• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes G-klasse doet zijn naam wél eer aan

Auteur: machielvdd, gepost 8 oktober 2021 om 18:57 – 5 Reacties

Delta4x4 G-klasse

Deze Delta4x4 G-klasse is bedoeld om meer te trotseren dan een P.C. Hooftstraat-drempel.

Na bijna 40 jaar was er in 2018 eindelijk een compleet nieuwe G-klasse. De evolutie van de G-klasse was echter al veel langer gaande. De G-klasse was door de jaren heen hetzelfde gebleven, maar tegelijkertijd behoorlijk veranderd. Met de G 63 AMG was het namelijk een P.C. Hooftractor geworden, met een totaal andere doelgroep dan de kopers van een oer-Geländewagen.

Mercedes heeft de nieuwe G-klasse gewoon meteen neergezet als P.C. Hoofttractor. De auto is echt wel capabel in het terrein, maar Mercedes beseft zelf ook dat het gros van de klanten de auto nauwelijks vies gaat maken. Toch zou het leuk zijn als er ook een wat ruigere versie zou zijn.

Mercedes bracht vorige maand weliswaar de Professional terug, maar die viel toch een klein beetje tegen. Waar de vorige G-klasse Professional een basic werkpaard was, ging het nu alleen om leuke aankleding van een reguliere G-klasse.

Er is nu echter een G-klasse die een stuk serieuzer is. Dit is niet het werk van Mercedes zelf, maar van de Duitse off-roadspecialist Delta4x4. Zij hebben een pakket met upgrades die zorgen dat de G-klasse nog meer zijn mannetje staat in het terrein.

Mede dankzij nieuwe Eibach-veren staat de G-klasse nu 50 mm hoger op zijn pootjes. Daarnaast is de carrosserie nog eens 50 mm hoger getild. De bodemspeling aan de voorkant is toegenomen met 80 mm en de G-klasse moet nu hellingen tot 35 graden kunnen nemen.

Delta4x4 G-klasse

De G-klasse is verder door Delta4x4 voorzien van dikke off-roadbanden en 40 mm bredere wielkasten. Op de bovenstaande foto is goed het verschil te zien ten opzichte van een standaard G-klasse. Die ziet er nu opeens uit als een Suzuki Jimny.

  • Delta4x4 G-klasse
  • Delta4x4 G-klasse
  • Delta4x4 G-klasse
  • Delta4x4 G-klasse

Om het pakket compleet te maken biedt Delta4x4 ook nog een handig bagagerek (inclusief LED-lampen) en een bullbar aan. Daarmee ben je dus uitgerust om de meest ruige gebieden op te zoeken. Of je gaat er gewoon alsnog meer door de P.C. Hooft, waar daar zal deze Delta4x4 G-klasse ongetwijfeld ook indruk maken.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes G-klasse Professional: zo hoort de G te zijn
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

delta4x4, g-klasse, Mercedes, W463

Vorig bericht: « Vacature: Autotechnicus bij The Engineer’s Garage
Volgend bericht: Dít zijn alle elektrische SUV’s voor onder 45.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    8 oktober 2021 om 19:09

    Oké, ziet er stoer uit, maar iedereen die weleens off-road heeft gereden, weet dat dunnere banden vaak een voordeel kunnen zijn. Je zakt eerder weg naar de laag, die het water tegenhoudt en voilà: grip!

    Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      9 oktober 2021 om 01:48

      Delta 4×4 levert naar keus 305 of 325 brede A/T banden. De G500 komt standaard op 325 brede banden uit de fabriek. Er staat nergens dat er bredere banden dan origineel gemonteerd worden. Wel worden de wielen door spoorverbreders verder naar buiten geplaatst.
      Smalle banden zijn alleen een voordeel als de zachte bovenlaag niet te dik is. Als een band te ver wegzakt voor hij grip krijgt kun je beter een brede band Mel lage bandenspanning hebben zodat hij op de zachte ondergrond blijft drijven ipv er in wegzakt.

      Login om te reageren
    • slowland zegt

      10 oktober 2021 om 21:08

      Nou, jij hebt duidelijk die ervaring niet….
      Je theorie klopt op een besneeuwde ondergrond, maar niet off-road. Hier wil je juist meer ‘drijfvermogen’ en meer contact met de ondergrond.

      Wij hebben allemaal redelijk brede banden voor meer grip op losse grond, stenen en hellingen. Smalle banden slaan veel te snel door. Het gaat bij off-road veel meer om de ‘pounds pressure per square inch’. zwaardere auto=bredere band

      Login om te reageren
  2. hotze zegt

    8 oktober 2021 om 19:58

    Ziet er stukken beter uit dan de ‘Klem-Marius’-proletenbak.

    Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    8 oktober 2021 om 21:10

    Of je wacht een jaar en koopt de officiële G500 4×4 kwadraat, die is Mercedes nu aan het testen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North