Deze klassieke F1-wagen is gloednieuw en ‘betaalbaar’

Auteur: , 30 Reacties

Goed, betaalbaar moet je met een korreltje zout nemen, maar in vergelijking met originele wagens gaat de vlieger zeker op. Dankzij moderne techniek hoef je niet elke 500 km je motor te reviseren en kun je ook zonder vierkoppig team je auto rijdende houden.

Scarbo Performance

Geen idee of ze over 50 jaar ook zo naar ‘onze’ Formule 1-wagens kijken (waarschijnlijk niet), maar de racers uit de jaren ’60 waren heerlijk. Racende sigaren zonder spoilerwerk, maar met helden achter het stuur die elke race weer hun leven op het spel zetten voor jouw vermaak. En die gouden dagen van de Formule 1 kun je nu herbeleven, maar dan zonder het gedoe en het gevaar.

Scarbo Performance heeft namelijk de SVF1 gebouwd, die sprekend lijkt op een Formule 1-wagen uit de jaren ’60 (een Ferrari 312 uit 1967 om precies te zijn), maar dan met techniek van nu. Standaard ligt er geen hitsige Italiaanse V12 of Cosworth V8 achter je in het chassis, maar een veel betaalbaarder en onderhoudsvriendelijker LS V8-blok (incl. startmotor) van General Motors. Met tussen de 430 en 525 pk boet je qua snelheid weinig in ten opzichte van de racers van toen, terwijl een setje carburateurs met acht grote inlaten en uitlaten als een stel kronkelende slangen een fijne soundtrack garanderen. Aan de andere kant: dankzij traction control en een regelbaar vermogen, staat ook de grootste noob niet direct achterstevoren.

Prijzen beginnen bij net iets minder dan een dollarton, maar dan moet je het wel zonder de carburateurs en de handgeklopte aluminium body doen. In plaats daarvan krijg je injectie, plaatwerk van carbon en moderne 17-inch wielen. Wie het liever wat klassieker aanpakt, kan voor de SVF1S gaan, met klassieke 15-inch wielen, ouderwetse throttle bodies en een aluminium huidje. Dat kun je voor die 176.000 dollar (155.000 euro) wel in een kleurtje naar keuze laten spuiten. Dit exemplaar is ‘kaal’ gelaten om het vakwerk waarmee het aluminium geklopt is te tonen.

scarbo performance



30 reacties

Leuk hebbedingetje.
2 hele foto’s?
@maxhunter: op de onderste staat ie maar half op hoor.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@g40freak: eensch..
Dit wil je toch gewoon??
Hoeveel graden ist buiten?
@richman: Geen idee, maar met een LS V8 als rugzak zul je het niet snel koud hebben =)
Yes!!!
Echt mega stoer dat er genoeg mensen zijn in de maatschappij die het idee koesteren om zoiets gaafs te bouwen en andere die weer de nodige vraag naar dergelijke speeltjes creeeren.
Eentje op kenteken graag
Wat een straf, goedkoper carbon inplaats aluminium.
Doe deze maar, en dan ook die Vanwall met Jag-V12 (top gear – the history of british racing green, laatste paar minuten)
Wauw, geniaal dit! Hebben.
Heel erg leuk, absoluut. Een dingetje: die motor. Ik snap dat LS motoren goedkoop, betrouwbaar, licht, klein en krachtig zijn, maar voor een klein autootje als dit heeft zo’n V8 wel te veel koppel, lijkt mij. Zou de V8 uit bijvoorbeeld een 360 Modena ook passen? Is weliswaar wat groter, maar past beter bij het type auto, lijkt mij.
@gtwillem: als je genoeg schuift zal het vast kunnen. Zal vast nog beter klinken
@mrB: Of je scoort ergens een oude Italiaanse 3.5/4.0L V12 vandaan, dan heb je pas echt 60s F1 geluid, next best thing vergeleken met de orginele 3.0L V12.
@gtwillem: sluit ik mij volledig bij aan!
Pure porno dit..
@dizono: Ik kan niks vinden over carburateurs, volgens mij hebben alle versies gewoon brandstofinjectie, al dan niet via ITB’s voor de duurdere versies.
Ik zie het al helemaal voor me.
Zon, zee, strand, boulevard in Zandvoort. En dit ding .. vroem vroem :)
@JaxDryke: zat eerder aan Bilderberg te denken…
Dit is toch de natte droom van elke autoliefhebber?
wow!
Op welke manier is dit veiliger dan het origineel?
@Hupke: Vrijwel alle opzichten, moderne velgen, remmen, TC, ophanging, instelbaar vermogen, handling.
@dawwg:

Passieve veiligheid is nog altijd nihil.
Lekker hoor. Leuk speelgoed
Kan ik helaas niet betalen. Wat een leuk hebben dingetje!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).