• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Max-haters kregen de deksel op hun neus

Auteur: jaapiyo, gepost 20 mei 2016 om 13:40 – 79 Reacties

Max-V


Max zei haters gonna hate.

De sowieso al zoete smaak van Max’ glorieuze overwinning zal nog ietsje zoeter zijn geweest doordat hij meteen het ongelijk bewees van mensen die zeiden dat hij niet goed genoeg was en nooit wat zou bereiken in het leven. Hoewel Max uiterlijk onbewogen lijkt door groot succes en tegenslag weten wij uit betrouwbare bron dat hij ’s ochtends voor de spiegel zijn dag altijd begint door de laatste woorden van ‘Nessun Dorma’ te zingen. Vincero! Vinceeeeerooo! Tegen dit groepje sneuneuzen kan hij de sliep-uit beweging maken als hij ze weer eens tegenkomt.

Jacques Villeneuve
De Indy 500-winnaar, zoon van held Gilles en F1-wereldkampioen van 1997 heeft voldoende bereikt in zijn leven om relaxed op zijn louweren te rusten en af en toe nog eens voor de lol in een auto te stappen. Dat laatste doet de Frans-Canadees wel, het eerste niet echt. Jacques kan de spotlights kennelijk maar moeilijk missen. Zijn manier om de ‘limelight’ op zich te houden is sinds zijn vertrek uit de Formule 1 het maken van zure opmerkingen over andere coureurs. De coureur die tijdens zijn carrière soms letterlijk als een bezetene over de baan vloog (epische video), had ook flinke kritiek op Max. Sterker nog, toen Max vorig jaar debuteerde in de F1 noemde Jacques het ‘het slechtste wat de sport kon overkomen’. Ook na enkele goede prestaties van Max hield hij vol dat hij het verkeerd vindt dat Max Formule 1 rijdt, want het is per slot van rekening geen kleuterschool, aldus Jacques. Na de overwinning van Max in Spanje komt Villeneuve met enige tegenzin terug op zijn woorden. Max zou gereden hebben met de volwassenheid van een kampioen en hij heeft opeens nooit gezegd dat Max niet goed is. Omdat hij een eerste klas zuurpruim is en het stiekem nog steeds niet kan hebben voegt hij er echter nog wel aan toe dat Max ook geluk had. In de kwalificatie stond hij namelijk bijna een halve seconde achter Ricciardo en in de race kreeg hij de betere strategie. Oké Jacques, jank nog maar even door terwijl je die ‘humble pie’ opeet. We hadden niet anders verwacht.

Felipe Massa
Een klein beetje hetzelfde verhaal als Jacques, met het verschil dat Felipe eigenlijk te boek staat als een van de symphatieke rijders van het F1-veld. Hij is echter ook altijd de allereerste die gaat zeuren over veiligheid als er bijvoorbeeld weer een paar druppels op de baan vallen of iets dergelijks. Misschien is dat ook wel te begrijpen, gezien het horror-ongeluk dat de Brazo in 2009 meemaakte in Hongarije. Maar dat gezegd hebbende, ‘if you can’t stand the heat get out of the kitchen’. Vorig jaar toen Max iets te enthousiast een goede parkeerplek zocht in de straten van Monaco, uitte Massa scherpe kritiek op onze jonge landgenoot. Hij zou gevaarlijk zijn voor zichzelf en voor anderen, net als Maverick in TopGun. De fly-by die Max aanvroeg strandde dan ook onfortuinlijk in Sainte Dévote. Het leidde tot deze hilarische persconferentie, waarbij je Massa ziet met een opgelaten en verontwaardigd gezicht en Max die ijzig koel blijft. Na Max’ overwinning doet Felipe een Villeneuveje. Hij geeft toe dat het een indrukwekkende prestatie is maar kan het niet laten om te laten blijken dat hij teveel zure beren uit de snoepautomaat gehaald heeft. Na drie slechte races is de hype weer voorbij, aldus Massa.

Lewis Hamilton
Daags voor de race zette Lewis Hamilton nog ernstige vraagtekens bij de switch van Max en Daniil. Tussen de regels door kon je merken dat hij de demotie van Kvyat een te abrupte reactie op wat zich voordeed in Sochi vond. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij niet zozeer iets nadeligs zei over de kwaliteiten van Max, maar gewoon in het algemeen de wijsheid van het besluit van Helmut Marko in twijfel trok. Terugdenkend aan zijn eigen debut bij McLaren, waarbij hij de auto meteen aan gort reed, speculeerde Lil’ Lewis dat de druk wel erg hoog wordt op jonge coureurs als ze weten dat ze na één fout of een iets slechtere periode meteen afgerekend kunnen worden. Hamilton maakte zijn debuut trouwens toen hij al ouder was dan dat Kvyat nu is. Wellicht had hij wel een punt(je), maar door de scorebordjournalistiek na de race konden zelfs de grootste criticasters van Marko weinig meer zeggen en zag ook Lewis er een beetje dom uit.

