• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Deze merken blijven in Nederland het langst rijden”

Auteur: Author, gepost 9 maart 2016 om 09:52 – 88 Reacties

Deze merken blijven in Nederland het langst rijden


Cijferfetisjisten dienen nu onmiddellijk een slabbetje om te knopen. Sceptici (waaronder wijzelf) ook.

Uit een berg getallen is namelijk een lijstje komen rollen waaruit blijkt welke auto’s in Nederland het langst blijven rondrijden. Het ‘dode punt’ is het moment waarop het niet meer rendabel is om een auto van een bepaald merk te laten onderhouden. Daarbij moeten we wel meteen opmerken dat met auto’s van het ene merk (taxi’s) (Mercedes dus) naar verhouding meer zal worden gereden dan met auto’s van het andere merk (65+). Wellicht dat dat een vertroebeld beeld geeft.

De lijstjes zijn opgedeeld in auto’s op benzine en auto’s op diesel. Verder zij opgemerkt dat bepaalde merken opmerkelijk laag scoren. Dat kan natuurlijk te maken hebben met de hoogte van onderhoudskosten, want het gaat er in dit verband niet per se om na hoeveel kilometer een auto kaduuk is. Nu maar hopen dat dit voor de merken die goed scoren geen incentive is om de kosten omhoog te gooien. (cijfers: autoverleden.nl via fd.nl)

We call bullshit

Goed, tot zover de obligate riedel, maar hoe waarheidsgetrouw zouden onderstaande cijfers kunnen zijn? Als de kilometerstanden voor wat betreft Volvo diesels inderdaad klopt, moeten er wel plenty occasions te vinden zijn met een gargantueske kilometerstand. Een simpele zoektocht op Marktplaats wijst uit dat daar slechts acht Volvo’s te vinden zijn met meer dan 600.000 km op de klok.

Dat strookt niet helemaal absoluut niet met de cijfers in onderstaande tabellen. Of het moet zijn dat het gros van de autokopers in Nederland z’n waggie compleet op rijdt en nooit verkoopt, maar daar geloven we niet in. Gelieve een en ander dus met een flinke schep zout te nemen.

Eigen ervaringen deelt u ongetwijfeld in de comments.

Benzine

PositieMerkAantal km
1.Volvo404.244
2.Saab368.095
3. Mercedes346.036
4. Chevrolet339.584
5. Chrysler338.219
6.Mitsubishi335.147
7. Audi332.958
8.BMW330.560
9. Jaguar327.827
10.Citroën323.229
11.Alfa Romeo321.386
12. Renault 314.683
13. Subaru311.653
14.Hyundai311.562
15.Volkswagen311.524
16.Peugeot308.551
17.Seat308.379
18.Ford308.172
19.Mazda308.053
20.Honda305.019
21.Nissan304.967
22.Opel298.946

Diesel

PositieMerkAantal km
1. Volvo681.671
2.Mercedes561.000
3.Renault476.198
4.Audi476.125
5.BMW472.716
6.Toyota466.477
7.Ford451.062
8.Volkswagen450.348
9.Peugeot449.651
10.Alfa Romeo449.422
11. Citroën443.101
12.Seat442.427
13.Opel438.902
14.Mitsubishi437.455

Dank aan @vonklausenburg voor het tippen!

Ook interessant!

  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland
  • "Je kunt (bijna) nergens sneller rijden dan Nederland"
  • Nederlanders rijden steeds langzamer op de snelweg
  • Goedkoop tanken
    Half miljoen diesels rijden illegaal op de weg

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur, lijstjes, onderhoud

Vorig bericht: « Politie vindt afgefikte Caddy met onthoofde man erin [020]
Volgend bericht: Een viercilinder in de Macan, Porsche doet het [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    9 maart 2016 om 09:54

    [b]Opel[/b] staat twee keer onderaan in het lijstje.

    Ik vraag me af hoe het dan komt?

