• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 augustus 2019 om 12:05 – 35 Reacties

Afbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pkAfbeelding Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pk

Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pk
Beter dan dit wordt het niet.

In de drukte van Monterey Car Week is het makkelijk om te vergeten dat, behalve een groot aantal supercars, er ook andere soorten auto’s te vinden zijn. Klassiekers, bijvoorbeeld, en andere projecten op basis van oude, wonderbaarlijke auto’s. De zogenaamde ‘Derelict’ van ICON is hiervan een geweldig voorbeeld.

De Derelict is een nieuw project van ICON, speciaal gemaakt voor een geliefde klant van het bedrijf. Het is een man die al veelvuldig bij ICON heeft aangeklopt om zijn auto’s aan te passen en door de jaren heen een goede band heeft opgebouwd.

Hoewel de Hudson Coupe van buiten volledig is hersteld door ICON, heeft het bedrijf de meest uren gestoken in het ontwikkelen van een fraai interieur. Jonathan Ward van ICON heeft de binnenzijde zelf bedacht en ontwikkeld zonder inzicht van de eigenaar. Na alle tijd die de beide heren door de jaren heen met elkaar hebben doorgebracht is het vertrouwen zo groot dat de eigenaar het gevoel had geen eigen inbreng toe te voegen. Ward heeft de auto naar eigen zeggen gebouwd alsof hij voor hem zelf is. In totaal heeft hij 400 uur gestoken in het interieur.

Binnenin vinden we een bijzondere verzameling van materialen die soepel samenkomen en een fraai geheel vormen. Ward heeft o.a. alligator- en kalfsleer gebruikt voor de banken en deze zelf geverfd. Onderdelen in het interieur die niet zijn hersteld, zijn speciaal bedacht door ICON om in de Hudson te passen.

Hoewel de Hudson er grotendeels hetzelfde uitziet van buiten, is de techniek wel opgewaardeerd. Zo heeft hij een 6,2-liter (LS9) V8 van General Motors, die goed is voor 638 pk en bijna 820 Nm. Deze is verbonden aan viertrapsautomaat, om dat ouderwetse gevoel toch nog een beetje in leven te houden. Wel heeft hij een nieuw remsysteem van Brembo en is ook het onderstel gemaakt naar hedendaagse standaarden. Wel zo fijn!

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Coupe, pebble-beach-2019, tuning

Vorig bericht: « Waan je James Bond met een droomgarage van Aston Martin
Volgend bericht: Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boomer zegt

    17 augustus 2019 om 12:14

    Oei. Het interieur is juist hetgeen er bij mij als eerste uit zou gaan. Verder wel een bazenbak.

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    17 augustus 2019 om 12:16

    Doet mij denken aan de Mercury Monterey coup van Sylvester Stallone uit de film Cobra.

    #knowyourclassics

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      17 augustus 2019 om 17:13

      @Rick-dos: ja, dat paarse ding met die dichte velgen en chopped roof. Vette auto. OT: Foto 8…erg mooi!

      Login om te reageren
  3. reactief zegt

    17 augustus 2019 om 12:18

    Ik heb net het filmpje gekeken van deze auto. Je moet ff de tijd hebben, want Jonathan Ward legt alles heerlijk gedetailleerd uit :)

    Maar bazenbak is wel de juiste term. Zo ontzettend vet, die derelicts van ICON.

    Login om te reageren
  4. reactief zegt

    17 augustus 2019 om 12:18

    @reactief: de link:

    https://youtu.be/9MSXSKR2N9U

    Login om te reageren
  5. christianjanssen zegt

    17 augustus 2019 om 12:19

    Waaw, wat een gave bak

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    17 augustus 2019 om 12:20

    Ik ben absoluut geen kenner op het gebied van Amerikaanse V8 motoren dus bij het lezen van dit soort artikelen vraag ik mij altijd af; wat is nou het verschil tussen al die LS-motoren? Hoe hoger het cijfer, hoe groter de cilinderinhoud? Hoe meer specifiek vermogen? En wat is een big block VS een small block. En waarom heet het een small block als je het met geen mogelijkheid voorin een Fiat 500 gepropt krijgt?

