• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GT

Auteur: Author, gepost 17 september 2015 om 22:59 – 30 Reacties

Afbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GTAfbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GTAfbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GTAfbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GTAfbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GTAfbeelding Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GT

Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GT
Sweet!

Zo nu en dan zijn we zelfs hier op AB niet vies van een uitstapje richting de wondere wereld van de gemotoriseerde tweewielers. Ook voor deze MV Agusta F3 maken we graag een uitzondering, want het is een plaatje. Zoals gezegd is deze F3 800 geïnspireerd op de Mercedes-AMG GT S (rijtest) en da’s te zien ook.

Om te beginnen valt natuurlijk de solar beam yellow-lak op en dat staat de MV, net als de auto, geweldig. Het zadelleer is zwart en afgewerkt met contrasterende gele stiksels. Mjammie. Onder de kuipdelen bevindt zich een 798 cc driecilinder, goed voor 148 pk en 88 Nm. Dat lijkt een beetje mèh, maar deze motor rijdt van 0-200 rondjes om de meeste dure sportwagens heen. Bij 269 km/u wint de luchtweerstand de strijd.

Het slechte nieuws is dat er helaas maar één exemplaar van zal worden gebouwd. Check in elk geval even de fraaie details op deze motorfiets. Die voorvork met Brembo monoblocks en ABS… Genieten! Overigens betreft dit niet het eerste speciaaltje van AMG en MV Agusta. Kijk hier maar eens.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-s, geel, Mercedes, motoren, mv-agusta

Vorig bericht: « Bijtelling 2016: welke auto’s gaan het meest omhoog?
Volgend bericht: Iemand trek in een Maserati Ghibli met gouden* velgen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    17 september 2015 om 23:10

    Zonde dat een tweede prachtig Italiaans motormerk in zee moet met die lompe Duitsers…

    Login om te reageren
    • nederland1994 zegt

      17 september 2015 om 23:14

      @trustmeiamanengineer: je bent niet goed.

      Login om te reageren
    • nederland1994 zegt

      17 september 2015 om 23:15

      @trustmeiamanengineer: een agusta ? Weet je niet dat dat ding in de tweede versnelling al uit elkaar rammelt? Dat is pas meuk.

      Login om te reageren
      • LMV zegt

        18 september 2015 om 00:06

        @nederland1994: Cool story bro… Kindertjes als jou mogen nog niet met de motor rijden, laat staan dat je er ervaring mee hebt.

        Login om te reageren
        • nederland1994 zegt

          18 september 2015 om 09:22

          @LMV: ach schei toch uit

          Login om te reageren
      • awesome zegt

        18 september 2015 om 00:09

        @nederland1994: in de 2e versnelling uit elkaar rammelt omdat je hem niet berijd zoals je zou moeten inderdaad…

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 september 2015 om 23:17

      @trustmeiamanengineer: Tsja. Zal je houden. AMG had al een zeer discutabele relatie met een van de meest respectabele Italiaanse schoenenmakers. Zonder enige reden. En toch, ze kwamen er AMG Santoni schoenen:

      http://santoniforamg.com

      Ouch.

      Maar toch, Ontopic: schitterende fiets. Zeker voor een corpulent persoon als ik ;-).

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 september 2015 om 23:18

      @trustmeiamanengineer: anders zou het mooie merk weer op de fles gaan nadat dat Amerikaanse merk dat deed bij hun en bij Buell . Buell en mv agusta 2 dikke motoren en gelukkig was Mercedes daar om er wat geld in te pompen.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      18 september 2015 om 00:21

      @trustmeiamanengineer: Jammer dat ik geen minnetje kan geven.

      Login om te reageren
      • klaasjevaak zegt

        18 september 2015 om 00:26

        @clarkson: Dan geef ik je een plusje

        Login om te reageren
  2. mrcy335d zegt

    17 september 2015 om 23:17

    Beter dan ut vag product

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 september 2015 om 23:19

    Wauw wat een geniale motor!

    Login om te reageren
  4. ivofga zegt

    17 september 2015 om 23:24

    Seks op wielen!! En je kunt ook nog uit drie gaatjes kiezen??

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    17 september 2015 om 23:40

    Heerlijke fietsen om te zien altijd! Als ik toch ooit een italiaanse motor zou gaan rijden…

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    18 september 2015 om 00:22

    Hele gave motorfiets! Goeie lijnen. De overeenkomst met de amg gt zie ik niet zo. Maar hij ziet er wel goed uit!

