• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 augustus 2019 om 09:06 – 21 Reacties

Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63Afbeelding Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63

Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63
Nu ook voor de zonnige gebieden.

Iedere autofabrikant met het kleinste beetje zelfrespect aanwezig bij de Monterey Car Week komt met iets speciaals op de proppen. Zo onthulde Bugatti gisteren bijvoorbeeld een (ietwat twijfelachtige) ode aan de EB110, in de vorm van Centodieci. Lamborghini trok vorig jaar tijdens het evenement de doeken van de Aventador SVJ 63. Ditmaal neemt het diezelfde auto weer mee, maar dan zonder dak.

Waar de gesloten Aventador SVJ 63 werd geïntroduceerd met een aantal fijne kleurencombinaties, geniet de Roadster nog meer opties. Het ontwerpteam van Lamborghini heeft gebruik gemaakt van het Ad Personam-programma en hieruit acht verschillende combo’s gepulkt. Deze zijn uniek voor het nieuwe model. Lamborghini heeft eveneens een achttal nieuwe combinaties ontwikkeld voor het interieur. Uiteraard is het gelimiteerde model voorzien van een tal stickers, logo’s en badges met het nummer 63 – een verwijzing is naar het jaar, 1963, dat Lamborghini werd opgericht.

Op technisch vlak is de Aventador SVJ 63 Roadster identiek aan zijn gesloten broeder. Dit betekent dat hij wordt aangedreven door een jankende V12, die goed is voor 770 pk en 720 Nm. In 2,9 seconden schiet hij naar de 100 km/u, nog geen 6 seconden later tikt hij de 200 km/u. Zijn maximale snelheid bedraagt ruim 350 km/u.

Lamborghini zal in totaal 63 exemplaren op de markt brengen.

Ook interessant!

  • Gespot - Heerlijke plaatjes van een Aventador SVJ
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Atmosferische Lamborghini V12
    Atmosferische Lamborghini V12 keert officieel terug
  • Nederlandse Youtuber koopt Aventador van €660k

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, aventador-svj, Cabrio, Lamborghini, pebble-beach-2019, roadster, svj

Vorig bericht: « Autoblog Garage: Jaguar I-PACE EV400
Volgend bericht: McLaren F1 LM geschat op ruim 20 miljoen blijkt koopje »

Lees Interacties

Reacties

  1. niex zegt

    17 augustus 2019 om 09:26

    Wat was de Murcielago toch een mooie wagen.

    Login om te reageren
    • unavailable zegt

      17 augustus 2019 om 09:27

      @niex: Bedoel je niet “is”?

      Login om te reageren
    • munchy zegt

      17 augustus 2019 om 09:44

      @niex: ga je dit bij de opvolger van de Aventador ook zeggen over de Aventador?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        17 augustus 2019 om 17:17

        @munchy: als je de Veneno ziet snap ik ‘m wel.

        Login om te reageren
    • zlover zegt

      17 augustus 2019 om 10:52

      @niex: Ja, dat is zeker, maar dit vindt ik toch ook wel prachtig!

      Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      17 augustus 2019 om 12:14

      @niex: Die vond ik ook al niks. Zijn voor mij een soort inhoudloze patserbakken.

      Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        17 augustus 2019 om 14:15

        @lotuselises2:
        Net zo inhoudsloos als jou reactie

        Login om te reageren
        • lotuselises2 zegt

          17 augustus 2019 om 18:27

          @yipikaye: dank u

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 augustus 2019 om 12:30

      @niex: Ja, en dan vooral het eerste model van voor de toevoeging “LP640”, liefst met handbak!

      Login om te reageren
  2. mijnporsche zegt

    17 augustus 2019 om 09:26

    Met het interieur van een mooie Audi A4 uit 2006! Wow!!

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      17 augustus 2019 om 12:07

      @mijnporsche: tijd om een A4 te gaan kopen dan.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    17 augustus 2019 om 09:45

    Speciaaltje nummer 863 van Lamborghini in korte tijd, waardoor niks speciaal is meer in mijn optiek..

    Login om te reageren
  4. htadema zegt

    17 augustus 2019 om 10:37

    Door de Ludicrous Mode zijn de 0-100 tijden bij super- en hypercars een beetje …. mwah. Niet echt mwah natuurlijk, maar het maakt op papier geen indruk (meer). Misschien bij dit soort auto’s alleen nog maar reppen over 0-200 of 300 zelfs.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      17 augustus 2019 om 11:46

      @htadema: voor jou is er de TGV of de Shinkansentrein om dit soort snelheden te ervaren.

      Ook soort Tesla achtige ervaring.

      Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    17 augustus 2019 om 10:53

    Wow..echt heeeeeel special

    Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    17 augustus 2019 om 11:06

    Met 8.000 toeren, dak omlaag door een tunnel. Hallo Tesla… ?

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    17 augustus 2019 om 12:10

    Als fabrikant een auto personaliseren. Contradictio in terminis.

    Login om te reageren
  8. hugoe zegt

    17 augustus 2019 om 13:08

    Het is zo zonde hoe voorspelbaar de creaties van Lamborghini tegenwoordig zijn. Het is net alsof ze bij de VAG groep een maandagochtend kringetje houden waar de jongetjes en meisjes van ca 10 jaar oud mogen vertellen hoe het volgende schepsel eruit moet komen te zien. Zo dit ook weer, de SVJ 63 hadden we vorig jaar ook al gezien en dus wisten we, Lamborghini kennende, dat er ook wel een roadster zou komen. Nieuw hoekje daar, vouwtje hier; wat andere accenten in het rood gespoten en weer miljoenen vragen, terwijl de collectability best wel meevalt gezien de Aventador productieaantallen. Jammer, mij allemaal wat te kermis. Waar zijn de handgeschakelde LP670’s :(.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      17 augustus 2019 om 20:25

      @hugoe: amen to that. Is tegenwoordig een ding om 100.000 zgn “specials” op de markt te zetten. Ze zijn niet per definitie lelijk, maar doen imo wel afbreuk aan ’t merk, ’t originele design, het brengt niet echt iets nieuws en is enkel en alleen om economische reden gemaakt. Dat is ’t origineel natuurlijk ook, maar daar ligt ’t niet zo dik bovenop. ?

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    17 augustus 2019 om 13:43

    Tijd om Bob Wallace op te graven. Die maakte pas mooie Lamborghini specials.

    Dit is VAG rommel.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    18 augustus 2019 om 15:10

    Dacht al dat die 63 doelde op dat er een 6.2L van AMG zou inzitten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North