Daniil Kvyat
De man die we kunnen vergeven dat hij in dit rijtje staat. De Rus rookte een zware pijp na zijn botsingen tegen Vettel in mother Russia. Je bent GP3-kampioen, rijdt na één jaar STR al bij RBR en verslaat de man die het jaar ervoor nog sterker bleek dan de viervoudig kampioen. Je toekomst lijkt te bestaan uit een oneindige stortvloed van champagne en Russische modellen. En plots komt daar zo’n dekselse Nederlander uit het niks die je plaats inpikt. We snappen dat je dan een klein beetje salty bent. Kvyat zei na de race dat hij ook wel had kunnen winnen voor Red Bull, al gaf hij toe dat je dat achteraf altijd wel kan zeggen. De Rus pakte overigens een puntje bij zijn tweede debut voor STR en nam ook de snelste raceronde mee, iets wat nog niemand eerder voor STR gedaan heeft. Toch werd hij dit weekend overschaduwd door Carlos Sainz, die een mooie zesde plek pakte voor eigen publiek. De tijd zal leren of Kvyat er weer bovenop komt, doch in dit geval past het Max niet om hem het flesje haterade aan te bieden dat de andere drie wel verdienen.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit
  • Hamilton zegt tabee tegen Formule 1*
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Officieel: Verstappen is wereldwijd populairder dan Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Daniil Kvyat, Felipe Massa, Formule 1, Jacques Villeneuve, Lewis Hamilton, Max Verstappen

Vorig bericht: « Had de Giulia een vleugje meer 159 in zich mogen hebben?
Volgend bericht: Nederlander least graag een tweedehands leasebak »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    20 mei 2016 om 13:48

    Haha danil kvyat… leuk artikel

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      20 mei 2016 om 16:11

      @mrrallycross: Mis Grosjean als hater nog …

      Login om te reageren
      • treinrukker zegt

        21 mei 2016 om 04:26

        @dawwg: grosjean en Max kunnen prima overweg met elkaar, ik denk dat de 2 privé het akkefietje hebben opgelost, in Abu dhabi tijdens de track Parade waren ze nog grapjes met elkaar aan het maken, en met Max zijn verjaardag stuurde hij nog een berichtje en hij feliciteerde Max met zijn overwinning

        Login om te reageren
  2. kliko zegt

    20 mei 2016 om 13:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    20 mei 2016 om 13:52

    Voor de Max liefhebbers onder ons: Vanavond rond 23:00 op NPO 1 een uitgebreid interview met Max bij Pauw. Max zit er niet live, maar heeft het interview eerder laten afnemen. Vooralsnog is Max’ interview het enige bevestigde item, dus er is een grote kans dat item het volledige uur in beslag neemt.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 mei 2016 om 14:12

      @Edge: Pauw… Vreselijk. Waarschijnlijk gaat ie nog vragen aan Max waarom een kansarme Rus plaats moet maken voor een Nederlander. Althans, dat is wat je mag verwachten bij Pauw.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      20 mei 2016 om 15:08

      @Edge: Want als je de races niet uit mag zenden, moet je als publieke omroep toch op andere wijze je graantje mee pikken in successen als deze…

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        20 mei 2016 om 15:21

        @awesome: en al helemaal als je Jeroen “engnek” Pauw heet.

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        20 mei 2016 om 16:32

        @awesome: En wat is daar mis mee ? Geld voor uitzendrechten zullen ze nooit verkrijgen tenzij de politiek het toestaat EN financieert; wil je dan dat ze het totaal negerern ? F1 is bij de NOS altijd wel een ondergeschoven kindje geweest, zelfs toen Jos podiums reed; maar zijn we nu boos omdat ze eindelijk wel aandacht hebben ?

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          20 mei 2016 om 16:42

          @dawwg: idd, als ze 2 seconden F1 uitzenden, maar een uren volpraten over voetbal, wielrennen, handbal, basketbal, tennis en nog meer van dat soort achterlijke sporten dan heb je niet het recht om bij succes nu alle egards naar je toe te trekken.

          Mart Smeets: “een beetje rondjes rijden in een auto’tje, dat is toch geen sport?”
          Donder toch op man, seniele bejaarde!

          Login om te reageren
    • kwatkam zegt

      20 mei 2016 om 17:21

      @Edge: Nee erger kan niet. Zojuist een trailer gezien met een infantiel stukje waarin Pauw het heeft over een spin gooien in de cockpit van Max. Wat een kleutergeneuzel. Socialistische tv en rechtse hobbies gaan niet samen. Geef mij maar Umberto.

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      20 mei 2016 om 17:55

      @Edge: kijken er serieus nog mensen naar de stumper?

