![Deze Nederlandse Tesla is de eerste rouw-EV ter wereld](https://static.autoblog.nl/images/wp2016/tesla-rouwauto-remetz.jpg)
Belangrijkste vraag: heeft ‘ie een Ludicrous-mode?
In alle comfort naar je laatste rustplaats en geen zorgen over CO2 in het hiernamaals? We hebben zojuist de perfecte rouwauto gevonden. Het Nederlandse RemetzCar (bekend van de verlengde A8 van koning Willem-Alexander) geeft de Tesla Model S een heuse rouwauto-conversie. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde, zo blijkt.
Allereerst werd het 600 kilo zware accupakket onder de auto vandaan gevist, om de auto te kunnen verlengen. Vervolgens werd de koets in tweeën gezaagd en kreeg de auto 80 extra centimeters. Hierbij is zoveel mogelijk geprobeerd om de lijnen van de Model S te behouden. Let daarbij ook op het stevige raamoppervlak aan de zijkanten van de EV. Overigens meet de Tesla nu 5,77 meter in lengte.
De auto werd omgebouwd in opdracht van Van der Lans & Busscher Staatsievervoer, gevestigd te Den Haag.
UPDATE: Voor de taalpurist met een geniaal gevoel voor humor: de accu’s werden uiteraard weer onder de Tesla gehangen, nadat de auto verlengd werd.
Daar zou ik echt niet dood in willen liggen.
@jasperhallo: Daar wil je toch dood niet in gevonden worden ;)
Tja, tis wel lekker rustig in tegenstelling tot die 8 cilinders van die cadillacs…
@dutchfiat: Die 8 cilinders van de Cadillac lopen anders ook aardig rustig.
Soort pausmobiel
Ik denk dat de co2 uitstoot wel het laatst3 is waar ik me zorgen om zal maken als ik tussen 6 planken lig.
@peug206: …en vervolgens ga je (klimaatneutraal?) de crematie-oven in.
Ik heb een broertje dood aan die toch eigenlijk altijd gloed-lelijke rouw autos, maar deze is minder erg dan de meeste.
’t Heeft ook wel wat, in serene stilte naar je laatste rustplaats zoeven.
“Allereerst werd het 600 kilo zware accupakket onder de auto vandaan gevist, om de auto te kunnen verlengen.” en vervolgens rijdt hij op een verbrandingsmotor?
@thomasbol: Ha, daar is dus de taalpurist met humor!
@hight96: geniaal gevoel voor humor zelfs.
Stel je voor: doodsoorzaak range anxiety, en dan in een tesla lijkwagen weggebracht worden }-)
Ter compensatie van de crematie?
Kansloos om daarin geld te steken
Lachen. 0-100 in 3 seconden. En dan de achterklep niet goed dicht hebben gedaan….
Minimum één stoplichtsprintje voor je naar je laatste rustplaats gaat.
‘Voeten in de aarde’ nice :-)
Het accupakket is er onder van daan gevist. Waar is het nu dan?
Lekker rustig je graf in
Ansich slimme zet, gezien de hoeveelheid Tesla-wijken in Den Haag. Maar ik denk dat het gros van de Tesla rijders nog te jong is om dood te gaan.
@mrB: vertel dat die man van laatst die zijn Tesla met 155km/h tegen een boom parkeerde…
@mrB: autopilot helpt ook daarbij
@lebeaunl: autopilot was niet actief. Your argument is invalid.
Geef mij maar die dikke v8 brul
Ach, het is niet het gekste wat ze bij RemetzCar hebben gemaakt. Ze hebben ook een Fiat 500 verlengd om als rouwauto voor kinderen te dienen. Je moet volgens mij wel een hele welvarende uitvaartondernemer zijn om daar een speciale auto voor aan te schaffen terwijl kleine kisten ook gewoon in een normale rouwauto passen.
@Edge: unique selling point heet dat
Speciaal voor slachtoffers van elektrocutie?
Dus dit is de nieuwe station van tesla? :’ )
Elektrisch verscheiden heeft de toekomst…
-edit: too soon-
Afwachten totdat Tesla met een stationwagon op de proppen komt.
Ach ja waarom niet.
Moet je jezelf natuurlijk niet laten cremeren anders heb je daar weer CO2 uitstoot van.
Schokkend…
Weet-ie dan ook op auto-pilot de goeie begraafplaats te vinden? Scheelt toch weer een paar kraaien.
Ik heb wel eens een lelijkere begrafenis auto gezien. En laten we eerlijk zijn, zo’n auto dient zo geruisloos mogelijk te kunnen rollen. @willeme is dus nog een auto vergeten in z’n artikel van gisteren. Ook deze auto is beter met elektromotor.
Je kunt hem met het Tesla HEPA Filter en Bioweapon Defense Mode ook gerust even een paar dagen laten staan.
Wat een grafbak!
Geintje, eigenlijk heel logisch en slim. Ding staat meer (bijna) stil dan dat ie rijdt en als je erachter loopt heb je nu geen uitlaatgassen (al leef je dan misschien wel langer en dat is nou weer NIET zo handig voor de uitvaartondernemer.
Handig bij een stille tocht