• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]

Auteur: jaapiyo, gepost 17 augustus 2019 om 13:02 – 21 Reacties

Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]Afbeelding Deze Porsche 911 draagt een andere Porsche 911 [updated]

911
Yo dawg…

Hoewel de explosieve waardestijging achter de rug lijkt, zijn klassieke Porsche’s 911 nog steeds heet en prijzig. Voor een redelijk G-model (rijtest) betaalde je een aantal jaren geleden nog zo’n 20.000 Euro. Op een gegeven moment schoot dat vrij rap omhoog naar 30.000 Euro en tegenwoordig ga je al snel richting de veertig ruggen. Velen denken dat deze situatie niet stand kan houden. Het is namelijk niet zo dat zo’n auto heel zeldzaam is. Porsche maakte er van 1973 tot 1990 best veel en omdat ze (in de basis) vrij betrouwbaar en geliefd zijn, liggen er weinig op de schroothoop.

Dit gebrek aan zeldzaamheid is misschien ook de verklaring waarom niet iedereen zijn best doet om de neunelfers standaard te houden. Bij Ferrari’s is tuning blasfemie, bij Porsche’s is het wel oké, kennelijk. Het is natuurlijk ook relatief simpel om een model uit 1975 te upgraden met wat onderdelen van een late unit uit de jaren ’80 (afhankelijk van het onderdeel uiteraard). Een beetje OEM+ kan geen kwaad. Sterker nog, er is zelfs een hele industrie ontstaan rondom het restomodden van de 911, met verschillende bedrijven die claimen de ultieme (peperdure) variant te bouwen.

Een potentieel nieuwe trend is het maken van 911 ‘Safari’s’. Zoals kenners weten, domineerde de 911 vroeger niet alleen op het circuit, maar ook in Rally (Raid)’s. Het wapen hiervoor was een ietwat hoger op de poten gezette versie van het elfje. Onder andere jijbuizer Matt Farah heeft zo’n ‘911 Safari‘ laten maken van zijn gewone 911. Maar ook anderen zijn geïnspireerd om zo’n ding te maken/willen. Logisch ook eigenlijk; SUV’s zijn populair, 911’s zijn populair…

Een van de geïnspireerden luistert naar de naam Andy Kilcoyne. Toevallig is hij Director of Operations van Kelly-Moss Road and Race, een bedrijf dat zoals de naam suggereert auto’s prepareert en tunet om te racen en voor de straten. Andy kocht een 911 3.2 Carrera uit 1984 en zette daar de zaag in. Aanvankelijk was het plan om de auto wat hoger op de poten te zetten en het daarbij te houden. Echter, zoals dat gaat, liep het project vervolgens volledig uit de klauwen.

Het resultaat is ‘Willy‘, een zwarte 911 Safari. De koets lijkt op het eerste gezicht niet veranderd, maar stiekem zijn de wielkasten een paar centimeter uitgesneden om plaats te maken voor al het offroad-gebeuren, inclusief 17″ Fuchs replica’s. De radius is daarbij hetzelfde gehouden voor die betere OEM-look.

Maar dat is niet het enige. Het dak is van carbon/kevlar en sterk genoeg om een 911 raceauto te dragen. Er kan ook een tent op bevestigd worden. Verder is er een motor van 340 pk en goodies van Eibach en Brembo et cetera. Missertje is het vervangen van de originele klokkenwinkel voor een digitaal exemplaar. Maar goed, niemand is perfect. Hebb0n, of vallen modificaties aan klassieke Porsche’s rauw op je dak?

UPDATE: nu met gratis bewegende beelden.
Porker

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, coachbuilding, Klassiekers, offroad, Porsche, safari, zwart

Vorig bericht: « Deze ongelooflijke bazenslee heeft 638 pk
Volgend bericht: Autoblog Advies: ultieme cabriolet voor 150k »

Lees Interacties

Reacties

  1. thiscar zegt

    17 augustus 2019 om 13:24

    Gaaf ?

