• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijtelling 2016: welke auto’s gaan het meest omhoog?

Auteur: Author, gepost 17 september 2015 om 21:45 – 6 Reacties

Bijtelling 2016: welke auto


Zoals bekend zitten de PHEV’s in de hoek waar de klapjes komend jaar gaan vallen. Hoe ziet dat er concreet uit?

Wel, daar hebben de dames en heren van LeasePlan Nederland uitgebreid onderzoek naar gedaan. In concrete rekenvoorbeelden laat onderstaande tabel zien welke auto’s er in de bijtelling het hardst op achteruit (of vooruit, als u Jeroen Dijsselbloem heet) gaan. We kunnen kort zijn: de Golf GTE, A3 e-tron en Passat GTE komen er bekaaid vanaf. Verder zijn vooral dieselauto’s behoorlijk zwaar de klos.

Bij het invullen van de kosten voor privégebruik is in de tabel uitgegaan van een loonbelastingtarief van 52%. De rest van de getallen komt u ongetwijfeld zelf uit, klik op de tabel voor groot.

Bijtelling 2015 vs 2016

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, Diesel, geld, Hybride, leaseplan, plug-in

Vorig bericht: « ‘Nieuwe show Clarkson, May en Hammond heet Gear Knobs’
Volgend bericht: Deze MV Agusta is geïnspireerd op de Mercedes AMG GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. koeberg zegt

    21 september 2015 om 15:48

    Vooral vervelend voor de verkopers van die auto’s. Niet voor de leaserijder. Wanneer die de auto dit jaar neemt heeft ie gedurende de rest van het leasecontract dezelfde bijtelling.
    Wanneer ie pas volgend jaar een auto mag uitzoeken zoekt ie gewoon een andere auto uit.
    De gemiddelde leaserijder gaat echt niet denken: “Shit, de Golf-plugin gaat me volgend jaar een boel geld kosten!” Die denkt: “Dat wordt dus geen Golf-plugin volgend jaar.”

    Login om te reageren
  2. mcshine zegt

    21 september 2015 om 20:12

    52% loonbelasting en dan voornamelijk B segmenters?

    Login om te reageren
    • v8rules zegt

      21 september 2015 om 20:40

      @mcshine: door de bijtelling ga je vaak een stapje hoger

      Login om te reageren
    • ter zegt

      21 september 2015 om 20:46

      @mcshine: Downsizing, auto als verlengstuk van je… is verleden tijd.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        21 september 2015 om 20:54

        @terrorizer: heeft meer met leasebudget te maken dan met de maat van je …

        Ik heb gewoon een 25% bijteller besteld om naast mijn speelautootje ook comfortabel op het werk te kunnen komen.. En als de Picanto-rijdende medeman dan denkt dat ik een kleine heb, mogen ze dat gerust van me denken….

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          12 oktober 2015 om 10:17

          @mcshine: niets te compenseren. :-)

          De grootte van de auto doet niet zoveel zeggen over de bijtelling,.. Een Panda kan je nog met 25% bijtelling krijgen. En een Panamera met 7%…

          Doe mij maar gewoon zelf een auto aanschaffen. Hoe je t ook wend of keert; voor mij persoonlijk nog altijd de beste oplossing.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North