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    20 mei 2016 om 13:52

    We moeten allemaal wel eerlijk naar onszelf zijn over Max Verstappen. In eerste instantie dacht 90% of meer dat hij wel erg jong, misschien wel te jong was toen hij de Formule 1 binnen stapte. Max heeft alleen wel laten zien dat leeftijd niet belangrijk is, maar dat talent, raceinstinct en inzicht doorslaggevend zijn in de autosport. Die drie aspecten heeft hij en dat heeft hij in het afgelopen jaar wel degelijk bewezen. En ja, de overwinning in Spanje is prachtig. Wij allemaal stonden te juichen voor hem. Maar we moeten ook eerlijk zijn dat hij geluk heeft gehad dat Hamilton zichzelf en Rosberg van de baan kuste. Als dit niet het geval was geweest werd Max maximaal derde.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 mei 2016 om 14:00

      @viezefreddyw: Hij heeft inderdaad geluk gehad. Als Hamilton en Rosberg niet uit de race waren, was hij misschien derde geworden. Als Ricciardo een tweestopper ipv een driestopper had gemaakt, was Max misschien vierde geworden. En als Vettel een andere strategie had, was Max misschien vijfde geweest. Maar het is allemaal “als als als”. De dingen die gebeurd zijn, horen bij racen en uiteindelijk is het het resultaat dat telt. En het resultaat was dat Max gewoon gewonnen heeft ;) En dat komt deels door geluk, maar het blijft een feit dat hij twee wereldkampioenen met veel meer ervaring en in snellere auto’s achter zich heeft weten te houden.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 mei 2016 om 14:07

        @berlinetta: Maar geluk hoort er ook wel weer een beetje bij he. Iedereen heeft een beetje geluk nodig om hetgeen te bereiken wat ze willen bereiken. Niet alleen in sport, ook tijdens maatschappelijke carrières hoort geluk erbij.

        Desondanks maakt dat de prestatie van zondag in Spanje er niet minder om. Wanneer de twee supersterksten a la Hamilton en Rosberg elkaar eraf knallen is het zaak om daarvan maximaal te profiteren. Door middel van keihard te pushen, zijn koppie erbij te houden en een goede strategie heeft Max Verstappen dat gedaan en dat is bijzonder knap te noemen. Die Raikkonen zal nog steeds er wakker van liggen dat hij mét een relatief snellere auto niet voorbij een 18-jarige kwam. En dat zijn de verdiensten van Max.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 mei 2016 om 14:11

          @viezefreddyw: Precies!

          Login om te reageren
        • Author zegt

          20 mei 2016 om 14:53

          @viezefreddyw: ben het op alle fronten met je eens, al vraag ik me af of Kimi überhaupt nog ergens wakker van ligt. Volgens mij is ‘ie lekker z’n pensioenpot (en die van zijn kinderen en die van hun kinderen) aan het spekken en vindt hij het verder wel best ;) Komt sinds z’n comeback bij Ferrari niet heel gemotiveerd over.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            20 mei 2016 om 17:58

            @MauritsH: Het is wel een Fin he, emotieloos en koudbloedig van hier tot Tokio.

            Login om te reageren
            • Author zegt

              20 mei 2016 om 18:17

              @sr20det: True! Maar z’n prestaties (zeker in vergelijking met die van Vettel) spreken niet bepaald tot de verbeelding. Wel een grappige vent verder.

              http://wordpress.carthrottle.com/wp-content/uploads/2013/08/kimi-gorila.jpg

              Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 mei 2016 om 14:20

      @viezefreddyw: Nee we moeten niet eerlijk zijn. We moeten gewoon net als Jaapiyo de roze bril ophouden. En dan straks ontzettend teleurgesteld zijn dat Max in 2016 toch geen wereldkampioen wordt.
      De jongen heeft zijn eerste race bij Red Bull meteen gewonnen op souvereine wijze, dat is de droom die niemand durfde te dromen en die toch is uitgekomen.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 mei 2016 om 14:22

      @viezefreddyw: als…als…als, als Hamilton Rosberg, in Monaco weer ramt en Max ligt derde dan staat hij weer op 1. Zonder geluk vaart niemand wel. Het is zo gelopen en hij is eerste geworden.
      Ik heb Max altijd een kans gegeven en nooit kritiek geuit over zijn leeftijd. Zo’n F1 team weet echt wel wie ze aannemen en of zo’n petsoon goed genoeg is.
      Ook hier staan de beste stuurlui aan wal. Lekker laten gaan, genieten van de races en Max komt er echt wel.
      Hij is veel volwassener dan menig blogger hier, dan heb ik het nog niet over zijn jaargenootjes.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 mei 2016 om 15:47

      @viezefreddyw: klopt allemaal. Maar ik word wel een beetje moe van mensen die Max z’n prestatie naar beneden halen met zulke opmerkingen.

      Als Max in een Mercedes had gereden dit seizoen was hij wereldkampioen geweest. Als Rosberg en Hamilton in een Manor hadden gereden reden ze niet vooraan.

      Het resultaat geldt, hoe je daar komt maakt geen donder uit. Max zijn prestatie is van wereldformaat.

