• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ferrari occasion is even zeldzaam als lelijk

Auteur: Loek, gepost 16 september 2020 om 20:07 – 26 Reacties

Zeldzaam is het zeker, deze Ferrari die als occasion aangeboden wordt, maar er zijn mooiere auto’s met een steigerend paard op de flank en grille.

Een lelijke Ferrari: is die er? Er zijn sowieso modellen die het nooit perse hebben gehaald bij de rest van wat het merk in huis had. De 400i bijvoorbeeld, een wat vage, bijna sedan-achtige Ferrari met een automaat ver voordat dat gemeengoed was. De Mondial, of de Dino GT4, vaak gezien als twee ‘net niet Ferrari’s’. Zelfs de F50 is volgens sommigen niet zo indrukwekkend als de F40 of Enzo. Kortom: ook het beste (steigerende) paard struikelt wel eens.

NART

Maar zo hard als de 365 GT NART Spyder is Ferrari niet vaak gestruikeld. Voor de duidelijkheid: dat is deze NART Spyder in het specifiek. Niet de bloedstollend mooie 275 GTB/4 NART Spyder en ook niet de gelijknamige 365 NART Spyder uit 1971, een soort Italiaanse Corvette op basis van de eveneens bloedmooie 365 GTB/4 Daytona. Nee, het gaat hier om een 365 GT NART Spyder.

Zeldzaam (lelijk)

De naam NART Spyder komt van North American Race Team en was een team van Luigi Chinetti ter promotie van Ferrari in de VS. De NART Spyder zelf is dan ook een visie van Chinetti voor een gave Ferrari waar een handjevol van zouden gebouwd worden. Dat is allemaal prima en het is ook cool dat je iets bouwt waar Ferrari hun naam aan verleent. In 1988 zag deze NART Spyder het voltooide levenslicht op basis van de toen bijna 20 jaar oude 365 GTB/4.

Maar het probleem wat eigenlijk iedereen heeft en had met de Ferrari 365 NART Spyder is dat ‘ie niet zo mooi is. De voorruit werd van een Ferrari 308 geleend wat in essence een compleet anders ontworpen auto is. De styling was hoekig maar dan ook met ronde vormen, het werkte net niet. Om nog maar te zwijgen over de voorkant met gigantische vierkante koplampen. De gigantische Ferrari-schilden aan weerszijden, het toenmalige logo van NART, laat het bijna lijken alsof dit een replica is.

Zeldzaam (an sich)

Dit is namelijk één van de twee NART Spyders in deze samenstelling. Deze zwarte is verhuisd naar Duitsland en daar staat hij nu te koop. Wie dacht dat het controversiële uiterlijk misschien de prijs kan drukken heeft het mis: deze zeldzame Ferrari wordt aangeboden als een zeldzame Ferrari. De prijs is daarmee 1.300.000 euro.

Ter administratie: de Ferrari NART Spyder is in essence een 365 met een V12. Deze levert in dit geval 358 pk en is handgeschakeld. Naar verluidt weegt de NART Spyder minder dan een 365 GTB/4, dus wat dat betreft is het misschien wel geweldig om mee te rijden. Kopen kan op deze Duitse occasionwebsite.

Met dank aan Bas Jelle voor de tip!

Ook interessant!

  • Voor de beste Ferrari of Lambo occasion ga je naar... Kia
  • Ferrari F512M occasion is tegelijkertijd echt én nep
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

365, Ferrari, occasion, spyder

Vorig bericht: « Toyota Yaris bijt spits af nieuwe tests Euro NCAP
Volgend bericht: Video – Dit is de nieuwe BMW M5 CS »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    16 september 2020 om 20:14

    Hou die Ferrari maar. Ik neem wel die Buick Roadmaster cabrio op de achtergrond ???

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      16 september 2020 om 21:21

      @toyotafortuner: Mee eens, sigaartje erbij en met 40 / 50 langs de kust hobbelen!

      Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      18 september 2020 om 12:55

      @toyotafortuner: me too!

      Login om te reageren
  2. mundus zegt

    16 september 2020 om 20:29

    Betaal je 1.3 miljoen euro, wordt je gewoon uitgelachen omdat het lijkt alsof je met een mislukte replica rijdt..

    Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    16 september 2020 om 20:32

    En er zullen altijd mensen zijn welke dit gewoon kopen omdat het kan, temeer om te kunnen zeggen dat ze een auto hebben waarvan er maar een enkeling van bestaat.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    16 september 2020 om 20:33

    Als ik dat autobedrijf was zou ik hem houden…

    Alle handelswaar die je er naast zet ziet er ineens stukken beter en duurder uit, kijk maar naar die Smart die ernaast staat. Dek de Ferrari af met je hand, dan is het best een grappig wagentje, maar ook een beetje een rare auto. Niet meer dan een paar duizend Euro waard.