    1. Verwaarlozing door de eigenaren?
    2. Roest?
    3. Onbetrouwbare techniek?

    OT: Mooi om te zien dat Mercedes en Volvo het gewoon goed doen :)

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      9 maart 2016 om 10:24

      @martinus: Ik denk dat je met punt 1 een redelijk goed punt hebt. Punt 2 geldt ook voor een aantal opels.
      punt 3 vul ik zelf in: minder kilometervreters want weinig leaserijders met opels.

      Login om te reageren
      • Griffin zegt

        9 maart 2016 om 21:17

        @bartteeuwen: leaserijders doen niet zo veel voor dit lijstje. Immers: die dingen gaan er bij 100k (benzine) of 150k (diesel) gewoon uit en komen dat in de ramsh.

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          9 maart 2016 om 22:09

          @Griffin: Klopt maar ik moet mijn merk natuurlijk een beetje verdedigen he?
          Om deze lijst compleet te maken zouden eigenlijk de onderhoudskosten in de levenscyclus meegenomen moeten worden. Toyota ontbreekt bijvoorbeeld bij de benzine auto’s. Terwijl veel Starletjes en Yaris’ 200.000 km halen met erg weinig onderhoud

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 maart 2016 om 10:49

      @martinus: Word gewoon minder verkocht. 20 jaar geleden stonden ze waarschijnlijk bovenaan.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        9 maart 2016 om 11:21

        @dutchdriftking:

        Ik geloof niet dat Opels van 20 jaar geleden betrouwbaarder waren dan de opels die nu rondrijden. Want ook toen al hadden de roest-kadettjes al de bijnaam van ‘slopel’.

        Hoe vaak een auto verkocht wordt, heeft overigens weinig te maken met welke kilometerstand hij kan halen.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          9 maart 2016 om 11:56

          @martinus: Als er meer verkocht worden, worden er meer geleast (zakelijk gereden) en dat zijn de auto`s die meer km`s rijden. 20 jaar gereden werden er veel meer Opels verkocht in NL dan nu. En daarom werd er toen automatisch ook meer km`s gereden met die auto`s. Immers, de mensen die toen hun km`s in een Opel maakte, maken deze nu in bijvoorbeeld een VW.

          Login om te reageren
    • premiumduitser zegt

      9 maart 2016 om 12:03

      @martinus: Mijn oom heeft nu zijn tweede Zafira. Eerste generatie Zafira heeft hij 400.000km mee gereden en met zijn nieuwe(re) Zafira van ’08 heeft hij tot nu toe 240.000km gereden. Nooit problemen mee gehad met die wagens, en van roest al helemaal geen sprake. Ik denk dat het inderdaad met verkoopaantallen te maken heeft.

      Login om te reageren
    • bmwe81 zegt

      9 maart 2016 om 12:22

      @martinus: ik denk dat een Opel eerder economisch totall loss is.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        9 maart 2016 om 13:37

        @bmwe81:
        Het bedrijf of de auto’s?

        Login om te reageren
      • chield zegt

        9 maart 2016 om 17:29

        @bmwe81: dat denken de schrijvers van het artikel op fd.nl ook. Waarschijnlijk doordat dealeronderhoud bij Opel, maar ook bv Volkswagen, hoger is, en dus de auto sneller niet meer economisch rendabel te onderhouden is.

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      9 maart 2016 om 18:32

      @martinus: wat ook gek is, is dat Alfa’s wel in beide lijsten voorkomen en de Fiat’s niet, terwijl die over dezelfde motoren beschikken.

      Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 maart 2016 om 09:59

    Natuurlijk staan er weinig te koop… Die Volvo- en Saab rijders rijden gewoon door en verkopen hem niet!! Dat is het hele idee!
    En oh ja: Svenska powerrr!

    Login om te reageren
    • volvokaj zegt

      9 maart 2016 om 10:01

      @svenska_aeroplan_ab: Hell yeah! Wij rijden echter een leasert en die moet na 3 jaar (150dk) weer weg…

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        9 maart 2016 om 11:52

        @volvokaj: en die leasert pikken wij dan graag weer op, mits netjes mee omgegaan, en rijden wij dan redelijk op!

