• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMG

Auteur: jaapiyo, gepost 26 november 2017 om 11:59 – 22 Reacties

Afbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMGAfbeelding Deze Mercedes 250GD is toffer dan een G63 AMG

G-wagon
Deze G is een tenminste een Real Muthaphuckkin G.

De G63 AMG mag zich dan voordoen als een G Thing, maar op de straten van Beverly Hills en A’dam Zuid is het toch meer een She Thing*. Dat kan echter niet gezegd worden van deze ex-Bundeswehr Mercedes ‘Wolf’ 250GD uit 1990. De voormalig militair werd in Duitsland voorzien van een nieuwe gele lak die ook is doorgezet op de stalen onderdelen van het interieur. In dat interieur vind je verder geen leder en alcantara, maar MB-Tex en knoeperhard plastic. Het oorspronkelijke doel van de auto was immers niet een zacht bedje vormen voor een Louis Vuitton handtas, maar het rode gevaar buiten de deur houden.

Onder de kap wordt dit no-nonsense karakter doorgezet. Je vindt in de neus geen V8 met turbo’s of een compressor, maar een vijf-in-lijn op satansap. De OM602 hoorde overigens origineel niet bij deze auto, maar is er later ingebouwd in combinatie met een heavy duty versnellingsbak met vijf verzetten. Doordat de auto iets verhoogd is en op 15″ steelies staat met 33″ BF Goodrich Mud Terrain banden, kom je er praktisch overal mee. Verwacht alleen niet dat het in een hoog tempo gaat. Desalniettemin zijn er remmen van Brembo geïnstalleerd om de G-wagon (aankoopadvies) af te remmen als die teveel snelheid krijgt. Puur voor het geval dat je ooit een stijle helling af moet hobbelen waarschijnlijk…

Het gele beest wordt momenteel geveild via Bringatrailer. Het hoogste bod staat op 32.500 Dollar, maar je hebt nog dik drie dagen om daar overheen te gaan. De snorkel, brede wielkasten, nieuwe kap van vinyl én enorme dosis swag krijg je er gratis bij. Doen?

*mocht je te jong of te oud zijn om de referentie te snappen, check dan even deze cult classic.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

g-klasse, geel, Mercedes, offroad, veiling

Vorig bericht: « Wolff: “Horner moet niet mauwen over motorregels”
Volgend bericht: Hamilton wil de Verstappen-hype helemaal doodmaken »

Lees Interacties

Reacties

  1. MDA zegt

    26 november 2017 om 12:27

    Vet ding!! Alleen liever met dichte kap. Verder zo inpakken en meenemen.

    Login om te reageren
  2. mikje90 zegt

    26 november 2017 om 12:34

    Prachtig ding ook nog een 5 cilinder diesel

    Login om te reageren
  3. Jansen zegt

    26 november 2017 om 12:35

    In 1990 was dat rode gevaar al behoorlijk buiten de deur hoor.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 november 2017 om 13:21

      @jansen: ik vreesde al dat die zou komen, dus ter verdediging: ja, maar de G werd daarvoor al ontwikkeld. En anno 1990 hing er wellicht nog net iets van een comeback in de lucht.

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    26 november 2017 om 12:38

    +veel voor Eazy-E!

    Bringatrailer is sowieso leuk om te kijken, stond van de week een E30 M3 in DTM livery op.

    Login om te reageren
  5. robert110 zegt

    26 november 2017 om 12:38

    Prachtig, werkelijk kunst. Het dashboard is misschien een beetje te maar verder bijna perfectie.
    Persoonlijk zou ik nog een lier toevoegen, dat is echt geen overbodige luxe op zo’n ding, maar verder heb je niet echt veel meer nodig.
    Die militaire achterlichten zijn ook veel mooier dan die civiele vierkanten.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 november 2017 om 15:53

      @robert110: De banden zijn te breed, de snorkel zit ernstig in de weg voor het zicht en vind ik erg lelijk zo (dan maar geen voorruit naar beneden) en hij mist de opbergvakken onder de voorstoelen.

      Verder gaat mijn voorkeur uit naar een lange, maar dat staat even los van bovenstaande imperfecties. Ondanks het mierenneuken mag je deze zo voor de deur zetten hoor. In de schuur mag ook…

      Login om te reageren
  6. bertorelli zegt

    26 november 2017 om 12:56

    Een G zoals die bedoeld is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 november 2017 om 05:41

      @bertorelli: bijna, het baywatch geel moet eigenlijk gewoon mat groen zijn.

      Login om te reageren
  7. rolov zegt

    26 november 2017 om 13:06

    Easy does it ;)

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    26 november 2017 om 13:07

    74 foto’s waren ook wel genoeg geweest ?

    Login om te reageren
  9. schoeneke zegt

    26 november 2017 om 13:09

    Welke referentie wordt er bedoeld? Die van het kenteken?:o
    Niet echt iets voor op autoblog namelijk…..

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    26 november 2017 om 13:28

    Rollin’ down the street in my G wag

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    26 november 2017 om 13:46

    Alleen die motor is helemaal niks. Ja, het gaat een miljoen kilometers mee, maar wat een herriebak is dat zeg.
    Dan hadden ze er beter een sterkere motor in kunnen hangen.
    Wel leuk om te zien dat de knop voor de oorlogsverlichting er nog op zit.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 november 2017 om 16:00

      @rufctr01: Elke motor maakt herrie als je niet isoleert. Deze past perfect bij de G. Onverwoestbaar maar wel net genoeg vermogen. Als je een stille fluister auto wilt kan je bij tesla terecht.

      Login om te reageren
  12. kimbo12 zegt

    26 november 2017 om 15:44

    Weet iemand de exacte naam van deze kleur? Doet me denken aan een “Kroon Oil” flesje.
    Thanks!

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    26 november 2017 om 16:08

    Dit is toch 1990x gaver dan zo’n rijdende Gucci van tegenwoordig? Zelfs zonder de BF Goodridge goodies. Ik had dit model trouwens als softtop met een trailer met F1-autootje achterop. Was van Siku volgens mij (1 op 42 ofzo?)

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 november 2017 om 16:11

      Deze dus, maar dan met een ander vrachtje
      http://www.zeelandnet.nl/prikbord/images/upload/9/large_foto9409777-1.1.jpg

      Login om te reageren
  14. Tonnie zegt

    26 november 2017 om 16:48

    Gaaf ding! In deze setting en dan ook de locatie voor de foto’s geeft dit wel présence.

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    26 november 2017 om 18:32

    Leuk ding, maar zoiets moet je als wrak kopen en zelf verbouwen. Hier is de lol al af.

    Login om te reageren
  16. tenaci zegt

    26 november 2017 om 18:51

    Helemaal goed zo! Beter dan die huidige voetbalvrouwtransporters. Wel graag even originele achterlichten terug monteren en een huif die niet van komo-vuilniszakken is gemaakt!

    Login om te reageren
  17. DennisS65B40 zegt

    26 november 2017 om 21:18

    Stijle helling ? stijlvol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North