Sweet!
Zo nu en dan zijn we zelfs hier op AB niet vies van een uitstapje richting de wondere wereld van de gemotoriseerde tweewielers. Ook voor deze MV Agusta F3 maken we graag een uitzondering, want het is een plaatje. Zoals gezegd is deze F3 800 geïnspireerd op de Mercedes-AMG GT S (rijtest) en da’s te zien ook.
Om te beginnen valt natuurlijk de solar beam yellow-lak op en dat staat de MV, net als de auto, geweldig. Het zadelleer is zwart en afgewerkt met contrasterende gele stiksels. Mjammie. Onder de kuipdelen bevindt zich een 798 cc driecilinder, goed voor 148 pk en 88 Nm. Dat lijkt een beetje mèh, maar deze motor rijdt van 0-200 rondjes om de meeste dure sportwagens heen. Bij 269 km/u wint de luchtweerstand de strijd.
Het slechte nieuws is dat er helaas maar één exemplaar van zal worden gebouwd. Check in elk geval even de fraaie details op deze motorfiets. Die voorvork met Brembo monoblocks en ABS… Genieten! Overigens betreft dit niet het eerste speciaaltje van AMG en MV Agusta. Kijk hier maar eens.
Zonde dat een tweede prachtig Italiaans motormerk in zee moet met die lompe Duitsers…
@trustmeiamanengineer: je bent niet goed.
@trustmeiamanengineer: een agusta ? Weet je niet dat dat ding in de tweede versnelling al uit elkaar rammelt? Dat is pas meuk.
@nederland1994: Cool story bro… Kindertjes als jou mogen nog niet met de motor rijden, laat staan dat je er ervaring mee hebt.
@LMV: ach schei toch uit
@nederland1994: in de 2e versnelling uit elkaar rammelt omdat je hem niet berijd zoals je zou moeten inderdaad…
@trustmeiamanengineer: Tsja. Zal je houden. AMG had al een zeer discutabele relatie met een van de meest respectabele Italiaanse schoenenmakers. Zonder enige reden. En toch, ze kwamen er AMG Santoni schoenen:
http://santoniforamg.com
Ouch.
Maar toch, Ontopic: schitterende fiets. Zeker voor een corpulent persoon als ik ;-).
@trustmeiamanengineer: anders zou het mooie merk weer op de fles gaan nadat dat Amerikaanse merk dat deed bij hun en bij Buell . Buell en mv agusta 2 dikke motoren en gelukkig was Mercedes daar om er wat geld in te pompen.
@trustmeiamanengineer: Jammer dat ik geen minnetje kan geven.
@clarkson: Dan geef ik je een plusje
Beter dan ut vag product
Wauw wat een geniale motor!
Seks op wielen!! En je kunt ook nog uit drie gaatjes kiezen??
Heerlijke fietsen om te zien altijd! Als ik toch ooit een italiaanse motor zou gaan rijden…
Hele gave motorfiets! Goeie lijnen. De overeenkomst met de amg gt zie ik niet zo. Maar hij ziet er wel goed uit!
Prachtige brommer, maar doe mij dan toch maar het gestamp en gebrul van een mooie duc
Waar zijn de spiegels?
@mynameisjeroen: niet nodig. Alsof iemand je in haalt…
Fantastisch achterwerk, de koplamp is veel minder mooi als in het verleden op de f4 en doet denken aan aloude hayabusa. (wat geen compliment is)
@papa: het doet mij toch echt meer denken aan de K7 GSXR koplamp. Heeft idd ook wel wat van de ‘busa, maar het is sprekend de GSXR.
OT: Zag hem van de week al op FB verschijnen idd. Erg jammer om te horen dat er maar 1 van gemaakt wordt. Had toch echt wel deze super sport overwogen (normaal ben ik meer een supermoto fan, zit wat beter).
Quote : “Zoals gezegd is deze F3 800 geïnspireerd op de Mercedes-AMG GT S (rijtest) en da’s te zien ook.”
Yep, hij is ook geel…
148pk mèh op een motor? :) Man, wedden dan 90% van de mensen hier 7 kleuren schijt als die de ware 148pk gebruikt op zo’n ding. Dat gaat hard, echt héél hard!
Sowieso is een MV Agusta goed bezig de laatste tijd, want dat “nieuwe” 3-clinder blok (wat ook in deze fiets hangt) is een pareltje! Al heb ik zelf liever een beukende 2-cilinder :)
@poes: ik behoor dan gelukkig tot de 10% die 148 pk niet al teveel vindt, Zelf heb ik een gsxr 1000 k8 met 182 achterwiel pk’s. Natuurlijk benut je al die power niet op de openbare weg en zul je op het circuit die power wel kunnen benutten als je dat durft?
@bikevscar: die MV is een 800 cc hè… F4 heeft, ook een 1000, 195 PK. Iets eerlijkere vergelijking ;-)
@suheyl: klopt, maar het zijn wel krukas pk’s dus haal er 10 tot 15% van die 195 af dan heb je ong het achterwiel pk’s
@bikevscar: ik dent dat je eerder op de openbare weg het gebruikt. Topsnelheden klaverbladen enz . Circuit is toch een stap verder met je straatmachine. Ik heb een gsxr 750 gehad ;) nu rij ik een Buell wat veel trager is maar veel relaxter en leuker in de bochten. Plus ik ben niet meer bang dat mijn rijbewijs afgepakt gaat worden. ;)
@rolov: niet mee eens! Het maximaal vermogen zal eerder gehaald worden op het circuit. Ivm de juiste banden temperatuur, goede asvalt, veiligere omstandigheden, en geen medeweggebruikers die je ophouden. Tuurlijk kan je op de openbare weg hard rijden maar verstandig is dit natuurlijk niet. Ongeluk zit dan in een zeer klein hoekje.
@bikevscar: je hebt gelijk over het circuit maar je moet ook niet overdag gaan rijden en in spitsuur. In de ochtend vroeg of snachts. Dan kan je hem lekker opengooien.
@poes: helemaal mee eens, dikke twin rules. Rijd zelf een VTR :-D
@suheyl: wat dacht je dan van de intruder m1800?