil er (om financiële redenen) vanaf, of is er op uitgekeken. Meestal hebben ze hem voor minder gekocht dan wat ze ervoor vragen, dus dan voelen ze een kleinere winst niet als pijnlijk. Ideaal om gebruik van te maken tijdens de onderhandelingen…
Woww ik wist niet dat die dingen zo duur waren… Er stond er laatst een voor mijn appartement. Wel een knappe verschijning maar 250k, voor een BMW!? Nee daar koop ik wel wat anders voor.
Prachtig.
Z8 prijs rondom 2010: 60-70k.
Z8 prijs anderhalf jaar geleden: 100-120k. (toen hadden we er nog een discussie over in een artikel over Z8/507. Iemand schreef nog maar mij: je vind er binnenkort wel een voor max 80k).
Z8 prijs nu: min 180k.

Slaat nergens meer op; want zo goed is de auto niet. (Dat probeer ik mezelf aan te praten, aangezien ik in 2010 dacht; meer dan 50k ga ik er echt niet voor neerleggen…).

Overigens zie ik ook 3 Z8’s staan met minder dan 10k km voor 360 – 390k. Voor een nieuwe Alpina versie kan je zelfs nog meer stukslaan. Gestoord!
@gregorius:

What goes up,must come down

Wat gebeurt er als de Engelsen nee zeggen tegen de EU in Juni? Dat weet niemand , maar zoiets kan de nu nog fragiele economie nog verder onderuit trekken !
@desjonnies: ik denk juist dat de prijs van de hele dure beleggings auto’s gaat dalen als de economie aantrekt. Als de mannen met geld weer meer geld kunnen verdienen door elders te investeren. Zakken de belachelijk dure auto’s dan gaat de rest even later mee. Hoop ik althans…
Prachtige BMW. Centraal geplaatste klokken vind ik wel jammer.
Zo’n auto verdient wel echt een betere fotoshoot. Beetje jammer zo..
Doe mij maar een M5 e39. Veel mooier interieur, en nog praktisch ook.
Lekker hoor.
Ik pak wel de auto waar ie qua design van is afgeleid. Kost 1 a 2% van deze, en is minstens net zo leuk.

Het is niet voor niks dat Zapatinas na Fiat bij BMW is gaan werken.
Ik vind het echt niet mooi, sorry. En dan zoveel geld
Nog geen eens zo heel lang geleden gingen deze auto’s voor rond de ton weg. Dat was toen een hele goede belegging geweest!
Op zich wel grappig, want bij de introductie werd de Z8 helemaal niet zo goed ontvangen. Ja: het was een beauty. Maar als rijdersauto is de BMW M5 (E39, waarmee de Z8 de techniek deelt) een stuk beter. Concurrent Mercedes-Benz had met de SL55 AMG een veel betere allround cruiser, zonder dynamisch echt te kort te kort te komen. De Z8 was te hard en voor een GT, te onhandig als sportwagen. Henrik Fisker heeft een mooie auto ontworpen, misschien iets te retro, maar de Aston Martin DB9 is mijn inziens van een andere (hogere) klasse. Dat zijn inderdaad geen klassieke sportwagens/roadsters zoals deze Z8 dat wel is. Beetje miskend talent wellicht, maar de BMW Z4 M Roadster blijft een uitstekende sportwagen. Bovenstaande auto’s kosten bij elkaar €157.700. Heb ik nog genoeg geld om een ruimte te huren om deze vier parels droog te stallen. Dus nee, ik zie het bijzonder van een BMW Z8 niet zo…
@willeme: best bijzonder: een Z4 M roadster diesel!
@willeme: En juist al die alternatieven die je hier opnoemt zijn voor mij reden genoeg om een Z8 te laten staan. Voor dat geld kan je zóveel mooie auto’s kopen. Elke auto die je opnoemde heeft zo zijn taak. De M5 is de daily-driver. De SL55 AMG is de comfortabele sportauto waarmee je kan cruisen. De Aston Martin vanwege zijn schoonheid en plezierige ritten en de Z4 M Roadster voor het sportievere werk in De Alpen, heerlijk!