      Login om te reageren
    • maho90 zegt

      20 mei 2016 om 17:40

      @viezefreddyw: geluk heeft ie zeker gehad. Maar je moet er maar zijn en die race uitrijden zonder fouten. Ondanks het geluk kreeg ie hem niet bepaald cadeau.

      Login om te reageren
  5. jaccovdzaag zegt

    20 mei 2016 om 13:52

    Is er nog ander nieuws? ;)

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      20 mei 2016 om 14:46

      @jaccovdzaag: Ja, iets over een Giulia met de koplampen van een 159. Tip: de volgende keer niet meteen op het eerste artikel klikken, maar eerst even door scrollen. Er gaat een wereld voor je open.

      Login om te reageren
      • jaccovdzaag zegt

        20 mei 2016 om 15:29

        @bastiaangt: Doelde niet zozeer op autonieuws. De NOS die ineens de F1 wil uitzenden, standbeelden, weet ik wat ik allemaal lees. Eerst maar eens een paar races bezien.
        Of denk je dat ie ook wint wanneer Mercedes zichzelf niet van de baan rijdt?

        Mr. Scroll.

        Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    20 mei 2016 om 13:56

    Gelukkig trekt Max zich niks aan van al dat gelul en doet gewoon zijn eigen ding. Hij zal echt nog wel eens een foutje of een flinke klapper maken, maar dat hoort ook bij F1.

    Login om te reageren
  7. motoragent zegt

    20 mei 2016 om 13:59

    De eerlijkheid gebied te zeggen dat Massa zich al eerder behoorlijk positief heeft uitgelaten over Max, richting het eind van vorig seizoen heeft hij al toegegeven dat Max zich dat jaar al aardig had bewezen. Het is niet dat hij nu ineens is bijgedraaid na de overwinning.

    Villeneuve daarentegen blijft gewoon een mopperkont, een beetje een treurig geval…

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    20 mei 2016 om 14:04

    Eerlijk gezegd zie ik ook niet echt in hoe Max te jong kon zijn voor de F1. Die jongen had zich in andere raceklasses veruit bewezen. Dan moet de F1 geen te grote drempel meer zijn.

    Bovendien is de F1 geen contactsport oid. In bijvoorbeeld de voetbalsport kan ik me voorstellen dat een 18-jarige knul moeite kan hebben met een 10 jaar oudere speler die beter gebruik kan maken van zijn lichaam. Bij de F1 speelt dit allemaal geen rol.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 mei 2016 om 14:11

      @berlinetta: Formule 1 is geen contactsport nee, maar lichamelijk gezien is het wel erg zwaar met al die G-krachten die telkens vrijkomen. Op je 18e is je lichaam nog niet helemaal ontwikkelt, zoals spieren en dergelijke. Des te knapper Max z’n prestatie eigenlijk…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 mei 2016 om 14:15

        @viezefreddyw: Nee het is absoluut niet te onderschatten, dat zeker. Maar met genoeg training is het op die leeftijd wel mogelijk.

        Login om te reageren
  9. KEV9 zegt

    20 mei 2016 om 14:06

    Als Max ooit wereldkampioen gaat worden zal 99% van de berichten op AB uit berichten over Max gaan.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      20 mei 2016 om 18:52

      @Soulmaster: Lijkt me prachtig, kom maar op met die berichten.

      Login om te reageren
  10. purepet9229 zegt

    20 mei 2016 om 14:07

    Weeer Max Verstappen tl:dr.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 mei 2016 om 14:53

      @purepet9229: En toch de moeite nemen om te reageren.

      Login om te reageren
      • purepet9229 zegt

        20 mei 2016 om 15:20

        @motoragent: Ja, dat bedenken en typen duurde korter dan het artikel lezen.

        Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    20 mei 2016 om 14:08

    Mooi verhaal weer hoor.

    Login om te reageren
  12. g40freak zegt

    20 mei 2016 om 14:08

    DE deksel??
    Is het niet HET deksel?
    #taalnazi modus#

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 mei 2016 om 14:46

      @g40freak: Mag allebei.
      http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=deksel&lang=nn
      http://www.schrijfwijzer.nl/website/verwarwoordenboek/verwarwoord/82/blik-de-het

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        20 mei 2016 om 17:19

        @potver7: dat wist ik niet, thanx
        Zo leer je iedere dag wat op autoblog ;)

        Login om te reageren
  13. gregorius zegt

    20 mei 2016 om 14:11

    Villeneuve is een ouwe zuurpruim; maar hij heeft wel gelijk in een paar dingen.
    Het meerendeel van de 17 jarigen hebben zeker niet al het inzicht gezien veiligheid en doordenken over acties. Dat kan erg gevaarlijk worden. Soms kan je dit ook niet weten over een coureurs van te voren. Daardoor is het handig dat je in lagere klasses een rijden eventjes een paar jaar aan kan kijken of ie ooit doordraait. Dat kon bij Max niet. In NL stond Max al even in de spotlight en leek ie al een erg volwassen jongen; maar voor de rest van de wereld was Max gewoon de zoveelste ‘zoon van’ die die ook best een potje kan sturen.