        Login om te reageren
  3. martinus zegt

    9 maart 2016 om 10:00

    [b]”We call bullshit”.[/b]
    Veel auto’s die niet stuk worden gereden, krijgen natuurlijk een tweede leven in Oost Europa,
    En kunnen daarna nog vaak een tijd mee in Afrika, de onderzoeker was ook bij BNR volgens mij en daar heeft hij het onderzoek toegelicht. Kan alleen het geluidsfragment niet terug vinden.

    Login om te reageren
  4. leandro zegt

    9 maart 2016 om 10:00

    Ik weet dat mijn vader pas een nieuwe auto koopt als de oude het echt niet meer doet. De vorige galaxy is in 2004 ingeruild met 372k km. Sindsdien rijd hij in een diesel die nu 502k heeft gereden… Alle 2 nieuw gekocht…. De vorige is toen gekocht en geëxporteerd naar Afrika.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 maart 2016 om 10:16

      @leandro: dat dus.

      Login om te reageren
  5. ghost zegt

    9 maart 2016 om 10:01

    Al die oude volvo’s Amazon en 850’jes natuurlijk alsmede die oude Saab turbo’s cabrio. Daar zijn zat liefhebbers voor.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      9 maart 2016 om 10:04

      @ghost: klopt! Maar weten die Amazons en 850’s het gemiddelde naar 600k+ km te trekken? Ik betwijfel het.

      Login om te reageren
      • seegie zegt

        9 maart 2016 om 10:18

        @MauritsH: er is een Amazon Kombi met 1.2 miljoen in Nederland. Di zal het gemiddelde wel omhoog krikken.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          9 maart 2016 om 11:01

          @seegie: Die krikt het gemiddelde pas omhoog als hij de shredder in gaat. Nooit dus… ?

          Login om te reageren
      • mout zegt

        9 maart 2016 om 10:26

        @MauritsH: De Amazons hoeven het gemiddelde ‘slechts’ naar 404.000 te halen, want die plegen niet op diesel te rijden.

        Login om te reageren
  6. fit4fun zegt

    9 maart 2016 om 10:04

    Tand des tijds zorgt ook voor veel slijtage, denk aan winters, uitdroging van rubbers, lekkage, roest etc. Vaak net zo veel van invloed als de hoeveelheid kilometers vind ik.
    Sommige automerken hebben veel meer “liefhebbers” dan andere, dus mensen die veel geld blijven uitgeven aan een wagen die eigenlijk economisch total loss is. Het sloopmoment kun je zo flink uitstellen.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      9 maart 2016 om 10:14

      @fit4fun: Dus eigenlijk gaat dit lijstje om ‘van welke auto’s er het meest gehouden wordt’?

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 maart 2016 om 11:35

      @fit4fun: economisch total loss is een relatief begrip. Als de reparatie meer is dan de waarde is de auto total loss. Maar het kan alsnog wel de goedkoopste manier zijn om kilometers te maken. Immers heb je geen afschrijving meer maar wel een goed onderhouden auto. Zolang de motor nog goed is sukkelt een beetje auto met voldoende onderhoud wel door.

      Login om te reageren
  7. rvds15 zegt

    9 maart 2016 om 10:05

    Had Alfa hier nou eigenlijk niet tussen verwacht.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      9 maart 2016 om 10:12

      @rvds15:
      Vooroordelen zijn soms bedrieglijker dan feiten. Veel Alfa rijders, zijn ook echte autoliefhebbers dus wel bereid om ook wat extra liefde/onderhoud in hun auto te stoppen.

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      9 maart 2016 om 11:20

      @rvds15: Mijn broers 2,5 V6 156 heeft nu ook 350k

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        9 maart 2016 om 11:20

        @redneckdarian: maar is nu wel ‘op’

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 maart 2016 om 13:15

      @rvds15: JTD diesels zijn prima staat om enorme km standen te draaien. De 2.0l en 6 pitters (benzine)ook. Dus zo raar is dat niet hoor.