    Dat soort vragen…

    Login om te reageren
    • arta zegt

      17 augustus 2019 om 13:17

      @gulli: https://en.m.wikipedia.org/wiki/LS_based_GM_small-block_engine

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      17 augustus 2019 om 13:23

      @gulli:

      LS1: 5.7 V8 in de Corvette C5 (344 pk, 345 pk, 350 pk)
      LS2: 6.0 V8 in de Corvette C6 (400 pk, 405 pk)
      LS3: 6.2 V8 in de Corvette C6 (430 pk – 435 pk)
      LS4: 5.3 V8 in de Monte Carlo SS en diverse Pontiacs (303 pk)
      LS5: bestaat niet volgens mij
      LS6: 5.7 V8 uit Cadillac CTS en Corvette C5 Z06: 385 pk – 405 pk
      LS7: 7.0 V8 uit de Corvette C6 Z06 en Camaro Z/28 (505 pk)
      LS8: bestaat niet volgens mij
      LS9: 6.2 met supercharger uit Corvette ZR-1 en Cadillac CTS-V Series II
      LSA: als hierboven, maar dan in diverse Holdens en Vauxhalls en de Camaro ZL1

      Big block en small block heeft niet zozeer te maken met de inhoud, maar de grote van het blok zelf. Ruimte tussen cilinders en dergelijke. Zal het een keer uitzoeken, is wel een leuke.

      Overigens, de LS-motoren zijn erg compact. Ze hebben één centrale nokkenas en twee kleppen per cilinder. Ze zijn gebouwd uit aluminium, dus erg licht. Veel Europese V6 motoren zijn veel groter qua afmetingen en zwaarder bovendien. Tel daarbij op dat ze goedkoop en betrouwbaar zijn en je begrijpt waarom deze motoren zoveel gebruikt worden.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 augustus 2019 om 15:21

        @willeme: Gulli’s hoop in bange dagen. Thx! ?

        Verklaart wel waarom ik er geen iota van snap, aangezien het niet een bepaalde volgorde oid reflecteert. Ik werk beter met logica denk ik.

        Login om te reageren
      • lluq zegt

        17 augustus 2019 om 15:46

        @willeme: big block small block slaat meen ik op de slag van de cilinders. Of het een lange slag of grotere ruimte is.

        Login om te reageren
        • sjonniecamaro84 zegt

          17 augustus 2019 om 22:29

          @lluq: idd, heeft met slag te maken ipv grootte. Zo heeft Pontiac een 400ci small Block, en dat zelfde blok, met andere kruk-as word dat een 455(462) ci big block

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 augustus 2019 om 16:53

        @willeme: soms is het jammer dat ik totaal niet weet of je ver of dichtbij woont vanaf mijn woonplaats, maar dit soort uitzoekwerk verdient mijn inziens wat speciale bieren vanaf mijn kant ???

        Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        17 augustus 2019 om 17:27

        @willeme: LS2 Corvette C8 (490-495pk)
        LT4 Corvette ZO6 / Camaro ZL1 (650pk)

        Login om te reageren
  7. Shenkie zegt

    17 augustus 2019 om 12:32

    Straight up Gangsta. Super dik!

    Login om te reageren
  8. monaco zegt

    17 augustus 2019 om 13:03

    Dat interieur is toch echt om te kotsen…

    Login om te reageren
  9. r55clubman zegt

    17 augustus 2019 om 13:04

    Beetje beter inlezen @ikschrijfookoverautos. “Derelict” doelt niet op deze enkele auto, maar is een serie auto’s in dezelfde stijl van ICON. Geweldig bedrijf trouwens.