    En daarnaast heeft ie ook gelijk dat Max zonder mazzel deze GP nooit had kunnen winnen. Allen door het uitvallen van de MBs werd hij opeens kanshebber. Hij had in principe de beste auto van het veld in de race (Ferrari misschien wat sneller in een ronde zonder verkeer, maar problemen bij uitaccelereren richting rechte stuk). Ook was het een 50-50 met de strategie…

    ..Maar verder moet je t nog wel doen. Villeneuve in z’n ruimtepak zelf heeft ook nog wel eens een race verkloot terwijl hij die moeten winnen. Dit was Max zn eerste kans en hij heeft hem gegrepen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 mei 2016 om 14:17

      @gregorius: Maar in feite weren ook Ricciardo, Kimi en Vettel kanshebber door het uitvallen van Mercedes, net als Max. En Max heeft van deze 3 gewonnen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        20 mei 2016 om 14:25

        @berlinetta: O ja, zeker. Het is ook zeker een goede prestatie omdat hij, terwijl hij in 1 van de moeilijkste situaties was waar je als F1 coureur in kan zijn, geen fouten heeft gemaakt. Dat wordt van je verwacht bij RB en als je die fouten wel maakt, zonder verbetering te laten zien, dan is ook net zo snel weer uit die RB.

        Overigens denk ik dat Max niet had gewonnen als RB Ricciardo dezelfde strategie had laten rijden.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          20 mei 2016 om 15:03

          @gregorius: Vergeet je even dat Riciardo een lekke band reed?

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            20 mei 2016 om 15:12

            @pomoek: Ricciardo reed een lekker band omdat is als een stier op die rode Ferrari afging. Paar keer flink geblokeerde banden. We weten dat die Pirelli’s het allemaal wat sneller opgeven op het moment je veel pusht en die banden te heet laat worden; hoeft niet, kan wel.
            Hadden ze Ricciardo op de strategie van Max laten rijden, had ie ervoor gezeten en had ie kunnen focussen op het behouden van de eerste plaats.
            Maar goed, dat hebben ze niet gedaan bij Ricciardo en Max heeft perfect naar zijn strategie gereden.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              20 mei 2016 om 15:26

              @gregorius: Ik ben misschien een beetje flauw, maar dat is wederom een als/dan die je er bovenop stapelt. Als ze op dezelfde strategie hadden gezeten, en als hij niet lek was gereden….Ricciardo heeft zelf voor die strategie gekozen en heeft zelf zijn band plat gereden.

              Login om te reageren
              • gregorius zegt

                20 mei 2016 om 15:50

                @pomoek: Ricciardo heeft volgens mij voor de camera verklaard dat RB voor hem die strategie heeft gekozen dat hij van RB wilde horen waarom hij op de langzame strategie zat.
                Ik denk echter dat RB had uitgerekend dat, met vrij verkeer, de 3 stop in principe de snellere strategie was. Daardoor wisten ze dat Ferrari dus ook in principe 1 van de 2 coureurs op de 3 stop zou stoppen. Iedereen weet dat de banden-goed-houdt stratgie beter bij Raikonen past; dus zetten ze Vettel op de 3 stop. Dat zullen ze Dani ook later hebben verteld.
                RB weet ook dat beide Max en Ricciardo meerdere keren hebben laten zien dat ze aan het einde van een GP op zachte banden bloedsnel kunnen zijn. Kortom, ze konden beide keizen en ze hebben dus voor Ricciardo gekozen om m op de 3 stop te zetten.
                Vervolgens heeft Ferrari Vettel snel van die softs afgehaald omdat die er eigenlijk te snel naar de klote gingen (slecht setje / Vettel die ze wat te hard gebruikte, geen idee).
                RB zag vrij snel, nadat Vettel op de 4e set ging rijden, mediums die 8 ronden minder ervaring hadden als die van Max en Kimi, in principe ook helemaal op gingen. Dani reed nog goed op de softs en elke extra goede ronde op die soft is er een minder die hij op de mediums hoeft te rijden; strategie niet veranderen. Daarna Dani dus naar binnen. Ik denk dat als Vettel er niet was, dat Dani met een ronde of 4 te gaan achteraan bij Kimi had aangeklopt. Anyway, Vettel reed er dus nog tussen en Vettel kon, met dus ook al oudere mediums niet meer naar Raikonen toe.
                Had deze hele grap zich afgespeeld in China, dan was Kimi er al lang bij Max voorbij en had ook Dani een stuk makkelijker bij Vettel voorbij gekomen; maar t was niet in China.

                Je zag ook dat Kimi in het tweede stuk van de baan af en toe bijna in de bak van Max hing, maar je zag ook dat Max snel genoeg doorhad dat als hij die chicane goed inging, zonder kokende banden, dat hij het het op het uitacceleren kon uithouden tov Kimi; en daar moet je toch cool voor zijn.

