Lamborghini trekt het dak van de Aventador SVJ 63

Auteur: , 21 Reacties

Nu ook voor de zonnige gebieden.

Iedere autofabrikant met het kleinste beetje zelfrespect aanwezig bij de Monterey Car Week komt met iets speciaals op de proppen. Zo onthulde Bugatti gisteren bijvoorbeeld een (ietwat twijfelachtige) ode aan de EB110, in de vorm van Centodieci. Lamborghini trok vorig jaar tijdens het evenement de doeken van de Aventador SVJ 63. Ditmaal neemt het diezelfde auto weer mee, maar dan zonder dak.

Waar de gesloten Aventador SVJ 63 werd geïntroduceerd met een aantal fijne kleurencombinaties, geniet de Roadster nog meer opties. Het ontwerpteam van Lamborghini heeft gebruik gemaakt van het Ad Personam-programma en hieruit acht verschillende combo’s gepulkt. Deze zijn uniek voor het nieuwe model. Lamborghini heeft eveneens een achttal nieuwe combinaties ontwikkeld voor het interieur. Uiteraard is het gelimiteerde model voorzien van een tal stickers, logo’s en badges met het nummer 63 – een verwijzing is naar het jaar, 1963, dat Lamborghini werd opgericht.

Op technisch vlak is de Aventador SVJ 63 Roadster identiek aan zijn gesloten broeder. Dit betekent dat hij wordt aangedreven door een jankende V12, die goed is voor 770 pk en 720 Nm. In 2,9 seconden schiet hij naar de 100 km/u, nog geen 6 seconden later tikt hij de 200 km/u. Zijn maximale snelheid bedraagt ruim 350 km/u.

Lamborghini zal in totaal 63 exemplaren op de markt brengen.



21 reacties

Wat was de Murcielago toch een mooie wagen.
@niex: Bedoel je niet “is”?
@niex: ga je dit bij de opvolger van de Aventador ook zeggen over de Aventador?
@munchy: als je de Veneno ziet snap ik ‘m wel.
@niex: Ja, dat is zeker, maar dit vindt ik toch ook wel prachtig!
@niex: Die vond ik ook al niks. Zijn voor mij een soort inhoudloze patserbakken.
@lotuselises2:
Net zo inhoudsloos als jou reactie
@yipikaye: dank u
@niex: Ja, en dan vooral het eerste model van voor de toevoeging “LP640”, liefst met handbak!
Met het interieur van een mooie Audi A4 uit 2006! Wow!!
@mijnporsche: tijd om een A4 te gaan kopen dan.
Speciaaltje nummer 863 van Lamborghini in korte tijd, waardoor niks speciaal is meer in mijn optiek..
Door de Ludicrous Mode zijn de 0-100 tijden bij super- en hypercars een beetje …. mwah. Niet echt mwah natuurlijk, maar het maakt op papier geen indruk (meer). Misschien bij dit soort auto’s alleen nog maar reppen over 0-200 of 300 zelfs.
@htadema: voor jou is er de TGV of de Shinkansentrein om dit soort snelheden te ervaren.

Ook soort Tesla achtige ervaring.
Wow..echt heeeeeel special
Met 8.000 toeren, dak omlaag door een tunnel. Hallo Tesla… 😉
Als fabrikant een auto personaliseren. Contradictio in terminis.
Het is zo zonde hoe voorspelbaar de creaties van Lamborghini tegenwoordig zijn. Het is net alsof ze bij de VAG groep een maandagochtend kringetje houden waar de jongetjes en meisjes van ca 10 jaar oud mogen vertellen hoe het volgende schepsel eruit moet komen te zien. Zo dit ook weer, de SVJ 63 hadden we vorig jaar ook al gezien en dus wisten we, Lamborghini kennende, dat er ook wel een roadster zou komen. Nieuw hoekje daar, vouwtje hier; wat andere accenten in het rood gespoten en weer miljoenen vragen, terwijl de collectability best wel meevalt gezien de Aventador productieaantallen. Jammer, mij allemaal wat te kermis. Waar zijn de handgeschakelde LP670’s :(.
@hugoe: amen to that. Is tegenwoordig een ding om 100.000 zgn “specials” op de markt te zetten. Ze zijn niet per definitie lelijk, maar doen imo wel afbreuk aan ’t merk, ’t originele design, het brengt niet echt iets nieuws en is enkel en alleen om economische reden gemaakt. Dat is ’t origineel natuurlijk ook, maar daar ligt ’t niet zo dik bovenop. 😉
Tijd om Bob Wallace op te graven. Die maakte pas mooie Lamborghini specials.

Dit is VAG rommel.
Dacht al dat die 63 doelde op dat er een 6.2L van AMG zou inzitten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).