      Login om te reageren
  8. mercedesclk350 zegt

    9 maart 2016 om 10:06

    Kom maar door BMW en Audi mensen…

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      9 maart 2016 om 10:42

      @mercedesclk350: bmw’s worden bereden door rijders met een sportieve rijstijl.

      Zodra bmw’s bij hun 3e eigenaar aanbeland zijn (vaak petjes) wordt ermee getrapt maar geen onderhoud gepleegd. Daardoor zijn snel totall loss

      Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      9 maart 2016 om 13:54

      @mercedesclk350: Ik vond Audi niet erg laag staan eerlijk gezegt….

      Login om te reageren
  9. joostm91 zegt

    9 maart 2016 om 10:15

    Ford diesel > 451.000 km.

    Mijn Focus 1.6 TDCI staat op 206.000, way to go!

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    9 maart 2016 om 10:21

    Volvo heeft natuurlijk ook wel een beetje een cult status verkregen door het volledig op rijden van de auto’s. Waar je als gek wordt verklaard om een Ford te kopen met 300.000km op de klokken, koop je anders een pas ingereden Volvo voor.
    Grappige van het verhaal is natuurlijk wel dat Ford en Volvo jarenlang onderdelen hebben uitgewisseld.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    9 maart 2016 om 10:24

    Volvo’s met serieuze km-standen gaan niet via Marktplaats, maar via beurzen en specialisten. Er rijden er genoeg rond met meer dan 1.000.000.
    Een ander punt is: Wordt hier de gemiddelde stand opgegeven waarop een auto bij een sloper belandt? Waarop hij geschorst wordt? Of is het inclusief de gemiddelde stand bij export?
    Dat laatste zou het gemiddelde nogal omlaag halen, want dat gaat grotendeels over 3-5 jaar oude leasertjes.

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    9 maart 2016 om 10:26

    Volgens mij rijdt iedereen die een auto koop met meer dan 400.00 km op de klok hem echt wel helemaal op. En zetten m echt niet met 650.00km weer online.. Daarom staan die er vrijwel nooit. Met zon km-stand heb je er meer plezier van dan dat je er € voor terugkrijgt dus is het niet waard m te verkopen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 maart 2016 om 10:47

      @allesmetturbo: precies. In ogenschouw nemend dat je met zulke hoge km-standen de wagen überhaupt niet meer verkocht krijgt (particuliere potentiële kopers zijn om de een of andere reden allergisch voor hoge km-standen), en je bij inruil ook nauwelijks wat krijgt behalve een fooi, rijden eigenaren de wagen gewoon helemaal op. Heel simpel.

      Login om te reageren
  13. mout zegt

    9 maart 2016 om 10:31

    Nou, ik hang dan leuk rond dat gemiddelde, met mijn Volvo 245. 348.000 op het moment.
    De 4-cilinder achterwielaangedreven benzine-Volvo’s zijn eigenlijk allemaal zo degelijk gebouwd en zo simpel in het onderhoud, dat er weinig technische redenen zijn om ze ooit te slopen. Roest een paar jaar verwaarlozen, misschien.
    Of een crash met meer dan 30 km/h.
    (Wat dat laatste betreft: Ik hoorde pas van een 245 die recent een VW-bus achterop kreeg. VW-bus zat compleet in elkaar, 245 had kromme uitlaat…)

    Login om te reageren
    • parker zegt

      9 maart 2016 om 10:49

      @mout: de auto die de klap uitdeelt heeft altijd de minste schade. Probeer maar eens hetzelfde met twee sinaasappels.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        9 maart 2016 om 11:19

        @parker: Precies. En ditmaal zat het VW-busje dat snelheid had, in elkaar, terwijl de Volvo, die stil stond, weinig mankeerde.