De Z8 is leuk voor de superrijken, meer ook niet.
@willeme: een Z8 is leuk voor 50/60k. Daarvoor kan je nog wat tekortkomingen voor lief nemen, omdat hij zo mooi is.
@lekbak: dank u. En dat is ook precies wat ie waard zou moeten zijn. 30k voor wat het nog is, 30k extra omdat ie mooier is.
Met bijna 5700 gebouwde exemplaren, is ie geeneens zo uniek.
@gregorius: de Z1 is unieker inderdaad.
@willeme: Reacties zoals deze mis ik van je. Waar ben je de hele tijd? Ik vond @gtwillem eigenlijk leuker ;)
@willeme: ruimte huren die is gek, kopen bedoel je.
@bofkont: Nee. Huren. Ik heb net vier auto’s gekocht :-D
@willeme: kopen. Een goede loods hoeft niet duur te zijn.
Ik weet niet over nog meerdere exemplaren in Nederland in deze kleurenstelling zijn verkocht, maar de ouders van mijn vriendin, hadden er precies zo’n 1. Prachtige auto, alleen jammer genoeg niet zo comfortabel. Zeker boven de 200 gaat ie zweven.
Hoop geld, doe mij maar een M5.
Misschien ligt er wel een baaltje coke achter in die 116, is het het koopje van de eeuw :)
😍😍😍😍😍😍😍
Misschien wel de duurste maar ook meteen de mooiste.
Dit is vooral een mooie auto en daar wordt naarmate ze ouder worden premium voor betaald.
De mooie auto’s die er toe doen en een zeker rariteit hebben worden makkelijk meer waard zo ook deze z8.
Destijds werd deze auto getest met de Mercedes SL en Porsche 911 en daarmee werd al duidelijk dat de Z8 van een andere klasse was, niet gemaakt om zo goed mogelijk afgestemd te zijn op een groot doelgroep maar puur een image and heritage builder voor het merk. Wat in mijn ogen prima gelukt is.

Dit is een auto om de mooi en daar zijn een klapdak, doelgericht dashboard of flitsende versnellingsbakken van secundair belang (een greep op het commentaar op deze auto in vergelijking met zijn ‘concurrenten,).
Een uitstervend ras.
Ooit eens in Normandie achter een Belgische Zacht gereden.
Ik vond het toen zo’n raar hok, kende de auto ook totaal niet (Ben ook geen ekte kennert).

Maar man, wat is dit een lelijk hok. Kan er niet meer van maken. Doe mij maar een dikke Z3/Z4 als ik deze klasse zou moeten kiezen.
Nog maar een keer in het echt zien rijden op de Fernpas. Prachtige auto. Bij mijn vriendin staan er 2 bij de dealer om de hoek. Als ik euromillions win komt die zeker in mijn collectie!
Wat een prachtige auto is dit. Tijdloos
Goed gelukt retromodel, maarja, ik deel @desjonnies over retro een beetje…..

En daarbij vind ik eerlijk gezegd de huidige Z4 een stukkie fraaier. Ik zag laatst namelijk een oranje (een oranje! In Nederland! Op Nederlandse platen! Het snelste model!) staan en was zowaar onder de indruk.
@Rob:
de mening van sjonnies dan, die deel ik ;-)
@Rob: we zijn op het moment aangekomen. Het moment waar de goedkoopste (normale) SLS cabrio goedkoper is als de goedkoopste Z8 cabrio.
Dromen verleggen!

Vraag, vind je de SLS ook ‘te veel retro’; of mag die wel?
@gregorius:
SLS heeft mijn goedkeuring ;-) Ruig ding en best een hedendaags ontwerp.
Maar dan wel absoluut als cabriolet! Die vleugeldeuren kunnen écht niet…

Bij de Z8 ligt het allemaal te dik bovenop, maar dat gezegd hebbende: ik vind de Ford GT40 helemaal geweldig….. Jup, ik ben zo hypocriet als de neten ;-)
Prachtig ding , echt fenomenaal, maar met 5700 stuks niet echt heel erg schaars ofzo, dus deze prijzen gaan nergens meer over. Alpina zijn er 555 stuks die prijzen zijn dan wat verklaarbaarder, maar nog wat de gek er voor geeft eigenlijk.
Terecht. Één van de mooiste nieuwe klassiekers. Technisch ook te gek (that sound!) en het oogt nog geen seconde gedateerd.
Zwaar overgewaardeerde auto.
Dat is een dure MX5.
Ik kwam er een tegen op de A31 in Duitsland (geen maximumsnelheid daar), ik reed in mijn toenmalige Chrysler Crossfire, die ook 250 km/u kon en hield hem met gemak bij. Alleen kost die Crossfire nu rond de 10k en is eigenlijk minstens zo exclusief als deze BMW.
Conclusie: je bent gek als je deze BMW koopt voor deze prijs, maar dat geldt eigenlijk ook voor alle 911’s uit de tijd van de bmw Z4.
Prachtige auto maar die klokkenwinkel hoort niet in t midden van t dashboard!!
Laatst nog bij BMW Beliën geweest in Neerpelt (België). Verkopen er een die 192K moet opbrengen. Verder weet ik er niets meer over.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).