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    17 augustus 2019 om 13:09

    Fantastisch ding. Meer van dat =)

    Login om te reageren
  11. alcantara zegt

    17 augustus 2019 om 13:11

    Hoezo wordt het niet beter? Dus deze gedateerde wagen is nog altijd beter dan bv een S65 AMG? Lijkt me sterk

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      17 augustus 2019 om 14:44

      @alcantara: Die S65 is waarschijnlijk wel een stuk goedkoper ;)

      Maar niet te vergelijken. Dit lijkt oud, maar alles is tot een onwaarschijnlijk detail uitgewerkt en beter gemaakt. Het moet je ding zijn, want afhankelijk van je criteria is een S65 waarschijnlijk op vele vlakken ‘beter’.
      Maar als ik de keus had (beter gezegd, het budget had), zou ik zonder enige twijfel dit ver boven elke andere moderne auto verkiezen!

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 augustus 2019 om 15:02

      @alcantara: lol een S65 is na 10 jaar een kamperbak eerste klas. Dit ding is na 10 jaar nog steeds een ongelofelijke bazenbak.

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      17 augustus 2019 om 15:15

      @alcantara: Dat je het met een nickname die verwijst naar plastic stoelbekleding niet begrijpt: dat kan ik me inderdaad voorstellen ;-)

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        17 augustus 2019 om 17:30

        @bara: Zeker laatste tijd geen Charger/Challenger gereden ? Daar zitten me een partij leren fauteuilles in daar word je eng van zo lekker als die zijn :)

        Login om te reageren
  12. tenaci zegt

    17 augustus 2019 om 13:11

    Geweldig ding, maar ik had achteraf gezien toch inspraak willen hebben bij het interieur. Die lappen kroko maken het er mijnsinziens niet mooier op.

    Login om te reageren
  13. dirkv zegt

    17 augustus 2019 om 13:33

    Wat een enorm gave dikke slee, lijkt me heerlijk om relaxed mee rond te varen.

    Login om te reageren
  14. baf07 zegt

    17 augustus 2019 om 13:34

    Doc Hudson!!!

    Login om te reageren
  15. stationcar zegt

    17 augustus 2019 om 13:40

    Dat interieur is meer dan walgelijk, van buiten wel uitermate cool natuurlijk ?

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    17 augustus 2019 om 14:06

    De Derelict naam is een verzamelnaam voor deze restomods. Hij doet ook Bronco’s etc. Maar de Derelict series zijn classic personenauto’s. De Chrysler cabrio waar hij ‘bekend’ mee is geworden heette Derelict en sindsdien is dat een soort ‘label’ geworden.

    Login om te reageren
  17. quotama zegt

    17 augustus 2019 om 15:03

    Ik zal wel gek zijn, maar waarom heeft dit ding 638pk. Zoiets is bedoeld om relaxed te cruisen. Waar heb je al die pks voor nodig….

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      17 augustus 2019 om 15:19

      @quotama: “Hudson won 27 of the 34 NASCAR Grand National races in 1952, followed by 22 wins of 37 in 1953, and capturing 17 of the 37 races in 1954”. Het gaat hier over de Hudson Hornet, oftewel de auto die het onderwerp is van deze restomod. Dat vermogen houdt dus min of meer steek.

      Login om te reageren
  18. appeltaartislekker zegt

    17 augustus 2019 om 15:25

    Ze zijn ook gespecialiseerd in het modificeren van de Toyota Landcruiser 40 series. Daar lepelen ze ook de trouwbare corvette V8 motor in. Als ik het geld had, dan klopte ik vandaag nog aan hun deur. Tip, ze hebben ook een YouTube kanaal!

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    17 augustus 2019 om 17:19

    Lekker lekker!

    Login om te reageren
  20. RobUSA zegt

    17 augustus 2019 om 17:33

    Motor is top natuurlijk maar ik kan wel 30 mooiere oude USA cars verzinnen om deze in te proppen, om te beginnen een paar Caddi modellen van die tijd. Dit model doet me echt niks nada noppes en dat als USA carlover.

    Login om te reageren
  21. daniel1975 zegt

    18 augustus 2019 om 01:05

    Niet de allermooiste Amerikaan, maar wel dik! Interieur is niet mijn ding, motor wel!

    Login om te reageren
  22. emping zegt

    18 augustus 2019 om 05:34

    Mooie restomod, alleen het interieur is niet mijn ding. Ben benieuwd hoe die zal klinken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North