        Login om te reageren
      • parker zegt

        9 maart 2016 om 13:29

        @parker: omgekeerd bedoelde ik dus

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 maart 2016 om 12:02

      @mout: dat heet kreukelzone. Het is juist goed dat de auto “helemaal in elkaar” zat. Dat betekend dat de klap goed opgevangen is.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        9 maart 2016 om 17:11

        @flutterby: Leuk geprobeerd. Zoek anders even op ‘volvo 240, kreukelzone’. De 240 is daar min of meer de uitvinder van.
        Beslissend in dit geval, is dat de bumpers geen laklaag op kunststof-folie zijn, maar twee rubber op een alu balk, gemonteerd op twee buffers zoals ze op treinen zitten. Technisch zijn dat schokdempers.

        Login om te reageren
    • estoque zegt

      9 maart 2016 om 13:57

      @mout: Hier ook 2 240’s
      242 Turbo met 5 ton
      245 Turbo 2,8 ton

      Gaat wel vaak kapot, maar dat is omdat wij er zelf een turbomotor in hebben gelegd :P

      Login om te reageren
  14. borrelnoot zegt

    9 maart 2016 om 10:31

    Rij een 9-3 met 400000 op de klok, op LPG. Ik rij er 40000 p.j. woon werk mee. Elk jaar nieuwe olie erop en het hoognodige onderhoud en voor de rest gas erop. Afschrijven doe ik niet meer. Rij dat ding gewoon helemaal op.

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    9 maart 2016 om 10:41

    Ik draag niet echt bij aan het gemiddelde zie ik. Ik had een Ford Ka uit 1996, die anderhalve maand geleden met 85.000 originele kilometers naar de sloop is gegaan en rijd nu in een Opel Corsa uit 2008 met net geen 60.000 op de teller. Beide op benzine.

    Login om te reageren
  16. bergmm zegt

    9 maart 2016 om 10:48

    In het benzine lijstje mis ik toch wel Toyota/Lexus. In verhouding heb ik de benzine uitvoering nog hoger staan dan de diesels, zeker had ik ze in de bovenste helft verwacht.
    Rijden er echt zoveel bejaarden in of worden ze zo snel geëxporteerd?

    Login om te reageren
    • janjaspar28 zegt

      9 maart 2016 om 16:42

      @bergmm: worden snel geëxporteerd, onze vorige Avensis (met 210k op de klok, was niks aan) was na een weekje al op een enkeltje Polen gestuurd.

      Login om te reageren
      • volvoturbo zegt

        9 maart 2016 om 21:04

        @janjaspar28: zou kunnen, maar dan heb ik toch m’n twijfels bij de zgn hoge betrouwbaarheid van Lexus/Toyota. Als ze zo weinig km’s maken, zijn er ook in verhouding veel minder defecten. Valt dan dus wel mee dat de japanners nou zo veel betrouwbaarder zijn.

        Login om te reageren
        • janjaspar28 zegt

          9 maart 2016 om 21:09

          @volvoturbo: dat onze auto zo snel weg ging, kwam omdat deze (zoals al onze auto’s) binnen 5 jaar, nieuw gekocht, 200k+ rijden en dan simpelweg niet veel meer opleveren op de Nederlandse markt.
          Met de betrouwbaarheid zit het echter prima, in de 30 jaar dat mijn vader Toyota rijdt heeft hij maar een handjevol (niet ernstige) problemen gehad.

          Login om te reageren
  17. tom_hanekamp zegt

    9 maart 2016 om 10:53

    Waarom hebben ze enkel de leeftijd in kilometers meegenomen en niet ook de leeftijd in jaren? Op deze manier levert het naar mijn idee een nogal vertroebeld testresultaat op.
    Zoals Autoblog zelf ook al opmerkt wordt er in bepaalde auto’s een stuk meer gereden dan in andere. In zie ik deze test dan ook een aantal fabrikanten van echte ‘reisauto’s’, ‘snelwegcruisers’ etc vrij bovenaan staan.
    Als fabrikant van voornamelijk stadsautootjes kom je vrij bedrogen uit deze cijfers want jouw stadsauto’s zullen in dezelfde lengte van tijd misschien maar een kwart van de kilometers rijden. Zeker als jouw auto’s ook nog geliefd zijn bij senioren of veelal als tweede auto gebruikt worden.
    Voorbeeld: mijn schoonouders hebben een Toyota Starlet als tweede auto die daarvoor van oma is geweest. Als die auto al geen 20 jaar oud is, zal het zeker niet lang meer duren en er is helemaal niks op of aan te merken. Ik zou zeggen dat dit autootje net zo goed in elkaar zit als de gemiddelde Volvo, maar in deze test zou je daar niks van zien want volgens mij staat er nog geen ton op te teller.