        • martinus zegt

          20 mei 2016 om 15:04

          @gregorius: Als,als als telt niet in de sport. Ook dan had de lekke band van RIC het verschil gemaakt.

          Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    20 mei 2016 om 14:21

    Je moet niks geweten hebben over Max of stekeblind zijn geweest als je niet zag dat Max een talent van de buitencategorie is. Het feit dat TR en Marko zo’n jong ventje de kans geven, een ventje die net kwam kijken in de autoracerij, had misschien al een lichtje bij je op moeten gaan.
    TR en Marko nemen niet zo’n beslissing omdat ze het geinig vinden om een Nederlandse tiener in de auto te zetten.

    Maar in plaats dat daar naar gekeken wordt, wordt er alleen maar naar z’n leeftijd gekeken en ook op beoordeeld.

    Dat men dan gelijk een minimumleeftijd introduceren zegt ook wat over F1. Net alsof nu elke tiener van de straat aangenomen wordt door F1 teams.

    Uiteindelijk zegt het meer over de criticasters en F1 dan over Max en TR/RB.

    Login om te reageren
  15. jongenmetblokjes zegt

    20 mei 2016 om 14:27

    Leuk hij heeft gewonnen maar wauw ik ben deze tsunami wel bue ..

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 mei 2016 om 14:59

      @jongenmetblokjes: Anders lekker de fiets pakken naar de kroeg trappen en de vrijdagmiddag borrel wat eerder beginnen? Kletsen wij hier verder over Verstappen.

      Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    20 mei 2016 om 14:36

    Ik draag graag ook nog even onze vriend @lambo4all voor. Hij kon niet anders dan buigen na de overwinning van Max (ongetwijfeld ook door de manier waarop Max Raikkonen achter zich wist te houden en toch de banden niet teveel belastte) terwijl hij eerder vooral hamerde op het feit dat testen niet zei, vrije trainingen ook onbelangrijk zijn en bleef volhouden dat hij het nog maar eens moest zien gebeuren…
    Maar kritisch zijn mag… al moet je ook kunnen accepteren dat er anderen waren die het WEL van te voren hadden gezien in Max. Ik heb vooral gekeken naar de resultaten in het verleden en wat de échte kenners zeiden over Max (zoals Trevor Carlin, Frits van Amersfoort etc..).
    Mega talent die Max en ook nog eens in staat het om te zetten in resultaten ogenschijnlijk zonder enige druk te voelen. Dat zijn de bouwstenen voor een kampioen. En als de stukjes gunstig vallen dan gaat hij zeker wereldkampioen in F1 op zijn cv zetten. Met 10 tot 15 jaar voor de boeg mogelijk ook meerdere keren.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      26 mei 2016 om 10:54

      @w0o0dy: daarvoor dank, het is dat ik formule 1 inclusief testen al een jaartje of 12 actief volg. en graag het objectief perspectief hou. De grootste fout die Nederlanders op het gebied van sport maken is het eerste beste talent de hemel in prijzen en op een roze wolk zetten, dit is meer dan een slecht voor het talent zelf. die veel liever gewoon in alle rust zijn werk en ontwikkeling doet. En wat niemand hier kan ontdekken is dat elk foutje van Max compleet werd goedgeluld, en elke inhaalactie Senna waardig was, ik word daar altijd een beetje moe van. Ben niet zo nationalistisch, en mijn kijkgedrag is door Max niet echt veranderd. ik keek alles al.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 mei 2016 om 11:08

        @lambo4all: volg al zo’n 23 jaar alle F1 en kan prima oordelen zonder te vervallen in te Nationalistisch goed lullen. Maar ik ben het ook eens met de mensen die zelf met Max hebben gewerkt en zeggen dat hij misschien wel het grootste talent is waarmee ze ooit hebben mogen werken… Ik zie ook een unieke combinatie van talent, scholing en persoonlijkheid die me ervan hebben overtuigd dat hij echt een Wereldkampioen in de maak is. Maar we zullen het gaan zien en we mogen kritisch zijn maar ook genieten van zo’n uniek talent.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          26 mei 2016 om 21:33

          @w0o0dy: Ik geef toe ook een beetje kritisch te zijn geweest, komt denk ik ook door mijn eigen achtergrond. Ik ben nooit iemand geweest die superveel talent had of superslim was, heb altijd hard moeten werken en me zo opgewerkt in de schaatssport en veel NK’s gereden, en sinds ik vorig jaar gestopt ben volle bak aan school waardoor in nu universiteit doe. Terwijl vroeger tegen me gezegd werd schaatsen wordt toch niks met je en mocht amper na Havo van de basisschool. Ik zie liever een sportman die na jaren vechten en afzien zijn doel haalt (Tuitert, Kimi in 2007 en Hamilton na die jaren droog in 2014).

          Nou begrijp me niet verkeerd, Max werkt hier al voor sinds zijn 4e. Alleen met de algemene “Max windt ze wel allemaal om z’n vinger” attitude van de gemiddelde fan hoef ik niks te maken te hebben.

