Deze golfkar is duurder dan een Aston Martin

Auteur: , 21 Reacties

Gelukkig heeft 'ie wel fatsoenlijke bekerhouders.

Om te beseffen dat golfen een sport is waar de welgestelden van deze aardkloot hun vrije tijd aan spenderen, hoef je alleen maar een blik te werpen op de parkeerplaats van je lokale parcours. Toch zit er een limiet op het verrijken van je uitrusting. Er zijn maar zoveel clubs en polo’s waaraan je je geld kunt verspillen voordat het gaat vervelen. Nee, heb je echt veel geld over, dan rijd je jezelf niet rond in zo’n krakkemikkig karretje, maar koop je er gezellig zelf een!

Wie het écht goed wilt doen, klopt aan bij Garia. Dit bedrijfje bouwt al jaren allerlei extreem luxe golfwagens, maar wist twee jaar terug een interessante deal te landen met Mercedes. De Duitse autofabrikant onthulde twee jaar geleden een tweetal studiemodellen van de Garia Golf Car, maar sindskort gaat het wagentje ook daadwerkelijk in productie. Behalve zijn formaat heeft de zogenaamde ‘Coolest Golf Car Ever‘ vrijwel niets gemeen met de ‘concurrentie’.

De golfkar is geïnspireerd door Mercedes-Benz Style en heeft daarom meer weg van een opmerkelijke Smart dan dat ‘ie iets wegheeft van een authentiek exemplaar. Afgezien van het agressieve uiterlijk (voor zover dat mogelijk is) is de Garia voorzien van allerlei onnodige, maar onwaarschijnlijk handige functies. Garia verwerkte o.a. een speakerset met Bluetooth, een digitaal instrumentarium met touchpad én, jawel, een koelkast in het wagentje.

Handig is wel dat het autootje ook naast het parcours te gebruiken is. Met een batterijcapaciteit van 10,24 kWh kan hij liefst 80 kilometer ver rijden en ligt zijn maximumsnelheid op 70 km/u. Als we Garia mogen geloven is ook de wegligging van het beestje niet onaardig; dankzij een double wishbone set-up en waardige schijfremmen aan de voorzijde, die schuilen achter 14″ velgen, zou hij bochten met verve moeten kunnen nemen.

Of dit alles het misselijkmakende prijskaartje van 73.000 dollar (bijna 60.000 euro) waard is, mogen alleen zij die het geld nu hebben liggen bepalen. Met zijn 60.000 omgerekende euro’s is hij duurder dan een Aston Martin Cygnet.

We vinden de bolide deze week op het Autosalon van Genève, bij de stand van Mansory. Diezelfde tuner is overigens ook verantwoordelijk voor verkoop en distributie.



21 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Het zou me niks verbazen als dit nog verkoopt ook, rijke mensen zijn raar. Als ik ooit 60.000 euro aan een Golf uit zou moeten geven, dan mag er toch op zijn minst een R in de naam zitten en 310 pk onder de kap.
Kunnen ze ook autonoom zodat je gewoon kan blijven drinken op de baan?
@dutchdriftking: En dat je ook niet meer hoeft te golfen?
@fanboy: jawel dat is pas leuk met een sloot drank achter de kiezen.
Moet je echt ballen voor hebben om zo’n ding te kunnen kopen.
@raoufff: balletjes
@raoufff: als jij miljoenen op de bank hebt staan heb je geen ballen nodig voor “maar” 60k
@kratoss: of je snapt dat hij golfballen bedoelt 😊
Ik vind hem geen bal aan…
Jaaaaa, duurder dan een Aston Martin!!!!
Dit verkoopt toch niet? Een beetje miljardair laat zich toch rijden? Dit lijkt maar een éénpersoons-karretje te zijn. Of je zou heel krap naast je butler zitten. Dat is voor het plebs.
@daihatsucuore: ‘Pah’ op de ‘cluuuuub’ komt geen plebs. En ik ben potverdomme toch geen bejaarde miljardair. Ik kan prima zelf m’n golfkarretje besturen.
Eindelijk een plek waar ik lekker met m’n golfbuddy ongegeneerd herinneringen over de bunga parties van berlusconi kan ophalen zonder dat iemand het hoort.
@daihatsucuore: Een miljardair laat zich idd rijden. Naar het golfterrein. Maar daar kan ie nog eens zelf rijden, altijd leuk. Iets wat ie met z’n 80 jaar sowieso beter niet meer op de weg doet. Op de green kan het zoveel kwaad niet…
Met min-en plusteken op de pedalen. Ook wel apart.
@ikleesookoverautos: is soms verwarrend
@ikschrijfookoverautos: jullie zijn verwarrend!
@gulli: ZELLUF!
Best een cool ding. Voor een golfwagentje.
Ik ben benieuwd of dit karretje serieus de golfbaan op mag. Ze zijn altijd zeer pietluttig dat een karretje het gras niet beschadigd. (Te veel druk van de wielen). En deze weegt toch aardig wat…
Verder is er altijd wel een markt voor deze dingen!
Dan heb je wel beste (golf)ballen om met 70 zonder deuren een bochtje te pakken om de ophanging te testen
Goh, de eerste concurrent van de Twizzy meldt zich.

Vind ik de Twizzy toch veel geiniger soort-van deuren hebben ….
Oh ja, en met een asfaltverslindende max van wel 80 km/u is de Twizzy gewoon sneller.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).