    Login om te reageren
  18. thefmanl zegt

    9 maart 2016 om 10:55

    Renault doet het ook goed, 2 keer beter dan Volkswagen

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      9 maart 2016 om 11:12

      @thefmanl: Om dan maar even een vooroordeel uit de kast te halen: Krakende en piepende wagens lopen het langst… Tenminste, zoiets riep m’n opa altijd. Geen idee of dat waar is trouwens, in Volkswagens waar ik recent in gereden heb zaten meer rammeltjes en kraakjes dan in m’n eigen Renault.

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        9 maart 2016 om 19:39

        @potver7: kijk vrugger stonden renaults naast de weg en bleef Volkswagen nog doorijden, maar dat is nu omgekeerd

        Login om te reageren
  19. henkhupelschoten zegt

    9 maart 2016 om 11:04

    Ongelooflijk hoever Mercedes-Benz en Volvo de rest achter zich laat. Zitten natuurlijk haken en ogen aan maar toch, proud feeling!

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    9 maart 2016 om 11:07

    En Hyundai op plaats 14 niet slecht ….

    Login om te reageren
  21. dirkiii zegt

    9 maart 2016 om 11:22

    Deze spant de kroon http://link.marktplaats.nl/m1029143227?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85256

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      9 maart 2016 om 12:05

      @dirkiii: Degelijke 90pk 1.9TDI die gaat nog wel een paar ton mee joh.

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      9 maart 2016 om 17:36

      @dirkiii:
      ….maar wat zouden ze nou eigenlijk bedoelen met “rookvrij”?
      1 -> Dat de eigenaar(s) niet in de auto gerookt heeft/hebben? of
      2 -> Dat de Passat niet rookt?

      Login om te reageren
  22. big92 zegt

    9 maart 2016 om 11:33

    Dit soort testen slaan altijd zoveel variabelen over, zoals wie doet het onderhoud? de dealer, een garage of de eigenaar zelf?

    Ook rijden bepaalde “types” mensen ook in bepaalde auto’s. Zo zie je vaak dat autos van vertegenwoordigers veel km’s rijden maar ook langer meegaan doordat dit in een relatie korte periode gebeurt en op de snelweg.

    Een oud opatje met een Hyundai met 5 oranje lampjes op zen dashboard gaat minder snel naar de garage dan een zakenman in een dikke BMW…

    Login om te reageren
  23. martingtv zegt

    9 maart 2016 om 12:02

    kan jammer genoeg geen lijst vinden van alle auto’s, maar bij auto telex staat wel een mooi lijstje van auto’s vanaf bouwjaar 2006 die worden geexporteerd.

    http://www.autotelex.nl/autoopinie/930-Exportcijfers-tm-december-2015?page=1
    Wat opvalt is dat de nissan juke and kia sportage vrij jong weer worden geexporteerd.

    Wel apart dat mistubishi het hoogste staat, ik had wel andere japanse merken daar verwacht.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      9 maart 2016 om 13:31

      @martingtv: fantastisch, dit maakt mijn dag weer helemaal goed! Wat ontzettend fijn dat zo’n graflelijke Juke of Sportage zo snel mogelijk dit land weer verlaat!

      Login om te reageren
  24. reistje zegt

    9 maart 2016 om 12:04

    Hoewel ik best geloof dat Volvo bovengemiddelde kwaliteit levert is het natuurlijk altijd was lastig te vergelijken.

    Zo zal een Opel die economisch total loss is eerder naar de sloop gaan dan een Mercedes die economisch ook total loss is. Ook zullen de grotere duurdere auto’s vaak meer snelwegkilometers maken terwijl alle Honda’s van oma-tjes zijn die alleen naar supermarkt rijden.