    Login om te reageren
  2. BloodSeaker zegt

    17 augustus 2019 om 13:25

    Zo kan die familievakantie alsnog doorgaan

    Login om te reageren
  3. reactief zegt

    17 augustus 2019 om 13:29

    Banden zijn een beetje te groot uitgevallen. Maar zo’n ‘safari’ 911 vind ik altijd wel tof.

    Maar goed, ik vind de Stepway / CrossCountry / Allroad / All-Terrain versies ook altijd leuker dan de reguliere versies..

    Login om te reageren
  4. karaya zegt

    17 augustus 2019 om 13:35

    Veel te kleine veerweg voor op Safari.

    Heb je geen fuck aan in het terrein.

    RUF oder original.

    Login om te reageren
  5. mar10us zegt

    17 augustus 2019 om 13:36

    Doe mij die Ford Escort maar op de achtergrond…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      17 augustus 2019 om 17:37

      @mar10us: precies. Kun je gewoon op de vleugel slapen!

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      17 augustus 2019 om 22:05

      @mar10us: Of die witte Delta, beide heerlijke kanonnen.

      Login om te reageren
  6. bierbuik zegt

    17 augustus 2019 om 13:43

    Die digitale teller ziet er inderdaad niet uit!

    Login om te reageren
  7. galverink zegt

    17 augustus 2019 om 14:06

    Hoezo is dat bij Ferrari’s blasfemie? Ik sprak 15 jaar geleden al iemand die de veerpoten op zijn 308 had vervangen. Scheelde 40 kg per hoek, en volledig instelbaar. Als de originele items versleten zijn en als er zoveel beters beschikbaar is, wat doe je dan…?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 augustus 2019 om 14:09

      @galverink: 40kg!!! Daar moet hij enorm veel beter van rijden.

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      17 augustus 2019 om 15:15

      @galverink: Ik denk dat de schrijver duidt op een ombouw à la Novitec. (of after market velgen)

      Niemand zal er iets van vinden als je er een paar betere dempers onder zet.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      17 augustus 2019 om 17:37

      @galverink: 40kg per hoek… ?

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    17 augustus 2019 om 14:09

    Gaaf ding, al is het niet mijn ultieme 911.

    Login om te reageren
  9. pignon zegt

    17 augustus 2019 om 14:51

    Er zijn genoeg 911’s. Leuk dat iemand er dit mee doet, alhoewel ik over het algemeen een originele het meest kan waarderen.

    Login om te reageren
  10. carsbyharmen zegt

    17 augustus 2019 om 15:04

    Het zou wel mooi zijn als ze die 911 van het filmpje erop hadden gezet, of is dat hem ook?

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    17 augustus 2019 om 15:31

    Kan me een 911 herinneren met een goeie stevige rolkooi die datzelfde truukje kon ?

    Login om te reageren
  12. vbarchetta zegt

    17 augustus 2019 om 15:44

    Je kan op elke 911 een andere auto op het dak zetten, of het dak/auto het aan kan is een tweede….

    Login om te reageren
  13. vroaaar zegt

    17 augustus 2019 om 20:00

    Het dak mag dan wel van carbon/kevlar zijn, maar het roofrack wordt gedragen door de rolkooi die in de auto zit. En blijkbaar is de komkommertijd nog niet voorbij, want deze was ook al gepost op 20april door rubenpriest.

    Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    17 augustus 2019 om 23:37

    Leuk om off-road met je trackday speeltje naar een circuit te gaan ?

    Vind dat de banden een diktemaatje kleiner mogen. Verder leuk speelgoed.
    Parkeer hem maar op de berg zand in m’n voortuin, er is nog plaats ?

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    18 augustus 2019 om 08:24

    Een 911 op het dak als verlagingssetje, best een extreme oplossing.

    Login om te reageren
  16. emping zegt

    18 augustus 2019 om 08:31

    Best leuk project.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North