    Login om te reageren
  7. maxk91 zegt

    18 september 2015 om 00:46

    Prachtige brommer, maar doe mij dan toch maar het gestamp en gebrul van een mooie duc

    Login om te reageren
  8. mynameisjeroen zegt

    18 september 2015 om 07:19

    Waar zijn de spiegels?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      18 september 2015 om 09:43

      @mynameisjeroen: niet nodig. Alsof iemand je in haalt…

      Login om te reageren
  9. papa zegt

    18 september 2015 om 07:39

    Fantastisch achterwerk, de koplamp is veel minder mooi als in het verleden op de f4 en doet denken aan aloude hayabusa. (wat geen compliment is)

    Login om te reageren
    • bwssoldya zegt

      18 september 2015 om 08:35

      @papa: het doet mij toch echt meer denken aan de K7 GSXR koplamp. Heeft idd ook wel wat van de ‘busa, maar het is sprekend de GSXR.

      OT: Zag hem van de week al op FB verschijnen idd. Erg jammer om te horen dat er maar 1 van gemaakt wordt. Had toch echt wel deze super sport overwogen (normaal ben ik meer een supermoto fan, zit wat beter).

      Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    18 september 2015 om 07:51

    Quote : “Zoals gezegd is deze F3 800 geïnspireerd op de Mercedes-AMG GT S (rijtest) en da’s te zien ook.”

    Yep, hij is ook geel…

    Login om te reageren
  11. poes zegt

    18 september 2015 om 09:34

    148pk mèh op een motor? :) Man, wedden dan 90% van de mensen hier 7 kleuren schijt als die de ware 148pk gebruikt op zo’n ding. Dat gaat hard, echt héél hard!

    Sowieso is een MV Agusta goed bezig de laatste tijd, want dat “nieuwe” 3-clinder blok (wat ook in deze fiets hangt) is een pareltje! Al heb ik zelf liever een beukende 2-cilinder :)

    Login om te reageren
    • bikevscar zegt

      18 september 2015 om 12:25

      @poes: ik behoor dan gelukkig tot de 10% die 148 pk niet al teveel vindt, Zelf heb ik een gsxr 1000 k8 met 182 achterwiel pk’s. Natuurlijk benut je al die power niet op de openbare weg en zul je op het circuit die power wel kunnen benutten als je dat durft?

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        18 september 2015 om 16:33

        @bikevscar: die MV is een 800 cc hè… F4 heeft, ook een 1000, 195 PK. Iets eerlijkere vergelijking ;-)

        Login om te reageren
        • bikevscar zegt

          18 september 2015 om 17:48

          @suheyl: klopt, maar het zijn wel krukas pk’s dus haal er 10 tot 15% van die 195 af dan heb je ong het achterwiel pk’s

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        18 september 2015 om 16:40

        @bikevscar: ik dent dat je eerder op de openbare weg het gebruikt. Topsnelheden klaverbladen enz . Circuit is toch een stap verder met je straatmachine. Ik heb een gsxr 750 gehad ;) nu rij ik een Buell wat veel trager is maar veel relaxter en leuker in de bochten. Plus ik ben niet meer bang dat mijn rijbewijs afgepakt gaat worden. ;)

        Login om te reageren
        • bikevscar zegt

          18 september 2015 om 17:56

          @rolov: niet mee eens! Het maximaal vermogen zal eerder gehaald worden op het circuit. Ivm de juiste banden temperatuur, goede asvalt, veiligere omstandigheden, en geen medeweggebruikers die je ophouden. Tuurlijk kan je op de openbare weg hard rijden maar verstandig is dit natuurlijk niet. Ongeluk zit dan in een zeer klein hoekje.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            18 september 2015 om 18:17

            @bikevscar: je hebt gelijk over het circuit maar je moet ook niet overdag gaan rijden en in spitsuur. In de ochtend vroeg of snachts. Dan kan je hem lekker opengooien.

            Login om te reageren
    • suheyl zegt

      18 september 2015 om 16:34

      @poes: helemaal mee eens, dikke twin rules. Rijd zelf een VTR :-D

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        19 september 2015 om 15:25

        @suheyl: wat dacht je dan van de intruder m1800?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North