    Maar haal nu je hand weg en kijk wat er gebeurd…
    Met die Ferrari ernaast lijkt die Smart ineens een een waanzinnig mooie auto met de mooiste verhoudingen die een auto-ontwerp ooit gehad heeft en oogt hij minstens drie keer zo duur.

    Login om te reageren
  5. massarati zegt

    16 september 2020 om 20:38

    Wat een treurwilg. Hans Teeuwen zou zeggen: ’t lijkt wel een gesmolten ET’

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    16 september 2020 om 20:58

    Het front en dan met name de koplampen en neus hebben wel wat weg van de 512bb lm race cars waar NART toenterrijd mee racede, maar die waren erg gaaf. Dit is echt een misbaksel

    Login om te reageren
  7. golf1985 zegt

    16 september 2020 om 21:00

    Ik vind de voorkant nog best te doen. Lekker jaren 80. Maar alles wat erna komt ziet er niet uit…

    Login om te reageren
  8. Corrado16v zegt

    16 september 2020 om 21:06

    Dit is daarentegen dan wel een mooie 365 NART https://www.artcurial.com/en/lot-1969-ferrari-365-gtb4-daytona-competizione-groupe-4-3359-84

    Login om te reageren
  9. joos straetmans zegt

    16 september 2020 om 21:33

    Amerikanen en mooie sportauto’s bouwen is niet heel vaak een gelukkige combinatie. Jammer dat voor dit Sbarro-achtige gevalletje een 365GTB4 aan stukken is gezaagd.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      17 september 2020 om 06:13

      @joosstra: nou ik ben het niet helemaal met je eens, neem een auto als de c3 Corvette. Het is dat het niet zo zeldzaam is, maar als je een convertible hebt met chroom bumpers is het in mijn ogen een van de mooiste auto’s ooit. Ook een cobra is fraai

      Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      17 september 2020 om 08:28

      @joosstra: Nog nooit een corvette gezien dus? Met name het model van 1957 en van 1963 zijn gewoon simpelweg bloedmooi en waren voor hun tijd echt wel snel. Ook de eerste generatie thunderbird is geen verkeerde auto. En wat te denken van een van de meest succesvolle sportauto’s aller tijden, de mustang.

      Login om te reageren
  10. maferick74 zegt

    16 september 2020 om 22:05

    En enzo heeft hier zijn goedkeuren voor gegeven ?

    Login om te reageren
    • spacemoon24 zegt

      17 september 2020 om 10:36

      @maferick74: misschien kwam deze in het najaar van 1988, nadat Enzo overleden was?

      Login om te reageren
  11. vbarchetta zegt

    16 september 2020 om 23:15

    Dit misbaksel staat al erg lang te koop bij dat bedrijf. Zelfs als het 1tje in de vraagprijs word weggehaald dus 300.000 blijf het volgens mij nog steeds een uitdaging om te verkopen…

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    16 september 2020 om 23:23

    Een ari met de front overhang van een 159.. ik pas

    Login om te reageren
  13. Darahan zegt

    16 september 2020 om 23:39

    Die neus heeft heel veel weg van een verschillende race Ferraris uit de jaren 70 en 80, zoals de 512 BB LM en de 288 GTO Evoluzione en daarom vind ik hem eigenlijk wel gaaf.

    Login om te reageren
  14. capri288 zegt

    17 september 2020 om 00:29

    Zolang je er in zit, zie je de buitenkant niet?!

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    17 september 2020 om 07:58

    De sticker op het zijscherm maakt hem af….

    Login om te reageren
  16. vacano zegt

    17 september 2020 om 08:27

    1.300.000 pesos is een koopje

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    17 september 2020 om 08:34

    Soms zou je willen dat je een artikel niet had aangeklikt.

    Login om te reageren
  18. erce zegt

    17 september 2020 om 14:17

    in essence?

    Login om te reageren
  19. flyerbunch zegt

    17 september 2020 om 17:37

    Wat een gedrocht..

    Login om te reageren
  20. ponnie zegt

    17 september 2020 om 19:12

    Een 400 is toch juist een van de dikkere 80’s wagens?
    Dat vertaalt zich ook wel in de prijzen, die liggen toch ook gewoon op het niveau van 308/328 van vergelijkbare bouwjaren.
    Ook nog eens gewoon met handbak geleverd.

    Login om te reageren
  21. daniel1975 zegt

    18 september 2020 om 12:56

    Ik vind de F40 ook mooier dan de F50 en die vind ik weer mooier dan de Enzo. De LaFerrari en 488 vind ik dan weer wel mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North