    Maar ik moet zeggen dat ik het gemiddelde eigenlijk best hoog vind.

    Login om te reageren
  25. markietwo zegt

    9 maart 2016 om 12:09

    Mijn megane 2003 1.4 16v benzine nu : 242.000 :-) en still going strong

    Login om te reageren
  26. EFB zegt

    9 maart 2016 om 12:14

    ’99 focus benzine >402000. Maar loopt wel tegen z’n einde. Ik ben hem nu echt aan het oprijden..

    Login om te reageren
  27. jjsolid zegt

    9 maart 2016 om 12:17

    Ik heb toevallig een SAAB op benzine (900lpt ’92) die het nog fantastisch doet maar ook nog maar 150000KM op te teller heeft! Mijn pa rijd er een met 400000KM op te teller en loopt ook als een zonnetje zonder onderhoud! Mijn daily drive V40 ’04 op diesel gaat nog wel 10 jaar mee als ik dit zie! Zweedse degelijkheid!

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      9 maart 2016 om 17:40

      @jjsolid:
      400.000km zonder onderhoud? Wat hebben sommige mensen toch een geluk! ;-)

      Login om te reageren
      • jjsolid zegt

        9 maart 2016 om 18:02

        @9000cse: haha excuses!!! Het normale onderhoud offcourse wel! ? Maar nooit bijzonderheden!!

        Login om te reageren
  28. rob5nismo zegt

    9 maart 2016 om 12:23

    Dan heb ik nog 200.000 km te gaan met mijn volvo?

    Login om te reageren
  29. mrdriver zegt

    9 maart 2016 om 12:32

    Toyota Corolla G6 bj 2000 (Benzine) > 401.000km, op naar de 500.000km!

    Login om te reageren
  30. jack_abarth zegt

    9 maart 2016 om 12:53

    Paar jaar geleden zat ik bij mijn schoonouders (handelen in schadeauto’s) en toen lag er een VW sleutel op tafel van een Passat. Ding was een goede 5 jaar oud en op het sleutellabel stond 661.000km. Buiten op de oprit stond een nette Passat, geen beschadigingen, nog nette stoelwangen klein beetje instapschade. Dus mijn eerste conclusie, iemand zal de tellerstand niet goed bekeken hebben, en het zal wel 161.000km zijn.
    Niets was minder waar, op dat ding stond inderdaad 661.000km dus ze kunnen het wel.

    Wat voor klote beroep heb je dan zeg, 661.000km in een goede 5 jaar.

    Login om te reageren
    • st220 zegt

      9 maart 2016 om 13:14

      @jack_abarth: dan reed ie zo’n 550km per werkdag. Geen idee of je dan ook daadwerkelijk werkt…

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        9 maart 2016 om 17:56

        @st220:
        Werk in de zin of je er een kromme rug van krijgt? Nee! Maar om “even vlug” naar Marseille te rijden zul je toch geconcentreerd moeten blijven en dat kan soms vermoeiender zijn dan ander werk.

        Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      9 maart 2016 om 17:53

      @jack_abarth:
      2013, 2014 en 2015 per jaar 120.000km gereden. Let wel! Dat is vanaf mijn 65e! Ben sindsdien zelfstandig koerier en rijd met een diesel, een Mondeo combi.
      Klote beroep? Dat is maar wat je er zelf van vindt. Alhoewel er veel nachtritten tussen zitten, zie ik toch nog heel wat van Europa: Van Stockholm tot Monte-Carlo, naar Warschau, Boedapest, Milaan of Bordeaux. Altijd wel iets interessants gezien of beleefd. En het vult m’n AOW-tje toch ook nog leuk aan.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        9 maart 2016 om 18:36

        @9000cse:

        Maar ik neem aan dat je het doet om dat je “niet meer moet”? Dat maakt natuurlijk al een heel groot verschil.
        Uiteraard staat er nergens dat de ex-eigenaar van de Passat het moest, maar toch je weet ik bedoel.

