• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Huracán Diabolico heeft een treffende naam

Auteur: willeme, gepost 7 juli 2019 om 13:15 – 10 Reacties

Wheelsandmore Huracan Diabolico

Het klinkt dramatisch, net als het motorgeluid, waarschijnlijk.

Er zijn van die auto’s waar vrij weinig aan te verbeteren valt. Een reguliere middenklasser is vrij eenvoudig naar een hoger plan te tillen qua prestaties of rijeigenschappen. Simpelweg omdat een fabrikant zo’n auto moet bouwen naar een bepaalde prijs. Dat is precies de reden waarom tuners kunnen rondkomen.

Maar bij auto’s waarbij prestaties en rijeigenschappen op de eerste plaats stonden, is het lastig verbeteren. Toch weerhoudt dat de firma ‘Wheelsandmore’ (ja, zo heten ze echt) om de Lamborghini Huracán Performante aan te pakken. De Huracán Performante is typisch zo’n auto die Lamborghini zèlf al behoorlijk goed heeft gebouwd. Het is de snelle, lichtgewicht en extra heftige variant van de ‘gewone’ Huracán. Hoe kun je dat verbeteren? Wel, met nieuwe wielen. En meer.

Wheelsandmore Huracan Diabolico '19

De auto op de afbeeldingen is namelijk de Huracán ‘Diabolico’. Eerst even die velgen. Het is natuurlijk smaakafhankelijk, maar ze misstaan niet. Sterker nog, de standaard kruisspaak-velgen zijn opvallender. Voor zijn de velgen 9″ breed en meten ze 20″ in diameter. Achter zijn de velgen 12,5″ breed en 21″ in diameter. De lokale bandenboer zal kirrende geluiden teweeg brengen als je een setje rubber bij hem bestelt: 245/30 20 aan de voorkant en 325/25 21 aan de achterkant.

Wheelsandmore Huracan Diabolico '19

Ondanks dat de standaard Huracán Performante erg laag is, ligt de Huracán Diabolico nóg lager. Dankzij een schroefset van KW is de rijhoogte met 30 mm gedaald. Deze Huraucan is ook daadwerkelijk iets sneller dan een standaard Performante. Ten eerste dankzij de nieuwe ECU-update, waardoor er 20 pk bijkomt. Kiest je voor de sportuitlaat, krijg je er nog eens 6 pk bij. Het totaal is dan 666 pk, weet je meteen waarom deze auto de ‘Huracán Diabolico’ wordt genoemd.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Lamborghini, performante, spoiler, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, wheelsandmore

Vorig bericht: « Volkswagen verpulvert F1-record op Goodwood
Volgend bericht: Special: Lotus M250 »

Lees Interacties

Reacties

  1. branko zegt

    7 juli 2019 om 13:22

    Ha nice 666 pk past er goed bij

    Login om te reageren
    • plopkoekje zegt

      7 juli 2019 om 13:28

      @branko: ja echt super toevallig haha

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        7 juli 2019 om 14:12

        @plopkoekje: dan zet je hem zelf op de vermogen testbank blijkt het maar 650pk te zijn

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          7 juli 2019 om 17:58

          @tortuga: Of 668. “Neighbour of the beast”.

          Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            7 juli 2019 om 18:14

            @vaakbenjetebang: of 333pk, het halve gare zoontje van the beast. ?

            Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    7 juli 2019 om 13:22

    De standaard performance ligt niet hoog nee, maar het probleem is ook met name de wheel gap. Niet om aan te zien. Is bij de gemiddelde Ferrari ook het geval. Deze Diabolico staat naar mijn mening precies goed op zijn veren.

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      7 juli 2019 om 14:50

      @cpp1: ja alleen moet je er ook gewoon normaal mee kunnen rijden, dorpjes met drempels, niet strakke wegen, je wilt niet elke keer allemaal dingen moeten vervangen omdat je auto op de grond ligt om het er mooier uit te laten zien

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        7 juli 2019 om 15:33

        @bbjorn: laat dat net in Z-Frankrijk een issue zijn met die veel te hoge korte drempels

        Login om te reageren
      • hotze zegt

        8 juli 2019 om 00:12

        @bbjorn: er zal toch wel een liftsysteem in zitten mogen we hopen…

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    7 juli 2019 om 14:53

    Standaard wellicht beter, maar deze is ook zeker fijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North