• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze neppe 997 GT3 RS 4.0 is minder nep dan je denkt

Auteur: machielvdd, gepost 31 oktober 2022 om 21:57 – 14 Reacties

Bijna alle onderdelen die je ziet zaten er origineel niet op, maar toch is niet alles nep aan deze GT3 RS 4.0.

Een 4,0 liter zescilinder boxermotor. Achterwielaandrijving. 500 pk. 1.360 kg. Het is niet voor niets dat de 997 GT3 RS 4.0 een van de meest gewilde moderne 911’s is. De gelimiteerde oplage van 600 stuks helpt natuurlijk ook een handje.

We hebben vanavond heel goed nieuws, want er staat er een op Marktplaats te koop voor slechts €109.950. Dat klinkt te mooi om waar te zijn en… dat is het ook. Deze GT3 RS 4.0 is namelijk een neppert. In de kop staat overigens ook gewoon dat het een ombouw is, dus niets ten nadele van de verkoper.

Op de auto zelf staat dan weer niet vermeld dat het een ombouw is, dus in het echt hou je wel degelijk mensen voor de gek. Kosten nog moeite zijn gespaard om alle details van de 4.0 over te nemen. Behalve de voorklep, die om onduidelijke redenen zwart is gemaakt.

Neppe 997 GT3 RS 4.0
Neppe 997 GT3 RS 4.0
Neppe 997 GT3 RS 4.0

Naast het exterieur heeft ook het interieur een make-over gekregen. Hier treffen we onder meer een rolkooi aan en kuipstoelen met RS 4.0-logo’s. Ook op de dorpels prijken deze logo’s. Zo’n beetje alles is dus aanwezig, behalve het belangrijkste: de 4.0.

Wat voor blok zit er dan wel in…? Bij een dergelijk ombouw-project verwacht je dat de basis een eenvoudige 997 Carrera is, maar dat valt alles mee. Van de naam “GT3 RS 4.0” is maar tweederde gelogen. Het blijkt namelijk wél een echte GT3 te zijn.

Het betreft een GT3 van voor de facelift, wat natuurlijk ook helemaal geen auto is om je voor te schamen. Deze heeft weliswaar geen 4.0, maar een 3.6 met 415 pk is ook niet verkeerd.

Toch had de eigenaar blijkbaar een minderwaardigheidscomplex, want hij investeerde flink geld om zijn GT3 de looks van een GT3 RS 4.0 te geven. Omdat het een pre-facelift exemplaar betrof moesten ook de voor- en achterlichten en de bumpers vervangen worden. Volgens de advertentie heeft dit grapje in totaal €60.000 gekost.

Zoals altijd geldt: modificaties moet je puur voor jezelf doen, want het geld ga je niet terugkrijgen. Deze GT3 is dan ook geen €60.000 duurder dan een standaard 997 GT3, al is deze auto met een vraagprijs van €110.000 wel iets duurder dan normaal. Heb je interesse? Dan kun je terecht op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Carrera RS-erende GT3 RS is nu officieel beschikbaar
  • Video: Porsche 992 GT3 RS brult het nog een keer uit
    Video: Porsche 992 GT3 RS brult het nog een keer uit
  • Vergelijking: de 992 GT3 RS vs. de 991 GT3 RS

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, gt3-rs, gt3-rs-40, marktplaats, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Dikke diesel coupés – Top 10!
Volgend bericht: Max Verstappen voor het eerst in de Quote 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. shalomleon zegt

    31 oktober 2022 om 22:20

    Ik zal, als ik het zou proberen, nooit bij Porsche kunnen werken. Ik zie echt geen verschil tussen alle modellen, behalve de vleugel

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      1 november 2022 om 08:07

      Is een kwestie van verslaving… Ik was ook ooit zoals jij maar nu heb ik het licht gezien en houd ik alle modellen moeiteloos uit elkaar!

      Login om te reageren
  2. mc96 zegt

    31 oktober 2022 om 23:04

    Het voordeel van deze auto is dan weer wel dat je er lekker veel mee kunt rijden. Je hoeft je namelijk niet druk te maken dat de waarde als collectors item naar beneden gaat 😀

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    1 november 2022 om 06:13

    Nu dacht ik dat er een 4.0L diesel in lag. Je verwacht het nooit… :-)

    Login om te reageren
  4. Benny_Weisz zegt

    1 november 2022 om 06:45

    Dit is nou een schoolvoorbeeld van wat ze ook weleens kapitaalvernietiging noemen. Wat een tijd, geld en energieverspilling!!!
    Net alsof Shakira naar de plastische chirurg gaat, een zak geld op tafel gooit en roept: “ik wil eruitzien als Sofia Vergara!”

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 november 2022 om 08:36

    Je GT3 een wat bruter uiterlijk geven is prima, maar laat de 4.0 badges dan wel gewoon achterwege.

    Login om te reageren
  6. j4cks0n zegt

    1 november 2022 om 08:40

    Wellicht heeft ie een kop-staart schade gehad en daarna voor de ombouw gekozen.

    Login om te reageren
    • rubend zegt

      1 november 2022 om 11:23

      I.c.m. opmerling betreft mijlenteller. ‘t zal idd wel een schadebak zijn.

      Login om te reageren
  7. 307-2.0-chipped zegt

    1 november 2022 om 08:44

    Waarom niet dat geld in motorische upgrades steken??

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    1 november 2022 om 09:47

    Goed idee, een ‘normale’ GT3 is inderdaad echt een auto om je voor te schamen.

    Login om te reageren
  9. sportabgasanlage zegt

    1 november 2022 om 10:59

    -edit: dat kan vriendelijker.-

    Login om te reageren
  10. Ultimora zegt

    1 november 2022 om 11:02

    Mijlenteller en ombouw naar nieuw model. 2017 apk verlopen.
    Ik zal wel een goede inspectie doen voordat je zo iets koopt.

    Login om te reageren
  11. dieselrat zegt

    2 november 2022 om 07:27

    Deze auto stond al enige tijd in DE te koop. Ik meen voor rond de 80k. Waarschijnlijk denkt deze NL handelaar een goede marge te kunnen maken met de auto, ik betwijfel het. Een mooie nette 997.1 gt3, gedocumenteerd en wel gaan al voor 85-95k in DE. Eigenaar had beter de auto origineel kunnen houden en de 60k modificatie in zijn portemonnee. Maar goed, voor eenieder natuurlijk een eigen moverende reden voor een leuk project! Oude eigenaar zal waarschijnlijk wel veel plezier hebben gehad aan de “RS3.8”

    Login om te reageren
  12. dieselrat zegt

    2 november 2022 om 07:29

    “RS3.6” bedoel ik natuurlijk ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North