        Login om te reageren
  31. v60polestar zegt

    9 maart 2016 om 13:30

    En mensen Zeggen dat Volvo niet betrouwbaar is?

    Login om te reageren
  32. PeugeotGTI zegt

    9 maart 2016 om 13:47

    Goed dat Alfa Romeo er ook relatief hoog tussen staat. Alle haters gaan nu zeggen dat het een miljoen miljard heeft gekost om ze tot 450k te krijgen, maar dat is niet zo. Zeker de 8-kleps JTD’s gaan eeuwig mee, met normaal onderhoud.
    Wat mij vooral opvalt is dat de benzine versies blijkbaar ook gewoon lang meegaan. Nu staat Alfa bekend om goede motoren, maar alleen als ál het onderhoud structureel wordt uitgevoerd. Misschien zegt het iets over de eigenaren.

    Login om te reageren
  33. vonwachowferstenberg zegt

    9 maart 2016 om 16:40

    wie vaak in Afrika komt weet het: Toyota, Toyota, Toyota……(helaas geen Europese merken meer, tenzij in de grote steden, met donkere ruiten,…)

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      9 maart 2016 om 18:01

      @vonwachowferstenberg:
      Reken jij dan landen als Marokko, Tunesië, Algerije en Lybië niet bij Afrika? Dacht toch altijd dat dat de dumpplaats was voor Peugeots en Mercedessen?

      Login om te reageren
  34. 9000cse zegt

    9 maart 2016 om 18:08

    Ik denk nog altijd met heel veel plezier terug aan mijn eerste Volvo. Een 740GL. Op LPG.
    Man, wat heeft die op z’n donder gehad! Naar Hamburg, Berlijn en München. Enkele keren per maand.
    Bij km-stand 563.000 ingeruild voor weer een 740GL. De oude was na 2 dagen verkocht aan een taxibedrijf in Litauen. ;-)

    Login om te reageren
  35. CasperH zegt

    9 maart 2016 om 21:05

    Op dit moment als in-betweener een Saab 9-5 Aero met 474k+ op de teller.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 maart 2016 om 01:59

      @CasperH:
      Een Saab 9-5 Aero als in-betweener? Wat wil je dan wel? Zo’n 9-5 Aero vind ik echt een dijk van ’n auto; zéker ’n Aero.
      Ik ben echt vastgeroest aan m’n 960, maar als ik die ooit kwijt zou moeten (wat God verhoede ;-)) dan zou een mooie 9-5 best wel eens zijn vervanger kunnen worden.

      Login om te reageren
      • CasperH zegt

        10 maart 2016 om 08:36

        @9000cse: ik heb nog een andere 9-5 Aero (Carlsson, MY05) die ik eerder dagelijks reed. Een heerlijke auto, maar 38k km in een jaar op Euro 98 is niet leuk. Nu probeer ik het dieselen uit te stellen met deze ;)

        Login om te reageren
  36. e270cdi zegt

    9 maart 2016 om 21:48

    Ik kijk er niet van op dat Mercedes zo hoog staat. Mijn e270 CDI heeft nu 310xxx op de teller en hij rijdt nog als een tiet. En hij wordt niet bepaald gespaard..

    Login om te reageren
  37. pinut187 zegt

    10 maart 2016 om 06:46

    Mis Toyota in het benzine rijtje

    Login om te reageren
  38. piebepost zegt

    10 maart 2016 om 20:04

    Naja, ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat een Volvo met >600.000km ook niet meer op Marktplaats.nl komt. Die zal wel op marktplaatsiwicz.pl komen.

    De S80 van mijn oude heer ging weg met 490.000km. Dat was ook toen nog een hele goede wagen, al kreeg ‘ie op gegeven moment echt wel rammeltjes en kraakjes. Die is toen ook geëxporteerd, in Nederland was daar geen markt voor. Als het echter een V70 zou zijn geweest, had ‘ie waarschijnlijk een Nederlands baasje gekregen, die waren volgens de garagehouder nog prima te slijten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North