          Vergeet ook niet dat Hulkenberg en Bottas supertalenten waren, het is er toch nooit van gekomen. Het zou zomaar kunnen dat Max nog 10 jaar op zijn kampioenschap moet wachten vanwege allerlei externe omstandigheden. Ik loop niet graag op de zaken vooruit.

          Buiten kijf staat: Max is een verdomd goede rijder die zich nu al kan meten met de groten.

          Login om te reageren
  17. willeme zegt

    20 mei 2016 om 14:37

    Villeneuve: Altijd goed voor vermakelijke uitspraken! In dit geval niet leuk voor ons Verstappen fans, maar samen met Irvine, Webber en Montoya wel de leukere coureurs om een interview van te zien. Hij had ook gelijk: Verstappen kreeg uiteindelijk de betere strategie. Achteraf gezien. “Achteraf is het mooi wonen, zeggen wij in Eindhoven” (T. Maassen).

    Massa: Heeft na 2009 nooit meer zijn oude vorm terug weten te vinden. Spijtig. Hij heeft wel gelijk, als Max de komende drie races bijvoorbeeld 1x zesde wordt, 1x als 4e eindigt en 1x uitvalt (wat prima mogelijk is) is half Nederland hem al weer vergeten.

    Daniil Kvyat: Groot gelijk dat hij zuur is. Hij is immers gedegradeerd na een behoorlijk succesvol voortraject. Het is ook weer niet dat Daniil er totáál niets van kan. Max is alleen buitencategorie. Dat is het nadeel van een pool van goede coureurs.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 mei 2016 om 15:01

      @willeme: En as is verbrande turf, zou ik er graag aan toevoegen!

      Login om te reageren
  18. Rob zegt

    20 mei 2016 om 14:39

    Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit een onbegrijpelijk artikel. Wat heeft je bewogen om dit te schrijven Jaapiyo? Vanwaar deze ‘verdediging’ voor Max? Voel je persoonlijk aangevallen omdat iemand anders wat negatiefs over Max zegt? Zo komt het wel een beetje over op mij namelijk.

    Wat heeft je bewogen om dit te schrijven Jaapiyo, als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  19. tocae zegt

    20 mei 2016 om 14:47

    Voormalig rijder Johnny Herbert mag hier ook bij… Alhoewel die Max Verstappen z’n talent niet ontkent deed hij onlangs (vóór GP Spanje) de uitspraak dat Helmut Marko best Carlos Sainz van STR naar RBR laat gaan in 2017 aangezien Carlos een stuk verstandiger zou zijn dan Max.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 mei 2016 om 14:57

      @tocae: Hij zei het tegen een Spaanse krant, maar je hebt gelijk. Wat hij zei vond ik ook vrij ongeloofwaardig. Verstappen heeft denk ik juist laten zien dat hij minder impulsief is dan Sainz.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      20 mei 2016 om 18:08

      @tocae:

      Herbert suggereerde ook dat Alonso met pensioen zou moeten gaan.
      Erg veel geloofwaardigheid had ie dus al niet meer.

      Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    20 mei 2016 om 14:54

    Er is een geweldig filmpje van de BAR pitcrew tijdens de GP van Japan. Op het moment dat Villenueve zijn auto in de poeier rijdt barsten de monteurs in lachen uit. Was volgens mij niet een hele populaire collega. Weet iemand waar ik dat filmpje kan vinden?

    Het verhaal van Villeneuve had ik ook elders al gelezen en is ook hier al een paar keer ter sprake gekomen. De grote als/dan verhalen. Ja er waren talloze mogelijke uitkomsten van deze race. Maar waar het om gaat is dat je als coureur in een positie zit dat je een race kan winnen. Dat is wat Verstappen, in tegenstelling tot een heleboel Nederlandse coureurs, heeft weten te bereiken. Op een na.

    Zijn vader reed ooit als teamgenoot van Schumacher. In de wagen waarmee Schumacher kampioen is geworden. Geen moment is Jos in de gelegenheid geweest een race te winnen. Ging gewoon niet. En dat is, tot Max, de meest succesvolle Nederlandse coureur in de F1.

    Het regent in de F1 coureurs die betalen voor een stoeltje of die commercieel interessant zijn vanwege hun nationaliteit (Duitsers Brazilianen). Verstappen is geen van beide. En toch wint hij een GP. Ja Maldonado heeft diezelfde wedstrijd een paar jaar eerder gewonnen. Maar hij had nooit in een goede auto gezeten als hij niet die miljoenen uit Venezuela had meegenomen. En met hem te noemen kan ik toch een gifje met een lachende pit-crew laten zien: https://vine.co/v/M1vIDQ0DQVh

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 mei 2016 om 21:22

      @pomoek: ik denk dat je misschien de grand prix van Amerika bedoelt. Hij was toen in gevecht met Frentzen. Op het rechte stuk zit ‘ie naast Heinz-Harald. De bocht gaat naar rechts, maar hij kijkt alleen naar links totdat HH remt. Dan remt hij zelf ook. Veel te laat. Schiet hard rechtdoor de baan af. Volgende shot was inderdaad dat je zijn monteurs zag die allemaal aan het schuddebuiken waren. Als coureur was hij best wel vermakelijk.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 mei 2016 om 23:11

        @jaapiyo: zou goed kunnen, ik ga verder zoeken!

        Login om te reageren
  21. pomoek zegt

    20 mei 2016 om 15:06

    Oh, ja, iedereen schijnt te vergeten dat Ricciardo met 44 seconden achterstand is gefinished en dus, zelfs als Verstappen nog een stop had gemaakt, toch achter Verstappen was geëindigd.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 mei 2016 om 15:12

      @pomoek: Zonder die lekke band was dat een seconde of 7-8, volgens mij.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 mei 2016 om 15:29

        @willeme: Schreef het hiervoor ook al, maar doe het graag nog een keer, dat is weer een als/dan er boven op. Geloof me, ik heb nooit een Oranje brilletje op (gehad). Maar zo kunnen we wel doorgaan met het bagatelliseren van een opmerkelijke sport prestatie. En dat is het gewoon.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          20 mei 2016 om 15:34

          @pomoek: Het is een opmerkelijke sportprestatie. Maar Max zegt zelf ook dat hij de mazzel had dat er twee Mercedessen uit gingen in de eerste ronde? Hij heeft op glorieuze en zeer volwassen manier de kans gepakt om de zege naar zich toe trekken. Maar hij heeft die kans niet gecreëerd.

          Enfin, het gaat denk ik niet lang duren voordat Max races naar zich toe kan trekken terwijl de Superieure BlackBerry Mercedes-AMG Petronas ook meedoen ;-)

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            20 mei 2016 om 15:54

            @willeme: BlackBerry is geen sponsort meer van Mercedes AMG Petronas.
            Maar stiekem kan ik ook niet wachten op een direct gevecht van onze Max tegen het grote Mercedes.

            Monaco is daar een prima plek voor. Het verschil wordt daar niet gemaakt door de PU. Maar door de rijkunsten van de coureurs.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              20 mei 2016 om 15:59

              @martinus: I know.

              Login om te reageren
  22. kaeser zegt

    20 mei 2016 om 15:50

    Een kleine basis voor zijn latere overwinning legt Max natuurlijk ook in de openingfase van de race. Hier pareert hij een inhaal actie van Vettel door hem buitenom weer voorbij te steken. Of een Sainz of Kvyat hetzelfde zou doen blijft gissen maar onbelangrijk is het niet!

    Login om te reageren
  23. john4545 zegt

    20 mei 2016 om 16:10

    Jullie zijn Christijan “RED BULL GAAT NIKS WINNEN IN 2016” Albers vergeten.

    Login om te reageren
  24. woutel zegt

    20 mei 2016 om 16:35

    Benieuwd wat ze te zeggen hebben als Max in 2027 z’n tiende wereldtitel pakt…. http://www.duimspijker.com/opinie/verpest-max-verstappen-formule-1/

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      20 mei 2016 om 17:25

      @woutel: Misschien al zijn elfde, dit jaar kan ook nog en dan hoeft Max niet eens alle wedstrijden te winnen.

      Login om te reageren
  25. talladega zegt

    20 mei 2016 om 17:08

    Ik mis @lambo4all, bofkont en 87sandyd in het rijtje haters.
    Die waren vele, malen erger dan Villeneuve ooit geweest is.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      26 mei 2016 om 10:57

      @talladega: haters? een touw aan Max binden bedoel je, zodat die roze wolk waar jullie hem vanaf dag 1 op hadden gezet niet de hemel in dreef.
      Wanneer hij goed reed heb ik hem geprezen, wanneer hij fouten maakte gaf ik dat toe. ik hield een objectief beeld, iets wat jij overduidelijk niet deed.

      Login om te reageren
  26. Orichy zegt

    20 mei 2016 om 17:22

    Gewoon niet inlaten met de Negatievelingen en gewoon je eigen weg gaan en positief blijven. Want het is zonde van je energie, om die te besteden aan je haters, of zij die je geen positieve resultaten wensen.
    Life is live en laat zien dat je uit het juiste hout gesneden bent.

    Login om te reageren
  27. beetec zegt

    20 mei 2016 om 19:47

    Button mag wat mij betreft ook in die lijst. Begint langzaam aan ook een oude zuurpruim te worden. Met z’n twitterbericht over de redbull swap als laatste misser.

    Login om te reageren
  28. Volvo_440_turbo zegt

    21 mei 2016 om 00:05

    Sinds de dood van Senna ben ik een absolute F1 leek geworden, sinds het oprijzen van Verstappen zal ik terug een F1 fan worden, al van in het begin had ik een goed gevoel bij die knul. Ok, zijn vader heeft zijn carriëre misschien een beetje geholpen, maar waarom niet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North